X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני בעד ביקורת ויש מה לבקר. אבל אני רואה לא רק ביקורת אלא בעיקר איבה יוקדת, חסרת כל פרופורציה, ואת הבוץ והרפש שמטילים על נתניהו בתקשורת, את המתקפות הגסות, עד כדי ניבולי פה גסים מצד אנשים כמו אהוד ברק, יאיר לפיד ועמיר פרץ, ושואל: האם זו דמוקרטיה או אנרכיה?
▪  ▪  ▪
נתניהו. הכוס כמעט מלאה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ידידת-אמת מודאגת שלחה לי מה שכינתה "שאילתה", לקראת הבחירות: "האם באמת אין לך ביקורת על ביבי? האם אינך רואה את השחיתות, האדנות, ההשתלחות במוסדות המדינה, ההסתה נגד מי שלא מסכים איתו? ומדוע אינך רואה עצמך חלק מהחבורה המכובדת של בני בגין, דן מרידור ונשיא המדינה, ומתבטא שוב ושוב במדיה להגנתו?"
השבתי לה: את רואה כוס ריקה, אני רואה שהכוס כמעט מלאה. את רואה רק את הצד השחור של המטבע, אני גם את הצד השני, את ההישגים, את השגשוג במדינה (כן, למרות הצללים - והם רבים), את עוצמת ישראל שמעולם לא הגיעה לממדים כאלה, ואת מעמדה הבינלאומי. ובעיקר - את חיזוק ההתיישבות ומניעת הקמת מדינה פלשתינית שתסכן את קיומנו בכל מקום בארצנו.
אני בעד ביקורת ויש מה לבקר. אבל אני רואה לא רק ביקורת אלא בעיקר איבה יוקדת, חסרת כל פרופורציה, ואת הבוץ והרפש שמטילים על נתניהו בתקשורת, את המתקפות הגסות, עד כדי ניבולי פה גסים מצד אנשים כמו אהוד ברק, יאיר לפיד ועמיר פרץ, ושואל: האם זו דמוקרטיה או אנרכיה? הלזה ייקרא שלטון יחיד, ר"ל, שמאפשר את כל התשפוכת האישית הזאת נגדו ואת סיסמת יריביו-משמיציו: "רק לא ביבי"?
"אם נתניהו ינצח, אעקור את יקיריי מפה" - "מאיים" סופר אחד. סופר אחר, שכבר עקר מישראל, מאוכזב שטילי חמאס לא פגעו בראש הממשלה באשדוד: "חבל שהחברים מעבר לגדר לא דייקו", כתב לקול תשואות מגיבים שמאלנים בפייסבוק, ואלה רק שתי דוגמאות ולא מן הקשות.
האם הכל היה זך וטהור בימי בן-גוריון, דיין, רבין, פרס, שרון, אולמרט וברק? האם הנהנתנות לא חגגה בזמנם? ואולי שכחו להם את הכתמים רק משום שהיו מוכנים למסור חבלי מולדת לעם שמעולם לא היה קיים, וכל מאבקו של "עם" זה הוא לאמיתו של דבר רק כדי שישראל תחדל להתקיים? האם כבר נשכח איך שנאו בזמן אמת את בגין ושמיר, והיום נאחזים בהם, במיוחד בשמאל, כדי לנגח את יורשם?
אישי ליכוד לשעבר, כמו דן מרידור, רוני מילוא וציפי לבני, פשוט אימצו דרך אחרת, לא יטילו בקלפי פתק עם אותיות מחל (וזו זכותם), ובאים בטענות למי ששוב ושוב נבחר ו"גנב" מהם את ה"נסיכות". שוכחים את המהות הלאומית שלא השתנתה.
איני אוהב הרבה מדפוסי ההתנהגות של נתניהו וסביבתו. מה מכל הרכילות המתפרסמת אמת ומה לא - קשה לדעת. אבל מי שחי מפי הארץ, לא צריך בתי-משפט ולא "מחשבה שניה". הכל ברור. הכל שחור. הכל שחיתות. הן כך כתוב יום-יום בעיתונו של שוקן.
ואולי דווקא כן הארץ? הנה תזכורת שהעלה בשבוע שעבר, מעל דפי עיתון זה דווקא, פובליציסט-השמאל-הקיצוני דווקא, גדעון לוי, על מה שהיה כאן ב-18 השנים הראשונות של המדינה, שנות שלטון מפא"י: התקיים כאן ממשל צבאי על האזרחים הערביים, ישראל הייתה אז הרבה יותר מדינת שב"כ מאשר היום, התקשורת הייתה מגויסת כמעט כולה ומנכ"ל משרד ראש הממשלה תיפקד כעורך הראשי של הרדיו הממלכתי, בתי-הספר היו יותר דתיים מאלו של היום, ועוד...
אכן, אין מנהיג מושלם, שעונה על כל הכמיהות של כלל הציבור, וטוב שכך. והנה ישראל תחת הנהגתו של נתניהו מדורגת במקום ה-8 בעולם במדד העוצמה הכלכלית, המדינית והצבאית. ראש הממשלה הינו מבכירי המנהיגים בעולם, פוליטיקאי ומסבירן משכמו ומעלה. יותר מכל שאר ה"נסיכים", כולל בני בגין המתפטר מהליכוד, מבחינה אידיאולוגית, בנימין נתניהו קרוב מהם לקודמיו, שרבו הגעגועים אליהם: מנחם בגין ויצחק שמיר.
"קח דוגמה מבני בגין" - הפציר בי ידיד. השבתי לו: אינני מתוסכל כמוהו, אינני נימנה על אלה שמסתובבים עם בטן מלאה וקנאה, מחפשים שדות זרים לרעות בהם, ואינם מבחינים בין עיקר לתפל בחיים הפוליטיים ובמצב במדינה.
יש מדד אחד שבו אנחנו חלשים - בעוצמתנו הנפשית, הרוחנית, הרדודה, שמחלישה אותנו מבפנים ובה טמונה סכנה לעצם התקיימותנו כחברה מאוחדת אל מול האתגרים החשובים באמת. הלוואי שאחרי הבחירות, כאשר תיכון סוף-סוף הממשלה החדשה - רוחות העוועים בקרבנו יירגעו, ונשוב לסדר היום הממשי, החשוב באמת.
החשש שישוב ויעלה שלטון שמאל, שיעצור את גלגל התנופה, צריך לגבור על כל סייג אחר. בעיתוי הזה חשוב מאוד שהימין, עם כל מורכביותו, ינהיג גם את הממשלה הבאה, עם "כחול לבן" או בלעדיה. אם ישיג מחר המחנה הלאומי 61 מנדטים, זו ככל הנראה תהיה הקדנציה האחרונה של בנימין נתניהו בראשות הממשלה, אבל מי מתנבא בפוליטיקה?

פורסם היום (16.9.19) גם במעריב
תאריך:  16/09/2019   |   עודכן:  16/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכל זאת הליכוד, מחל, נתניהו
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע !!! ל"ת
קובגר  |  16/09/19 15:44
2
אחימאיר השקפתך צלולה
מוטי הקרייתי  |  16/09/19 16:33
 
- הקרייתי: יוסי אחימאיר הוא אב
רבינדרנאט טאגור  |  16/09/19 19:36
 
- שפת ביוב.
מורי  |  17/09/19 00:32
 
- לשמאלן המתוסכל
מוטי הקרייתי  |  17/09/19 04:32
 
- קרייתי
בורקיטוס  |  29/11/19 12:06
3
נהנתנות נוסח נתניהו
א.ל. רמת-גן  |  16/09/19 18:41
 
- א.ל. כדאי שתברר אצל רותי בר
ט.מ.  |  16/09/19 21:17
 
- שימון פרס ואודי ברק ידווחו לך
חיונית  |  17/09/19 11:05
4
תגובה
מנדל ברק  |  16/09/19 21:59
5
מסכים עם כל מלה, ליבי עם השמאל
מייק  |  17/09/19 09:48
6
"המצב הבינלאומי"
ארי כספי  |  17/09/19 11:44
7
ליכוד מחל הם שיצילו המדינה
שמחה חן  |  17/09/19 16:15
8
יוסי
בורקיטוס  |  29/11/19 11:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
ציפי לידר
בשולי הכותרות: בחירות 2019 - הכירו את הגזענים החדשים    לא לאיווט בקלפי    ולקינוח בקטנה
מירב ארד
לפי הדיווח, נתניהו ביקש לצאת לפעולה צבאית בעזה, לאחר שיגור הרקטות לאשדוד, אך הסתפק בפעולה מוגבלת לאחר שמנדלבליט הבהיר כי עליו לכנס את הקבינט    חבר הקבינט ישראל כ"ץ: "שיקול הדעת אינו מותנה בשיקול של בחירות"
איתן קלינסקי
הסגידה לכוח הפכה, למרבה הצער והכאב, את מלכות החשמונאים לאנדרטה, שהוצבה על עיי חורבות מדממים
עידן יוסף
בירה ב-10 שקלים בברים לא-כשרים, פעילויות חינם בסינמטק ובבריכות הן חלק מההטבות שמציע ראש העירייה בעיקר לתושבי צפון ת"א ומרכזה    ש"ס עתרה: דווקא לשכונות בדרום העיר שבהן אחוז הצבעה נמוך ומצביעי ימין אין הטבות
ארווין קליין
לציבור נמאס מהאחראים בכל התחומים, שמדברים גבוהה גבוהה על ערכים עליוניים ולא עושים כלום בשטח, בדברם הבסיסיים, הרקובים והמעוותים בחיינו    פשוט לא פועלים, אלא בוחרים לדבר כללית על שלמות החברה וערכים נעלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il