X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
העובדה הבולטת ביותר בתוצאות הבחירות שנערכו השבוע היא הנוק-אאוט שחטפו רה"מ נתניהו והליכוד, כאשר השכילו בכישרון רב לאבד 8 מנדטים ולרדת מ-39 מנדטים, לאחר החיבור השגוי עם כחלון, ל-31 מנדטים
▪  ▪  ▪
נתניהו. למשוך את הזמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

א. כמה עובדות
העובדה הבולטת ביותר בתוצאות הבחירות שנערכו השבוע היא הנוק-אאוט שחטפו רה"מ נתניהו והליכוד, כאשר השכילו בכישרון רב לאבד 8 מנדטים ולרדת מ-39 מנדטים, לאחר החיבור השגוי עם כחלון, ל-31 מנדטים (כחלון כמובן לא הביא את הלחם שהוא אוכל אלא כנראה רק כמה עשרות מצביעים, אך בכל זאת הצליח לשתול בערמומיות עוד שני ח"כ ברשימת הליכוד בנוסף אליו...).
שאר מפלגות הימין דווקא התחזקו או שמרו על כוחם: ש"ס התחזקה במנדט ועלתה מ-8 ל-9, ימינה שבאה הפעם במקום איחוד מפלגות הימין, התחזקה בשני מנדטים ועלתה מ-5 ל-7. ואילו יהדות התורה שמרה על כוחה - 8 מנדטים. משמע, גוש הימין-חרדים (בלא ליברמן) ירד מ-60 מנדטים ל-55, כאשר הליכוד מאבד 8 מנדטים ושאר המפלגות מתחזקות ב-3 מנדטים.
בנוסף, חשוב לזכור שהצטמצמה מאוד כמות הקולות שנזרקו לפח מצד ימין: תחת כ-260,000 קולות שאבדו באפריל 19 לימין החדש ולזהות שנותרו בחוץ, אבדו הפעם 'רק' כ-80,000 קולות לעוצמה יהודית.
ובכן, הבעיה היחידה של הימין בבחירות של ספטמבר 19 הייתה נעוצה בנתניהו והליכוד באשר הם בלבד לא סיפקו את הסחורה.
ב. מה אפשר לעשות?
מעבר לבעיותיו המשפטיות כבדות המשקל של נתניהו שאיתן הוא ועורכי דינו יצטרכו להתמודד ובתקווה שיצליחו, ומעבר להשגותיו וכוונותיו של הנשיא ריבלין, קיימת כמובן הסוגיה הפוליטית הנכבדה. מהי אם כן האופציה הפוליטית הטובה ביותר של נתניהו על-מנת להתיר את הפלונטר, להקים ממשלת ימין, למנוע ממשלת שמאל מסוכנת ולהציל עצמו מציפורני המערכת?
נתניהו צריך להראות כלפי חוץ שהוא תומך באחדות אך בפועל למנוע את התממשותה. בלא קשר על מי יטיל הנשיא ראשון את משימת הרכבת הממשלה, נתניהו צריך למסמס ולמשוך את הזמן לאורך 42 יום, ולאחר מכן עוד 28 יום ואם צריך אז עוד 28, עד שיעבור הזמן ויוכרזו בחירות חדשות נניח באביב 20, בלא צורך להצביע עליהן בכנסת ובהנחה שממילא לא יהיה לכך רוב.
לאחר שיקבע מועד חדש לבחירות יהיו לנתניהו 3 חודשים יקרים אשר בהם הוא יצטרך לפעול ולא רק לדבר. ראשית, יהיה עליו לנצל את ההזדמנות הראשונה או ממש ליזום מלחמה טוטאלית נגד החמאס, עד מיטוטו וחיסולו. כאשר יחטוף החמאס מכה ניצחת מישראל, נתניהו ישקם את שמו מבחינה ביטחונית בערי הדרום בפרט, שבהן איבד בבחירות האחרונות מצביעים רבים, ובציבור בכלל.
שנית, יהיה עליו להחיל את הריבונות הישראלית בפועל ממש על בקעת הירדן ועל ישובי יו"ש, ולא רק לדבר. אם היועמ"ש לא יתן לו לעשות זאת, יהא עליו לכל הפחות להציג בציבור צעדים מעשיים ומשמעותיים בכיוון זה. כך הוא יקבע סדר יום מדיני-ביטחוני לקראת הבחירות הבאות וידחוק את סדר היום של דת ומדינה שעמד במרכז בבחירות האחרונות, כך הוא יחזיר את הגולם ליברמן שעלה על יוצרו (נתניהו) למקומו הנורמלי עם 4-5 מנדטים, ורק כך ישקם נתניהו את שמו בימין ובמרכז השפוי. אזי יוכל נתניהו להתייצב בראש זקוף לבחירות 20 ולהחזיר לליכוד את כוחו שאבד לו ואשר הוא בלבד המונע עתה הקמת ממשלת ימין.

תאריך:  22/09/2019   |   עודכן:  22/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יהדות התורה והשבת  ש"ס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האופציה הטובה ביותר של נתניהו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שכחת משהו קטן...
שקרניהו לכלא  |  22/09/19 11:59
2
קל להיות חכם בדיעבד
חחחחש  |  22/09/19 14:06
3
נתניהו איבד קולות לימין
ישעיהו א  |  22/09/19 14:10
4
שאלה
ל- כלבתב  |  22/09/19 14:28
5
יותר מדי הנחות
אלטע קאקער  |  22/09/19 15:15
6
צודק
באום  |  22/09/19 15:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
רפי לאופרט
אולמרט הוא מנסיכי הליכוד הישן    מי שעוקב מעט אחר מהלכיו, שקריו, דבקותו האובססיבית בשגיאותיו וניסיונותיו לחזור בהדרגה, בהתמדה ובעורמה להשפעה פוליטית כאשר יתמו ימי הרחקתו עקב קלון במשפטיו הפליליים, צריך להבין עד כמה הוא חלקלק ומסוכן ודומה באופן מדהים ל"תאום הפוליטי" שלו, אהוד ברק
איתן קלינסקי
סמי אבו שחאדה, שאנחנו איננו מכירים זה את זה, באותו סיור ביפו טלטל אותי    "הוא במידה רבה אשם" שאני אומר עד היום דברים, שנשמעים מחוץ לקונצנזוס בחברה בה אני חי, כשאני מכיר בזכותו המלאה של כל אזרח בתום מלחמה לחזור לבית ממנו נס מאימתה
יצחק מאיר
אין אדם משים עצמו רשע, אבל זהו האקלים הפוליטי הישראלי, לעת הזאת, עת המשבר, כי הקולקטיב הפוליטי הישראלי משים את כל ישראל כרשעים הבוגדים אלה באלה
מירב ארד
הנשיא החל בסבב ההתייעצויות עם הסיעות שנבחרו לכנסת במטרה להחליט מי ירכיב את הממשלה    55 ח"כים כבר הודיעו על תמיכתם בנתניהו    גנץ זקוק להמלצת הרשימה המשותפת
יאיר דקל
"לאנשים טוב, אז לא כל כך רוצים בחילופי שלטון, זה לא המצב הביטחוני, זה לא המצב הפוליטי, זה אולי בכלל לא 'המצב', פשוט, לאנשים טוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il