X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
שיפוט מהיר / קרן מרגולין-פלדמן

"הלאה, השאלה הבאה"

קרן מרגולין-פלדמן מנהלת היטב תיקי תביעות קטנות - והייתה עושה זאת עוד יותר טוב, אילו הייתה מקדישה קצת יותר זמן להסברת אפשרויות הפסיקה העומדות בפני הצדדים
▪  ▪  ▪
מרגולין-פלדמן. "שמעתם בדיון קודם"
"לא צריך לומר מה ששמעתי"
בא כוח חברת הביטוח של הנהג הנתבע חוקר את העד, ומרגולין-פלדמן עירנית ולא נותנת לבזבז זמן: "רגע, רגע, אני בטוחה שיש פה שאלה חדשה, כי זה כבר שאלת. זה מה שהוא אמר. הלאה, השאלה הבאה". הנהג רוצה להוסיף משהו, אך מרגולין-פלדמן מסבירה שעליו רק לענות על השאלות. היא מאפשרת לתובע לדבר ומעירה: "אני מניחה שבגלל זה נתתם לי לשמוע את ההקלטה, אז לא צריך לומר לי מה ששמעתי"

"איפה את ישבת באוטו?"
"כשהתרחשה התאונה, הרכבים שלפניכם כבר חצו את הצומת? התחלת בנסיעה ואז התרחשה התאונה? עוד הייתם בעמידה, מחכים לרמזור ולא זזתם? ואת יודעת להגיד למה נכבה המנוע? לאן רציתם להגיע? מישהו נוסף היה איתכם באוטו? איפה את ישבת באוטו? צילמתם במקום? מהמקום איך נסעתם? גם את הרכב שלכם לא צילמתם במקום? למה?". חשוב לציין, שמרגולין-פלדמן מצליחה לנהל את כל החקירה הזאת למרות קשיי התרגום של התובעת

"איך אתה מסביר את זה?"
נהג המשאית הנתבע מעיד, ולא תתפלאו לשמוע שמרגולין-פלדמן יורה את השאלות: "ביום התאונה היית לבד ברכב? היית בדרך מאיפה לאן? זה נכון שהיה רמזור אדום ועמדתם וחיכיתם? הרכב של התובעים היה לפניך ברמזור? מתי לראשונה הבחנת ברכב של התובע? לפני כן לא ראית אותו בכלל? איך אתה מסביר את זה? אתה אומר שגם בתאונה לא ראית אותו. מתי ראית את הרכב, לא את הנהג?"

השופטת:קרן מרגולין-פלדמן, בית משפט השלום בחיפה
המועד: יום ראשון, 14.7.2019, שעה 11:00
הנושא: תביעות קטנות
שני תיקי תאונות דרכים נדונו בפני הרשמת הבכירה קרן מרגולין-פלדמן כאשר המדור ביקר באולמה. היא פונה לתובע: "אני מבינה שלא נכחת בזמן התאונה. הרכב שייך לך ורק לך? אז למה תובע 2 צורף? אז הוא [שנהג ברכב] בא כעד, זו לא תביעה שלו". מרגולין-פלדמן מוחקת את תובע 2, מזהירה אותו בעלותו להעיד וממקדת את השאלות:
"ביום התאונה היית לבד ברכב?" - היה איתו חבר. "מי זה החבר? הוא הגיע כדי להעיד היום?" - לא. "למה?" - לא הרגשתי צורך. מרגולין-פלדמן קוראת לכל הצדדים לגשת לדוכן ופונה לעד: "בוא תשרטט לי פחות את יותר את הכביש שבו אירעה התאונה. הנתיב הימני מיועד רק לפנייה ימינה?". היא משתמשת במכוניות צעצוע ומתבוננת בתמונות, כולל בטלפון של העד. "יש כאן שפשוף בדלת השמאלית הקדמית; גם זה מהתאונה?" - כן.
מרגולין-פלדמן מאפשרת לנהג להשמיע שיחה מוקלטת, אבל עוצרת: "רגע אחד, אני רוצה להבין. אחרי שירדתם מהרכב - יש הקלטה של השיחה?". לא, זוהי שיחה מאוחרת יותר עם הנתבע, במטרה להוכיח שהוא נטל אחריות על התאונה. בא-כוח חברת הביטוח של הנהג הנתבע חוקר את העד, ומרגולין-פלדמן עירנית ולא נותנת לבזבז זמן: "רגע, רגע, אני בטוחה שיש פה שאלה חדשה, כי זה כבר שאלת. זה מה שהוא אמר. הלאה, השאלה הבאה". הנהג רוצה להוסיף משהו, אך מרגולין-פלדמן מסבירה שעליו רק לענות על השאלות. היא מאפשרת לתובע לדבר ומעירה: "אני מניחה שבגלל זה נתתם לי לשמוע את ההקלטה, אז לא צריך לומר לי מה ששמעתי".
כעת תורו של הנתבע להיחקר בידי מרגולין-פלדמן: "היית לבד ברכב? אתה היית בדרכך מאיפה לאן?". הצדדים שוב מתקרבים לדוכן כדי להראות תמונות, ומרגולין-פלדמן ממשיכה: "מדוע לא נכנסת קודם לכן אל נתיב הפנייה ימינה? לא הבנתי - זה נכון או לא נכון שהגלגל הימני שלו נפגע מהמדרכה? זה נכון שבהקלטה נשמע קולך? אתה יכול להסביר לי מדוע הצעת לתובע לתקן לו את הרכב?". כאשר התובע מנסה להסביר את גרסתו, מרגולין-פלדמן מבהירה לו שהוא יכול רק להציג שאלות לנתבע. היא גם מדייקת כאשר התובע מצטט בצורה שגויה את הנתבע, ומייעלת את הדיון: "טוב, השאלה הבאה, השאלה הבאה".
"מה יותר סביר והגיוני"
אחרי כל זה, מרגולין-פלדמן מסבירה לצדדים מה עומד לקרות. את זה היא עושה מהר מדי, וספק אם מי שאינו בקיא בהלכות בית המשפט, מבין עד הסוף ויכול לקבל החלטה מושכלת: "בית המשפט לא היה במקום וכל מה שיש לו זה העדויות וסבירות גרסות הצדדים, ועל סמך זה בית המשפט בוחר בגירסה - מי גרם לתאונה. איך בית המשפט בוחר גירסה? מה יותר סביר והגיוני, מי נשמע יותר אמין וכך נכתבים הדברים בפסק הדין".
מרגולין-פלדמן ממשיכה בהסבר ולא מאפשרת לתובע להתערב: "כל פסק דין מתפרסם, ולכן אם מצאנו שגרסתו של זה וזה לא ראויה לאמון - כל אחד יכול לקרוא אותו". היא גם מסבירה מדוע קשה מאוד להפוך בערעור פסק דין בתביעות קטנות ומגיעה לתכל'ס המקובל בתביעות קטנות: "רצוי להמליץ לצדדים על פסק דין קצר, שבו רק השורה התחתונה, אלא שבפסק דין כזה אנחנו לא כותבים את הנימוקים אלא רק את התוצאה. על פסק דין כזה לא ניתן לערער. זו אותה תוצאה, אבל איש לא יכול לדעת מה בית המשפט חושב על הצדדים. הבחירה בידיכם".
התובע מבקש להוסיף משהו, מרגולין-פלדמן אומרת שאין סיכומים, אבל אפשר לומר משהו קצר. שני הצדדים מדברים יחד והיא חותכת: "שמעתי, שמעתי, רבותי, שמעתי. מה שאתם שמעתם, גם אני שמעתי". בא-כוח חברת הביטוח טוען שהתובע לא הרים את הנטל, ומרגולין-פלדמן מגיבה: "באמת, באמת, אמרתי שאין סיכומים". פסק הדין יישלח בדואר, היא מבטיחה. הדיון נמשך בדיוק חצי שעה, כפי שנקבע ביומן.
"לא לפרש, לתרגם"
בתיק הבא נתבע 1 לא התייצב, ומרגולין-פלדמן מבקשת לראות אישור רפואי ואף מעיינת בו - כראוי בבית משפט, גם אם זו "רק" תביעה קטנה. התובעת היא דוברת רוסית ומדי פעם נעזרת בסוכנת הביטוח שלה לצורך תרגום (ומרגולין-פלדמן אף מציינת זאת בפרוטוקול). כדרכה, היא מתמקדת בעיקר: "זה נכון שהרכב רשום על שמך? יש לך צילום של רשיון הרכב? צירפת לתיק התביעה חוות דעת חלקית; יש לך את חוות הדעת המלאה? את נכחת בתאונה?".
מרגולין-פלדמן שולחת את בעלה של התובעת, שנהג ברכב, להמתין בחוץ בזמן שרעייתו מעידה. מרגולין-פלדמן מקריאה מתוך התביעה ושואלת: "מי נהג? מה הייתה השעה? אור יום? הייתם בדרך מאיפה לאן? היו רכבים לפניכם? היה עמוס או שהנסיעה זרמה? יש פה רמזור? חיכיתם שיתחלף המופע ברמזור לירוק? ראיתם את הרכב של האדון [הנתבע]? ראיתם אותו כשעמדתם ברמזור? אז מתי ראית אותו פעם ראשונה? איפה התרחשה התאונה - לפני או אחרי קו העצירה?
"כשהתרחשה התאונה, הרכבים שלפניכם כבר חצו את הצומת? התחלת בנסיעה ואז התרחשה התאונה? עוד הייתם בעמידה, מחכים לרמזור ולא זזתם? ואת יודעת להגיד למה נכבה המנוע? לאן רציתם להגיע? מישהו נוסף היה איתכם באוטו? איפה את ישבת באוטו? צילמתם במקום? מהמקום איך נסעתם? גם את הרכב שלכם לא צילמתם במקום? למה?". חשוב לציין, שמרגולין-פלדמן מצליחה לנהל את כל החקירה הזאת למרות קשיי התרגום של התובעת והצורך להיעזר כאמור בסוכנת הביטוח שלה.
גם בחקירת בעלה של התובעת, שכזכור נהג ברכב, יש צורך בשירותי התרגום. מרגולין-פלדמן חוזרת על השאלות העיקריות שהציגה לאשתו, מבקשת ממנו שישרטט את מקום התאונה ומפגינה סבלנות רבה - וגם קליטה חדה: "לא לפרש, לתרגם", היא אומרת לסוכנת הביטוח כאשר מתרשמת שזה לא רק תרגום. "זה לא מה ששאלתי", היא ממשיכה להתמקד. "שאלתי אם צילמתם את הרכב שלכם במקום".
"לא תדאג, יש גם משאית"
מרגולין-פלדמן מעמתת את הבעל עם גרסתו של הנהג הנתבע, ואומרת לבאת כוח חברת הביטוח: "אם אין שאלות על נסיבות התאונה - זה לא מעניין אותי. בואי נתקדם. רבותי, להזדרז". כולם מתבוננים בתמונות ליד הדוכן, מתווכחים על מספר המשאית הפוגעת - ומרגולין-פלדמן ממשיכה להיות סבלנית מאוד לנוכח קשיי השפה של התובעים.
נהג המשאית הנתבע מעיד, ולא תתפלאו לשמוע שמרגולין-פלדמן יורה את השאלות: "ביום התאונה היית לבד ברכב? היית בדרך מאיפה לאן? זה נכון שהיה רמזור אדום ועמדתם וחיכיתם? הרכב של התובעים היה לפניך ברמזור? מתי לראשונה הבחנת ברכב של התובע? לפני כן לא ראית אותו בכלל? איך אתה מסביר את זה? אתה אומר שגם בתאונה לא ראית אותו. מתי ראית את הרכב, לא את הנהג?". שוב כולם נקראים לדוכן ומרגולין-פלדמן מבקשת מהנתבע לסמן ב-X על השרטוט את מקום התאונה.
"בוא נראה אם אני מבינה נכון מה שאתה אומר", שולפת מרגולין-פלדמן שוב את דגמי המכוניות - "אל תדאג, יש גם משאית", היא אומרת לנהג הנתבע - ואז חוזרת לשאלות המהותיות: "אתה נסעת בנתיב הזה והוא בנתיב הזה, והוא יותר קטן. תראה לי מה קרה. אתה אומר שהוא היה במצב עמידה ואתה במצב עמידה, ואז הוא אמר שהוא רוצה להחליף פרטים? אם הוא סטה למסלול שלך, איך יכולת להמשיך בנסיעה? כמה פעמים התחלף לירוק לפני שעברת את הצומת?".
לבסוף חוזרת מרגולין-פלדמן על האפשרויות שבפני הצדדים ויכולה לתמצת: "שמעתם את הדברים בדיון קודם, אין צורך לחזור". שוב היא מגיעה מהר מאוד למסקנה שהצדדים רוצים פסק דין מלא, מסיימת בחצי השעה שהוקצבה ועוברת הלאה.
השורה התחתונה: ניהול נכון של תיקי תביעות קטנות, המציגים מכשולים בלתי שגרתיים בפני היושב לדין: שימת לב לפרטים העיקריים, תוך עמידה במסגרות הזמנים וסבלנות כאשר היא דרושה. ראוי שתקדיש יותר זמן להצגת האפשרויות בפני הצדדים - מה שיכול לחסוך כתיבת פסקי דין.
יעילות: 9
מזג שיפוטי: 8

תאריך:  25/09/2019   |   עודכן:  26/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הלאה, השאלה הבאה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יעילות על חשבון אימון במערכת
אוי למערכת המשפט  |  19/10/19 15:11
2
שופטת פח אשפה
אביעד לומין  |  17/12/23 23:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שיפוט מהיר
איתמר לוין
ניהול של תיקי פשיטת רגל מצריך סבלנות, בקיאות בפרטים ויכולת לאזן בין אינטרסים מתחרים - ואת כל אלו יש לשופטת החיפאית רבקה אייזנברג
איתמר לוין
צדדים שעושים פחות או יותר מה שבא להם, גורמים לשופטת אפרת בוסני להבהיר שאצלה זה לא יעבוד. תוך הפגנת בקיאות מרשימה, היא דורשת תשובות לשאלות העיקריות ומבהירה שמי שלא יציית להנחיותיה - ישלם על כך
איתמר לוין
הציון הממוצע הגיע ל-94.1 - הגבוה ביותר בשמונה שנותיו של המדור "שיפוט מהיר"    תצוגות שיפוט מרשימות לצד אירועים שליליים מלמדים שהרבה מאוד תלוי בשופט/ת    המדור חשף מקרה חמור של משוא פנים מצד שופטת והצביע שוב על הליקויים המערכתיים בבתי המשפט לתעבורה    נמשכות הבעיות בהתנהלותם של עורכי דין: איחורים, העדרויות, חוסר בקיאות והתנהגות מבזה
איתמר לוין
כאשר ילדים בני 11-10 הם האנשים השקטים ביותר באולם, זה אומר שיש בעיה. השופט ירון גת אינו מצליח להשתלט על המהומה, והדבר מעיב על בקיאותו ועל האיזון הנכון בין יעילות לבין הקפדה על נהלים וזכויות
איתמר לוין
האווירה הטובה שמשרה השופטת נועה גרוסמן עוזרת לה לקדם במהירות וביעילות הסכמות בתיקי פשיטות רגל, ואינה מונעת ממנה לרדת לפרטים ולהקפיד על שמירת הנהלים
רשימות נוספות
"אלה כללי הטקס"  /  איתמר לוין
בערך בית משפט  /  איתמר לוין
"אבל תוך כדי מתן ההחלטה"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il