X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשולי הכותרות: ומי תרם לניצחון של עודה? ביבי! מייסד טלגראס גיבור תקשורת? מה המשותף לפמיניסטיות ולחרדיות? רמז - אישה היא לא חפץ ולקינוח צרצר למה?
▪  ▪  ▪
הפרדה מבורכת [צילום: מאיר ועקנין/פלאש 90]

אבי קמפיין הגוועלד
ומי הוא אבי קמפיין הגוועלד, זוכרים? כל הזכויות שמורות, איך לא, לאיש מספר אחת במדינה שכה אוהבים לשנוא - ראש הממשלה (לא מעט בזכות קמפיין הגוועלד) ביבי נתניהו. ותוך כך השחיל ביטוי חדש ללכסיקון הבחירות הישראלי, שחדר לכל רובדי החברה ואפילו למגזר הערבי. אידיש לכל כבר אמרנו?
אולם מעניין, שלא רק מבחינה מילולית, אלא יותר מכך מתברר שהגוועלד חדר כנוסחת קסם וכטכניקה תעמולתית אינטנסיבית ויעילה ביותר של הרגע האחרון בקמפיין הבחירות של כל המפלגות, כשביבי המלך, וקמפיינר של איש אחד בפני עצמו, משמש מודל חיקוי לכולם, ללא הבדל מחנה וגזע.
באורח פרדוכסלי קמפיין הגוועלד של ביבי, שהתריע בשעתו מפני נהירת ערבים לקלפיות, ושהרשימה המשותפת עשתה בו שימוש למכביר בבחירות הנוכחיות, היא שהעלתה את המפלגה הערבית במקום השלישי על מפת המנדטים, ובעקיפין בחישוב כללי גרמה גם להפסד אלקטורלי מכריע של ביבי והליכוד. תודו שעל גול עצמי כזה נתניהו לא חלם בחלומותיו השחורים ביותר. וכל השאר היסטוריה.
הפשע משתלם?
בכל פעם שכלי התקשורת נותנים במה לעבריינים, הדבר אומר דרשני. נכון שמדובר בכתבות פיקנטיות ועסיסיות, המעלות את הרייטינג בקרב הקוראים. ועם זאת, האם שאלתם את עצמכם: איזה מסר זה משדר לציבור בכלל ולעברייינים בפרט? שהפשע משתלם. העבריין הופך לסטאר, לכוכב זוהר ולגיבור תקשורת, המקבל פרסום ויחסי ציבור חינם אין כסף.
הפעם מדובר במייסד ארגון פשע 'טלגראס' העוסק בשידול ובסחר בסמים, ומעבר להפיכתו לגיבור תקשורת הדבר עלול לעודד את הלגליזציה של הסמים ומתן לגיטימציה לתופעה המסוכנת. לכן מן הראוי להימנע מכך. ובא לציון גואל.
הפרדה מגדרית מבורכת
בתי הספר החילוניים לבנות הם לא לבד. תשאלו: אז מה המשותף לפמיניסטיות ולחרדיות הצנועות והחסודות (אתם קוראים נכון)? זו לא רק ההפרדה המגדרית בבתי הספר, כדי שבנות יתרכזו בלימודים, ולא בבנים. ההפרדה קיימת גם במופעים, באירועים, במסיבות ובבילוי שעות פנאי לנשים בלבד, לצורך שחרור עצמי והעצמה נשית.
ואם לא די בכך, הפמיניסטיות, כמו החרדיות, מתנגדות לטקסי בחירת מלכות יופי (כן, בגלל ההתערטלות), כמו גם להפיכת האישה לאובייקט גופני בפרסומות ולהחפצת נשים בכלל. זו היא בהחלט תופעה מבורכת המכבדת את האישה ומבליטה את אישיותה, במקום את גופה. הדבר ימנע את תפיסת האישה כרכוש של בן זוגה או של המשפחה, כמו גם סחר בנשים והטרדתן. ובא לבנות ציון גואל.
צרצר למה? (מכתב לעיתונאי)
צרצר אחד מְצַרְצֵר ומטלטל אותך ואת כל עולמך. כן, חנוך אתה צודק. מדובר בפער הדורות, אבל לא רק בינך ובין בתך הנערה, שחיה בדור מפנק ו'פרטני', אלא גם בינך כנער וזאטוט כשצרצורים וריחות דשן האדמה נעמו לך, ואף הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוסטלגיה שלך, לאדם מבוגר יותר שכל טרטור ורעש מיותר מעצבן אותו. כן, הצרצור נותן לך תזכורת (אם היית צריך כזאת) שבגרת והשתנית.
ויתרה מכך, גם ההרגל פועל את שלו. בנערותך התרגלת לסביבתך הטבעית, גם אם הייתה מצחינה ורעשנית. אין לי ספק שאילו היית חשוף לקולות הטבע דרך קבע גם כיום, ההרגל היה מקהה את תגובתך (להבדיל עיין ערך מטחי הקסאמים בדרום). נכון גם העיתים השתנו. בימינו כמעט אין בית ללא מזגן, שהפך למצרך חיוני ובסיסי, והוא אפילו לא נחשב כבר למותרות. ולא סתם מזגן, אלא בדירות רבות המזגן מפוצל לפי חדרים, והצעד הבא בהתאם לביקוש (ובתך לא לבד). יש להניח יהיה מזגן מפוצל לפי איברים... וזה ממש לא מדע בדיוני.
לעומת זאת, ברוח המסורת וימים אלה, שימו לב לגבי תשמישי קדושה מה שהיה הוא שיהיה. והשופר, המיטיב לרגש אותנו ולהרעיד את נימי נשמתנו זה אלפי שנים, כמשל.

תאריך:  25/09/2019   |   עודכן:  25/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
בעז שפירא
השיטה פעלה כך: חקירות אינסופיות תוך השקעת מעל למאתיים מיליון שקל לשם חיטוט ונבירה בכל מהלכיו של נתניהו    בהמשך תפירת תיקים ומספורם במספרים הקלים לקליטה, כל זה אגב הפעלת לחצים בלתי אנושיים על-מנת לייצר עדי מדינה היכולים להפליל את האיש
אליקים העצני
יתכן שצפויה לנו תקופת דמדומים ארוכה    בתקופה הזאת ימשיכו לזעוק לפתרון ביחד עם בקעת הירדן וצפון ים המלח כל יתר המחדלים הלאומיים של שנות שלטון נתניהו
דן מרגלית
תוך שנתיים נדע אם אתה יכול לחזור או שעלינו לבחור לך יורש והוא יעמוד בראש הממשלה    אבל בחייך, תהיה פעם אחת עם קצת מוסר
עו"ד דויד סנדובסקי
מיגוון חלופות להתמודדות עם התרת הפלונטר, לשם מניעת מערכת בחירות שלישית ברציפות    יען כי אסור להגיע לבחירות שלישיות ברצף
עמוס שנער
תשובות לשאלות: מהי דמוקרטיה, מה משיבים למי שלא רוצה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, איך מתמודדים מול ליברמן, מי אשם בהצלחת הרשימה הערבית, מי אשם בפיצול של עצמה יהודית מימינה, האם עצמה יהודית מנעה ממשלת ימין, ומי ניצח בבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il