X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו - אני מבקש לקיים שימוע פומבי כדי שהציבור ישמע את גרסתי לפי טענתו - אחרי שנתיים של חקירתו, הדלפות בלתי פוסקות, לרוב מגמתיות לכיוון אחד ובחלקם לא מדויקות, הגיע העת להשמעת גרסת המתגונן
▪  ▪  ▪
נתניהו. להציג את גרסתו [צילום: יונתו זינדל/פלאש 90]
פתח ותקדים
על-פי הפרוצדורה שהייתה נהוגה עד היום, "השימוע" נעשה בפני היועץ המשפטי וצוותו מול צוות הסנגוריה ללא תקשורת. יש להניח שהיועץ לא יסכים לסתות מהנוהל כדי לא לפתוח פתח ותקדים. מבחינה משפטית עקרונית אין למעשה מניעה "לשימוע" פומבי במקרים חריגים, כמו משפט פומבי במקרים מיוחדים, אך בפועל זה לא יקרה.

למרות שאני מניח שקרוב לוודאי שהיועץ לא יסכים לסתות מהנורמות המקובלות, שהרי זה יפתח פתח למקרים חריגים של אחרים, שרים, פוליטיקאים, אנשי צבא וביטחון ואפילו אנשי עסקים, לבקש שימוע פומבי במקרים שהם סבורים, שהחקירה פגעה בהם, בכבודם, מעמדם, עסקיהם, וכדי שהגרסה שלהם תשמיע עוד לפני המשפט, נוכח האשמות, ההדלפות וההשמצות.
אבל יש פתרון אחרי יצירתי לא פחות. עם סיום כל שלב "בשימוע", יכול צוות הסנגוריה לזמן מסיבת עיתונאים, או צוות עיתונאים מלווים או מוזמנים, ולמסור להם את גרסת נתניהו, במקרה זה כדי שזה יפורסם, כמשקל נגד ההדלפות.
מהלך כזה הוא לא מנוגד לחוק, לא מנוגד לנורמות המשפטיות והוא כולו נתון לשיקול דעת צוות הסנגוריה על התועלת והחסרונות. שהרי "בשימוע" רק צד אחד טוען ומציג כלפי שיקול דעתו. ברור שיש יתרון תקשורתי למהלך המוצע, אך גם השלכות משפטיות וחברתיות למהלך כזה. כשהעקרון שנשמר עד עתה היה, להביא את הגרסאות וההחלטה לבית המשפט ולא לתקשורת.
אבל הכללים השתנו והתקשורת לוקחת יותר ויותר חלק חשוב בניהול המשפטים, וזה חבל מאוד ולא משפטי מאוד.
שימוע ומשמעותו
"השימוע" בפני היועץ או פרקליט מחוז, הוא מהלך משפטי המאפשר לאדם שהוגש נגדו כתב חשדות, להציג את גרסתו, ראיותיו, מסמכיו, גם כאלה שאין בידי התביעה וגם פרשנות עובדתית ומשפטית לאלה שמוחזקים בידי התביעה.
ההיסטוריה המשפטית מלמדת, שמהלכי "השימוע" בתיקים רבים, שינו את הגישה של הפרקליטות וכתבי האישומים שהוכנו כטיוטות, שונו בחלקם ולפעמים משמעותית, כולל נסיגה מהאישומים, אחרי השימוע. כמה מקרים מהעבר הלא רחוק, מוכיחים זאת. הפתרון - נשמע - נראה ונחליט.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  29/09/2019   |   עודכן:  29/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עמוס שנער
למרות כל התלונות על שרה נמצאה רק קלטת בודדה אחת מלפני קרוב לעשר שנים שבו היא איבדה את שלוותה וצעקה (פסי...כו...לוגית)    אין לי ספק שמיטב המוחות היו עושים הכל אבל הכל הכל הכל כדי להשיג קלטות נוספות המפלילות אותה ואין ספק שעל הקלטה כזו היו משלמים אפילו מיליונים    היכן היא? שימו לב גם לתזמון המחושב של הפרסומים נגדה
יורי מור
לשימוע אצל היועץ המשפטי לממשלה מתייצב לא נתניהו אישית - אלא העם שבחר בו, בחר בדרכו    ולא נתניהו יועמד לדין - אלא תומכיו בעם
ד"ר חיים משגב
היועמ"ש מנדלבליט סירב לדרישת נתניהו לשימוע פומבי בטענה שעדים לא אמורים לשמוע את מה שיש לעדים אחרים לומר. אבל זאת טענה מטופשת. בכל משפט פלילי יכולים עדים שטרם העידו לשמוע את מה שהעידו עדים שקדמו להם    וגם: שימוע פומבי מתקיים בארצות הברית דרך קבע לעיני כל הציבור; כך מתנהלת דמוקרטיה אמיתית
עידן יוסף
העובדת מ"מ תוקפת בתצהיר שהגישה עובדת אחרת, ל', הטוענת כי שרה נתניהו התעמרה בה וטוענת שהיא עובדת ממורמרת ואשת ראש הממשלה נוהגת בכבוד בעובדיה    על הציטוט שיוחס לה בחדשות 12 שנתניהו פסיכופטית, כתבה מ"מ: "טענותי היו לעניין יום הבחירות"
איתמר לוין
עוזרו של מנדלבליט מותח בשמו ביקורת חריפה על עצם הבקשה: חסרת תקדים, נעדרת יסוד משפטי, פוגעת בעקרון השוויון והוגשה מתוך ידיעה שהיא תידחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il