X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - עבריינית, ארון הספרים הצבאי, פוגעים במוטיווציה, רוב הנשק הבלתי-חוקי אצל ערבים וסדנה על ייצור הגשרים שבת שלום
▪  ▪  ▪
נשק בלתי חוקי [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

עברה על החוק
טיפשות של נעמה יששכר - ישראלית צעירה בעלת אזרחות אמריקנית וישראלית, שהמריאה לטיסה ארצה עם כמה גרם קנביס בכ̤ליה, ונעצרה בעת מעברה במוסקבה, הופכת לפרשה מסובכת ביחסים במשולש ארצות-הברית-ישראל-רוסיה. אין ספק, הרוסים התייחסו אליה בחומרה יתרה, אולי בגלל משקעים ביחסינו עמם על-רקע כוונת ישראל להסגיר לארצות-הברית האקר רוסי.
עם כל הכבוד, לא הצלחתי להתרשם מהסיקור האוהד ליששכר. היא עברה על החוק, ואין סיבה שלא תיענש לפי דיני המקום. 'ברומא התנהג כרומאי', אומר הפתגם, ואצלנו נאמר, 'דינא דמלכות̤יה דינא'. בארצם אין הרוסים צריכים להתחשב באווירה החופשית למדי בישראל וביחס המקל (ליתר נכון, המזלזל) של הרשויות הישראליות לאכיפת החוק אל משתמשים בקנביס.
הטיפשות של יששכר, כמו טיפשותם של ישראלים, שיוצאים לסיני (למרות התרעות המסע!), ובכליהם כדורי רובה, שנשכחו מהמילואים - הנה אופיינית; או שמא זו חוצפה. גם הזעקות לעזרת הממשלה לחלץ ישראלים מהצרה, שקלעו את עצמם לתוכה, אופייניות. טיפשותם וחוצפתם מאפיינות את תחושת יותר מדי ישראלים, כי מותר להם לעשות כאוות-רצונם בכל מקום, וייסלח להם. בעטיָם יש לנו ש̤ם די רע בעולם.
זה מזכיר לי מעשה, שקרה לחברי, לאחר ששהה יותר מעשר שנים בארצות-הברית, והתרגל לפנות ימינה ברמזור אדום. כשעשה זאת בביקור מולדת ראשון, שערך ברמת-גן, עיר הולדתו, עצר אותו שוטר. חברי שלף את דרכונו, והראה לשוטר, שהוא רק שלושה ימים בארץ, והסביר, שכך נהוג בארצות-הברית, מקום מגוריו. השוטר חייך, מחל לו, והזהירוֹ, שכאן חוקי התנועה אחרים לגמרי...
יקראו, בפקודה
לפני יותר משלושים שנה, ניגשתי לתא"ל מפורסם ממכריי, וכאיש סגל הוצאת הספרים 'מערכות' הצבאית, ביקשתי, שימליץ לאנשיו לרכוש ולקרוא ספר חשוב שהוצאנו. "לקצינים אין זמן לקרוא. הם עסוקים מאוד", הוא דחה את בקשתי. דבריו מנוגדים לתפיסה, שקצין הוא מנהל מקצועי של לחימה, ועליו להתעדכן בהתמדה בנעשה בתחומו, כמו כל איש מקצוע. רופא, אדריכל, או מהנדס, שאינם בקיאים בחידושי מקצועם יכולים להזיק; ולפיכך, ייפלטו, או שלא יהיו להם לקוחות.
באותו הזמן קבעו ראשי הצבא האמריקני רשימות קריאה מותאמות לכל הדרגות, ואנשי הצבא, ממש"קים בכירים ועד לגנרלים, נדרשו לקרוא את הספרים המומלצים. דרך אגב, ברשימות הקריאה לקצינים כיכב מרטין ון-קרפלד, אז פרופ' באוניברסיטה העברית, שנחשב בשנות השמונים ובשנות התשעים לאחד מההיסטוריונים הצבאיים המובילים בעולם. זה לא הספיק להשאירו באוניברסיטה - שערורייה בפני עצמה. אנשי הצבא נדרשו לסכם את מה שקראו, והדברים נשמרו בתיקיהם האישיים, עד שהגיע זמנם להופיע בפני ועדות לקידום בדרגה.
ולעומת זאת, ביטל אז אכ"א את חלוקת הספרים לקצינים, שהנהיג רפול בהיותו רמטכ"ל; והצבא חזר למענקי ספרות מקצועית, שרובם, כמובן, לא הופנו לרכש ספרות צבאית. עתה הגדיר צה"ל את 'ארון הספרים הצבאי', שכולל ספרים, שנכון שכל מפקד בצה"ל יקרא במסגרת שירותו הצבאי. לפי הודעת הצבא, בבסיס ההחלטה עומדת ההבנה, כי מפקד בכלל, ומי שמוביל חיילים לקרב בפרט, הוא איש מקצוע, שנדרש ללמוד ולרכוש ידע רלוונטי, ובכלל זה לצבור ידע על אירועי עבר צבאיים, מקרי בוחן ודוגמאות, שבהם יוכל להשתמש ברגע האמת.
בצה"ל הסבירו, כי המקצוע הצבאי ייחודי, שכן הוא "משלב החלטות תחת אש ויכולת ניתוח מהירה ומקצועית ... [שהן] החלטות על חיי אדם". המקצוע הצבאי מחייב ידע בנושאים מגוונים, לרבות היסטוריה והיסטוריה צבאית, טקטיקה ואסטרטגיה, מנהיגות, ניהול וכושר קבלת החלטות. לכן, קבע רא"ל כוכבי, "יש הכרח לחזק את הממד המחשבתי-אינטלקטואלי [של הקצונה - אב"ץ] על-ידי קריאת ספרות מקצועית וצפייה בסרטים דוקומנטריים רלוונטיים".
לפיכך, פקד רא"ל אביב כוכבי, הרמטכ"ל, לחל̤ק לסא"לים ומעלה את הספר, 'הִשתנות תחת אש' לדאגלס א' מקגרגור, שהופיע בעברית - ספר חשוב ביותר של איש צבא מצטיין בצבא האמריקני, והגדירו כקריאת חובה. לפי הרמטכ"ל, הספר נבחר כיוון שהוא דוגמה מעשית ומעוררת מחשבה לתהליך ההשתנות של צבא ארה"ב, דווקא נוכח הצלחותיו בשדה הקרב. בנוסף, יגדיר הרמטכ"ל כל שנה ספר, מאמרים ומדיה דיגיטלית לקריאת חובה ולצפיית חובה של סא"לים ומעלה. כוכבי הורה למפקדי הזרועות ולמפקדי האגפים להגדיר כל שנה ספר חובה לכלל הקצינים שתחת פיקודם. לא פורסם איך תיאכף ההוראה.
"קציני צה"ל חייבים להיות אנשי מקצוע, לקרוא ספרות מקצועית בכלל תחומיה, לראות סרטים מקצועיים, לשמוע הרצאות בנושאים הרלוונטיים ולהקדיש זמן אישי וקבוצתי לבירור, חקירה ותרגול של נושאי ליבה", הסביר רא"ל כוכבי בטקס סיום קורס פו"ם אלון. "מכאן, שלמידה מתמשכת של אמנות המלחמה, היא שם נרדף למקצועיות, למנהיגות, לאחריות ולמוסריות. בעולם המשתנה בקצב מהיר, בזירות לחימה הפושטות צורה ולובשות צורות חדשות, למידה והעמקה במקצוע הן ציווי, הכרח ופקודה אשר נובעת מצו המצפון ומרגש האחריות".
בעיות בשירות מעורב
חיל-הים האמריקני השקיע מיליוני דולרים רבים, כדי להכשיר את צוללותיו הגרעיניות לשירות נשים. למרות זאת, אין הרבה מתנדבות לשרת עליהן, והמתח המיני בצוללות גדל, וגרם לכמה צוללנים לאבד את ראשיהם ואולי את דרגותיהם. גם בנושאות-המטוסים האמריקניות מתעוררות בעיות עקב נוכחות נשים בצוותים, וכמה מהן הגיעו עד לבתי-דין צבאיים.
לעומת זאת, בצבא האמריקני נקלטו חיילות במקצועות קרביים, ולא התרבו הדיווחים על הפרת פקודות, למרות שבשדה ישנות החיילות עם חבריהן למחלקה.
כדי להימנע מבעיות, אין מציבים בצבאנו חיילים חרדיים ביחידות מעורבות. הצבא מעוניין להגדיל את כמות המתגייסים מהעדות החרדיות, ואינו מנסה להכשיל את עצמו במשימה זו. לעומת זאת, מציבים חיילים דתיים ליחידות מעורבות, ומכריחים אותם לקבל הדרכה מנשים, ולהקשיב לשירת נשים. צבאנו מזלזל, כנראה, בהתלהבות נערים דתיים להתגייס, ומוכן לפגוע במוטיווציה שלהם לשרת שירות קרבי, בהנחה, שזה יתקבל היטב באקדמיה, בתקשורת ובחוגי עלית, העוינים את הדתיים ואת היהדות.
אין פלא, שהייתה תגובה קשה לחוברת, שפרסמו רבנים, והנחתה חיילים דתיים בדבר הלכות צניעות. התגובה הציבורית לחוברת הרבנים הניעה, כנראה, את צבאנו לגנוז חוברת דומה, שחיברו רבנים עבור הרבנות הצבאית.
אין מדווחים
מניח, שאת הנתונים על כמות הנשק הבלתי-חוקי בקרב ערביי ישראל, מסרה משטרת ישראל. יגידו, שיש לה עניין להראות, שהרחוב הערבי מלא בנשק בלתי-חוקי - כמענה להתקפות הפוליטיקאים הערביים עליה. עם זאת, התופעה ידועה, ומי שגרים בקרבת יישוב ערבי שומעים הרבה קולות ירי מהיישוב הערבי הסמוך. הציבור הערבי רוצה, שיוציאו עבורו את הערמונים מהאש, וינקו את רחובותיו מנשק בלתי-חוקי, אך אינו מסייע לביעור התופעה. יתר על כן, כשהמשטרה פועלת ביישובים ערביים למיגור התופעה, היא מתקבלת בהתנגדות התושבים.
לפי הדיווח, תשעים אחוזים מהנשק הבלתי-חוקי, נתפס השנה במדינה בקרב ערביי ישראל. 4,017 אמצעי לחימה נתפסו מתחילת 2019 - גידול של 21 אחוזים ביחס לאשתקד. בין הפריטים שנתפסו: 526 אקדחים, 435 רובים ו-268 רימונים (והנתונים נכונים לתחילת השבוע, כשנותרו עוד כחודשיים עד לסוף השנה). בנוסף, נעצרו השנה כ-3,350 אזרחים ערביים בגין מעורבות באחזקת אמצעי לחימה (אמל"ח) בניגוד לחוק, סחר באמל"ח וירי.
בקרב ערביי ישראל אין נטייה לדווח לרשויות על הימצאות אמל"ח לא-חוקי ועל ירי. חשיפתם היא תולדה של השגת מודיעין, או של עבירות, שנחשפות אקראית במחסומי פתע, בחיפושים יזומים ועוד. מתחילת השנה נפתחו בקרב ערביי ישראל 3,278 תיקים בגין שימוש בלתי-חוקי באמל"ח, סחר באמל"ח לא-חוקי או בגין ירי - גידול של תשעים אחוזים לעומת התיקים, שנפתחו אשתקד בגין העבירות הללו במדינה.
כך בנו את גשרי הדוברות לצליחה
אריה יערי ויעקב ירושלמי - שני מהנדסים, שעסקו בבניית גשרי הדוברות לצליחת התעלה במלחמת יום הכיפורים, יספרו על התהליכים בסדנה הקרובה של 'פורום אלפרדו' לתחקירי קרבות ולהפקת לקחים. הסדנה תהיה ביום חמישי הבא, 31 באוקטובר, בספרייה הציבורית 'לדורות' בלוד (שדרות דוד המלך 20), בשעות 1830-2200.
'פורום אלפרדו' ערך סדנה על ההכנות לצליחה ועל ה'תמסחים', שצלחו ראשונים את התעלה; ומתכוון לערוך השנה סדנה - על פיתוח גשר הגלילים.

תאריך:  24/10/2019   |   עודכן:  24/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב כוכבי  חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קולות ירי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
התכוונת ל"מקגרגור" או אולי ל
ציוני-חיפני  |  24/10/19 23:14
2
האם וון קרפלד הוא גאון הד
ציוני-חיפני  |  24/10/19 23:23
3
ספרים בפקודה
שמעון מהצפון  |  26/10/19 19:42
4
התמקצעות הצבא
ספי סגל  |  26/10/19 22:41
5
אי ידיעת חוקי התחבורה
אלי121  |  26/10/19 23:27
6
האחריות של המדינה
בן נאמן  |  27/10/19 17:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: בן הזוג הפלשתיני ומות הפעוטה    מי אמר שהעם רוצה אחדות? ולקינוח כחול לבן נגד הדרה?
יוסי ברנע
הספר ניפתח בשנת 2060 עם צמד גיבורי המשנה: אושרי וליאת פרג'ון, המהווים בספר אינדיקטור לשגשוג ולשפל כלכלי בשל מאורעות התקופה
איתן קלינסקי
למרבה הצער, החברה לא מצאה לנכון להפסיק את העבודה כדי להתייחד עם זכרו של פועל, שמצא את מותו בתאונה באתר שלחברה יש אחריות
אליהו קאופמן
פרשת "בראשית" היא בעצם היסוד לאמונה היהודית כי התורה היא אמת מדעית ולא עוד "אגדות רוחניות", כמו שאר כתבי הנכרים
דן מרגלית
הוא יודע שזמנו עבר, כל אחד יודע    חסידיו קוראים אחריו בלשון של חנופה "ביבי מלך ישראל", אבל אם כבר במונחים מונרכיים אז אני מציע לכנס את "מועצת העוצרים" של הליכוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il