X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אני יודע שזה נשמע מופרך, אבל אל תשכחו שאם גישת הפרקליטות תתקבל, וביבי ייכנס לכלא על האייטמים השוחדיים שקיבל בוואלה בראנז'ה, תהיה לחבר כנסת למשל את כל הלגיטימציה לחוקק חוק שאוסר על עיתונאי לפרסם ידיעה בלא לפרסם בצמוד אליה את המקור, את מספר הטלפון שלו, ותעודת הזהות
▪  ▪  ▪
אביעד גליקמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אני רוצה לנסות להכניס דברים קצת לפרספקטיבה. הכתב המשפטי של ערוץ 13, אביעד גליקמן, שידר ביום חמישי האחרון ידיעה, שהפרקליטות לא מתכוונת למוש מעמדתה בתיקי נתניהו אף לא כמלוא הנימה. כאילו עורכי דינו של הביבי דיברו בשימוע ארבעה ימים רצופים אל הלמפה בתקרה, בעוד שהיא הייתה בכלל בסוואנה של אפריקה, אופסס.
משרד המשפטים, שהפרקליטות הינו אבר מרכזי מאבריו, באופן נדיר מיהר והכחיש את האייטם של איש הגליק והשטיק, ואמר שהם עוד כלל לא ישבו על אלף עמודיי סיכום הטיעונים. עכשיו, מישהו פה 'לחש' את הידיעה הזו לגליקמן. או מהצד של הפרקליטות, או מהצד של ביבי, או מהצד של גנץ. או מהצד של הבר-מצווה כמו שאומרת הבדיחה הוותיקה... ועשה זאת על-מנת לגזור קופון כלשהו. פוליטי, כלכלי. בדרך כלל שניהם הולכים יחד.
לפי הפרקליטות בישראל, ואם חס וחלילה תתקבל הגישה שלה, אותה היא מובילה במשנה תוקף בתיקי הביבי, לא הייתה פה סתם ידיעה עיתונאית 'מבורבזת'. לפי גישת הפרקליטות היה אמש לנגד עיננו שוחד ואתנן. לא חיפוש צדק, הוגנות או העברת מידע חשוב לצופים בבית. לא ולא. לפי הפרקליטות הישראלית חשד שאמש בידיעה הפותחת של ערוץ 13 בוצע פשע. לפי הפרקליטות ורק לפיה...(אני כמובן לא חושב כמוה) בתום האייטם הזה, שהאזנתי לו במכוניתי דרך גלי צה"ל, הייתי צריך מיד ל'פרסס', לא לנסוע הביתה, לארוחת הערב שהמתינה לי, אלא לסור אל תחנת המשטרה ולהגיש תלונה נגד גליקמן וערוצו על ביצוע פשע.
אני יודע שזה נשמע מופרך, אבל אל תשכחו שאם גישת הפרקליטות תתקבל, וביבי ייכנס לכלא על האייטמים השוחדיים שקיבל בוואלה בראנז'ה, תהיה לחבר כנסת למשל את כל הלגיטימציה לחוקק חוק שאוסר על עיתונאי לפרסם ידיעה בלא לפרסם בצמוד אליה את המקור, את מספר הטלפון שלו, ותעודת הזהות, ואם אפשר תמונה ומפת אינטרסים של המקור. זה לפי גישת הפרקליטות, כאמור. כמובן שאני לא רק אוכל להגיש תלונה במשטרה בעקבות כזו ידיעה, אלא גם להגיש תביעת נזיקין נגד הערוץ, ואפילו תביעה ייצוגית, שתגרום לכל ערוצי התקשורת בישראל לקרוס זה אחרי זה כמו שורת אבני דומינו שקיבלו דאחלה קטנה. זה מצחיק אבל בהפוך על הפוך אלו התהליכים שדיבר עליהם ההוא ממרץ. מה שמו?
אני כמובן מתנגד קשות לגישת הפרקליטות. אני מאמין גדול בחופש העיתונות. כשהטייקון דנקנר רכש בזמנו את מעריב היה לי ברור שהוא עשה זאת לקדם את עסקיו גם דרך פסיעת אימים מול מי שיעמוד בדרכו. מה עשיתי? לא, לא ניגשתי למשטרה. חייגתי אפס שלוש, חמש שלוש אפס אחד חמש חמש חמש, "מעריב שלום", את המנויים בבקשה, "מנויים שלום". אבקש לבטל את המנוי שלי מרגע זה. תודה". יצוין כי בהמשך מעריב קרס, נרכש מחדש והיום הוא עיתון אמיתי לכל דבר ואני קורא אותו ומעריך אותו (דנקנר אומנם בכלא אבל לא בעניין זה). גם כשהטייקון אלוביץ' השתלט על וואלה חדלתי לבקר באתר. אני מאמין גדול בחופש טוטאלי של עיתונות ובחופש הטוטאלי של צרכניה.
לא נסעתי למשטרה אמש, נסעתי הביתה, מוטרד ומעוצבן. אבל אלא אם כן אדע שנעשה ברור אמיתי ועמוק עם גליקמן אני מפסיק לצרוך את תכניו של הערוץ, בדגש על תכניי החדשות שלו. ככה צריך לנהוג כשאתה חושד שעיתונאים התברברו ושכחו את תפקידם - להביא אך ורק מידע אמיתי חשוב, חדש ורלוונטי. ושהפרקליטות תתעסק בפשיעה אמיתית, הגיע הזמן. ביי.

תאריך:  25/10/2019   |   עודכן:  25/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על עיתונות, פוליטיקה ושוחד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אילו היה כאן שלטון חוק תקין וד
קורןנאוה טבריה  |  26/10/19 08:04
2
חיים רמון בתגובה: "הפלת נתניהו
קורןנאוה טבריה  |  26/10/19 08:20
3
אל תדאג. זה "תקדים" שיופעל רק
עמי, ת"א  |  26/10/19 12:59
4
יש לנו מזל
ארי כספי  |  26/10/19 17:01
 
- כספי, אתה מצדיק את השחיתות
בן נאמן  |  27/10/19 17:22
5
להחזיר את הילה גרסטל לפרקליטות ל"ת
מייק  |  28/10/19 06:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
אלכס נחומסון
החקירות של נתניהו שהחלו מסיבות שרובן עלומות ועסקו במגוון תחומים החל מבקבוקים ממוחזרים, כיבודים, סיגרים וטובות הנאה לכאורה, דרך הצעת שוחד עבור "פרסום אוהד" לכאורה בתקשורת, דרך מניפולציה מושחתת בבזק וכלה במעשה שחיתות שמשלב שוחד עם פגיעה בביטחון המדינה בעסקת צוללות
עומר מואב
"נתניהו לא עבר כל עבירה חמורה, הוא אולי קצת נהנתן, יש המוכנים להסכים שאפילו קצת מגעיל, מתנהג בחזירות, אבל בין זה לבין מרמה, הפרת אמונים ושוחד, המרחק גדול"
יורי מור
ברגע שהיועץ המשפטי לממשלה הורה לפתוח בחקירה הראשונה נגד ראש הממשלה, הייתם צריכים או להשתכנע שיש ראיות מוצקות שראש הממשלה רצח, אנס, שם לכיסו מילונים - או לדרוש מהיועץ לבדוק באותה היסודיות את כל החשדות נגד אלה שמתיימרים להחליף את נתניהו בראשות הממשלה
דן מרגלית
"הציבור הישראלי רואה בשחיתות ובגניבות תופעות שהן חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו, ואינו מסקנות מסקנות"
יוסף אליעז
דומה שהמחוקק לא צפה היאחזות כזו של ראש ממשלה בקרנות המזבח, או בקרנות הבית ברחוב בלפור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il