X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אם סברתי מתוך תמימות (בלתי נסלחת), שעדיין יש סיכוי סביר כי במדיה, לפחות בזו הכתובה, בפרינט, נשמרת רמת מקצועיות סבירה כלומר, נשמרים הכללים הבסיסיים של עיתונות ישרה, הוגנת, נסמכת על עובדות נטו, התבדתי
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו [צילום: אמיר כהן]

ביום ראשון פרסם ידיעות אחרונות כתבה מדהימה על סדרת השיחות בין נח מוזס, עורך העיתון הנפוץ במדינה לבין רה"מ, ביבי נתניהו. נושא שיחתם הפורמלי הוא 'חוק ישראל היום', אולם בפועל שיחתם גלשה אל מערכת היחסים בין ידיעות אחרונות לבין נתניהו. לאחר שבתוכנית המקור1 שודרה כתבה נרחבת על שיחה (מוקלטת) זו.
אודה ולא אבוש. אם סברתי מתוך תמימות (בלתי נסלחת), שעדיין יש סיכוי סביר כי במדיה, לפחות בזו הכתובה, בפרינט, נשמרת רמת מקצועיות סבירה. כלומר, נשמרים הכללים הבסיסיים של עיתונות ישרה, הוגנת, נסמכת על עובדות נטו, התבדתי.
נחום ברנע, שלו מעמד בכיר בידיעות אחרונות, אומר בהתוודות מפתיעה, במאמר מערכת, בין היתר: "אני בטוח שהשיח הזה לא מתיישב עם הערכים שאמורים להנחות ראש ממשלה ולא את הערכים שאמורים להנחות בעלים של עיתון".
כאשר נתניהו מתלונן על כך שמוזס איננו פועל כדי להוריד את רף העוינות אליו מ"תשע וחצי לשבע וחצי", מוזס קוטע אותו ואומר "נו ברור, עזוב, צריך לדאוג שאתה תהיה ראש הממשלה... בין היתר מזכיר מוזס שהוא הציע לרה"מ, שיביא לו מישהו שכותב מאמרים על-מנת שיהיו מאמרים ברוח הליכוד ורה"מ. מוזס מוסיף ומציע את מדור דעות עונה לו רה"מ: "עזוב זה זניח. אני מדבר על איזון". מוזס: "אני מסתכל לך בעיניים, ואמרתי, בהנחה שיש חוק שאתה ואני הסכמנו עליו, תהיה פה (בראשות הממשלה - מ. ל.), כמה זמן שתרצה".
אינני יודע מתי יגיעו היועמ"ש לסיכומי השימוע בתיק זה. את מי מעמידים לדין ואת מי לאו, ובעיקר, מי כאן מציע השלמונים ומי הסרבן להצעה הזו (נתניהו) שאף הלך לבחירות במגמה לעצור את הליכי החקיקה.
דבר אחד לדעתי למדנו כולנו מהדו שיח המרתיח הזה, שאין כלל ספק מי הכינור הראשון בו (הלוא הוא נוח מוזס), והוא, כי הביטחון שפעם, בעידן התמימות, היה לנו או לחלקים מאתנו, אמון בהגינות וביושרה של התקשורת הכתובה, מעין ירח דבש בין התקשורת ובמיוחד הפרינט (הוותיק), לבינינו, צרכניו/קוראיו, הרי שאמון זה התרסק הפעם ברעש גדול, על רצפת המערכת. בינתיים, נחמת מה יש בעובדה שישראל היום לא היה שותף למרקחת תפלה זו.
ירדן רוצה - גם וגם
בימים אלה ממש מלאו 25 שנה להסכם השלום עם ירדן (26 באוקטובר 1994). בהסכם האמור נקבע בין היתר, כי החל ממועד החתימה, תפעל ישראל לספק לירדן 50 מיליון ממ"ק. מים אלה מגיעים מהירמוך, המתחבר לירדן בשטח ישראל, מדרום לכינרת. ישראל עמדה כידוע בהתחייבות זו. אלא שאז באו הירדנים בבקשה/תחינה נוספת: אפשר עוד מים?
ישראל נענתה שוב. איך אפשר לסרב לידידים? היום מקבלת ירדן כמות כפולה מהכמות שעליה התחייבה ישראל, כלומר 100 מיליון ממ"ק, טבין ותקילין. מיותר להזכיר במה מיים אלה נחוצים לנו, כאן אצלנו בישראל. עד כאן המים ומה עם הגז... נו טוב, על כך בפעם אחרת.
ואז נפלה עלינו, הטובים שבסיפור, מכה שהנחיתו הירדנים, כלומר אלה הרשעים שבסיפור. הם רוצים את צופר ואי קטנטן באגמון ארם נהריים בחזרה. לא ששתי פיסות הקרקע הזעירות הללו חשובות להם באמת (כמו המים לנו, למשל), גם לא שמצאו שם זהב ויהלומים. לא. הם פשוט רוצים להפסיק את החכרת השטחים הקטנטנים האלה בשל הגאווה, הכבוד ועוד מיני שיקולים חורצי גורל וכבדי משקל כאלה.
לעניות דעתי ראוי כי במקביל תקים ישראל צוות מיוחד לבדיקת כל נושא קשרי המים עם ירדן. לא ייתכן שמדינה זו, התלויה במידה גדולה, בחסדי ישראל, בתחומים רבים, ולא נרחיב (גם תחום הביטחון כלול בהגדרה זו), תראה במתת המים מצב קבע אוטומטי, וכל שכן תחוש כאילו משוחררת ממתן תמורה כל שהיא בגינו.
קן הצרעות המושחת - ארמונו של אבו מאזן2
בשנים האחרונות עוסקים כתבים/פובליציסטים בלהיטות בלתי נדלית במעון ברחוב בלפור. מונים אחד לאחד את החמגשיות, את הסיגרים... ודווקא עכשיו ראוי לרענן מעט את הזיכרון והחשיבה, לחזור אל כללי הראיה הבוחנת, הרואה את הנוף בלי פילטרים של פוליטיקלי קורקט...
בימים אלה נודע לנו כי הולכת ומתקרבת לסיומה, אחרי כשש שנים של עבודה מאומצת, בנייתו של פרויקט בעל חשיבות גדולה (יותר מבתי חולים למשל, שכה חסרים בגדה). מדובר במבנה רב ממדים. למעשה ארמון לכל פרטיו ודקדוקיו, המיועד להיות משכנו העתידי של הראיס, מחמוד עבאס.
לפניכם תמונה מנקרת עיניים של "ארמון אירוח" (מה זה ארמון "אירוח"? הראיס ישן במקום אחר?), שבונה יו"ר הרשות אבו מאזן. את הבנייה החלו הפלשתינים ב-2013, בסמוך לכפר סורדה צפונית לרמאללה. הארמון משתרע על שטח כולל של 44 דונמים, הוא בן ארבע קומות כולל מנחת מסוקים, גנים רחבי ידיים, ומזרקות. מקיפה אותו חומת בטון בגובה של שישה מטרים. בדיווחים נוספים נטען כי הארמון המהודר כולל בריכה מפוארת, מערכות מים וחשמל ובונקר תת-קרקעי.
אני חושב על אנשי השמאל. כמה מהם מוחים דמעה מעיניהם, ו... שותקים. הס. אל תאמר מילה! לא בגלל המבנה שהוא שערורייה ענקית בפני עצמה, שהוא יריקה בפני אלפי הפלשתינים העומדים בתורי ענק מידי בוקר, לפני המחסומים שלנו, בבקשם עבודה בישראל.
אלא בגלל היוהרה, בגלל האצבע בעין (שלנו, של הפלשתינים המסכנים שזו הנהגתם, ושל נשות "מחסום ווטש" הניצבות שם מידי בוקר). בגלל העובדה שהם במו ידיהם הניחו את הקורה בין עיניהם/עינינו. בגלל אטימותם המשוועת לשמיים. ומה העלות? מסתבר כי המבנה המפואר תוקצב בראשיתו ב-14 מיליון דולר. לא סופי. כעת, לקראת סיומו מתברר כי העלות גבוהה בהרבה
.
ועכשיו לעניין אחר: 35 מיליארד דולר קיבלה הרשות הפלשתינית בצורות שונות מאירופה בעשור האחרון. שימו לב: לא בנו שם בתי חולים, לא כבישים, לא רכבות, לא בתי ספר. לא תחנות כוח, לא מתקני התפלה, לא טיהור ביוב (שזורם ומזהם שטחים בישראל). אין ברשות הפלשתינית גביית מיסים נאותה.
מעל לכל מתעקשים הפלשתינים להמשיך ולשלם את מעט הכסף המגיע אליהם למחבלים רוצחים שפגעו בחיילי צה"ל ובאזרחים ישראלים, כמשכורת המשולמת למשפחתם בעת ישיבתם בכלא. ולמרות הכל ישראל היא היא האשמה. הם הצדיקים המסכנים. ישראל המרשעת האולטימטיבית. ואגב, באשר לכסף הגדול נחשו לאן הוא הולך, לאילו כיסים. מי באמת נהנה ממנו? לא מוסקי הזיתים המסכנים.

הערות

1. המקור היא תוכנית תחקירים בהגשת רביב דרוקר וברוך קרא. רשת 13.
2. הידיעה וכן הצילום הובאו באל דוסטור (אל-דוסתור - עיתון בפיקוח ממשלתי בעמאן בירת ירדן) ובאתר וואלה! NEWS.

תאריך:  29/10/2019   |   עודכן:  29/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ידיעות אחרונות, נתניהו ותיק 2000
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מעניין ביותר. איך הוא
אלי נמט  |  7/11/19 05:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הרש"פ נוקטת "הפגנת שרירים" חדשה והודיעה על הפסקת יבוא עגלים מישראל במסגרת מדיניותה החדשה להתנתק כלכלית ממנה. גורמים בכירים בפתח המגלים גישה פרגמטית טוענים כי מדובר באחיזת עיניים פוליטית וכי בסופו של דבר הרש"פ תתקפל
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הורה לממן את בנייתו מחדש של בית משפחת אבו חמיד שבנה רצח את חייל צה"ל רונן לוברסקי. עבאס מעודד מההתפתחויות המדיניות האחרונות ומאתגר את ישראל. הגיע הזמן להחמיר את הענישה על כל מי שמסייע למשפחות המחבלים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: בן הזוג הפלשתיני ומות הפעוטה    מי אמר שהעם רוצה אחדות? ולקינוח כחול לבן נגד הדרה?
יוסי ברנע
הספר ניפתח בשנת 2060 עם צמד גיבורי המשנה: אושרי וליאת פרג'ון, המהווים בספר אינדיקטור לשגשוג ולשפל כלכלי בשל מאורעות התקופה
ד"ר רון בריימן
בקשת המונחים של השיח הציבורי בישראל יש קצה אחד בלבד, ימין קיצוני    השמאל הקיצוני, לרבות מפלגת השמאל הקיצוני, עיתון השמאל הקיצוני וארגוני השמאל הקיצוני המרעילים את דעתם של חיילי צה"ל ושל תלמידי תיכון בעיר העברית הראשונה (?) - אינו מוצג כקיצוני אלא כנאור, ליברלי, רודף שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il