X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מדובר על תמונות שמנציחות סצנות היסטוריות של האדמו"רים הקדושים לבית גור בין התמונות, ביקור האדמו"ר בעל ה"אמרי אמת" בארץ הקודש, בהם נראה ממתין לפני סידור קידושין, ובתמונה נוספת נראה האדמו"ר יושב ומתפלל בירושלים
▪  ▪  ▪
תמונות נדירות [צילום: משה ניסנבוים]
[צילום: משה ניסנבוים]

[צילום: משה ניסנבוים]

[צילום: משה ניסנבוים]

נתגלה אלבום תמונות ישן, עם תמונות נדירות ביותר, שחלקן לא פורסמו מעולם ושאינם ידועות של האדמו"רים הקדושים לבית גור, האדמו"ר רבי אברהם מרדכי אלתר בעל "אמרי אמת" מגור, ובנו רבי ישראל אלתר בעל "בית ישראל".
האלבום הנדיר יוצע למכירה פומבית בבית המכירות Refaeli בירושלים ביום רביעי ראש חודש חשוון תש"ף, 30.10.19.
מדובר על תמונות שמנציחות סצנות היסטוריות של האדמו"רים הקדושים לבית גור. בין התמונות, ביקור האדמו"ר בעל ה"אמרי אמת" בארץ הקודש, בהם נראה ממתין לפני סידור קידושין, ובתמונה נוספת נראה האדמו"ר יושב ומתפלל בירושלים.
בין היתר תמונות האדמו"ר ה"אמרי אמת" בחו"ל:
  • תמונה מקורית נדירה מעיירת הנופש מארינבאד, בו נראה האדמו"ר, יושב ברכב נשיאותי, נוסע ברחובות העיירה מארינבאד, ייתכן שזוהי תמונה בימי הכנסייה הגדולה השלישית שכידוע התקיימה במארינבאד, בין י'- לי"ח באלול תרצ"ז שבה השתתף האדמו"ר, התמונה צולמה ופותחה ע"י Hans Lampalzer אשר היה הצלם שצילם את רוב התמונות במארינבאד בזמן הכנסייה הגדולה השלישית, של אגודת ישראל. על התמונה חריטתו של הצלם הנ"ל אשר פעל במארינבאד.
  • תמונה נוספת, ביחד עם בנו ה"פני מנחם" מחזיק בידו את הספודיק של אביו ה"אמרי אמת".
  • תצלום של תמונת האדמו"ר ה"אמרי אמת", [בשנת ת"ש -1940], עומד על סיפון האניה ומקלו בידו, בדרכו לארץ-ישראל.
  • גלויה בה נראה האדמו"ר בליווי בנו ר' ישראל אלתר, יושבים בכרכרה רתומה לסוס ומונהגת על-ידי עגלון. תמונה מקורית של האדמו"ר בזקנותו.
  • תמונה מקורית בה נראה האדמו"ר עם כובעו כשהוא הפוך, על-רקע יער, מאחוריו קבוצת חסידים צעירים, לצידו נמצא בנו ה"בית ישראל".
  • האדמו"ר מורכב על סוס ועגלה, ומסביבו קהל גדול של חסידים.
  • תמונה מקורית של האדמו"ר בליווי חתנו רבי יצחק מאיר לוין (לימים מנהיג אגודת ישראל) ובחורי חמד, על-רקע שדות ויער, ליד סוס רתום לעגלה.
  • ה"אמרי אמת", יושב בכרכרה, לצדו ומולו יושבים שנים ממקורביו.
חסידות גור הייתה החסידות הגדולה ביותר בפולין לפני פרוץ השואה.
העיירה מארינבאד (כיום מאריאנסקה לאזיינה - MARIANSKE LAZNE), הייתה עיירת מרפא ונופש בצ'סכלובקיה, בתקופה של לפני השואה, אשר בה מצאו נופש לגופם הרבה מגדולי ישראל באירופה, ואשר פורסמו תמונותיהם משם. ביניהם: האדמורי"ם גור, בעלז, מונקאטש, וכן ר' אהרן קוטלר, ר' אלחנן בונם וסרמן, ר' מנחם זמבה ועוד.
רבי אברהם מרדכי אלתר מגור ה"אמרי אמת" (גור, תרכ"ו - ירושלים, תש"ח) בנו של הגאון רבי יהודה אריה ליב בעל "שפת אמת", עוד בצעירותו נתפרסם כגדול בתורה, והיקף ידיעותיו היה עצום. משנת תרס"ה כיהן כאדמו"ר לאלפי חסידי גור, בתחילה סירב לקבל על שכמו את המשרה, אולם חסידיו לא הרפו ממנו שיהיה עליהם למנהיג ולרבם. ממארגני "אגודת ישראל", ובהשפעתו הייתה אגודת ישראל לתנועה חזקה. עיקר ההנהגה של אגודת ישראל בפולין הייתה של חסידי גור, יזם פעילות אירגונית מקיפה: עיתונים, מרצים, עסקנים. חמישה פעמים עלה לארץ וחשב להשתקע בה. היה משומרי היישוב בארץ ואיגרתו מארץ ישראל ("על הספינה") נחשבת לאבן הפינה בהפניית הפנים לארץ ישראל. ניצל בנס מן השואה והקים מחדש את חסידות גור. מאות כתבים שהשאיר אחריו בפולין - אבדו. מן המעט שנותר נדפסו הספרים "אמרי אמת", "אוסף מכתבים" ואוסף דברי תורתו.
בשנת תרצ"ה עלה הרבי ארצה פעם נוספת והחליט להתגורר בירושלים בקביעות אך בעקבות לחץ אדיר מצד רבבות חסידיו שנותרו בגולה, חזר זמנית לפולין במחשבה לשוב להתגורר בירושלים.
בשנת תרפ"ו ייסד הרבי את ישיבת "שפת אמת" בירושלים, ובשנת תרצ"ט בעת שהנאצים כבשו את פולין שהה עם משפחתו בפולין, הנאצים ערכו מצוד אחר האדמו"ר ואף פרסמו את תמונתו בעיתונות הפולנית כדי ללוכדו, בשתדלנות ובמאמץ של עסקנים, הצליחו לחלצו מגיא ההריגה עם חלק מבני משפחתו. לאחר מסע ארוך ומפרך, הגיע הרבי לירושלים בשנת ת"ש. בה התיישב והקים והנהיג מחדש את החסידות והנהיג את חסידיו עד פטירתו.
בנו רבי ישראל אלתר מגור ה"בית ישראל" (גור, תרנ"ה - ירושלים, תשל"ז) בגור, הסתופף בצל סבו בעל ה"שפת אמת" שהשפיע עליו מהודו, מנעוריו נודע כעילוי ושקדן והתנהג בחסידות ופרישות, בהגיע לפרקו נשא את בת דודו רבי יעקב מאיר בידרמן - חתן ה"שפת אמת", אומנם משפחתו נספתה בשואה אך הוא ניצל יחד עם אביו האדמו"ר מגור, ועלה ארצה בשנת ת"ש. עם פטירת אביו בתש"ח נתמנה כאדמו"ר על-פי צוואת אביו. היה גאון וחריף, ובקי בכל מכמני התורה והחסידות, ומנהיג בעל שאר רוח, עוד בחיי אביו ריכז מסביבו את האברכים ובני התורה והדריכם בעבודת ה'.
לאחר השואה ליכד את שרידי החסידים ניצולי השואה, עודדם וקומם וביצר מחדש את בית גור, הקדיש מאמצים רבים לחינוך הדור הצעיר, ובעידודו והדרכתו הוקמו רשת ת"תים וישיבות גור בכל העולם, היה אב אהוב ומסור לכולם דאג את דאגת הכלל והפרט, ורבים מכל החוגים באו לשמוע ממנו עצה ותושיה ולקבל את ברכתו.
ביום המכירה הנ"ל, יועמדו בין היתר למכירה כתב יד נוספים של גדולי ישראל מאורי האומה שהיו ספונים וטמונים ולא שזפתם עין ולא הועלו על מכבש הדפוס מעולם.
[קישור לפריט]

תאריך:  30/10/2019   |   עודכן:  30/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
יום אחד יתעוררו נכדינו (וגם ילדיו של אוחנה) ויתביישו בו. גם בגלעד ארדן שהחרה-החזיק אחריו או לפניו
יהודה בלנגה
הסגת הכוחות האמריקנים מהשטחים הכורדיים מצפון סוריה תתרום לחיזוק הממד האירני במדינה, תציב את רוסיה כמעצמה המובילה במרחב וייתכן שתוביל לתחיית הטרור של דאעש. לכל אלה יהיו השלכות מרחיקות לכת על מדיניות השחקנים הפרו-מערביים במזה"ת ועל המלחמה בטרור הג'יהאדיסטי
איתן קלינסקי
יאיר נתניהו אינו בוחל בשימוש במילים מבעיתות ומעוררות חלחלה בהאשימו את מערכת אכיפת החוק בפניני הלשון: "שטאזי, גסטפו, מדינת משטרה, מאפיה"
מירב ארד
רפי לאופרט
מיצינו מחצית הדרך לסיבוב השלישי, שיכריע בעניין הקמת ממשלה לישראל. המנדט עבר לכחול לבן ותחת מעטה של עיסוק בתפל, מנסה מפלגה זו לשכנע בצורך המוחלט בממשלת אחדות, שגנץ יעמוד בראשה. האחדות היחידה שאני רואה כיום לנגד עיני היא זו שתנבע מקואליציה אד-הוק, שתפסיק את מחזה התעתועים ותלך לבחירות חדשות במטרה להגיע להכרעה ציבורית דמוקרטית בשאלה לאן הולכים ומי יוביל את השיירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il