X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המודיעין המצרי נכשל באחרונה בניסיונותיו למתן את הנהגת הג'יהאד האיסלאמי לשמור על הבנות הרגיעה עם ישראל. על-פי גורמים ברצועה, בכיר הג'יהאד האיסלאמי האחראי לירי הרקטות לעבר ישראל מסתתר מחשש שיחוסל על-ידי ישראל
▪  ▪  ▪
שדרות - רכב נפגע מרסיסי רקטה [צילום: דוברות משטרה]

מצרים זועמת על ההסלמה האחרונה ברצועת עזה, העיתון "אלערבי אלג'דיד" דיווח ב-2 בנובמבר כי ראשי הודיעין המצרי התקשרו לבכירי חמאס והג'יהאד האיסלאמי והביעו את כעסם על ירי הרקטות לעבר ישראל בעבקות התחייבותם לשמור על הבנות הרגיעה. הם איימו כי יסוגו מתפקיד התיווך בין ישראל לפלגים הפלשתינים ברצועה לאור הפרת ההבנות עם קהיר.
ישראל הודיעה למודיעין המצרי כי בהאא' אבו אלעטא, בכיר זרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הוא שעומד מאחורי ירי הרקטות. על-פי הדיווח, משלחת של המודיעין המצרי תגיע בקרוב לרצועת עזה כדי לדון בהתפתחויות האחרונות עם ראשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
לפני כ-3 שבועות הזמינו ראשי המודיעין המצרי לשיחות בקהיר את ראשי ארגון הג'יהאד האיסלאמי. מטרת המפגש הייתה לשכנע אותם לכבד את הבנות הרגיעה עם ישראל ולנסות ולהרחיקם מההשפעה האירנית. בראש המשלחת של הג'יהאד האיסלאמי עמד מזכ"ל הארגון זיאד נח'אלה וחברי הלשכה המדינית ח'אלד אלבטש שהגיע מלבנון ומחמד אלוהינדי מרצועת עזה, השתתפו בה גם 3 מפקדי החטיבות של הזרוע הצבאית ברצועה, בהאא' אבו אלעטא, ח'אלד מנצור וח'ליל אלבהתיני שהינם חברי המועצה הצבאית העליונה.
כמו-כן, ניסו ראשי המודיעין המצרי במהלך המפגש לפתור את המחלוקות בין מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נח'אלה לבין בהאא' אבו אלעטא, האיש החזק בזרוע הצבאית של הארגון ברצועה (סראיא אלקודס). הגזר שקיבלו ראשי הארגון היה שחרורם של 26 עצורים של הזרוע הצבאית מבתי הכלא במצרים, הם חזרו עם חברי המשלחת לרצועת עזה שם נערכה לכבודם קבלת פנים גדולה.
על-פי גורמים ברצועה, שחרורם של העצורים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי מבתי הכלא במצרים תואם בין מצרים לישראל כמהלך שאמור לתרום למיתונו של ארגון הגי'האד האיסלאמי וגם לאור העובדה שבשבועות האחרונים שרר שקט יחסי ברצועת עזה.
כמה מחברי המשלחת נחשבים למקורבים לחמאס, ואילו זיאד נח'אלה ובהאא אבו אלעטא נחשבים מקורבים מאוד לאירן ומצרים ניסתה לגשר על הפערים כדי לשכנע את כל חברי המשלחת בשמירה על הבנות הרגיעה.
בתקופתו של עבדאללה רמאדאן שלח, המזכ"ל הקודם של ארגון הג'יהאד האיסלאמי, היו היחסים בינו לבין ראשי המודיעין המצרי מצויינים ויחסיו עם אירן היו צונננים בגלל עמדותיו שסירבו לאמץ את העמדה האירנית בנושאי סוריה ותימן. מצרים שאפה להחזיר את היחסים עם ההנהגה החדשה של הג'יהאד האיסלאמי לתקופת הזוהר שהייתה לה ביחסיה עם ההנהגה בראשותו של עבדאלללה רמאדאן שלח.
המודיעין המצרי ניסה לשכנע את הנהגת הארגון להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל שהתבצע בחודשים האחרונים מבלי שהארגון יקח עליו אחריות רשמית.
כמו-כן עלה נושא מתקפת הטרור של 2 מחבלים מתאבדים על שני מחסומים של המשטרה הפלשתינית בעיר עזה לפני 3 חודשים, 2 המחבלים היו חברים בארגון הג'יהאד האיסלאמי אך ערקו ממנו לארגון סלפי המזוהה עם דאעש.
על-פי גורמים ברצועה, המודיעין המצרי הזהיר את הנהגת הג'יהאד האיסלאמי כי אם תיכשל הרגיעה ישראל תצא למלחמה ברצועת עזה שתשמיד את התשתיות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. אולם, נראה כי המודיעין המצרי נחל כישלון חרוץ ולא הצליח להרחיק את הנהגת הג'יהאד האיסלאמי מההשפעה האירנית.
ירי הרקטות בסוף השבוע שעבר לעבר ישראל שאחראי לו בהאא' אבו אלעטא, בא כתוצאה מהנחייה אירנית בעקבות הפגנות הענק בלבנון ועירק והכירסום במעמדה של אירן בשתי המדינות האלה, אירן מנסה לחמם את זירת הצפון באמצעות חיזבאללה ואת זירת הדרום באמצעות הג'יהאד האיסלאמי מכיוון שהדבר משרת כרגע את האינטרסים שלה להסיט את תשומת הלב מהמתרחש בלבנון ועירק.
האירנים רואים במצב הפוליטי בישראל שעת כושר לפעול ולהעסיק את ישראל בשתי חזיתות במקביל, להערכתם, הממשלה הישראלית משותקת ואיננה יכולה לקבל החלטות גורליות לגבי הרצועה, היא מעדיפה את מדיניות ההבלגה וחוששת דווקא מתקיפת פתע אירנית ממערב עירק או מסוריה.
ההוראות האיאניות להסלמה עוברות ישירות מהגנרל קאסם סולימאני לזיאד נח'אלה בביירות ומשם לבהאא' אבו אלעטא,על-פי גורמים ברצועה, לפעמים קאסם סולימאני משוחח ישירות עם בהאא' אבו אלעטא. על-פי גורמים ברצועת עזה, בהאא' אבו אלעטא ירד למחתרת מחשש שהקבינט הביטחוני בישראל קיבל החלטה סודית להתנקש בחייו, בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי נבהלו מהתדרוכים של מערכת הביטחון לאמצעי התקשורת בישראל כי הוא האחראי לירי הרקטות. אמש החלו חמאס והג'יהאד האיסלאמי להפיץ שקרים כי הוא איננו אחראי לירי הרקטות אלא "גורמים סוררים" מתוך ארגון הג'יהאד האיסלאמי וכי הם מנסים לעוצרם.

תאריך:  05/11/2019   |   עודכן:  05/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
מעצרם המנהלי של שני אזרחים ירדנים החשודים בעבירות ביטחון הפך למשבר מדיני מתפתח בין ישראל לירדן. השב"כ כבר מיצה את החקירה ויש לשחרר את השניים ולגרשם לירדן כדי לעצור את הסלמת היחסים בין שתי המדינות
עידן יוסף
במקביל הודיעה ירדן כי תפסה אזרח ישראלי, שהסתנן בצורה לא חוקית לשטחי הממלכה באזורה הצפוני
איציק וולף
כמה מנציגויות ישראל בחו"ל נמצאות בכוננות ביטחונית מחשש לפעילות אירנית עוינת    צה"ל וחיל-האוויר ביצעו לאחרונה שורת התאמות במערך ההגנה האווירית של ישראל לנוכח החשש מפני פריסה נרחבת של טילים אירניים במזרח התיכון - כולל בתימן
יוני בן-מנחם
הפגנות הענק בלבנון חושפות כי חל כרסום במעמד ארגון חיזבאללה ותנועת "אמל" השיעית וכי גם במעוזי השיעים במדינה רואים בהם חלק מתופעת השחיתות. ההצהרות והאזהרות של ממשלת לבנון וחיזבאללה לא הצליחו עד כה לעצור את ההפגנות והחשש גובר כי חסן נסראללה יוציא בהוראת אירן את אנשיו לרחובות להתעמת עם המפגינים
יוני בן-מנחם
המשבר בלבנון נמשך ומאיים גם על ארגון חיזבאללה שהציבור הלבנוני מאשים את בכיריו בשחיתות. ישראל עשויה להרוויח מהמשבר בכל מה שקשור למלחמתה בהתבססות הצבאית של אירן בסוריה אך עליה להיזהר מטעויות שינוצלו נגדה כבומרנג
רשימות נוספות
"ישראל מחבלת בהקמת הכוח במפרץ"  /  עידן יוסף
ישראל יוזמת ההסכם אי-לוחמה עם מדינות המפרץ  /  עידן יוסף
נסראללה מאיים: ניכנס לפלשתין הכבושה  /  איציק וולף
רוסיה רוצה תמורה  /  מיקי אהרונסון
שימו לב לטילים בתימן  /  ד"ר עוזי רובין
טרור מילולי  /  יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il