X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין כאן שום גזענות יש כאן נושאים לאומיים וביטחוניים שאינם קיימים כלל וכלל בממשלת מיעוט בדמוקרטיות של המערב היש מדינה שמרכיב התמיכה החיצוני בממשלת המיעוט לא מכיר בזכות קיומה?
▪  ▪  ▪
גנץ. צא מהקופסא [צילום: אבשלום ססוני/פלאש 90]

הנושא של ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת בתוך הממשלה או מחוצה לה, כגוש חוסם, חוזר ועולה אצלנו, וזוכה לשלל מאמרים ספוגי התלהמות והתלהבות. זאת היא הזדמנות היסטורית, אומרים אחדים; ערביי ישראל הם אזרחי המדינה וסוף-סוף מגיע להם להשתתף במרכז קבלת ההחלטות של המדינה, קובעים אחרים; גנץ צריך לקבל החלטה אמיצה ויצירתית; המתלהמים ממציאים כדרכם מציאות חדשה וקובעים כי ערביי ישראל "מורדים במנהיגיהם. הם מאסו בעניין המדיני, בדיבורים על הכיבוש ועל האחים הפלשתינים.
הם רוצים להתחיל לדאוג לעצמם, הם מושיטים לנו את ידם. צריך להיות עיוור כדי לא לראות זאת". אנשי מדעי המדינה מביאים לנו דוגמאות שממשלת מיעוט זאת פרקטיקה מקובלת במדינות הדמוקרטיות במערב, כמו באירלנד, הולנד, נורווגיה דנמרק, בלגיה ספרד ואיטליה ופעמים גם בצרפת ובריטניה. עם העובדות האלו לא ניתן להתווכח, אבל, וכאן קבור הכלב: ההשוואה בין ישראל למדינות הללו היא כמו השוואה בין כסא לשולחן. אין שום דמיון בין אף מדינה אירופית מאלו שנמנו לעיל לבין ישראל. ממש כלום.
עניינו של מאמר זה להצביע על ההבדלים התהומיים שהם הם העומדים לדעתי ביסוד התפיסה השגויה על האפשרות של הרשימה המשותפת כשותפה בממשלת מיעוט. אין כאן בעיה של גזענות כלפי האוכלוסייה הערבית, בגלל שהיא ערבית. דווקא ממשלתו של נתניהו הקציבה את הסכום הגבוה ביותר, 10 מיליארד שקל, לתוכנית חומש למגזר הערבי על-מנת לסגור פערים ולהביא ליתר שילוב של החברה הערבית במשק ובחברה הישראלית. רק בשבוע שעבר הציג נגיד בנק ישראל את עיקרי התוכנית. אז ייקח עוד זמן עד שטירה תוכל לסגור פערים עם כפר סבא, אך טירה התקדמה גם התקדמה. אני זוכר שלפני שנים אמר לי יו"ר מועצת טירה, טארק עבד אל חיי ז"ל: עמוס, היעד שלי הוא להיות כמו כפר סבא זה מה שרוצה כל ראש מועצה שלידו ישוב יהודי. ב-1991 הפך טארק לראש עירית טירה שהחלה לשגשג, אך הדרך עוד ארוכה.
הבעיה היא בעיה לאומית וביטחונית. ההמחשה הטובה ביותר היא סקר עומק שביצע לא מכבר המכון הירושלמי שהראה ברורות כי במה שנוגע לבעיה האזרחית הרוב המכריע של ערביי ישראל מרוצה מהחיים במדינה, ואפילו גאה לחיות בה. אבל במקביל הרוב המכריע סבור שלישראל אין זכות להיות מוגדרת כמדינת הלאום של העם היהודי. אין אף מדינה אירופית מאלו המצוינות לעיל שאחת מהמפלגות לא תכיר בזכות מדינת האם שלה למדינת לאום; אין דבר כזה; אין אף מדינה אירופית שנציגי המפלגות שתומכים בממשלת המיעוט יטילו ספק בזכות ההגנה העצמית שלה מול האויבים שלה;
אין אף מדינה אירופית שנתונה באופן רצוף להתקפות טרור, ואחת מהתומכות בממשלת המיעוט תצדד בזכות מבצעי הטרור; אין אף מדינה אירופית שמקדשת את זכות השיבה של אותם פליטים המשתייכים למפלגה התומכת בממשלת המיעוט; אפשר להמשיך בלי סוף בשלל דוגמאות מהתחום הלאומי-ביטחוני. ונושא אקטואלי שאף מדינה אירופית אפילו לא חולמת עליו: ירי רקטות על אשקלון. אישה וילדה הרוגות. צה"ל עומד להגיב בחומרה יתרה. מה תהיה עמדת הרשימה המשותפת? תצא בחרי אף נגד החמס ותתמוך בפעולה? ההוזים ישיבו בחיוב. כך השיבו באוסלו ובהינתקות, ושיר השלום על שפתותיהם: גנץ, הם יגידו, גלה אומץ ומקוריות, צא מהקופסה!ככה מספסרים בביטחונו של עם.

תאריך:  07/11/2019   |   עודכן:  07/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרעיון של הרשימה המשותפת בממשלת מיעוט - מטורף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בשמאל התמכרו
באום  |  7/11/19 13:38
2
מגיבה לבאום
שמחה חן  |  12/11/19 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
אלקין בפתח פגישת המו"מ עם כחול לבן: "מו"מ כזה עוד לא פגשתי. מקווה שבסופו של דבר נפלה הכרעה בכחול לבן וישנה הבנה שממשלת אחדות לפי מתווה הנשיא היא הפתרון היחיד"    לוין: הישיבות עד עכשיו היו עקרות לחלוטין"
מרדכי ליפמן
בלהט המאבק הפוליטי נשכחה העובדה כי ימי כהונתו של נתניהו כראש ממשלה הם השקטים ביותר להם זכתה ישראל מעולם    הם היו שקטים עוד יותר, אילולי היינו, אנו היום, אנוסים לשלם את חשבון ההינתקות הנואלת של שרון מעזה
מירב ארד
על-פי הדיווח הוצע לרב פרץ להמשיך לכהן כשר חינוך    פרץ דחה את ההצעה וציין שהסיעה נשארת נאמנה לבלוק
דן מרגלית
אני מזכיר לבנט את הסיפור מן המקורות: מנהיג הדור אמנון ממגנצה מת בייסורים נוראים, אך דבק בצידוק הדין
עידן יוסף
שיעור התומכים בנתניהו גבוה מאשר בגנץ, אך שיעור התומכים הימניים בגנץ גבוה משיעור מצביעי השמאל-מרכז התומכים בנתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il