X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
נתניהו ובנט שוב ביחד

מופקרים, נמאסתם

תיק הביטחון הופך לכלי משחק פוליטי, כאשר בראש המשרד החשוב ביותר במדינה עומד שר שאינו אינו יודע כמה זמן יכהן בנט ושקד עברו ארבע מפלגות בתוך שנה, ומן הסתם שוב השאירו הררים של חובות
▪  ▪  ▪
למי להאמין? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מי שחשב שיש איזשהו גבול להפקרות, הציניות והאנוכיות במערכת הפוליטית שלנו, קיבל שלשום (8.11.19) תשובה חד-משמעית: אין כזה. מי שחשב שלפחות ביטחון המדינה וחיי תושביה אינם כלי משחק פוליטי, קיבל שלשום סטירת לחי מצלצלת: ממש לא.
נפתלי בנט מתמנה לשר הביטחון לפרק זמן לא-ידוע. זה יכול להיות לשבועיים, עד שתקום ממשלה חדשה. זה יכול להיות לחמישה חודשים, אם יהיו עוד בחירות. זה יכול להיות לשנה, אם גם הבחירות הללו יסתיימו במבוי סתום. וזה יכול להיות לארבע שנים, אם בנימין נתניהו ירכיב עם הימין את הממשלה הבאה. כלומר: בראש המשרד החשוב ביותר בממשלת ישראל, עומד שר שאין לו - ולאף אחד - מושג כמה זמן הוא יכהן.
אם נתניהו ובנט אינם מבינים כמה זה חמור, נסביר להם במשפטים קצרים וברורים. ביטחון המדינה מחייב חשיבה ארוכת טווח. הכרת הסוגיות הכרוכות בו מחייבת לימוד מעמיק. לרמטכ"ל אביב כוכבי יש תוכנית אסטרטגית לכמה וכמה שנים. האיום האירני על ישראל הולך ומחמיר. חזית הדרום עלולה להתלקח בכל רגע. שר הביטחון חייב לכהן תקופה ממשית כדי להכיר את הסוגיות. הוא צריך תקופה ארוכה עוד יותר כדי להציג פתרונות. אי-אפשר למנות שר ביטחון לפרק זמן בלי מוגדר. הבנתם?
היו לנו בעבר שרי ביטחון שכיהנו זמן קצר מאוד ואשר כהונותיהם הסתיימו בגלל תוצאות הבחירות (משה ארנס, בנימין בן-אליעזר) או בשל מחדליהם (אריאל שרון, עמיר פרץ). אבל ככלל, ב-71 שנותיה היו לישראל 21 שרי ביטחון (כולל כאלו שכיהנו יותר מפעם אחת, לא כולל מילויי מקום קצרים). הקדנציה הממוצעת הייתה קצת יותר משלוש שנים. בנט, כאמור, עשוי להיות תקופה כה קצרה, עד שהוא לא יהיה יותר מאשר הערת שוליים בתולדות המשרד הזה. והכל משיקולים פוליטיים שלו ושל נתניהו. יש לזה רק מילה אחת: הפקרות.

הח"מ היה מהראשונים בתקשורת שהצביעו על הדילוגים הפוליטיים של ציפי לבני. נתניהו הפך את הרקורד המפוקפק שלה לכלי נגדה, ובצדק. אבל נפתלי בנט ואיילת שקד שברו את השיא וקבעו רף, שאפילו בפוליטיקה התזזיתית שלנו - כנראה יהיה קשה מאוד לשבור. בשנת 2019 לבדה היו השניים - קחו נשימה עמוקה - בבית היהודי, בימין החדש, בגוש ימינה וכעת בליכוד (בצורה שטרם הובררה סופית).
בנט ושקד קיבלו את קולות מצביעי הבית היהודי ואת תיקי החינוך והמשפטים, ואז עזבו את המפלגה בניסיון להקים פלטפורמה שתשרת אך ורק את שאיפותיהם האישיות: לשכת ראש הממשלה. זה לא הצליח. הם חזרו למפלגה שנטשו, אך עשו זאת בחצי לב - גוש טכני בלבד, אותו מיהרו לפרק מיד אחרי הבחירות. כעת הם הולכים הישר ללוע הארי: להתמודד בתוך הליכוד על ירושת נתניהו. המסקנה: הדבר היחיד שבאמת מעניין את נפתלי בנט ואיילת שקד, הוא נפתלי בנט ואיילת שקד.

זוכרים את כל מה שנתניהו ובנט אמרו זה על זה? נתניהו האשים את בנט שהוא "יורה בתוך הנגמ"ש"; נתניהו ביקש משאול אלוביץ, ערב בחירות 2015, לפרסם בוואלה ידיעה נגד גילת בנט; בליכוד האשימו את בנט שהוא משמיץ את שרה נתניהו. בנט מצידו אמר: "התגובה הישראלית לירי הטילים על תל אביב היא פתטית"; בנוגע לשיחת נתניהו-אלוביץ הגיב: "זהו מעשה נבזי ופחדני, תתבייש לך"; ואילו גילת בנט כתבה בגיבויו של בעלה פוסט ולפיו "נתניהו מושחת" ו"יש לו מטרה אחת שעליה הוא מוכן להתאמץ - שנפתלי לא יהיה בממשלה".
אז למה אנחנו אמורים להאמין? למה שהם אמרו זה על זה עד לפני חודשים אחדים, או לשותפות החדשה ביניהם? לגידופים ההדדיים, או לפוסט של בנט מהחודש שעבר, ולפיו "נתניהו לא מושלם, אבל הוא היה ראש ממשלה טוב מאוד למדינת ישראל ולביטחונה... אם מערכת המשפט תצליח להפיל את נתניהו, זו תהא מכה אנושה למחנה הלאומי כולו"? או שמא אנחנו לא יכולים להאמין לאף מילה שלהם?

כאשר נטשו בנט ושקד בפעם הראשונה את הבית היהודי, הם הותירו אחריהם חובות של 19 מיליון שקל. איננו יודעים עדיין מהם החובות של הימין החדש - וברור שהם מיליונים, אולי מיליונים רבים, בשל הכישלון בבחירות לכנסת ה-21. גם איננו יודעים מהו המצב הכספי של גוש ימינה אחרי הבחירות לכנסת ה-22. אבל תחושת הבטן אומרת, שהצמד שוב עשה סיבוב אנוכי והשאיר לאחרים לנקות אחריו. תתביישו.

תאריך:  10/11/2019   |   עודכן:  10/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מופקרים, נמאסתם
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
}}}נתניהו אויב ממשי של ישראל.
אירן רק הצגה   |  10/11/19 08:36
 
- מה שחשוב לנתניהו זה למשוך זמן
צודק ב-100%  |  10/11/19 10:33
 
- חלומך, הוא החלום הרטוב של האנט
בן נאמן  |  10/11/19 10:49
2
זוג פוליטי נדיר
אבי געזוט  |  10/11/19 08:43
3
אפשר לחשוב
באום  |  10/11/19 09:16
4
מינוי שר זה בהגדרה פוליטי
פרשננו  |  10/11/19 09:34
5
טעות רודפת טעות
שאול א.  |  10/11/19 11:16
6
אדון לוין
שמחה חן  |  10/11/19 14:03
7
mr levin
dror1  |  12/11/19 17:38
8
אדון לוין
שמחה חן  |  13/11/19 13:05
9
גיבובי שקר
מיקי1  |  20/11/19 12:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איציק וולף
ח"כ איילת שקד מסבירה מדוע העדיפה לוותר על משרת שרה תמורת הענקת משרד הביטחון לנפתלי בנט    "יש סיכוי שניגרר לבחירות שלישיות ולכן הכהונה יכולה להיות לתקופה ארוכה"    "הממשלה אותה אני שואפת שנקים היא ממשלת ימין עם ישראל ביתנו, אני עושה את כל מה שאני יכולה על-מנת שזה יקרה"
איתמר לוין
בהנחה שיוגש נגדו כתב אישום, מתי על נתניהו לצאת לנבצרות - מיד עם הגשתו או רק עם תחילת שלב ההוכחות? הכרת ההליך הפלילי וההיגיון מובילים למסקנה, כי יש להמתין לתחילת ההוכחות
איציק וולף
קרא לגנץ לקבל את מתווה הנשיא ולנתניהו לוותר על גוש ה-55    "מי מביניהם שלא יתפשר, מי שלא יקבל את ההחלטה הנכונה - נתמוך בצד השני. אני ממליץ לשני הצדדים לקבל החלטה נכונה"
איציק וולף
ח"כ מוטי יוגב ויו"ר עוצמה יהודית הגיבו על מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון    "נכון יהיה לעשות פריימריז בציונות הדתית ובכל מחנה הימין"    בן גביר: לאורך כל השנים אמרנו שמקומו של בנט בליכוד
יואב יצחק
מינוי בנט לשר הביטחון יבוצע בישיבת הממשלה הקרובה    מפלגת הליכוד והימין החדש יקימו סיעה משותפת    בדרך זו מבטיח נתניהו את אחדות גוש הימין    ח"כ איילת שקד ויתרה על שני תיקים זוטרים (אחד מהם לידיה) והסכימה יחד עם בנט לקבלת תיק הביטחון לידיו של בנט
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן אומר כי יש דברים שנעשים בחדרי חדרים    הליכוד: "הסכמנו לוויתורים רבים כדי להקים ממשלה, גנץ עוד לא מוכן לדון במתווה הנשיא"    נתניהו נתן אור ירוק להניע מהלך לבחירות ישירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il