X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כיצד נוסיף נדיבות טובה לחיינו ונרומם את הנפש? הנה ספר של רחל מראני מלא בתובנות, באמרות, במשלים ובסיפורים בנושא הנתינה. הרבה חומר למחשבה כמה טוב לקרוא ספר על הטוב!
▪  ▪  ▪
מלא נתינה [צילום: אנה קפלן/פלאש 90]

סימפוניה של רגשות יפים ומלים טובות וחכמות על הדבר הכי פשוט בעולם - נתינה, המתגלה כנושא לא פשוט כלל. כל כך הרבה נאמר ונכתב עליה. אפילו מחקרים נעשו.
רחל מראני כתבה על זה ספר ובו תיעדה רבים מהמאמרים, מהכותבים ומהחוקרים בנושא. לאורך הספר בודקת רחל מהי הנקודה ממנה נובע הרצון לעשות טוב. בפתח מספרת רחל מראני סיפור יפה על זקנה שנתנה אבן יקרה להלך רעב והוא לאחר זמן מחזיר לה אותה. והסיבה? מרתקת.
נראה שבאהבה רבה אספה רחל מתוך סיפורים אישיים שסופרו למחברת באומץ ובנדיבות רבה, סיפורי תנ"ך ידועים ומוכרים בפרשנות של רחל, משלים מן הגמרא, מסיפורי רבי נחמן וכמובן משלים ותובנות מן המזרח הרחוק וגם הקרוב.
וגם מה מגלים לנו מדעי המוח על האלטרואיזם? אוסף מרשים ומרתק של תובנות בעניין הנתינה. כמה צריך לתת? כמה מותר? ולמה נקרא הספר "נדיבות טובה"?
רחל מביאה את סיפורו של יעקב אבינו שלפני מותו אמר ליוסף: "ועשית עמי חסד ואמת"
וסיפורו של יעקב מלמד אותנו דבר חשוב: חסד שעושים עם המת - הוא חסד של אמת - שהרי הוא לא יוכל להחזיר על החסד הזה. אבל רחל לקחה את זה למקום אחר והתפצלה לכיוונים שונים ורבים. והיא תוהה: וכי יש חסד של שקר? או על משקל דומה היא שואלת: האם ישנה נדיבות שאינה טובה? קראתי מרותקת.
והפריסה הרחבה ושל הנושא נהדרת בעיני: מה זה אסיר תודה? מי פה האסיר? על מוקיר טובה ועל כפוי טובה. צדיק יסוד עולם - רבי אריה לוין. שמונה מעלות לצדקה על-פי הרמב"ם
הכלת יתר - או: כיצד מסמנים גבולות. האם יצר לב האדם רע מנעוריו או שטוב הוא? למה אימא תרזה היא סמל לטוב המוחלט? מה זה אלטרואיזם ולמה? למה אנשים אוהבים לתת, לעזור? ועוד נושאים רבים ומרגשים/מרתקים.
ועל הנותן, על כוחותיו, וכמה אפשר... "כמה נעים לחזור אל הצניעות הפשוטה.. להודות. ש"אינני האיש הגדול שאתם רוצים שאהיה, אינני האישה הטוטלית מהחלומות. אני רעב. צמא. עייף. מוגבל. רגיל. אגמר אם תיקחו ממני יותר" (ע' 172). ספר שהוא אוצר!
ומשפט לקחת אתכם בינתיים: "אני רוצה להאמין שיש בעולם מין רשת כזאת, או נהר, ואנשים טובים. זה בהחלט מרגיע וממלא אותי תקוה" (ע' 284).
על המחברת
.
זהו ספרה השני של רחל מראני, מחברת "לשמוט, סיפור אהבה", מייסדת הקרן למצויינות בתרבות, נספחת תרבות לשעבר של ישראל בוושינגטון.

נדיבות טובה - רחל מראני. עיון, הוצאת דביר, 315 ע'.
תאריך:  11/11/2019   |   עודכן:  11/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריה לוין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שרון גילת יחיא
תקופת הגיל הרך היא התקופה החשובה ביותר בחיי הילד    בגיל הזה מתפתחים הרגלים, ערכים, קשרים רגשיים, יכולות וכישורים שהם בעלי השפעה ארוכת טווח    סביבה חיובית ומותאמת בגילאים אלו, תכוון את ההתפתחות לכיוונים חיוביים, בעוד סביבה שלילית ואלימה תעשה נזק חסר תקדים
ד"ר אסנת עקירב
בישראל טרם הוקמה ממשלת מיעוט מיד לאחר הבחירות, אולם, בעקבות משברים פוליטיים במהלך כהונתן של ממשלות שונות לאורך השנים נוצרו ממשלות מיעוט עם פרישת מפלגות חברות מהקואליציה
סוזי דים
דוברת מטות ערים משתפת בזיכרונותיה משנת 1994, עת נחתם ההסכם, שבעטיו נמסרו נהריים וצופר לידיים ערביות, השבוע
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מתפרת המשטרה פועלת, סוד כמוס, רוויה בגנרלים, עיטור ואירועים    שבוע טוב
רון בריימן
היהודים כדרכם הם עם קשה-עורף, ומסרבים ללמוד מניסיונם המר לאורך השנים בכלל ובמאה השנים האחרונות בפרט    על כן אנו עדים בהווה לשורת תופעות חמורות, שכל אחת מהן וכולן ביחד גורמת וגורמות נזק עצום למדינת היהודים ולציונות, שתכלית קיומן היא ריכוז עם ישראל בארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il