X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
העיקרון המנחה: הסדרה שמטרתה הסרת המצור החמאס איבד את סבלנותו אבל, הוא לא מוכן לשום ויתורים אסטרטגיים על-מנת להשיג מטרה זו גם לאחר הסרת המצור הוא ימשיך בהתעצמות צבאית כמרכיב מרכזי בעימות עם ישראל
▪  ▪  ▪
שינוי מהותי [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

מה ישראל רוצה ברצועת עזה? מה היא המדיניות שלה? לחסל את החמאס? לשמרו? לחבר מחדש את הרצועה לרשות הפלשתינית של אבו מאזן? לכבוש את הרצועה? ליצור דו-שיח מדיני עם החמאס שיביא לרגיעה ארוכת טווח? לדאוג למצב ההומאני של האוכלוסייה ברצועה, כך שבסופו של דבר תפנה נגד החמאס? להביא לכך שהרצועה תפורז מנשק או לפחות מרקטות? לקיים פחות או יותר את המצב הקיים? לתת לחמאס מכה חזקה שהכי הרבה תביא לשקט של מספר שנים כמו אחרי "צוק איתן"?
כל מה שהבאתי כאן לקוח מתוך שלל ההצעות שחזרו שעלו "בשוק" הפוליטי הישראלי, בניסוחים שונים. שכחתי שהייתה גם הצעה לכנס ועידה בינלאומית שתדאג לתת כסף לעזתים ולפרז את הרצועה. והייתה גם הצעה שצריך לחזק את אבו מאזן ועל גופות חללי צה"ל להגיש לו את הרצועה על מגש של כסף כשהיא "משוחררת" מהחמאס. אז היו תוכניות שבמרכזן הכלכלה כפתרון, היו כאלו שעוצמה צבאית חריפה היא הפתרון, והשילוב ביניהן.
אם ישנן כל כך הרבה הצעות, כנראה שהנושא אינו פשוט. אז לפחות בואו ונראה מה רוצה החמאס. ב-4 נובמבר נשא יחיא אלסינואר, מנהיג החמאס ברצועה, נאום פרוגרמטי בפני צעירים עזתים. הנאום וניתוחו מצויים באתר של מרכז המידע למודיעין וטרור. לדעתי זהו נאום המשקף בצורה הטובה ביותר מה הם יעדי החמאס הנוכחיים ולאן פניו. זאת תשתית ידע והבנה לכל מי שחושב להציע הצעות למדיניות.
ראשית, החמאס רואה עצמו כאחראי לאוכלוסייה ברצועה, וכאחראי למנוע משבר הומניטרי וקריסת המערכות הציבוריות. זהו ההבדל המהותי בינו לבין הג'יהאד האיסלאמי, הנעדר כל אחריות. שנית, "ההסדרה" עומדת עכשיו בראש מעייניו. מה שהוא השיג עד עכשיו אינו מספק כי המשבר ההומניטרי הוא גדול. לכן האתגר של "שבירת המצור" הוא בעדיפות עליונה בצד המשך ההתעצמות הצבאית.
מאזן כוחות
שלישית, "עמנו הבליג רבות על המצור ואינו יכול יותר להבליג. הגיעו מים עד נפש... ואנו אומרים למנהיגי ישראל כי פתרון הבעיה ההומניטרית של עזה צריך להיות הסוגיה הראשונה במעלה על סדר יומם, משום שאם היא לא תהיה, התכוננו לדבר הגדול... הגיעו מים עד נפש. איננו יכולים להפגין יותר אורך רוח". כך אמר סינואר. כלומר, בא מנהיג החמאס ואומר: ישראל תפתחי יותר את כל המעברים, שהסחורות יציפו אותנו. נמל? שדה תעופה? הוא לא מפרט, וכנראה בכוונה.
אבל, וכאן בא אבל ענקי הממחיש את ליבת הבעיה עם החמאס. אומר מנהיג החמאס:" יש שתי דרכים לפתרון בעיית המצור: או שנסכים לויתורים אסטרטגיים בסוגיה הפלשתינית, או שניצור שינוי מהותי במאזן הכוחות עם ישראל ונאלץ אותה לשבור את המצור. אנחנו לא נבצע ויתורים אסטרטגיים".
אם לוקחים דברים אלו ומוסיפים אליהם את דבריו בנושא ההתעצמות הצבאית, שהיא עילת הקיום החמאסי, אנו מקבלים את המסר הסמכותי המופנה לכל ראש ממשלה שיהיה בישראל: אל תחשבו בישראל להשמיד את החמאס. זה יעלה לכם באבידות איומות ובערים חרבות. אלפי מארבים יחכו לחיילים שלכם, ואלפי טילי נ"ט לרכב המשוריין.
מה שאני רוצה עכשיו ממנהיגי ישראל, וזועק אליו: הקלו את המצור על הרצועה. אל תשלו עצמכם שעל-מנת להשיג הקלות אלו, אהיה מוכן לוותר על היכולות הצבאיות של החמאס. לא ולא. יתר על כן, וזאת הנקודה המהותית והמכוננת: גם כאשר "ישבר המצור", החמאס לא יוותר על עוצמותיו ולא יחדל מהתעצמות כמרכיב מרכזי בהתמודדות מול ישראל! לא אני אומר, מנהיג החמאס אומר! אז מה המדיניות שעל ישראל לנקוט? בעברית פשוטה: זה לא פשוט!

תאריך:  14/11/2019   |   עודכן:  14/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהיג החמאס ברצועה מתווה מטרות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יוצא שהמשבר ההומניטרי הוא
בגלל המצור לדעתך  |  14/11/19 22:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מצרים הצליחה להשיג הסכם הפסקת אש בין ישראל לארגון הג'יהאד האיסלאמי, מבחנו של ההסכם יהיה ישומו בשטח בשבועות הקרובים. סבב הלחימה האחרון הינו השלב הראשון בתהליך שיקום ההרתעה הישראלית אך ישראל חייבת לשמור על עקביות ולשנות את מדיניות ההבלגה
עידן יוסף
גורם מדיני התייחס לתוצאות ימי הלחימה: "דבר לא השתנה. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו"    הלימודים חוזרים בהדרגה לסדרם    הצבא ניצל חלון הזדמנויות בזירה האירנית
עידן יוסף, איציק וולף
אזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון, גדרה ורחובות בעקבות מטחי רקטות כבדים    זיאד נחלה זומן בדחיפות להגיע לקהיר למפגש עם גורמים במודיעין המצרי    מטוסי קרב של חיל-האוויר וספינות של חיל-הים תקפו מטרות של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה
עידן יוסף
נתניהו: "לא רוצים בהסלמה, אבל סיכמנו על צעדי ההמשך"    השר בנט: "נראה שהג'יהאד האיסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים. זו החלטה שלהם"
עידן יוסף
פאוזי ברהום הבהיר שהזרועות הצבאיות של שני הארגונים - חמאס והג'יהאד האיסלאמי - מגויסות באופן מוחלט כדי להגן מפני "התוקפנות" הישראלית ואמר כי "הניסיונות לתקוע טריז בין הפלגים לא יצלחו"    משרד הבריאות העזתי דיווח על 23 הרוגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il