X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
כתבת לשעבר בוושינגטון פוסט מתארת תשעה חודשי מאבק לקבל החזר של כמה מאות דולרים ששילמה אמה לחדר מיון, למרות שביטוח הבריאות שלה כיסה את הטיפול
▪  ▪  ▪
שילמה ללא שאלה [צילום אילוסטרציה: סו אוגרוקי, AP]

  • קרול סוטילי, לשעבר כתבת תיירות בוושינגטון פוסט, פרסמה בעיתון זה מאמר שנכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
המסע שלי לגיהנום של ביטוח הבריאות החל במקרה. באוקטובר אשתקד ביקרתי את אמי בת ה-94, ולמרות שהייתה עצמאית לחלוטין – היא קידמה בברכה עין נוספת על פנקס הצ'קים שלה. מצאתי שם תשלום של 603.12 דולר לרופא בחדר מיון. ידעתי שהיא טופלה בחודש אוגוסט, אבל מדוע ביטוח הבריאות שלה לא כיסה את זה?
אמי, פאולינה גולוטה, ילידת אוסטריה, הייתה מהדור הישן. כאשר קיבלה דרישת תשלום מרופא, שילמה אותה ללא כל שאלה. הפעולה הפשוטה הזו שלחה אותי למסע בן תשעה חודשים שכלל אין-ספור שיחות טלפון, אין-סוף מכתבים ודוא"ל ותלונה למשרד התובע הכללי של ניו-יורק – והכל כדי שאמי תקבל בחזרה את כספה.
החשבון הזה שאמי קיבלה, ונוספים כמותו, מכונים "חשבונות רפואיים מפתיעים"; יש מיליונים כאלה, מספרם גדל בהתמדה וכך גם סכומיהם, הנעים בין מאות לאלפי דולרים. הם נשלחים לעיתים קרובות בידי רופאים ומעבדות בחדרי מיון. בדרך כלל חולים מוודאים שהרופא אליו הם פונים כלול בביטוח הבריאות שלהם. אבל כאשר נלקחה באמבולנס, אמי לא טרחה לשאול זאת – במיוחד משום שידעה שאותו בית חולים נכלל בביטוח שלה.
דעת הקהל ברורה: כל הסקרים מראים שהציבור דורש לשים קץ לתופעה. 28 מדינות העבירו חוקים שלכל הפחות מגבילים את החשבונות המפתיעים, אבל הרגולציה הפדרלית מגבילה את תוקפם. למשל: הם אינם חלים על ביטוחים קיבוציים המקובלים ברוב החברות הגדולות.
כתושבת ניו-יורק, אמי הייתה אמורה להיות מוגנת בידי אחד החוקים החזקים ביותר נגד חשבונות מפתיעים. בתמימותי חשבתי, שטעותה בתום לב תתוקן במהירות. תוך מספר שבועות הבנתי, שיש לה סיכוי טוב יותר לזכות בפרס הראשון בלוטו. חברת הביטוח שלה שלחה אותי לבית החולים, שהחזיר אותי לחברת הביטוח. שניהם טענו שאינם יכולים לדבר אתי על בריאותה של אמי; ייפויי הכוח ששלחתי אליהם נעלמו משום מה.
הסיפור נעשה מכוער עוד יותר כאשר חברת הביטוח ניסתה לשלוח אותי לחברה קשורה המטפלת בתביעות. המענה הקולי הפך למענה השטני שלי. בינתיים, הגיעו עוד ועוד חשבונות מפתיעים משלושה ביקורים של אמי באותו חדר מיון, והחלו שיחות טלפון המאיימות בהוצאה לפועל. אמי, שהלכה ונחלשה, אמרה לי שהיא רוצה לשלם וגמרנו. ממרחק של מאות ק"מ, עודדתי אותה להישאר חזקה והמשכתי לנהל את הקרב בשמה.
בחודש פברואר הגשתי תלונה לתובע הכללי של ניו-יורק. כעבור חודש קיבלתי מכתב בו נאמר, שהם התערבו למעני ושאמי אמורה לקבל את ההחזר בתוך 90-60 יום. אמי נפטרה ב-2 ביוני. היא מעולם לא קיבלה את ההחזר. אבלי הפך לזעם על מערכת הבריאות, כי החשבונות המשיכו להגיע גם אחרי מותה. במקום להניח לזה, הפכתי לאובססיבית. שלחתי מכתבים לכך חברי מועצת המנהלים של בית החולים ולארגון הדתי המנהל אותו ופניתי לנבחרי ציבור. משרד התובע הכללי המשיך להפעיל לחץ על בית החולים ועל חברת הביטוח, אבל גם הוא התייאש וכתב לי: "די ברור שבית החולים אינו מוכן לשלם את ההחזר".
לבסוף, ב-10 באוגוסט, הגיע מכתב דק מהחברה שהייתה הבעלים לא רק של בית החולים, אלא גם של החברה שהעסיקה את הרופא. היה שם צ'ק על 603.12 דולר. אינני מתביישת לומר שטמנתי את ראשי בידי ובכיתי. הכסף כבר מזמן לא היה העיקר; חודשים רבים קודם לכן הגעתי למסקנה, שמדובר בכמה סנטים לכל שעת עבודה שהקדשתי לנושא.
מה שהניע אותי היה המחשבה על כל הקשישים החולים המצויים במצב כלכלי קשה, המשלמים דרך קבע חשבונות בלתי הוגנים משום שאינם יודעים את החוק או משום שאין להם די כוח להיאבק, ועל כל חסרי המזל החיים במדינות בהן אין חוקים שיבואו לעזרתם. זה הפך למאבק על העיקרון.
לאחר שקיבלתי את הצ'ק, ישבתי על קברה של אמי וסיפרתי לה על הניצחון. אבל זה לא היה מתוק כפי שציפיתי. אמי לא הייתה כאן כדי לחלוק את זה אתי. ובשבועות הבאים הגיעו עוד חשבונות מלאכותיים, והסוף אינו נראה באופק. אם אמי הייתה משלמת את כל החשבונות הללו, היא הייתה מוציאה 3,709.76 דולר. יש מיליונים כמוה. תעשו את החשבון.

תאריך:  19/11/19   |   עודכן:  19/11/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
על-פי ההערכה המעודכנת של וושינגטון פוסט, אלו הם ארבעת המועמדים המובילים בין הדמוקרטים. מייקל בלומברג, לעומת זאת, נמצא רק במקום התשיעי; והסנטורית קמלה האריס - במקום החמישי
איתמר לוין
האם ועידת המפלגה הדמוקרטית בחודש יולי הבא תחל בלא שיהיה מועמד ברור לנשיאות? וושינגטון פוסט סבור שהסיכוי לכך הוא נמוך, אך במפלגה כבר יש מי שחוששים מתסריט כזה ומתכננים כיצד להימנע ממנו
איתמר לוין
המחקר בחן את ההכנסה השנתית לאחר 40 שנה, ומצא שבשלושת המקומות הראשונים מצויים מוסדות העוסקים בתרופות ובריאות - מדווח וושינגטון פוסט
איתמר לוין
דיילי טלגרף: אנדרו לא ביקש ולא קיבל מאמו אישור להתראיין ל-BBC על פרשת אפשטיין - והראיון עורר שאלות נוספות    תמונות מפריכות את טענת הזיוף של אנדרו לגבי התמונה עם התמונה של הנערה הטוענת שנאלצה לשכב עימו
איתמר לוין
האמצעי הפופולרי לפיזור מהומות אסור בשימוש צבאי, והשפעותיו ארוכות הטווח אינן ברורות. לכל הפחות הוא מסוכן מכפי שרגילים לחשוב, טוען אקונומיסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il