X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בן גוריון קרא להילחם בספר הלבן כאילו אין מלחמת עולם, ולעזור לבריטים מול היטלר כאילו אין מלחמה על הארץ; רבין אמר "נלחם בטרור כאילו אין שלום, ונעשה שלום כאילו אין טרור"
▪  ▪  ▪
עודה. אמיץ [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]
שיתוף פעולה
אפשר וראוי לשתף פעולה עם הרשימה המשותפת כאילו חלקים ממנה אינם שוללים את מדינת ישראל כיהודית-דמוקרטית, ולהילחם נגד השוללים את הציונות כאילו אינם שותפים להצבעת אמון בממשלה.

קיימת מיסקונספציה שקרית והזויה לפיה דין תמיכה בממשלת מיעוט מבחוץ כדין ישיבה בה בעמדות מפתח כשרי הביטחון והחוץ, או אפילו כראשי האופוזיציה המקבלים תדרוכים ביטחוניים. זהו שקר מוחלט - במקרה של ממשלת מיעוט הליכוד יעמוד בראשות האופוזיציה ובטח ובטח שאף ח"כ מהרשימה המשותפת לא יישב בשולחן הממשלה או בקבינט. כל מה שהרשימה המשותפת תעשה הוא להרים את היד בהצבעת אמון.
הם יקבלו תקציבים למען החברה הערבית ואולי אף יעמדו בראשות ועדה בנושא; בכל מקרה, גם כיום כמו תמיד, הם פעילים בוועדות הכנסת מעצם היותם ח"כים. האמת היא שקידום החברה הערבית היא אינטרס של הציבור כולו: הוצאת הנשק הלא חוקי מקרבם, מיגור הפשע, הזדהות עם החברה הישראלית לגווניה ושיתופם במרקם החברתי השורר במדינה שיוכל לפתח אותם, לקרב אותם אלינו, ליצור אצלם לגיטימציה לשילובם בשירות הלאומי, לעזור במלחמה בגזענות, באיחוי הקרעים, בעקירת חלקים נרחבים מהחברה הערבית מתמיכה והזדהות עם ארגוני הטרור הפלשתינים וכו'.
בנימין נתניהו, ששיתף פעולה עם המשותפת בפיזור הכנסת, משקר במצח נחושה כאילו איימן עודה הולך לשבת בקבינט. הוא משחק על ה-דנ"א המאוד בעייתי של הרשימה המשותפת בהווה ובשורשיה הקדומים, שאם נבחן אותו לעומק נקבל פסיפס רבדים קודר וחשוך עם כמה נקודות אור בדמות מספר חוקים ראויים וטובים.
באופן אישי, אני חושב שהרשימה המשותפת היא בית לכמה מהדמויות המגלמות את הבושת והחרפה בכנסת; גם במפלגות הימין קיימים אישים קיצוניים והזויים, אם כי אם היו מכוונים לי אקדח לרכה והייתי חייב לבחור ביניהם לבין ח"כים מהמשותפת לתפקידי שרים בכירים וחזקים בעלי השפעה, בלית ברירה הייתי מעדיף לבלוע את הגלולה המרה, המעודדת רפלקס הקאה, בדמות בחירת הימניים על פני אחמד טיבי ושות', מהסיבה הפשוטה שחלקם תומכים בטרור (אפשר גם להגיד על מספר ח"כים מהימין שהם תומכי טרור יהודי, אבל באין ברירה אעדיף שטיל יעוף על האויב ולא עליי).
לגיטימציה של המהלך
אך במקרה המוצע לפנינו, אין זו הדילמה. אין פה שאלה של מי יותר גרוע; הגלולה במקרה של ממשלת מיעוט מובדלת בצבעה: קבלת ההנאה שבכינון ממשלת כחול-לבן ללא ביבי, מידיי הח"כים הבעייתיים מהרשימה המשותפת. אכן גלולה מרה, אך עדיפה היא מן האפשרות של בצלאל סמוטריץ' כשר הביטחון, או אפילו גרוע יותר - ביבי כראש הממשלה. הקיצונים מהימין-חרדים יקבלו בממשלה צרה עד חצי המלכות, ויחד עם נתניהו ינסו לשנות, לשסע ולהקצין את החברה הישראלית.
הם יכפו עלינו כל שיוכלו. החרדים ינסו להוביל למדינת הלכה, בנט ימשיך עם ההדתה, הרב רפי פרץ ישקוד על טיפולי המרה, שקד תכוון לדרוס את העליון וביבי ימשיך לתת לעוטף עזה לספוג עוד ועוד טילים כמו שעשה במשך כהונותיו הרבות. בתמיכת הערבים מבחוץ נקבל אפוא ממשלה גם בלעדיהם וגם בלעדי הרשימה המשותפת. זה יוכל להימשך לפחות עד סבב ההסלמה הבא - אלא אם כן יתחיל תהליך שלום; המשותפת, במצב כזה, אולי ישכילו להבין שמדובר בהתנקשות מצד חמאס במו"מ - על-ידי יצירת סבב לחימה שכל ייעודו יהיה הפלת הממשלה על-ידי המשותפת. אם המשותפת לא תיפול בפח, תהליך השלום יוכל להימשך.
צריך להעריך את האומץ של עודה להמליץ על רמטכ"ל לשעבר לראשות הממשלה. בחברה הערבית אומנם מעוניינים להעיף את ביבי, אך כלל לא בטוח שהמהלך של עודה, טיבי ושאר ראשי הרשימה היה נכון מבחינה אלקטורלית למפלגתם. מהלך כזה הצריך אומץ. כמובן שתקדים ממשלת המיעוט של רבין עם קודמיהם במפלגות הערביות, בצירוף אוסלו והשלום עם ירדן, תרם ללגיטימציה של המהלך.
הקמת ממשלה תהא מהלך הרבה יותר קשה, מורכב וסבוך מבחינה פוליטית עבור שני הצדדים - גם המשותפת וגם גנץ. אגב גנץ - קשה עד כמעט בלתי אפשרי לחשוד ברמטכ"לים לשעבר כדוגמת רבין, גנץ, אשכנזי ויעלון כמשתפי פעולה תמימים, לא מודעים ופראיירים, עם אנשים השוללים את מדינת ישראל כיהודית-דמוקרטית, ושיכנסו לדרך כזו ללא פקיחת עיניים לרווחה מצידם נוכח המציאות המורכבת ושליטה על שיתוף הפעולה.
שלום עושים עם אויבים. ואין כאויבים התומכים בממשלה בכדי לתת לה לגיטימציה בעיני הפלשתינים בכל הקשור להתנעת מהלך מדיני. עיניהם של הפלשתינים, כמו גם מדינות ערב המתונות, ארה"ב ואירופה, יהיו נשואות לשיתוף פעולה בין ממשלת ישראל לאזרחי ישראל הערבים.

תאריך:  20/11/2019   |   עודכן:  20/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמיכת המיעוט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין אפילו ערבי אחד שרוצה שלום.
נדב  |  20/11/19 18:07
2
תמימות
באום  |  20/11/19 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
יואב יצחק
גנץ גילה נכונות להיכנס לממשלת אחדות בהתאם למתווה הנשיא    בניגוד לדבריו - ליברמן עושה מאמץ להיכנס לממשלה, גם אם תהה זו ממשלה בראשות כחול לבן ובתמיכת הרשימה הערבית, גם נוכח התקציבים הנחוצים לגורמים המקורבים לישראל ביתנו
עמוס שנער
יש כאלו שטוענים שממשלת מיעוט היא דבר טוב, כי היא לא תחזיק מעמד הרבה זמן והיא תוביל בהקדם לבחירות חדשות שבהן הציבור יתנקם באלו ששיתפו פעולה עם עודה וחבריו, אך אינני חושב כמותם
מירב ארד
הוסיף: "גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם, בכל מה שהזהרתי - צדקתי"    גנץ: "נתניהו סרבן אחדות. יעשה הכל כדי לדרדר אותנו לבחירות    לפיד בתגובה: "אין לך גבול - ליברמן יודע את האמת"    ליברמן יכנס מסיבת עיתונאים בשעה 13:00
עידן יוסף
נתניהו: גנץ דוחה לצערי את מתווה הנשיא ומתכוון להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת    גנץ: לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים כדי להימנע מבחירות. מפלגות הגוש לא יקבעו את קווי היסוד
עידן יוסף
בפגישת ריבלין עם צוות המו"מ של הליכוד, אמר כי ״האמירות שנשמעות כלפי הרשימה המשותפת והמפלגות החרדיות חותרות תחת עצם הלגיטימיות של ציבורים ומעמיקות את הקרע    ״יש לגנות בכל תוקף את הצגת כלל נבחרי הציבור הערביים כ'איום קיומי' או כ'גיס חמישי'"
רשימות נוספות
הימנעות מחסינות או התחייבות לנבצרות  /  איציק וולף
נתניהו וגנץ ייפגשו הערב בירושלים  /  איציק וולף
"ממשיכים במאמצים להקמת ממשלת אחדות"  /  מירב ארד
הסיכול בעזה  /  יוסף אליעז
עזה כמשל  /  ציפי לידר
ביבי, הלב נשבר  /  דן מרגלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il