X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עם שמונה מנדטים הוא גורר את כולנו אל מבוכה פוליטית מתמשכת, הוא גורם מפלג והרסני "רק לא ביבי" זה פאסה, "רק לא ליברמן" זה הדבר החדש, הפעם בצדק
▪  ▪  ▪
ליברמן. מסית [צילום: פלאש 90]

מאותו יום סתווי בו החלטתי לפרסם את כתבי ברבים, אני נדרש לאותה שאלה כמעט מדי יום. לפעמים השאלה נשאלת בתמימות, לעיתים כהתרסה או כביקורת קנטרנית למשהו שכתבתי. השאלה הנשאלת תמיד מנוסחת באופן שונה, אבל הבסיס הרעיוני הוא אותו בסיס.
אני אנסה לפרק את השאלה לשני חלקים - "מה כולם". זהו החלק הראשון והוא תמיד נשאל בפליאה. הכוונה היא לא באמת לכולם, הרשימה אומנם ארוכה מאוד: הפרקליטות, התקשורת, השמאל, ליברמן, כחול לבן, אהוד ברק... והחלק השני "נגד ביבי" לא דורש הסברים - מה כווווולם נגד ביבי?
התשובה מאוד פשוטה, הם לא נגד ביבי. הם נגדי, נגד תומכי בנימין נתניהו, נגד הרעיון של שלטון ימין מתמשך, נגד החרדים, נגד הליכוד לא כמפלגה אלא כרעיון, הם נגד "פשוטי העם", הם רואים בהם כתינוק שנשבה בידי הימין ונתניהו. הם רוצים לחנך אותם ולשאת אותם הלאה אל תרבות מתקדמת (פרוגרסיביזם), להשכיח מהם את המסורת היהודית העתיקה, להשכיח מהם את עצמם ובעיקר את ביבי. הם מאמינים שהאדם הוא תוצר של המתח החברתי, הכלכלי והסביבתי בו הוא מתקיים. ממש מטריאליזם דיאלקטי.
על הדוקטרינה שלהם אמונים בעיקר רפי שכל שאינם מסוגלים להכיל את העושר התרבותי והרבגוניות של החברה הישראלית המורכבת. חרדים הפכו להדתה, ערבים הפכו להסתה, שלטון הימין הפך שחיתות, וכל מי שלא משתחווה לרעיון הפרוגרסיבי של המרכז שמאל החילוני והזחוח, הוא בבון ביביסטי מלקט קמעות. מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של מאבק פוליטי תרבותי מכריע, מאבק המאיים על המשך קיומנו כחברה מתפקדת, הקונפליקט החברתי גדל לממדי ענק.
חכם גדול
יש את אלו שמבקשים לנכס לעצמם את כל ההון התרבותי ויש את אלו שמבקשים לשמר את תרבותם וזהותם הנוכחית. אל זירת הקרב המתוחה מתקרב האיש מנוקדים (ליברמן), ביד אחת גפרור בשנייה מכל בנזין, הוא מבין היטב את הנפיצות, הוא יודע שברגע שגפרור נזרק כאן, גם הסופר-טאנקר של נתניהו לא יצליח לכבות את להבות המריבה. הוא מבין שכל עוד המתח נשמר הוא צובר עוד הון פוליטי, הוא לשון המאזניים והוא מסרב בתוקף להטות. כולם נגדו והוא נגד כולם.
ליברמן מאמין שהוא חכם גדול, הוא משחק על לוח עתיק יומין משחק מודרני מלוכלך, להיטיב רק עם עצמו ומקורביו, מדינת ישראל מעולם לא הייתה בראש מעייניו, הוא לא באמת הפנים שהכרעות פוליטיות מתורגמות לחיים עצמם, לראיה שנים רבות של פעילות דלה במרחב הפוליטי. הוא גורר את ישראל לכאוס כי הוא יכול. אין לו ערך פוליטי אמיתי, לא היה לו ולא יהיה לו. הוא ממשיך לזרוע הרס בחברה הישראלית המפולגת. אל תחפשו מניע רציונלי להחלטותיו.
חדי מחשבה מבינים שבמשפט הקודם מסתתר כשל לוגי. רציונל והחלטות הרות גורל אלו שני דברים שאביגדור לא באמת מסוגל להם. הוא כן מסוגל לא להחליט וזה הרציונל שבזכותו הוא באופן תמוה צובר עוד ועוד כוח. מי לעזאזל הם בוחריו? לפחות על חלק נכבד מבוחריו אני יכול להעיד, אלו אותם בוחרים שמבקשים ישראל ליבראלית חילונית. "לא למדינת הלכה".
כאילו שמדובר באיום קיומי שמחר בבוקר יתרחש על כולנו. כחול לבן וישראל ביתנו מדברים באותה השפה בדיאלקט שונה. למצביעיו כחול לבן נראתה רכרוכית מידי, ניחוחות של שמאל, אז הם הצביעו לאיש מנוקדים. אוי כמה שהם טעו. אנחנו משלמים ונשלם את חשבון היהירות של אביגדור עוד שנים רבות. ליברמן לא תורם לסביבה הפוליטית מאומה, הוא גורם מפלג ולא מאחד, הוא מסית באכזריות נגד אחינו החרדים כאילו היו אויב, אל הערבים בישראל הוא מתייחס כבעיה, ואל כולנו בזלזול.
עצבים חשופים
ליברמן חייב להעלם מהנוף הפוליטי לצמיתות, עם שמונה מנדטים הוא מתנהג בבריוניות ואלימות כלפי כל השחקנים על הלוח. אף אחד ושום דבר לא מספקים את תאוותו. אם אנחנו הולכים אל הסיבוב השלישי ליברמן חייב להיענש בקלפי, לא סטירה קלה אלא מהלומה מכרעת, מאסנו במפגן הראווה המחליא של אביגדור, מספיק עם משחק הבורר (אלק) יאללה לך הביתה.
לפיד וגנץ אתם דישנתם את הקרקע "האנטי חרדית" עליה הוא עלול להמשיך לצמוח, "רק לא ביבי" זה פאסה "רק לא ליברמן" זה האין החדש והרי אתם מפלגת טרנדים, אז קדימה לפעולה. ליברמן נגד כולם, על אמת לא בצחוק, הפעם הוא שיחק בעצבים החשופים של החברה הישראלית, ניצל בציניות מזעזעת את מצוקתם הפוליטית של ביבי וגנץ ורק על זה מגיע לו להפסיד על לוח השחמט האלקטורלי, ולקבל מט.
זו כבר באמת לא שאלה של שמאל ימין, כחול לבן או ליכוד, זו שאלה של להיות או לחדול. להיות ישראל של ישראלים, חרדים, ערבים, אשכנזים, מזרחים, חילונים, דתיים, ישראל רבגונית ותרבותית. ולחדול להצביע ליברמן לאלתר, ובעתיד הקרוב כשמישהו ישאל אותי - מה כולם נגד ליברמן? אני פשוט אשיב, כן.

תאריך:  21/11/2019   |   עודכן:  21/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מימין ומשמאל נמאסת ליברמן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ליברמן passe
שמחה חן  |  21/11/19 15:24
 
- כתבה משמיצנית חסרת ערך- כנס
יהודה דרורי  |  22/11/19 16:25
2
}}ליברמן צדיק.דתים+חרדים סרטן ל"ת
אמת לישראל  |  22/11/19 00:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
ארי בוסל
קיויתי שמנהיגי האומה יתעלו על עצמם, על האגו המנופח שיש להם לכולם, ויצליחו למצוא מכנה משותף, צר שבצרים, ולעבוד ביחד
איציק וולף
כהונת יאיר לפיד כיו"ר מפלגת יש עתיד הוארכה עד לסוף הכנסת ה-25    ההודעה התפרסמה לאחר שהעיתונאי עמית סגל צייץ תזכורת מתקנון יש עתיד שקבע עד היום שכהונת לפיד היא עד סוף הכנסת ה-22
איתמר לוין
ההחלטה הנכונה והחכמה תהיה לפרסם את ההכרעה לאחר שיסתיימו שלושת השבועות בהם יכולים 61 חברי כנסת לבחור את ראש הממשלה הבא. פרסום ההכרעה כעת רק יגרום נזק נוסף לאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שגם כך מצוי בשפל
עידן יוסף
לראשונה בתולדות המדינה יודיע הנשיא ליו"ר הכנסת כי לא עלה בידו של אף מועמד להרכיב ממשלה    הח"כים של כחול לבן יטענו כי לא ניהלו מו"מ עם החרדים ושלא התכוונו להקים ממשלת מיעוט
איתמר לוין
חברי הכנסת יכולים להמליץ על יותר מאשר מועמד אחד בשלושת השבועות הקרובים; ריבלין יוכל להטיל עליו את הרכבת הממשלה בלא להמתין לסיום התקופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il