X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא נתניהו הוא האיש שייכנע לרודפיו, שירים ידיים. לא נתניהו הוא האיש שלא יילחם כארי על עמדתו, לא נתניהו הוא האיש שלא יגן על כבודו, אמונתו, מעמדו. לא הוא האיש שבקלי קלות יוותר על ראשות הממשלה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP Photo/Sebastian Scheiner, Pool]

כאשר החל בנימין נתניהו לשאת את הנאום-לאומה, שעה קלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה נשא את נאום-האישומים, דומה היה לרגע, שדמעות מבצבצות בזוויות עיניו של ראש הממשלה. שלא יעמדו לו כוחותיו הנפשיים לשאת את תגובתו התקיפה. שסערה פנימית מתחוללת בקרבו ובקושי יוכל להסתירה.
זה היה ללא ספק אחד המעמדים הקשים ביותר בחייו של ביבי, לא רק בגלל העיתוי והעובדה שהמונים צופות בו - מי כמוהו מורגל לנאום במעמדים גדולים, לפני קהלים עצומים - אלא כי היה עליו לחשב מראש כל מלה. ואכן, בזמן הקצר שעמד לרשותו ולרשות יועציו, הושלם הנאום, כל משפט בו נשקל ושוכלל, לא ניתנו בו הנחות למבקשי נפילתו.
בחלון הזמן הקצרצר, בין מנדלבליט לנתניהו, כלומר בשעה שבין פרסום האישומים לבין תגובת הנאשם, סברתי וחשבתי שעל ראש הממשלה להודיע כי עליו לצאת לנבצרות. נתתי לכך ביטוי בדף הפייסבוק שלי, במעין פניה אל ראש הממשלה. וכך כתבתי ספונטנית: "ראש הממשלה, גם עם הגשת כתבי האישום, אתה עדיין חף מפשע כל עוד לא יוכח אחרת בבית המשפט. ביבי, אני מכיר אותך מילדות, ידידות בת עשרות שנים, את משפחתך המפוארת, את אביך הדגול ואחיך, את כישוריך הבלתי רגילים, את השגיך בראשות הממשלה ולמען מדינת ישראל.
"אני כותב בטרם תגיב לדברי היועץ המשפטי. תחזור בוודאי על המשפט: לא יהיה כלום כי לא היה כלום. כולי תקווה שאתה צודק. ועם זאת, זה הזמן, כבוד ראש הממשלה, לצאת לנבצרות. אנא, הקדש את הזמן הקרוב למאבק המשפטי כדי שצדקתך, כפי שאתה מאמין בה, תצא לאור. כך גם תתאפשר התרת הפלונטר הפוליטי, הליכוד וכחול-לבן ירכיבו ממשלת אחדות לאומית. המדינה כה זקוקה לכך. זוהי אחריותך האישית הלאומית. כאשר תזוכה - וכולי תקווה שזה יקרה - תחזור, אם תרצה, לזירה הפוליטית עם תמיכה עצומה של רוב העם. אני בטוח בכך!
"ביבי ידידי, נקלעת למצב בלתי אפשרי מבחינתך. בערב עצוב זה לך, למדינה, לתנועה, אנא עשה את הצעד המתבקש, ומי יתן וצדקתך תצא לאור. מבקש ממך זאת מי שאין כמוהו מצטער שכך נקטעת כהונתך. האהדה לך במחננו עצומה, ואולם הציפייה ממך היא לקחת אחריות בסיטואציה הקשה הזאת. בהצלחה במאבקך"! וחתמתי: "בלחיצת יד חמה, 'אחיך'".
בסתר לבי ידעתי, כי נתניהו לא ישעה להצעת הנבצרות, גם כשהיא באה ממי שהוא עצמו כינהו: "אחי". שאם כן - זה לא יהיה נתניהו, העומד כחומה בצורה מול מבקריו ומאשימיו, ומול שלושה כתבי אישום. לא נתניהו הוא האיש שייכנע לרודפיו, שירים ידיים. לא נתניהו הוא האיש שלא יילחם כארי על עמדתו, לא נתניהו הוא האיש שלא יגן על כבודו, אמונתו, מעמדו. לא הוא האיש שבקלי קלות יוותר על ראשות הממשלה.
היש מיתקפה, ביקורת, השמצה, שנתניהו לא התייצב נגדן? האם אי-פעם נשבר מול הבליסטראות שהוטחו בו שוב ושוב ב-11 שנות כהונתו כראש ממשלה? היש ראש ממשלה שהיו לו כל כך הרבה שונאים ויריבים, כמו כל כך הרבה אוהבים ומעריצים? מבחינת דבקותו בדרכו, בכסאו, במעונו, במשפחתו - ביבי יצוק ללא ספק מפלדה. לשיטתו, דבר לא יזיזו מבלפור. מול כל הספרים שכבר נכתבו עליו, מול שטף המאמרים המתפרסמים מדי שבוע נגדו, לא שח ראשו, לא נשברה רוחו. גם זוהי מנהיגות. שכן מי שעומד בעוז מול שטף ההשמצות נגדו מבית והודפן, מי שכך נלחם על כבודו העצמי וצדקתו כפי שהוא מאמין בה, מי שרואה עצמו כמגן לא רק על עצמו אלא קודם כל על מדינתו - אכן, בטוח, בצדק או שלא בצדק, שרק הוא יכול להנהיגה בקור רוחו גם כנגד האויב האירני המעצים איומיו על מדינת היהודים.
ביבי הוא בראש וראשונה המוציא והמבצע של מורשת אביו הדגול, פרופ' בנציון נתניהו ז"ל, שעד יומו האחרון הביע פסימיות באשר לעתידה של ישראל, אלא אם כן יעמדו בראשה מנהיגים אמיצים וראויים, מאמינים ולוחמנים, שיידעו איך להדוף את הסכנה הקיומית מבחוץ, תוך התגברות על הנמושות מבפנים. ומי הם אותם מנהיגים? מהיכן יבואו? - כמובן, מבית היוצר ברחוב הפורצים 4 בירושלים. העדיפות הראשונה הייתה לבכור, יוני, שנפל בגבורה באנטבה. במקומו בא הבן השני, בנימין-ביבי. הוא זה שעומד בגבורה מול יריביו הפוליטיים ומכין אותנו למערכה הגדולה, בשם האב. השאלה היא, היאך יעמוד מעתה במאבק על טיהור שמו וגם ינהיג בקרב על ביטחון ישראל. יש לפחות אדם אחד שמאמין שהוא ינצח בשתי המערכות. זהו ביבי.

תאריך:  28/11/2019   |   עודכן:  28/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשם האב
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
עוד "מאמר" בגרוש
ארי כספי  |  29/11/19 07:50
 
- אין אדם שהיה עומד מול פושעים
בן נאמן  |  29/11/19 10:26
 
- מסכימה לכל מילה
שמחה חן  |  29/11/19 12:35
 
- "תגובה תרבותית"
ארי כספי  |  30/11/19 09:36
2
מאמר מרשים, מחזק.  ל"ת
שמעון . י  |  29/11/19 10:48
3
הזמנה לשקרן
שי ניצן  |  29/11/19 10:49
4
גם אחרי שנים אינך מכיר את ביבי
עו"ד  |  29/11/19 12:04
 
- כל מילה סלע, צר לי יוסי אכזבתה
הפעם בגדול  |  30/11/19 07:29
5
גם הוא מבין שהוא בדרך לכלא
הירונימוס  |  29/11/19 12:43
 
- טיפש כבר לא תהיה ל"ת
להירונימוס  |  29/11/19 19:09
 
- מתיון ימ"ש חזרתה מאישפוז?
רואה לעומק  |  30/11/19 06:47
6
אם זה הדר בית״רי אבוי לנו
אלטע קאקער  |  29/11/19 14:49
 
- זה הסיזון העכשוי,קאקער. ל"ת
אתה מזהה?  |  30/11/19 01:14
7
שיר הלל לעבריין
עזרא מנצור  |  29/11/19 15:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מבקש להודות לדחיל חמאד או זייד, המבקר וסועד כל פצוע בתאונות העבודה בבניין
קובי אפללו
מעוררי המחלוקת שוב מרימים ראשם בזחיחות ויוצאים מהמחילה, לחברה הישראלית השברירית אין סבלנות יותר למפלגים
מרדכי אלבז
מה שיותר מדאיג הם ההתנהלויות החמורות במוסדות היסוד של המדינה, שראש הממשלה נתניהו הוא המחסום האחרון לפני המבול, אותו מבול מרושע שבמקור היה מכוון אלינו בני הציבור החרדי פעם אחר פעם שבעבר כבר ספגנו מנחת זרועו
יוני בן-מנחם
מערכת הביטחון בישראל תנסה לקדם מחדש בימים הקרובים את ישום הבנות הרגיעה עם חמאס ברצועת עזה בסיוע האו"ם ומצרים. ארגון חמאס מנסה לאחוז בשני קצותיו של המקל, לקבל את הטבות הרגיעה אך לשמר את הלחץ על ישראל באמצעות המשך "טיפטוף הרקטות" לעבר יישובי הדרום
אברהם בנמלך
הכל בגלל השם 'ממשלת אחדות'. לפיד שולל אחדות עם נתניהו. בוגי מסרב לאחדות עם איווט. ליברמן מתעב חרדים. ביבי חושש מסער וכולם מחרימים את טיבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il