X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המשטרה אינה רוצה, אינה חפצה, אינה מעוניינת ואינה יודעת להקשיב לביקורת, לכל ביקורת המשטרה אינה מעוניינת ללמוד מביקורת, להפנים ביקורת ולהפיק לקחים היא פשוט אינה בנויה לכך
▪  ▪  ▪
[צילום: עופר עמרם, לשכת עוה"ד]

כמעט שנה חלפה והוא, ניצב מוטי כהן, מכהן כמלא מקום. כממלא-מקום מפכ"ל. ואז, זה מקרוב ממש, באה ההצהרה המוזרה בבחינת "בום": "נקו רעשים". כך ממש, בלשון זו, פוקד ומצווה בקול תרועה רמה, לא אחר ממלא-מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן בעת ביקורו ביום א' האחרון ב"יחידת הדגל" להב 433.
בעצם הוא בא ופוקד - אתם אמורים להיות "חירשים". "התעלמו לחלוטין" - בבחינת: ציווה - פקד - הורה - בעיתוי מתוזמן כל כך - להתעלם מכל "רעשי הרקע". לאמור, להתעלם לחלוטין מכל ביקורת המושמעת כלפי משטרת ישראל. להתעלם, מכל אמירה חיצונית נוקבת. בקיצור: לסתום / לאטום את האוזניים (בעתיד לבטח יבוא גם 'לסתום את האף ולעצום את העיניים'?).
נזכיר למי ששכח. כבר היה לנו ממלא-מקום מפכ"ל, תקופה ארוכה מאד, ניצב בנצי סאו, לאחר שכשל הניסיון למנות את תת-אלוף במיל. גל הירש, בתקופת אותו שר לבט"פ, גלעד ארדן. מעתה אמור: תקופות ארוכות מאד, של ממלאי-מקום מפכ"ל, להכניסן אחר "כבוד" - ל"ספר השיאים של גינס" תחת פרק: "ישראל ללא מפכ"ל". "רעשים"? לא! - למען הדיוק ענייננו דווקא ב"רעידות אדמה" של ממש, ומייד נזכיר למי אשר שכח גם את כל אותם שבעה ניצבים שעפו - טסו הביתה, בבושת פנים, אחד לאחר השני, איש איש ו"סיפורו".
לו חלילה, לא עלינו, הדבר החמור הזה - הנדיר הזה - הקיצוני כל כך - המטריד כל כך - המדיר שינה - היה מתרחש בצה"ל, עם שבעה אלופים, הארץ כולה, כל כולה, הייתה רועדת כדי אמות הסיפים ממש, בבחינת שנאמר במקורות: "וינעו אמות הסיפים מקול הקורא והבית ימלא עשן" (ישעיהו ו', פסוק ד').
אז הנה, הוא בא, ממלא-מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, במלוא הדרו, במלוא תפארתו, על מדיו ודרגותיו, מגוהצים המה, לתלפיות, לביקור מתוזמן היטב, מתוקשר (היטב) על-ידי אותה "חטיבת הדוברות" ( כן כן - "חטיבה" שלמה - כל כולה מדבררת - להבדיל אלף אלפי הבדלות מ"חטיבת גולני", חטיבת הצנחנים, חטיבת גבעתי, חטיבת הנח"ל), ביחד עם ראש אח"ם ניצב גדי סיסו לבקר את ניצב יגאל בן שלום ראש להב 433 ואנשיו - הקצינים והחוקרים 1300 איש ואשה במניינם בואך שערי להב 433 באזור התעשיה של העיר לוד. (פעם, אצל בנימין זיגל ז"ל, האגדי, "אימת הצווארון הלבן" או "זיגל האיום", במבנה ישן ועלוב, ביפו, מעל לאותו המוסך של משטרת ישראל, כלבי שמירה אימתניים, סביבו (אז, כידוע, הרי לא הייתה הטכנולוגיה האלקטרונית המשוכללת - בשיאה), שירתנו שם בצפיפות (4 - 3 חוקרים בחדר אחד) 60 - 70 קצינים בלבד והבאנו תוצאות, והכל ללא חטיבת דוברות מנופחת ומיותרת... ).
נזכיר - עניין לנו בממלא-מקום מפכ"ל - משך כשנה שלמה, זאת, לאחר שוועדת גולדברג (בראשות שופט בית המשפט העליון השופט אליעזר גולדברג) פסלה את מועמדותו של ניצב (בדימ.) צ'יקו אדרי, וועדה נכבדה וחשובה, אשר כזכור, בפניה הופעתי יחד עם הלקוח הנודע מר רפי רותם, הוא חושף השחיתויות ברשות המיסים, ש"זכה" לנחת זרועם של שוטרי תת-ניצב צ'יקו אדרי, כדרגתו אז, עת כיהן כמפקד מרחב הירקון בת"א.
אז הנה, בא ניצב מוטי כהן, בימים אלו ממש, ולא בכדי, רק כדי ומשום לחזק את ידי הקצינים והחוקרים - אלו שבנימין נתניהו קורא לחקור ("לחקור את החוקרים"!) בעקבות הלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין תיקיו. קא משמע לן "נקו רעשים"? בעצם זה: "לאטום אוזניים". זו תגובת "חיזוק" תגובת "תמיכה" - אל עבר הפקודים - תגובה אינסטינקטיבית - אימפולסיבית - מתנשאת - יהירה - לעבר שוטריך - פקודיך - כזו המוכרת והידועה במשטרת ישראל בבחינת סוג של "שופוני אנש" יחד ובצרוף עם "דחף לאו בר כיבוש" ביד ובזרוע חזקה ונוקשה מצד "המפקד" - ראש הארגון (הארגון החולה) יד אימתנית המבקשת להדוף מעל פניה, מייד, כל ביקורת, אף זו הבונה, אף זו הקונסטרוקטיבית, כזו הנשמעת תדיר כלפי משטרת ישראל החולה בתחלואיה כי רבים המה כחול אשר על שפת הים.
זהו, הדי. אן. איי. במשטרת ישראל כבר שנים רבות. ודוק: המשטרה אינה בשלה דיה, אינה בוגרת דיה לשמוע ביקורת וללמוד מטעויות. היא אינה "ארגון למד". אוזניה אינן כרויות בפני ביקורת (גם זו הנוקבת - המוצדקת - הקשה) הנשמעת תדיר כלפיה (גם בפסיקות נוקבות של בתי המשפט בישראל, על כל ערכאותיו) ולכן הארגון אינו "ארגון למד" (לא ממשגים, לא ממעללים, לא מעוולות, לא ממחדלים ולא מטעויות). המשטרה אינה רוצה, אינה חפצה, אינה מעוניינת ואינה יודעת להקשיב לביקורת. לכל ביקורת. המשטרה אינה מעוניינת ללמוד מביקורת, להפנים ביקורת. להפיק לקחים. היא פשוט אינה בנויה לכך. היא אטומה כחומה בצורה. היא סגורה. היא מנוכרת. היא מתנשאת. היא מקיפה עצמה בחומות סביב סביב, כמו גם "עיוורת". ממש, כאותו ילד בכיין, שאינו אוהב כשנוזפים בו. סולד כשמעירים לו. כועס ו"בועט", כשמענישים אותו. זו משטרה שמרבה להעניק לעצמה ציונים. לפרגן לעצמה. ליתן לעצמה סופרלטיבים.
נזכיר, כי זו אותה משטרת ישראל ממש ששבעת ניצביה עפו - טסו הביתה - בבושת פנים - אחד אחרי השני - בתקופת המפכ"ל יוחנן דנינו. לימים, באה עלינו פרשת ניצב רוני ריטמן, ראש להב 433, בפרשת הקצינה צ', ניצב אשר זכה לגיבוי עיוור ואוטומטי מצד המפכ"ל רוני אלשיך, עד אשר התערב בג"ץ בעניין, משעתירה הוגשה בפניו וכבמטה קסם, ניצב רוני ריטמן מצא אף הוא את עצמו, עוזב את תפקידו ופורש ממשטרת ישראל. נזכיר, כי ניצב רוני ריטמן זה, החליף - את מי? הוא החליף את ניצב מנשה ארביב, ראש להב 433, שהורשע בפלילים בפרשה אחרת ושמצא עצמו אף הוא, מוטס אל מחוץ לשורות המשטרה. וגם זאת נזכיר. להב 433? "יחידת הדגל " היחידה שכונתה פעם "האף. בי. איי." או ה"סי. איי. איי", הישראלי, יחידה מהוללת מבית מדרשו של לא אחר מאותו רב-פקד ערן מלכה (עו"ד), זה מפרשת עו"ד רונאל פישר ועו"ד רות דוד, המתנהלת עדיין, בעצלתיים (בבית המשפט המחוזי בירושלים), שהורשע זה מכבר אף הוא, וריצה מספר שנות מאסר ואף הספיק להשתחרר מבית הכלא, זה מקרוב ממש.
נחזור לענייננו. באו בימים אלו ממש, בכירי משטרת ישראל בדימוס, "זקני הכפר", הם אלו אותם חברי "פורום המפכ"לים והניצבים בדימוס", נזעקו במכתב פומבי (שנשלח גם ליועץ המשפטי לממשלה, לשר המשפטים, לשר לבט"פ, למ"מ המפכ"ל ולאח') הדוחה / ההודף כל ביקורת המושמעת כלפי משטרת ישראל, כור מחצבתם, כלפי חבריהם אוכפי החוק לובשי המדים - "הקולגות". הם - אותם אלו ששתקו שתיקת כבשים כששבעה מחבריהם הניצבים - טסו / עפו הביתה. אז, קולם לא נשמע. קולם נדם. הס מוחלט. מדינית ה"בת יענה". ובסייפא למכתב? שם תמצאו את המלצת "גאוני הדור", "חכמי הדור", "זקני השבט", "המומחים הדגולים", לאמור, אם ישנן תקלות - תבדוק אותן ה... משטרה. הבנתם? המשטרה תבדוק את עצמה. החתול ישמור על השמנת. המבוקר יבדוק את המבוקר... הקולגות - יבדקו את הקולגות.
הם סבורים, שאנחנו מטומטמים. סבורים המה, שאנחנו בציבור - "טיפשים" (ראו לעניין זה ממש, לאמור כינוי "הטיפשים", מה אומר לאחרונה לא אחר מאשר ניצב בדימ. אליק רון... על אלו המבקרים את המשטרה. הנה, דווקא הוא, דווקא זה אשר שכח לפתע מה אמרה עליו ועדת אור, היא הוועדה שמונתה לבחון ולחקור את אירועי אוקטובר 2000 . אז הנה, באנו אנו להזכיר גם לו... כי ככל הנראה שכח זאת ...).
שכחו המה, שם, באותו "מגדל השן", בואך שערי המטה הארצי (גדוש כלי הרכב במגרש החניה המשטרתי ומחוצה לו), ממש מול גבעת התחמושת המיתולוגית, כי ה"גמל אינו רואה את דבשתו" וכי ביקורת ובדיקה טהורה יש ובצריך לעשות אך ורק על-ידי גוף מקצועי, בלתי תלוי, אובייקטיבי, נטול משוא פנים ופניות, הכל, ללא חשש, ללא מורא, ללא פחד ובעיקר מנוטרל מניגוד עניינים אבל: זו כאמור השיטה. השיטה היא, כי תמיד, יש במשטרה, בין בשירות, בין בקרב בכירי גימלאיה, מחוצה לה, אשר יעשו הכל, ממש הכל, כל שביכולתם, למען ביקורת תבלם. למען ביקורת לא תשמע, למען מחדלים לא ייחשפו, למען מעללים יטוייחו "בבית פנימה", ב"שפכטל" ממש, למען לא נדע (לעולם) על עוולות כי נגרמו לאזרחים - על מחדלים - על שערוריות. איך אמר לי פעם נצ"מ בדימ. ישראל אברבנאל האמיץ חושף פרשת "רצח המקורות" - פרשה שהביאה לדוח ביקורת חמור מאת מבקר המדינה דאז, כבוד השופט בדימ. מיכה לינדנשטראוס? "מומחים המה בקבורת חמור". אגב, לבטח גם בדוח חמור זה, (אשר ספק אם הפנימו במשטרה את ביקורתו הנוקבת של כב' מבקר המדינה), הם רואים "רעשים".
ואף זאת נזכיר; הח"מ מפרסם מדי חודש את חוברת "משטרת לואי דה פינס" המכנסת בתוכה את כל תחלואי המשטרה, מעללי המשטרה, מחדלי המשטרה, עוולות המשטרה, מהלך שנים רבות. בחודש הבא היא תחזיק "רק" 7200 עמודים, כולם אגב, בלתי מנוקדים... . החוברת אומנם משוגרת לבכירי נושאי המשרה בישראל אולם, משספק אם הם טורחים לקרוא אותה, הרי ש היא מיועדת לאותה ועדת חקירה ממלכתית, שחייבת לקום (בבחינת: "קום תקום"), ממש כדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויפה שעה אחת קודם. חומר הגלם יהיה מונח לפניה - חינם אין כסף. מגיעה לנו משטרה מקצועית, נקיה, ישרה, הגונה, פתוחה, ערכית. לא כזו שהודפת מעל פניה ביקורת. "רעשים" הם קוראים לביקורת. מחר זה יהיה "רעש וצלצולים". רגע. נחזור לפורום המפכ"לים והניצבים בדימוס. אלו, שלחו גם מכתב זועם, עת נבחר תת-אלוף גל הירש לכהונת המפכ"ל והתנגדו למינוי ("רק תת-אלוף") עד שהסיר את מועמדותו לאור הפרשה. זוכרים? יופי. אבל, הם לא יצאו במכתב זועם, עת הוטסו הביתה שבעה מחבריהם הניצבים. למה? "אחד בפה ואחד בלב". הקולגות למען הקולגות. המכתבים, רק כשנח להם. כשלא נח - שתיקה רועמת. "שתיקת הכבשים"? האמת קשה. האמת כואבת, אך אמת היא. וחצי אמת? גרועה משקר מוחלט.
אגב, מי קרא קריאה, או "המליץ" לפורום הזה (של המפכ"לים והניצבים בדימוס) להוציא את המכתב האחרון אותו שיגרו ואשר גם הופץ בתקשורת? היה זה לא אחר מאשר תת-ניצב בדימ. אמיר גור, עו"ד, פעם נשיא בית הדין לערעורים במשטרת ישראל, באמצעות פוסט שכתב ב"פייסבוק" בבחינת "שדר" או "מסר" אליהם - בבחינת "קול קורא". על-פי לשון ה"פוסט", האמירות בתקשורת: "תפירת התיקים", כ"אצבע מאשימה" המופנית כלפי משטרת ישראל, היא זו שהטרידה אותו. שהציקה לו. אמירות - הצריכות לדעתו בתגובה מטעם הפורום. אגב, גם אותי. הוא רק שכח, מה שכתב עליו, לא אחר מאשר רב-ניצב בדימ. משה קראדי, הוא המפכ"ל לשעבר, ההוא מפרשת פריניאן, ההוא מועדת זיילר שהוקמה, הוא הוא (ולא אחר) גם זה שעמד / העומד בראש אותו הפורום של המפכ"לים והניצבים בדימוס, בספרו "המפכ"ל", במספר רב של איזכורים, במספר רב של עמודים - כולם ממורקרים אצלי - במרקר צהוב - על-מנת להדגיש כי אסור לשכוח... . אז דווקא לפורום זה, בראשות האדון קראדי, ביכר תת-ניצב (בדימ.) אמיר גור, עו"ד, לפנות? דווקא אליו או באמצעותו לפורום - או לפורום עליו קראדי נמנה ? למה? הרי הח"מ זוכר הכל... ועוקב בדווקנות, בדבקות, כדי "אובססיה" גם אחר הפורום הזה [המיותר] שיודע מתי לשתוק מקום בו אני מצפה שיבוא וישמיע קול. ולעניין "תפירת התיקים"? רק נזכיר למי ששכח כל כך מהר את פרשת מע"צ, את פרשת ה"בר נוער" ועוד פרשות רבות אחרות, פרשות למכביר, שלא כאן המקום והזמן לפרטן ולנבור בהן. ועדת החקירה הממלכתית, ודאי תבחן גם אותן כפירות באושים. הרי מנויות הן, רוב רובן, בחוברת "משטרת לואי דה פינס" היוצאת לאור מדי חודש בחודשו, כבר שנים רבות ואידך, פירושו זיל גמור.
אז אנא, עשו לנו טובה קטנה. אל תנסו לסכור את פינו מהבעת ביקורת. מי שסוכר פינו מהשמעת ביקורת, אף זו הנוקבת, ישמע אותה, בהעצמת יתר, במהדורות התקשורת. למה? כי אין ואקום. הביקורת תשתחרר, תתפרץ, תפרוץ החוצה, ממש כמו שמים ימצאו עצמם, זורמים החוצה ממקום בו התנקזו. הרי גם חומת ברלין נפלה בסופו של יום בחלוף שנות החיץ. לא ניתן ואסור להסתיר מידיעת הציבור את האמת. בשלה העת להפנים זאת. השיטה, על פיה הפך אתר משטרת ישראל, לאתר "פראבדה" (עיין ערך: "קומסומולסקאיה פראבדה" היוצא לאור מיום 24/05/1925) בו תמצאו רק סופרלטיבים ו"התפארות עצמית" (מונח משפטי ידוע) על המשטרה שלנו (אתר הממומן מכספי ציבור), ראוי שתעבור ותחלוף לה מן העולם.
אגב: לא תמצאו באתר המשטרה מילה אחת של ביקורת. לא תמצאו שם סקירה על מעלליה, מחדליה, שערוריותיה. רמז לא תמצאו שם. הכל אצלם "פיקס". "פרפקט". "מושלם". למה? כי הם שם באותה "חטיבת התקשורת" - במדור ה"ניו מדיה" (כך הם מכנים את המדור) סיננו את כל ה"רעשים" - ניקו אותם - הברישו. הבריקו. העלימו כלא היו. הם משבחים את עצמם מעשה של "התפארות עצמית". התלמיד מעניק ציונים לעצמו. אבא אביגדור ז"ל היה חוזר, משנן ואומר לי, תדיר כהאי לישנא: "זכור בני, זה המעניק לעצמו ציונים - "סופרלטיבים" ייתן ויעניק לעצמו, גם סטיפנדיה נדיבה [מלגה] בבוא היום". אמר וידע ידוע היטב עוד בשנת 1969, את שאמר, בטרם הלך לבית עולמו. ואני - העני ממעש - שיצקתי מים על ידיו - רק מצטט אותו בבחינת "דברי אלוקים חיים" - מפי הגבורה ממש. אז, אל תסתמו לנו את הפיות. אנחנו נשמיע ביקורת, ואתם תלמדו להקשיב וללמוד, ולא להתעלם. ביקורת איננה "רעשים". ההפך, הרעשים באים מכם, משטרת ישראל. רעשים קשים בדמות: עוולות, מעללים, מחדלים, פרשיות, שערוריות, פעם אחר פעם, שוב ושוב, על פני עשרות בשנים. מאום לא נעשה בנדון דידן. בשלה העת להקמת ועדת חקירה ממלכתית - ויפה שעה אחת קודם.

פיני פישלר מונה לכהן גם כחבר ועדת הביקורת של לשכת עורכי הדין בישראל.
תאריך:  29/11/2019   |   עודכן:  29/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נקו רעשים" - קא משמע לן
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
שטויות בערימות
יעקב מנוסביץ  |  29/11/19 23:12
 
- כואב לך לקרוא את האמת והעובדת
אבל רוב העם חושב  |  30/11/19 11:12
 
- השם ירחם..
אמנון111  |  30/11/19 12:01
 
- סוף סוף דברי אמת
ש. שאול  |  1/12/19 08:06
2
משטרע
יעקב מועלם  |  30/11/19 02:39
3
}}}אלשיך יהודי ציוני וישר דרך.
פוטר רק כי .....  |  30/11/19 07:34
4
יש פיתרון
חשדנית  |  30/11/19 11:31
5
כמה פעמים צריך להסביר לך
ארי כספי  |  30/11/19 13:58
6
יישר כוח
עמעד  |  30/11/19 14:56
7
העיתונות אשמה
די לתן וקח  |  30/11/19 19:04
8
לויתן בחכה...מה יעשו דגי רקק?
מאיפה הדג מסריח?  |  30/11/19 22:51
9
למשטרה יש גיבוי1
טנא  |  1/12/19 02:40
10
למשטרה יש גיבוי2
טנא  |  1/12/19 02:49
11
למשטרה יש גיבוי3
טנא  |  1/12/19 03:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
המאבק הוא בין יהדות לישראליות    עובדה מצערת היא שיהודים רבים מתייחסים לחזות הפוליטית-משפטית של המאבק ואינם מזהים את מה שמתחולל מתחת לפני השטח, את המאבק של הישראליות נגד היהדות
מרדכי שחם
הדאגה לקליטתם של פליטי-השואה בא"י עולה מ"החלטת כ"ט בנובמבר" לא רק כמשתמע מסמיכות-הזמנים בינה לבין פרשת "אקסודוס", אלא גם מהוראה מפורשת ומפורטת בגוף ההחלטה עצמה
מנחם רהט
כיצד גויסו נשים ערביות בלא ידיעתן לשירות השב"כ, ולאחר שתמה המשימה גויירו בבית דינו של הרב שלמה גורן זצ"ל
אפרים הלפרין
הירידה התלולה והמתמדת של אמון הציבור במערכת אכיפת החוק נובעת מההרגשה הסובייקטיבית שבעניין ראש הממשלה, המטרה הפסולה מקדשת את כל האמצעים
מנחם רהט
ספויילר: לא שי ניצן, לא אביחי מנדלבליט, לא אלשיך ולא הפרקליטה המלווה ליאת בן ארי שהגישה תצהיר שקרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il