X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
'כיפת ברזל' לא עמדה במבחן, וכנראה, לא תעמוד במבחן מלחמה עם חמאס ו/או עם חיזבאללה, שבה יירו עלינו מדי יום כאלפיים רקטות וטילים - כפי עשרה מאשר נורו עלינו בתקרית האחרונה
▪  ▪  ▪
שאננות בשיאה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

חילופי-האש עם המחבלים בעקבות מבצע ׳חגורה שחורה׳ לחיסול בהאא אלעטא, מפקד הג׳יהאד בצפון רצועת עזה, היו קריאת השכמה לכל השאננים בתוכנו, המסתתרים מאחורי ססמאות נבובות של מערכת ביטחוננו, ומאמינים בעקשנות, שיהיה בסדר.
התקריות נמשכו כארבעה ימים, שבהם נורו עלינו 300-200 רקטות וטילים, שאת מרביתם הפילה 'כיפת ברזל', לפי הודעת צבאנו. למרות זאת, נפגעו קשה מפעל וכמה דירות. כלומר, 'כיפת ברזל' לא עמדה במבחן, וכנראה, לא תעמוד במבחן מלחמה עם חמאס ו/או עם חיזבאללה, שבה יירו עלינו מדי יום כאלפיים רקטות וטילים - כפי עשרה מאשר נורו עלינו בתקרית האחרונה.
לכן, נשאל האם יש בידינו מלאי מספיק של סוללות כיפת ברזל ושל טילים מיירטים (טמי"רים) למלחמה כזו, המובטחת לנו על-ידי המחבלים? וכמה תעלה ההצטיידותנו הנמרצת בסוללות ובטמי"רים? המלחמה בשער, על סף ביתנו, והשאננות אצלנו בשיאה, ללא כל סיבה סבירה.
למרות שאיני טכנולוג, אני מצר על ההחלטה לבחור ב'כיפת ברזל' היקרה מאוד, לעומת טמי"רים זולים, ובעיקר, לעומת מערכת לייזר ליירוט. יכול להיות, שמערכת ׳נאוטיליוס׳ אינה הפתרון המיטבי, אך הייתה צעד נכון בכיוון הנכון; וננטשה באִבָּה כיוון שלא התאימה לגחמות בכירים במערכת הביטחון, ואפילו לא הובאה ארצה לניסוי מבצעי. סוללותיה מתייבשות במדבר אריזונה, כדי להגות מתחרים מדרכה של 'כיפת ברזל'.
על גחמות מערכת הביטחון ועל יוקרתה המפוקפקת נשלם ביוקר רב במלחמה שבשער, כמו במלחמת יום הכיפורים, שבה כמה החלטות שגויות לחלוטין בתחום הרכש ובבניין הכוח בשנים שלפני המלחמה חרצו את גורל המערכה לרעתנו. עיינו בערכים - טילים נ"ט, גשר הגלילים, ארטילריה, הנדסה, חי"ר, נשק אישי ולצערי, עוד רבים אחרים, שהבטיחו לנו ניצחון פירוס במערכה.
והציבור הישראלי, שמואבס בהודעות צבאנו ומערכת הביטחון, שותק - עד חס וחלילה לוועדת החקירה הבאה, שתמרח את מסקנותיה, כדי לכסות על ערוות הצבא ומערכת הביטחון.

תאריך:  01/12/2019   |   עודכן:  01/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
שם הוא יראה שאכן נעשה לו עוול    לכן רצוי מאוד שיפרוש מידית מכל תפקידיו ויתכונן לקרב, כשהוא יודע שחלק גדול בעם תומך בו, ולזכותו עומדת העובדה שהוא זה שהציב את ישראל על המפה העולמית כמעצמה אזורית חזקה ומשגשגת
גרשון הכהן
מיגור תופעת "נוער הגבעות" מחייב התמודדות אפקטיבית עם שורשיה החברתיים/תרבותיים של התופעה ולא רק הגברת פעולות האכיפה
שאול מנשה
עיתון "אלע'ד": הירדני קורא: "להפסיק להאשים את ישראל וארה"ב כאשמים במצבנו, ואפילו תתמוטט ישראל ותתמוטט ארה"ב, הערבים לא יתפסו את מקומם, יש סינים ורוסים ואחרים, עלינו להכיר שאנו קיימים בעולם שאינו ראוי לחיות בו"
יוסף אליעז
צעד ראשון בהחזרת המדינה ממונרכיה בפועל לרפובליקה דמוקרטית    אין לשמוח במפלתו הנוכחית של ביבי בהגשת כתבי האישום נגדו למרות כל תככיו    אין מקום לשמוח לאידו, אך יש שמחה בשביב התקוה להחזרת הדמוקרטיה
יורם אטינגר
שליטת ישראל ברכסי יו"ש והגולן ובקעת הירדן שדרגה את מעמד ישראל מחולשה מעודדת-תוקפנות לעוצמה מרתיעת-תוקפנות, ומצרכנית ליצרנית ביטחון לאומי    לדברי הגנרל הייג, שהיה המפקד העליון של נאטו ומזכיר המדינה האמריקני: "ישראל היא נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה ביותר ללא חיילים אמריקנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il