X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם נתניהו פעל כדין? האם מותר היה לו לומר את דבריו? לדעתי כן ראשית, נתניהו הפך נאשם בעקבות החלטת היועמ"ש הוא לא דיבר מתוך מעמדו כראש ממשלה אלא כנאשם
▪  ▪  ▪
נתניהו. דברים לגיטימיים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בעקבות החלטת היועמ"ש לממשלה להגיש כתב אישום נגד נתניהו, נשא ראש הממשלה נאום שבו תקף את תום הלב של אנשי התביעה והמשטרה.
לטענתו תפרו לו תיק והחקירה התנהלה מתוך שיקולים זרים. נתניהו גם טען שיש מקרים נוספים בפרקליטות שבהם כשלו אנשי התביעה בחוסר תום לב. הוא גם הביא את המקרה של רות דוד פרקליטת מחוז ת"א שהתנהלו נגדה חקירות שוחד והיא עומדת לדין. הוא טען שאמון הציבור ברשויות החוק נפגע ונשחק וכי צריך לקיים בדיקה חיצונית ואובייקטיבית לגבי התנהלותן.
בעקבות נאומו קמה צעקה גדולה ורבים תוקפים את דבריו. טוענים שפגע בממלכתיות וראש ממשלה לא צריך לדבר כך. יש גם שטוענים שדבריו מסכנים את חיי הפרקליטים בשירות המדינה ומביאים כראיה את האבטחה שהוצמדה לשי ניצן (לפני נאומו).
האם נתניהו פעל כדין? האם מותר היה לו לומר את דבריו? לדעתי כן. ראשית, נתניהו הפך נאשם בעקבות החלטת היועמ"ש. הוא לא דיבר מתוך מעמדו כראש ממשלה אלא כנאשם. הוא חש מרירות רבה כלפי רשויות החוק ויש להבין אותו.
יתר על כן, במישור העקרוני לנתניהו יש חופש ביטוי כמו לכל אזרח אחר, במיוחד כלפי רשויות השלטון. מותר לו, כמו שמותר לכל אדם, להטיל דופי במניעים של הפרקליטות. איש אינו חסין מביקורת במדינה דמוקרטית. מותר להטיל דופי ביושרם של עובדי ציבור. מי שנפגע שייקח בחשבון שהוא חי במדינה דמוקרטית וזה המחיר שעליו לשלם עבור תפקידו. ככל שאתה בעל יותר כוח אתה חשוף יותר לביקורת. לכן במישור העקרוני אין מקום להתלהמות הציבורית נגד נתניהו.
אפשר כמובן להתנגד לדבריו אבל משום מה לא שמעתי תגובות ענייניות. הוא הביא דוגמאות לשחיתות שלטונית בתוך התביעה והתגובות היחידות ששמעתי היו שאסור לו "לתקוף עובדי ציבור מסורים וישרים". ואם הוא חושב שהם לא ישרים? לגבי האיומים על חיי פרקליטים אני חושב שזאת בדותה. האיומים אולי קיימים מצד גורמים עברייניים בגלל התיקים הפליליים שהפרקליטות מנהלת, אבל קשה מאוד להאמין שדברי הבקורת של נתניהו מעודדים פגיעה פיזית בפרקליטים.
לגבי האבטחה על שי ניצן בעקבות כתב האישום, לדעתי מדובר בבלון נפוח. יכול להיות שהוא עצמו יזם את האבטחה עליו כדי להתמסכן. מעמדו הוא מאוד בכיר וידו בכל.
אין בדברים דלעיל כדי להמעיט כהוא זה מחומרת כתב האישום. הייתה חסרה לי תגובה עניינית לכתב האישום. חבל שנתניהו בחר לא להתייחס לאישומים עצמם, למעט טענה חשובה אחת, והיא שיש לכאורה אכיפה בררנית בעניין הסיקור התקשורתי האוהד כלפיו. לטענתו כל חברי הכנסת שהצביעו בעד סגירת ישראל היום קיבלו סיקור אוהד מעיתון מתחרה ורק אותו חקרו. זאת טענה שבהחלט ראויה להתברר בבית משפט.
לסיכום הדברים עצמם הם לגיטימיים. יש להשאיר לציבור את ההחלטה אם כתב האישום הוגש מתוך מניע פסול ולא להתנגד לכל אמירה בנושא. האם דבריו היו משכנעים? לא. הוא לא התייחס לעצם החשדות והתרכז אך ורק בתקיפת תום הלב של החוקרים.

תאריך:  01/12/2019   |   עודכן:  01/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההשתלחות של נתניהו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לדעתי לא
ארי כספי  |  1/12/19 17:08
2
האם התכוונת
ארי כספי  |  2/12/19 07:51
 
- טיפש
אמנון111  |  3/12/19 12:54
3
נשאלת שאלה אחרת, והיא:
בן נאמן  |  3/12/19 12:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
קובי אפללו
אינדוקטרינציה בחסות הפרקליטות, אונס תודעתי מזעזע שאמור היה להכניע את נתניהו ותומכיו, "ככל שיענוהו, כן ירבה ויפרוץ" החלשים אנוסים בפחד על הקרקע, נרדמים הקיצו משנתם, הערים בקרב למען זהותם
עמוס גלבוע
שם הוא יראה שאכן נעשה לו עוול    לכן רצוי מאוד שיפרוש מידית מכל תפקידיו ויתכונן לקרב, כשהוא יודע שחלק גדול בעם תומך בו, ולזכותו עומדת העובדה שהוא זה שהציב את ישראל על המפה העולמית כמעצמה אזורית חזקה ומשגשגת
איתמר לוין
בית המשפט העליון קבע בינואר 2012 שהמשטרה יכולה להשתמש במהלך החקירה בראיות שהשיגה שלא כדין. התנהלותן של המשטרה והפרקליטות מאז מצדיקה בחינה מחדש של הלכה זו, ואימוץ לפחות חלקי של דוקטרינת "פרי העץ המורעל"
יוסף אליעז
צעד ראשון בהחזרת המדינה ממונרכיה בפועל לרפובליקה דמוקרטית    אין לשמוח במפלתו הנוכחית של ביבי בהגשת כתבי האישום נגדו למרות כל תככיו    אין מקום לשמוח לאידו, אך יש שמחה בשביב התקוה להחזרת הדמוקרטיה
עידן יוסף
את ההפגנה ארגנה התנועה לאיכות השלטון    מחלוקת האם את ממלא-מקום רקליט המדינה ימנה שר המשפטים או היועמ"ש לממשלה    דיווח: תשתית ראייתית נגד סגן יו"ר הכנסת
רשימות נוספות
"אסור שרה"מ ימשיך בתפקידו"  /  מירב ארד
רגב: "רק השופטים יכריעו"  /  עידן יוסף
מנדלבליט: מזועזע משקרים ואיומים  /  איתמר לוין
בושה וכלימה  /  ד"ר חיים משגב
מדוע האמון יורד מיום ליום  /  אפרים הלפרין
האויב הגדול ביותר של נתניהו  /  מנחם רהט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il