X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הבית הלבן הודיע שלא ישתתף בשימוע הראשון, אך לא סגר את הדלת בפני השתתפות בהמשך וושינגטון פוסט מדווח על חילוקי דעות בסיעה הרפובליקנית לגבי ההחרמה
▪  ▪  ▪
נדלר. הזמין את טראמפ [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

הליכי ההדחה של הנשיא דונלד טראמפ נכנסים (יום ד', 4.12.19) לשבוע קריטי, עם תחילת השימועים החוקתיים בוועדת המשפטים של בית הנבחרים. וושינגטון פוסט מדווח, כי טראמפ ובני בריתו חלוקים בשאלה עד כמה עליהם לשתף פעולה עם ההליך אותו הם תוקפים מזה חודשיים.
היועץ המשפטי של הבית הלבן, פאט סיפולון, הודיע אמש (יום א', 1.12.19) לוועדה, כי טראמפ לא ישתתף בשימוע הראשון, שכן ההזמנה של היו"ר ג'רי נדלר "אינה מתחילה להבטיח לנשיא אפילו מראית עין של הליך הוגן", כדבריו. בשימוע זה ישתתפו שלושה מומחים חוקתיים שהזמינו הדמוקרטים ואחד שהזמינו הרפובליקנים. סילופון טרם הודיע מהי עמדת הבית הלבן לגבי המשך השימועים; הוא ביקש לדעת מהן תוכניותיו של נדלר לגבי חקירות נגדיות של עדים שידברו על הבסיס העובדתי, ודרש לאפשר לרפובליקנים להזמין עדים נוספים.
לדעת הפוסט, תגובתו של סיפולון מלמדת, כי הממשל ימשיך בקו של התעלמות מן ההליכים, מתוך הנחה שהרפובליקנים בבית הנבחרים יעמדו מאחורי אותו קו במטרה לצייר את ההליכים כציד מכשפות מפלגתי. הדמוקרטים מצידם קראו לבית הלבן לשתף פעולה, באומרם שלאדם חף מפשע אין בעיה להעיד.
ואולם, בתוך הסיעה הרפובליקנית קיימת מחלוקת בשאלה עד כמה טראמפ ותומכיו בקונגרס צריכים להיות מעורבים בהליכים, וזאת לצד האיתותים הרפובליקניים בדבר כוונתם להמשיך בקמפיין התוקפני שמטרתו ליצור דה-לגיטימציה של התהליך ולתארו כמושחת ובלתי הוגן. חלקם טוענים, כי טראמפ יכול לצאת נשכר מכך שיעמיד את עצמו לרשות הליך ההגנה המסודר שהציע לו נדלר, כולל האפשרות להציג ראיות ולזמן עדים משלו.
טראמפ עצמו לא התייחס לנושא בימים האחרונים. הוא ביקר באפגניסטן בחג ההודיה, ולאחר שובו יצא לאתר הגולף שלו בפלורידה. בעבר טען טראמפ, שהוא מעוניין ליטול חלק בהליך. בחודש שעבר אמר שישמח להרשות לפקידים בכירים להעיד בשימועים – אם כי בפועל הבית הלבן אסר זאת. לאחר מכן נקט בעמדה הפוכה ואמר, שההתנגדות נודה להגן על נשיאים עתידיים ועל משרת הנשיא.
במקביל, חידשו אתמול הרפובליקנים את התקפותיהם על התהליך כולו – רמז למה שצפוי להתחולל בימים הקרובים. הם יצאו נגד לוח הזמנים שקבעו הדמוקרטים, בנימוק שמטרתו היא להוביל להצבעה מהר ככל האפשר במקום להעניק לטראמפ הליך הוגן. חלקם דרשו לזמן לעדות את יו"ר ועדת המודיעין, אדם שיף, באומרם שברצונם לשמוע ממנו על חלקו (לשיטתם) בניסוח התלונה שהובילה לפתיחת ההליכים. יש בהם גם מי שסבור, שהשימועים בוועדת המשפטים יגרמו למפנה לטובת טראמפ.
הדמוקרטים בוועדת המשפטים אומרים בתגובה, כי הרפובליקנים מנסים להסיח את הדעת ממעשיו הפסולים של טראמפ, באמצעות העלאת התנגדויות להליך וליצור סחבת בבתי המשפט, וזאת מבלי לסתור את העובדות שנאספו. "לא נשחק שום משחקים איתם", אומר אחד מהם, אשר גם קורא לטראמפ להפסיק להתעלם מהמסמכים והעדויות שקיבצו הדמוקרטים בוועדת המודיעין.
גם בסנאט מתחילים להצטייר קווי הקרב הצפוי, ממשיך הפוסט. הסנאטור הרפובליקנים ג'ון קנדי טוען כעת, כי גם הרוסים וגם האוקראינים התערבו בבחירות 2016 – בניגוד לקביעה החד-משמעית של כל גופי המודיעין ולפיה רק הרוסים התערבו ולטובת טראמפ. אחת מבקשותיו של טראמפ מאוקראינה הייתה לחקור את התיאוריה ולפיה גורמים במדינה זו התערבו לטובתה של הילרי קלינטון – טענה שאין לה ראיה כלשהי.
אבל קנדי ממשיך להעלות טענה זו, והוא דחה את דבריה של פיונה היל, שהייתה הממונה על ענייני רוסיה במועצה לביטחון הלאומי, ולפיהם מקורה של התיאוריה ברוסיה והיא משרתת את הקרמלין. "ד"ר היל זכאית להביע את עמדתה", הגיב קנדי כאשר נשאל עליה.

תאריך:  02/12/19   |   עודכן:  02/12/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
בוריס ג'ונסון מתייחס לברקזיט בקלות ראש העלולה להיות הרסנית; ג'רמי קורבין מציע סוציאליזם קיצוני ומאפשר לאנטישמיות לפרוח. הבריטים נאלצים לבחור ביניהם
איתמר לוין
אקונומיסט מציין, כי לטראמפ יש תמיכה חזקה בהרבה במפלגה הרפובליקנית מזו שהייתה לניקסון    האם הדמוקרטים יוותרו על ההדחה משום שזה קשה מדי?
איתמר לוין
החלטה שתוקיע את מעשיו של טראמפ בפרשת אוקראינה צפויה לזכות בתמיכה רפובליקנית - אבל הדמוקרטים לא יזוזו כהוא זה מהליך ההדחה, מסביר ניוזוויק
איתמר לוין
המפגינים לא יסתפקו בפרישתו של עאדל עבד אל-מהדי: הם דורשים לשנות את שיטת המשטר כולה, אשר גרמה למדינה לשקוע בשחיתות. התוצאה עלולה להיות הגברת האלימות
איתמר לוין
אמזון, גוגל ופייסבוק מתעניינות בהפצת שירותים פיננסיים, בעיקר במידע שניתן לקבל על הרגלי הקנייה של הלקוחות והשימוש בו לצרכי פרסום - מדווח אקונומיסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il