X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בפני קהל מלא מפה לפה נשא עו"ד אלי שוורץ, בכיר לשעבר בפרקליטות מחוז תל אביב, ומי שגרם להרשעתו של שר האוצר לשעבר הירשזון, את האני מאמין שלו בעניין תיקי האישום נגד ראש הממשלה הוא מונה טעויות של היועץ המשפטי, וטוען להתנהלות לא ראויה של חבריו הפרקליטים על הדלפות מחדרי הישיבות
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. טועה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

חקירה בעייתית
מועדון "גמלאי אל על בשרון", אירח אתמול את עו"ד אלי שוורץ בהרצאה השבועית המסורתית, כפי שנהוג במועדון כבר שנים. ההרצאה תוכננה חודשים קודם לכן, אך הטיימינג היה מושלם. שבוע לאחר פרסום כתב ההאשמות בתיקי ראש הממשלה. היה מעניין, מרתק וסוער.
עו"ד שוורץ הציג בשקופיות כי לא הייתה חפיפה של דברים שנאמרו על-ידי עדי המדינה לפני היותם חשודים לדבר עבירה, לאלו הדברים שנאמרו בעת חקירתם. עו"ד שוורץ: "על עדי מדינה קשה לבסס ממצא מרשיע. צריך ראיות נוספות".
כמו-כן קיימת בעייתיות על דרך החקירה שנעשתה בניגוד לחוק. עו"ד שוורץ: "קיימת הלכת הפסלות. בתי משפט פוסלים ראיות ומבטלים כתבי אישום שההתנהלות של המשטרה ו/או הפרקליטות פוגעת בתחושת הצדק, בלי כל קשר אם האדם אשם או לא אשם".
תיק קשה
לדברי עו"ד שוורץ, תיק 4000 הוא יותר קשה מהאופן שהיועץ המשפטי מציג אותו, והחלטותיו מזיקות לתיק. אומר עו"ד שוורץ: "כשהיועץ מאשים את נתניהו בהחלטות לא ענייניות בסיפור של בזק, אני חושב שהוא טועה. בהחלטותיו של נתניהו תמכו אנשי מקצוע, שבסופו של דבר קיבלו את חתימתו של נתניהו כשר התקשרת.
יכול להיות שנתניהו קיבל את ההחלטות משיקולים לא עניינים. אבל יהיה קשה להוכיח שנתניהו קיבל החלטות מושחתות בסיפור של בזק, להבדיל מהתנהלות מושחתת".
הדלפות מהפרקליטות
עו"ד שוורץ מלין על ההדלפות שנעשות מהישיבות הסגורות בפרקליטות. "לדעתי הדלפות מהפרקליטות לא מצדיקות להגיש כתב אישום וגם לא לעשות חקירה. ההדלפות נועדות כדי להשתלט על הזירה התקשורתית וכדי לקבל סיקור חיובי. נשווה בין נתניהו לפרקליטות. נתניהו מבקש לקבל טובות הנאה על-מנת לשלוט בזירה התקשורתית. הוא משתמש בתפקיד שלו. פרקליטים, יכול להיות (שהם משתמשים בתפקידם) כן או לא.
אני אומר שצריך לחקור את זה. פרקליטים מדליפים כדי להשתלט על הזירה התקשורתית וכדי לקבל סיקור חיובי. כמה זה רחוק אחד מהשני? כמה זה שונה אחד מהשני? הדבר הכי טוב שקורה לנתניהו זה שהיועץ מחליט לא לחקור את ההדלפות, כי אז נתניהו יכול לטעון לאכיפה בררנית ולהגנה מן הצדק.
והדבר הכי גרוע למדינת ישראל זה, לא בגלל שהיועץ לא חוקר בגלל אכיפה בררנית, אלא כי בפרקליטות אולי יושבים אנשים לא ישרים, שמקבלים החלטות על-מנת לקבל סיקור חיובי".
התנהלות שיטתית
טענה נוספת שיש לעו"ד שוורץ נגד היועץ היא אי-התייחסותו לתיקי נתניהו כמכלול. עו"ד שוורץ: "בכתב האישום אין קשר בין התיקים". לדברי עו"ד שוורץ הייתה כאן החלטה של נתניהו בכל שלושת התיקים לקבל סיקור חיובי מאמצעי תקשרת. "היועץ לא בא ואומר כי נתניהו פעל על-פי תוכנית שהיא לפנות לבעלים של כלי תקשרת, ולקבל סיקור חיובי.
כל הפעולות שלו בתיקי 1000, 2000, ו-4000, הם חלק מאותה תוכנית. היועץ חושב אחרת ממני. אם היועץ היה מקבל את העמדה שלי התיק היה הרבה יותר יציב. יש כאן סימנים של התנהלות שיטתית. היועץ בהחלטות שלו לא משתמש בהתנהלות השיטתית. מה שעשה היועץ בפועל - לא מעניין אותו תיק 2000 ועל-ידי כך הוא מחליש את תיק 4000.
ההתנהלות השיטתית לפי היועץ בתיק 2000 היא לא שוחד. אני חושב שהוא טועה. לדעתי ההתנהלות השיטתית יכולה להיות ראייה יותר חשובה מאשר חלק גדול מהראיות שבכתב האישום".
הכי מערכתי
כנשאל עו"ד שוורץ האם דבריו הם 'כתב אישום' נגד היועץ והפרקליטות הוא השיב: "אני מגן על הפרקליטות, על מדינת ישראל ועל המערכת המשפטית בכל כוחי. מה לעשות כשהמערכת עושה טעויות? אני מנסה בעצם להגיד להם: 'חבר'ה, תשמעו תלכו אחרת כי אתם מזיקים למעמד של הפרקליטות. מזיקים לתיקים שלכם. אתם עושים נזק!
איזו דרך יש לי לעשות את זה? לבוא לומר ולכתוב את הדברים. יש לנו מערכת משפט מצוינת, וצריכים לשמור עליה. צריכים להתייחס אליה בצורה מכובדת. ומצד שני חייבים לבקר אותה כשהדברים מצדיקים בקורת. אני מדבר ממקום שהוא הכי מערכתי שיכול להיות. המדינה יקרה ללבי. אני לא אגיד שום דבר שיפגע במדינה אבל זה לא מונע שלא אמתח בקורת. זה אומר כשאמתח בקורת, שהמדינה להשקפתי תתקן את עצמה ותהיה טובה יותר".
מצד אחד אני הכי מערכתי בעולם, ואני מדבר מתוך המערכת ומצד שני אם אני חושב שדברים לא בסדר... איך אני אשפיע אם לא לבוא ולהגיד "חברה תתקנו ותשפרו". זו היום הפוזיציה שלי. אני מדבר ממקום שהוא הכי מערכתי שיכול להיות. המדינה יקרה ללבי. אני לא אגיד שום דבר שיפגע במדינה אבל זה לא אומר שלא אמתח ביקורת. זה אומר כשאמתח ביקורת שהמדינה להשקפתי תהיה יותר טובה".

תאריך:  05/12/2019   |   עודכן:  05/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התובע במשפט הירשזון: קשיים בתיק 4000
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
}}}איזה קושי?שילמנו יותר לבזק.
נתניהו מגה חשוד.  |  6/12/19 08:54
 
- אם אתה לא מבין, למה תתערב ? ל"ת
מבין עניין  |  6/12/19 09:44
2
ההדלפות מהפרקליטות
עמי, ת"א  |  6/12/19 10:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
רבקה שפק ליסק
אם "אין כלום" לשם מה הסחבת ולשם מה דרישת החסינות    כל מה שראש הממשלה צריך לעשות הוא ללכת לבית המשפט ולחשוף את הקונספירציה, את האמצעים הפסולים וכו' לצאת זכאי ולחזור לכס הממשלה
דן מרגלית
אתה כאותו נער, שיודע כי צריך לקפוץ לבריכה, אך יושב על שפתה ואינו מעז לעשות את מה שנדרש
יצחק מאיר
בהיסטוריה שתזכור לו ימי תפארת, תישמר לו אחרית דבר קודרת, מנציחת כשל, מאפילה על הפרקים המאירים בצל שלא יפוזר עולמית
איתמר לוין
אלרון והנדל חוזרים בפסק הדין בעניין אלון חסן על עקרונות הפסיקה    יש לכך חשיבות נוכח כתב האישום נגד נתניהו, המייחס לו עבירה זו בפרשות 1000 ו-2000
מירב ארד
השניים טוענים כי "קיים חשש סביר שנתניהו שועט לבחירות נוספות כדי למנוע פתיחה של חקירה בפרשה הביטחונית הכי חמורה שנראיתה כאן, עד שתחול עליה התיישנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il