כמו מיליונים אחרים ברחבי העולם, ג'מה טיילור הלונדונית בת ה-35 עוקבת אחרי הקילומטרים שהיא עושה על אופניה בדרך לעבודה וממנה. באמצעות אפליקציית הכושר Strava, טיילור יודעת מה המסלול, המהירות ויתר הנתונים לאורך 12 הק"מ שלה ל"סיטי" של לונדון, ומשתמשת בהם כדי להתאמן במועדון האופניים המקומי שלה.
המידע של טיילור מסייע גם למתכנני התחבורה בלונדון. בשנת 2016 חתמה Strava על הסכם עם Transport for London, רשות התחבורה העירונית, על העברת המידע תמורת 273,000 דולר לארבע שנים. 47 מיליון בני אדם ברחבי העולם משתמשים באפליקציה, והמידע שהם מכניסים הוא המאגר הגדול ביותר מסוגו – בו משמשים כיום 300 ארגונים וחוקרים. מקרה זה מדגים את הסיכונים והסיכויים של שימוש במידע פרטי לצרכי פיתוח ציבוריים, אומר פייננשל טיימס.
כאשר השיקה לונדון בשנת 2016 את מיזם "הנתיב המהיר לאופניים", הראתה Strava היכן הרוכבים משנים את מסלולם; המתכננים יכולים להשתמש במידע זה כדי לדעת היכן הנתיבים לאופניים עלולים להיות מסוכנים. המידע גם מראה היכן הרוכבים נאלצים לעצור – מה שמאפשר להתאים את הרמזורים לצרכיהם. לצד זאת, כמה חוקרים סבורים שיש להתייחס בזהירות למידע מאפליקציות כאלה, בנימוק שהמשתמש הממוצע בהן אינו הרוכב הממוצע. Strava אומרת, כי אחד מכל שבעה רוכבי אופניים בבריטניה משתמש בשירותיה, אך חוקרים אומרים שייתכן שמדובר במי שנמשכים לפעילות הגופנית, וכך הם נוטים להיות יותר תחרותיים – בעוד התחבורה הציבורית מיועדת לנוסעים מכל הסוגים.
דייוויד מק'ארתור מאוניברסיטת גלזגו השווה את נתוני הרכיבות של Strava עם אלו של מי שמתעדים מן הצד את הרכיבות, ומצא שהם דומים למדי. כאשר נבנו נתיבים ייחודיים לאופניים, היקף הרכיבה גדל ב-18%-12%; אך כאשר המסלול פשוט סומן על כביש קיים – היקף הרכיבה ירד, מדווח מק'ארתור. לדבריו, האפליקציה פותחת אפשרויות רבות לעיצוב התחבורה, אך גם יש לשים לב לכך שהרכב המשתמשים בה אינו מייצג; יש לה יותר לקוחות בשכונות העשירות במערב גלזגו מאשר בשכונות הפחות-עשירות במזרח העיר.
האפליקציה גם אינה עוזרת למתכננים המבקשים להגביר את השימוש באופניים, מציין פייננשל טיימס. 2% בלבד מן הנסיבות בערים רבות נעשו כיום באופניים – ואלו הנתונים שהאפליקציות מתעדות. הדבר עלול להביא לכך שהתכנון ייעשה על סמך נתוני ההווה, במקום בשאיפה להעלות אותם בעתיד. לצד זאת, אין להתעלם מהיתרון גדול נוסף של השימוש בנתונים כמו שלו של Strava: הנה לנו חברת היי-טק, אשר באמת עושה משהו לטובת הכלל עם הנתונים שהיא אוספת, ולא משתמשת בהם רק כדי להגדיל את הכנסותיה.