X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רבים תלו תקוות במינויו של מנדלבליט, בענוותנות שהביא עימו ובמחויבותו לאכיפה שוויונית ועניינית, והתאכזבו
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. מעד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

כשהתמנה מזכיר הממשלה דאז אביחי מנדלבליט לכהונת היועהמ"ש, בתחילת 2016, תלה הציבור תקוות ענק במינוי החדש. הציפיה היתה, שהוא ינהיג סטנדרטים ציבוריים ומוסריים אחרים, ממרום מעמדו בראש המערכת המשפטית של הרשות המבצעת ושל השירות המשפטי הציבורי בישראל.
ההערכה הייתה שדווקא הוא, כמי שנכווה ברותחין כשהאשים את הפרקליטות, בהיותו מזכיר הממשלה, שזו "תפרה לו תיק" (כלשונו, בפרשת הרפז), יידע להישמר בצוננין, וייזהר מפני מזימותיהם של תופרי תיקים למיניהם המאכלסים את פרקליטות המדינה.
התקוות הרקיעו שחקים גם מפני שמקצת מקודמיו זיהמו את התפקיד ועשוהו קרדום ליישום תפיסת עולמם האישית, וזאת מבלי שאיש הסמיכם לכך. עדיין זכור לרע היועהמ"ש מיכאל בן יאיר, שמיד לאחר שהוחלט על מינוי של יעקב נאמן (ז"ל) לכהונת שר המשפטים, הצהיר בעזות מצח: "אני הולך לתקוע את הפאשיסט הזה ולתפור לו תיק".
בדרך החתחתים של ניצול הסמכות להכפפת תפיסת עולמם האישית, שאין לה דבר וחצי דבר עם עמדות הציבור שמינה אותם ומממן אותם, הלכו שני קודמיו מני מזוז ויהודה וינשטיין. מזוז, למשל, כפה על הממשלה לספק חשמל חינם לעזה, ואילו וינשטיין תפר מראש מיכרז שערויייתי לתפקיד פרקליט המדינה, שאילץ את הממשלה למנות לתפקיד רק אדם אחד, שי ניצן שמו, למרות, ואולי בגלל, היותו אויב ההתיישבות ורודף המתנחלים, כפי שהוכח בימי ההינתקות.
ישר דרך
וידוי אישי: הצפי שמדובר הפעם באיש בעל אמות מידה אחרות, העמיק בשל היכרות אישית עימו של אחד מידידי, אשר נחשף לאישיותו בימים ששניהם התפללו באותו בית כנסת שכונתי בפתח תקוה. "עוד תראה מי זה מנדלבליט. שונה לחלוטין מכל מה שהיכרת. חף מקנוניות. איש אמת", ובקיצור, זהב טהור, שמן זית זך. האיש הנכון במקום הנכון. משפטן נקי כפיים ובר לבב, ענוותן, שחזותו החיצונית משלימה את הציפיות ממנו: זקן עבות, כיפה שחורה, מבט חמור סבר שמעיד על רצינות ודביקות באמת ובצדק.
אלא שלמרבה האכזבה התברר כי האיש 'שפוּט' (במובן הסלנגי של ביטוי זה), בידי כחולי הדם, הנאורים, המאכלסים את פרקליטות המדינה, ויודעים טוב יותר מן ההמון הנבער מה באמת טוב לו. לא מן הנמנע כי האיש באמת ישר דרך וזך כבדולח, אלא שמולו מתהפכת חרב החשדות שבידי הפרקליטות (ש"תפרה לו תיק", כזכור), ולפיהן שיבש חקירה, לכאורה, בכך שהדליף, בהיותו אז הפצ"ר, מידע חסוי בפרשת הרפז לרמטכ"ל דאז אשכנזי ולשלישו ארז וינר.
כך או כך, מנדלבליט סופח למיסדר אבירי שלטון הצחוק, וחתם (ביד רועדת?) על כתבי אישום שנראים כמניפסט פוליטי, ובהם האשמות שחלקן לא מחזיקות מים ואין להן תקדים במקומותינו, והאחרות בררניות להחריד, ואלה גם אלה עוד יילמדו בקורסים אקדמיים כדוגמה שלילית לכתבי אישום שערורייתיים.
לנגד עינינו עבר היועהמ"ש התמים מטמורפוזה, והפך ממשפטן תמים דרך לאדם שיכור כוח, אקטיביסט משפטי, עד כדי היותו לזרוע שלטונית רביעית, שמנכס לעצמו עוד ועוד סמכויות לא לו. כמו למשל התערבותו בסמכותו הבלעדית של שר המשפטים למנות מ"מ זמני לפרקליט המדינה שי ניצן, המסיים בקרוב את הקדנציה שלו.
דיאלוג דמיוני
"אתנגד למינוי מ"מ לא ראוי", אמר, מבלי לחוש באוקסימורון שבאמירתו על התנגדותו למינוי "מ"מ לא ראוי לשי ניצן". כאילו שהמינוי של ניצן ותיפקודו לאורך שנות פרקליטותו, היו כליל השלימות והטוהר (ע"ע תפירת מיכרז ייחודי לו לסיכול סיכוייהם של מועמדים אחרים).
אלא שבמקרה זה מעד מנדלבליט, ובגדול. שהרי אם מדובר בהפרת חוק, הרי זו מונחת דווקא לפתחו של מנדלבליט, שמתח את מוטת סמכותו - אַדּ אַבְּסוּרְדּוּם. שכן החוק היבש, שאמור להיות נר לרגליו של כל יועהמ"ש, קובע מפורשות, כי הסמכות למינוי מ"מ זמני לתפקיד, מצויה אך ורק בידי "השר שעם משרדו נמנית המישרה, בהתייעצות עם נציב שירות המדינה" בלבד.
היה כבר מי שצייר בלעג את הדיאלוג הדמיוני, האבסורדי, שעשוי להתפתח בפגישתם הבאה של שר המשפטים אמיר אוחנה והיועהמ"ש מנדלבליט. השר: אדוני וחברי, לפי החוק אני המוסמך בהתייעצות עם נציב השירות, למנות מ"מ לשי ניצן. א"מ: לפי החוק אתה חייב להתייעץ איתי. אוחנה: איפה החוק? א"מ: אין חוק אבל יש הנחיה. השר: של מי ההנחיה? א"מ: שלי. השר: באיזה חוק כתוב שאתה צריך להנחות אותי? א"מ: אין חוק, יש הנחיה. השר: של מי ההנחיה הזו? א"מ: שלי!!!
ככה זה נראה במדינת המונרכיה השיפוטית, שבראשות כנופיית שלטון החוק (שעל עצם קיומה כאן ועכשיו כבר הכריז הנשיא ריבלין, כשזו הפקיעה ממנו בתואנות שווא את הזכות להתמנות לתפקיד שר המשפטים, והדברים ידועים). דמוקטטורה במירעה. פקידוסטן.

תאריך:  08/12/2019   |   עודכן:  08/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האל שהכזיב
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
למה
שמ  |  8/12/19 17:18
2
למה
שמ  |  8/12/19 17:30
3
למה
שמ  |  8/12/19 17:58
4
מי המאוכזבים ?
ארי כספי  |  8/12/19 19:43
 
- לביביפוב האולטימטיבי
מגיב ותיק  |  11/12/19 23:36
 
- לא שכחת מישהו, אלא משהו
ברוך שטיין  |  12/12/19 11:16
5
כתיבה חצופה
ק.ר.  |  9/12/19 11:05
6
עצוב לי שיש מישהו שהתאכזב
בן נאמן  |  9/12/19 19:50
7
הימין שולט בישראל, מזה לא מעט
שושנה ד.  |  11/12/19 20:14
 
- שושנה, גם את הצטרפת למקוננים
פנינה ע.  |  11/12/19 21:36
 
- כתיבה כה דלה ונמוכה שאין כלל
שושנה ד.  |  12/12/19 07:12
 
- סגנון הכתיבה
שמחה חן  |  12/12/19 16:24
 
- לשושנה
שמחה חן  |  12/12/19 16:31
 
- זו שחתמה בשם פנינה, הוא לא
לשמחה חן  |  14/12/19 15:34
 
- תודה על העידכון
שמחה חן  |  16/12/19 08:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
סרטו של רומן פולנסקי "קצין ומרגל" מאיר באור חדש ומלא את הפרשה של הקצין היהודי שתפרו לו אשמת ריגול לטובת הגרמנים, וכלאו אותו באי השדים    מכתבו הפומבי של הסופר אמיל זולא, "אני מאשים", נענע את מצפונו של קצין צרפתי, שהחליט לחקור את הנושא ולדרוש משפט חוזר    אך לא רק על מצפונו של הצרפתי זה עבד: תיאודור הרצל הושפע מהמשפט כה עמוקות, שהיה כנראה אחת הסיבות שגרמו לו לכתוב את "מדינת היהודים"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - קונצנזוס, מריחה, נֶגע ומתקפת-פתע
עומר מואב
הכישלון של ממשלת ישראל בולט במיוחד בתחום שעליו מלינה שקד    דבר לא נעשה לצמצם את כוחה של ההסתדרות בעשור האחרון
רועי אורן
אני תוהה ביני לבין עצמי, אם הרשויות המקומיות רוצות לעזור לציבור ההורים למה הן לא לוקחות מחיר סמלי השווה לכל נפש, למשל 50-40 שקלים    אפשר לחשוב מה עושים בפעילויות האלה שמצריך גבייה חריגה זו (מה עוד שלחלק מהרשויות יש כסף אך כמו העשיר הממוצע הן רוצות עוד ועוד)
מאיר חוטקובסקי
מזה שנה שהלך מאתנו צבי קניג ז"ל, איש אשכולות, מורה, מחנך, פעיל חברתי איש משפחה ואיש ציבור שעשה רבות למען הקהילה והעיר רעננה אותה שירת בנאמנות כסגן ראש העיר    וכן, הוא היה גם האיש שהקלרינט והניגון החסידי היו חלק מאישיותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il