X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
החוק הוא כמובן מה שאתם 'המשפטנים' הבכירים מחליטים שהוא יהיה, כמצוות השופט העליון אהרן ברק שפסק שאין להתחשב בלשון החוק אלא ב'רוחו', כפי שאתם תואילו לפרשן אותה בשרירות לבכם. אומנם אתם, ברוב חסדכם, עדיין מודים כמי שכפאו שד שאנו, הצבור, הרבון, אבל רק בתנאי שנפעל לפי ההוראות שלכם
▪  ▪  ▪
דינה זילבר. עומדת בראש מערכת טהרנית הלוקה בצביעות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ברור לנו גבירתי המשנה ליועץ המשפטי דינה זילבר מדוע את במצוקה כה קשה כשאת רואה כיצד חלקים נכבדים מהצבור, אולי יותר ממחצית העם, מאבד את האמון במערכת המשפט שלך. אך על-אף שאין לדון אדם בצערו, ולא עד שתגיע למקומו (שני עקרונות שמערכת המשפט מפירה תדירות, וכך את בנאומך, שתכף נדון בו) אי-אפשר שלא להגיב לנאומך, המדגים מדוע הצבור איבד אמון במערכת שלך.
ידוע שכאשר בעל פלוגתא מרבה בהכללות, בקריאת שמות גנאי ובהדבקת תוויות למתנגדיו, במקום להתמודד עם טיעוניהם, הוא עושה זאת מחולשה, מפני שאין לו טעונים חזקים. הוא פשוט שופך את מררתו עלינו, כפי שאת עשית בנאומך.
את טוענת שמתנהל "מסע דה-לגיטימציה חסר תקדים נגד מערכת אכיפת החוק בישראל... קמפיין מוצלח שבמסגרתו שנאה והסתה הם מטבע עובר לסוחר. זו כבר לא נחלתם של שוליים סהרוריים. זרעי רוע נישאים ברוח.מעירים תסיסות, מערערים הסכמות יסוד". את אינך טורחת להסביר מי מנהל את "מסע הדה-לגיטימציה, מה אופי המסע בדיוק, לבד מאפיונו 'כזרעי רוע', והעיקר מה הן 'מוסכמות היסוד' ומי בדיוק רואה אותן ככאלה. כלום, אף לא עובדה אחת לאושש את טענותיך.
אם זו הצורה שבה פרקליטה בכירה 'מבססת' טענות חמורות שהיא מטיחה ב'צבור', מה הפלא שהפרליטות נאלצה להקדיש שנים, עשרות אלפי שעות עבודה יקרות ומיליוני שקלים כדי לטוות את ההאשמות המקרטעות נגד ראש הממשלה, ומה הפלא שהצבור מאבד בכם אמון.
את מוסיפה להתאונן, שוב בלי לנמק או להסתמך על עובדות, ש"במקום רוע אמורפי, יש כתובת לשנאה. כשמדובר בנשים אדומות שיער (הכוונה לליאת בן ארי, אולי?) קלאסיקה של מכשפות.... (וכי) מה שהפך את הפרסונליזציה שאני מדברת עליה לשלילית הוא ההשטחה של הדמויות, אפילו לא לקריקטורה, אלא פשוט לפלקט וכזה הצבוע כולו בשחור."
אז הרשי לי להציע לך הסבר אלטרנטיבי מדוע מערכת המשפט אינה זוכה באמון הצבור, הסבר המבוסס על עובדות שאת מתעלמת מהם, כי את בזה לצבור או למי אינו שייך למחנה שלך, ואינך קשובה לדבריו. את בוחרת להתעלם מהם באמתלא שכל בקורת נגד המערכת שלך היא "מסע דהלגיטימציה, קמפיין של שנאה" וכדומה.
נתחיל בדוגמה מהימים האלה כששוב מתגלה כמה ריקה היומרה שלך ושל הקולגות שלך שאתם שומרי החוק ומגינים עלינו האזרחים. המשטרה והפרקליטות חדלו להגן עלינו האזרחים ממשפחות הפשע וסוחטי דמי 'פרוטקשן', מרמאים, ממפירי חוזים ( את בוודאי יודעת כמה כסף וכמה שנים יקח לתובע על הפרת חוזה כדי לקבל פסק דין, שלרוב אינו ישים. התוצאה, מערכת המשפט משרתת עשירים), מגנבים, משודדים, מאנסים, ממתעללים, מטרור חקלאי. כי אתם מתאפיינים באוזלת יד ובאי איכפתיות כלפי פשעים שחקירתם לא מניבה לכם כותרות ושבחים מהתקשורת, ועלולים לגלות את אזלת ידיכם. את מכירה אולי מה קורה בשכונות מסוימות בירושלים, את הרשת או הרשתות של מאפיות פדופיליות הפועלות כבר כמעט כעשור באין מפריע.
לפי דיווח של קרן נויבך (המעריכה מאוד את מערכת החוק) הוגשו כשלשת אלפים תלונות במשך השנים, שהמשטרה, כרגיל גררה רגליים והתרשלה בחקירתן, וכך גם הפרקליטות. כתוצאה מכך לא הוגשו כתבי אישום, והמאפיות הפדופיליות ממשיכות לעשות מעשי זוועה בילדים ובילדות קטנים. לא רק שהם נאנסים, לא רק שהם מצולמים בעת שמתעללים בהם מינית, והסרטונים נמכרים בסכומי עתק לרשתות פדופיליות, אלא שוחטים בנוכחותם חתולים כדי להפחיד אותם שלא 'ילשינו'.
ואין זו השערורייה היחידה של 'אכיפת החוק' הסלקטיבית על-ידי המשטרה והפרקליטות. המשטרה והפרקליטות סוחבים ומתרשלים בדרך קבע בחקירות הנוגעות לקטל בכבישים, להתעללות בתינוקות ובילדים, בזקנים ובחולי נפש, ברצח נשים, ובהגנה על כלל הצבור מאלימות ומהונאות (למשל העוקץ הנפוץ של קשישים).
במקום למלא את חובתם הראשונית לאזרח, המשטרה והפרקליטות מקדישים שנים, אלפי שעות חקירה ומיליונים רבים כדי לטפל בסכנה הנוראה לצבור ולשלטון החוק, הכל כך שברירי כנראה בעיניהם, שאם עניין הסיגרים, השמפניות, החמגשיות והנרות המבושמים לא יביא בבהילות לעריפת ראשו של ראש ממשלה נבחר, שלטון החוק יתמוטט ועמו מדינת ישראל, אתם מאיימים.
זאת בשעה שעל ישראל מרחף איום קיומי של ממש, סכנת השמדה טוטלית מאירן שאין לישראל כרגע מענה טוב לעשרות אלפי הטילים שלה, שכוח ההרס שלהם שווה לכמה פצצות אטום. במקום להתאחד ולהתרכז בהתמודדות מול בסכנה הקיומית הזו, במקום להכין את הצבא, אתם הפרקליטות, ביוהרה, אולי גם בטיפשות, יצרתם כאוס פוליטי, ליבתם שנאת חינם, ושיתקתם את השלטון, פגעתם פגיה קשה ביכולתנו להתמודד עם הסכנה לקיומנו.
את לועגת, יועצת נכבדה הגברת דינה זילבר, לטענה שאתם פוגעים במשילות ופוסקת, כדרכך, ש"אנחנו אחת הערובות להבטחת המשילות... כי הביורוקרטיה הממשלתית דווקא מאפשרת למדינה להמשיך לתפקד בזמן הכאוס הפוליטי", שאתם יצרתם! כמי שבמעמדה המכובד בפרקליטות לא נאלצה כנראה מעולם להתקדם ב'ויה דולורוזה' שאזרחים פשוטים נאלצים ללכת בה, עקב הכפייה השרירותית של הביורוקרטיות קשות הלב והיד על כל אורחות חיינו, לא פלא שאת עיוורת עד כדי כך למה שבאמת הצבור סובל כשהסלקטביות שלכם באכיפת החוק מתעלמת מצרכיו החיוניים.
לסיום, המערכת הטהרנית שלכם לוקה בצביעות כי מיום היוסדה היא פעלה בנפוטיזם עמוק ולא רק מפני שחבר הביא, ומביא, בה חבר, ובעבר רוב המינויים הבכירים נעשו משקולים פוליטיים כמצוות מפא"י, או במכרזים תפורים, אלא שכמו בנמל אשדוד קרובי משפחה רבים של בכירי המערכת מילאו מיום היוסדה הרבה משרות נחשקות (אחסוך לך את המבוכה ולא אזכיר שמות, את בוודאי יודעת עליהם טוב ממני).
המערכת שלך גם מסרבת לבדוק את עצמה בעניין הדחת עדי המדינה וההדלפות האין סופיות והפליליות במשך שנים בתהליך המזוהם של החקירות נגד ראש הממשלה, ודוחה ביוהרה כל נסיון ליצור מסגרת בקורתית שתפקח עליה, כי "החוק מעל לכל". החוק הוא כמובן מה שאתם 'המשפטנים' הבכירים מחליטים שהוא יהיה, כמצוות השופט העליון אהרן ברק שפסק שאין להתחשב בלשון החוק אלא ב'רוחו', כפי שאתם תואילו לפרשן אותה בשרירות לבכם. אומנם אתם, ברוב חסדכם, עדיין מודים כמי שכפאו שד שאנו, הצבור, הרבון, אבל רק בתנאי שנפעל לפי ההוראות שלכם.
למרבה הצער מקרה רות דוד, שטופל ברשלנות ובסחבת, איננו יחיד כנראה. במערכת שלכם יש כנראה עוד כמה 'עיוותים' דומים אם לשפוט לפי הגלויים על השגיו לכאורה של אפי נווה, או לפי פסק הדין ששופטת כתבה במשפט שוחד כדי ליצור לכאורה תקדים להרשעת ראש הממשלה. לא ראינו את המסע הראוי לביעור הרע מקרבנו במשטרה ובפרקליטות.
כעומדת בפסגת מערכת המשפט, יועצת משפטית נכבדה, כחברה בכת הברהאמינים, קשה להאמין שתטלי קורה מבין עיניך, או שתפתחי את לבך למצוקת הצבור שהמערכת שלך רודה בו, בצרכיו וברצונותיו. אז אנא, אל תתפלאי שהצבור מאס בכם, ובצדק.

תאריך:  10/12/2019   |   עודכן:  10/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב פומבי לדינה זילבר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת המשפט היא מגדל השן
סתם אחת  |  12/12/19 10:26
2
יישר כח
שמחה חן  |  12/12/19 14:10
3
מכתב ל רום הודה מהנתין ל"ת
עוז  |  13/12/19 15:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
ביבי יחמם גבולות תוך מאמץ להימנע ממלחמה כוללת    יש לו שותף חדש ונוח - נפתלי בנט
עמוס שנער
הצעתו החדשה של גנץ לישיבה עם נתניהו בממשלה בתמורה לוויתורו על החסינות מוכיחה שלכחול לבן אין בעיה עם הליכוד ושהפערים האידיאולוגים בין שתי המפלגות אינם טורדים את מנוחתם ושהדבר היחיד שחשוב להם זה לדפוק את ביבי ושבשביל זה הם מוכנים ללכת לבחירות נוספות    האם אין עקרונות קצת יותר מהותיים להלחם עבורם?
משה ניסנבוים
החת"ס נודע כיוצר מופלא בתחום האגדה    דרשותיו הרבות שהתפרסמו מפליאות בסגנון הייחודי
איתן קלינסקי
ציערה אותי התגובה לראיון בגלי צה"ל בעיתון של אגודת ישראל "בחדרי חרדים", שיצא במתקפה על חבר הכנסת מש"ס    מתקפה רוויית לעג כלפי חבר הכנסת משה ארבל
דן מרגלית
מי שרוצה להפקיד את גורלו בידי ביבי ודוד ביטן ואריה דרעי וחיים כץ יבושם לו    זה לא רק פסול    זה צעד המעניק לגיטימציה לעריצות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il