X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הסעיפים, ההקשר ההיסטורי ועמדת הרפובליקנים

האישום נגד טראמפ: ניתוח

אמבר פיליפס מסבירה בוושינגטון פוסט מדוע בחרו הדמוקרטים בבית הנבחרים בשני סעיפים אלו ומדוע ויתרו על אישום בשיבוש חקירת הפרשה הרוסית
▪  ▪  ▪
הדמוקרטים מודיעים על האישומים [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

ובכן, טיוטת כתב האישום נגד דונלד טראמפ הונחה (יום ג', 10.12.19) על השולחן ואמורה להיות מאושרת בימים הקרובים בידי מליאת בית הנבחרים. אמבר פיליפס מנתחת בוושינגטון פוסט את המסמך – ואת מה שאין בו.
סעיף 1: ניצול לרעה של כוח המשרה
הטענה היא, שטראמפ ניצל את כוחה של הנשיאות לטובתו האישית. הוא השתמש במשרד החוץ ובמשרד התקציבים של הבית הלבן, ביכולתו הייחודית לנהל דיפלומטיה ברמה הגבוהה ביותר ובשליטתו בכספי משלם המיסים כדי ללחוץ על אוקראינה לנהל חקירות נגד בנו של ג'ו ביידן ובתיאוריית הקונספירציה בדבר "התערבות אוקראינה בבחירות 2016".
סעיף זה נכלל בכתבי האישום נגד הנשיאים ריצ'רד ניקסון וביל קלינטון. אבל בעוד ניקסון עמד להיות מורשע ומודח, קלינטון זוכה בסנאט. בשני המקרים ניסח בית הנבחרים סעיף אישום "ממותג" והדמוקרטים נוקטים כעת באותה גישה. אנדרו ג'ונסון הואשם בהפרת שבועת האמונים שלו, אך ניצל מהדחה בזכות מחסור של קול אחד.
זהו סעיף אישום נרחב, המנסה לקבץ תחת כנפיו את כל ההאשמות נגד טראמפ בפרשת אוקראינה. יהיה קל יותר לרפובליקנים לערוק משורותיו של טראמפ אל מול סעיף כללי כזה, צופה פיליפס.
סעיף 2: שיבוש חקירת הקונגרס
הטענה היא, שטראמפ ניסה לבלום את החקירה נגדו. כמה שבועות לאחר שהחלה החקירה בבית הנבחרים, הודיע הבית הלבן שלא ישתף פעולה עימה. הוא מנע משחקני מפתח להעיד – ובראשם ראש הסגל, מיק מולבאני, והיועץ לשעבר לביטחון לאומי, ג'ון בולטון. על אחרים, כמו שר החוץ, מייק פומפאו, ושר האנרגיה לשעבר, ריק פרי, נאסר למסור מסמכים. כל פקיד בממשל שהעיד, עשה זאת תוך הפרת האיסור.
הן ניקסון והן קלינטון הואשמו בשיבוש הליכים. במקרה של ניקסון, ועדת המשפטים טענה ארבע פעמים שממשלו "הפר ביודעין" צווים. אולם שיבוש חקירה של הקונגרס שונה משיבוש הליכים; אישום זה הוא ראשון מסוגו כאשר הוא עומד בפני עצמו. הקונגרס מבקש להעביר כאן מסר חד-משמעי בדבר זכותו לחקור את הרשות המבצעת והעומד בראשה.
האם יש סיכוי שרפובליקנים יצביעו בעד סעיף כזה? מצד אחד, כל חבר קונגרס רוצה לשמור על כוחו של הבית. צווים הם אחד הכלים החזקים ביותר באמצעותם יכול הקונגרס לחייב עדים להופיע בפניו. הדמוקרטים מזהירים מפני מדרון חלקלק: מה יקרה אם קונגרס בשליטה רפובליקנית יבקש לחקור נשיא דמוקרטי, והלה ישתמש בתקדים שיצר טראמפ. אולם מעריכה פיליפס, קשה לראות את הרפובליקנים יוצאים בהקשר זה נגד טראמפ, הידוע בדרישתו לנאמנות מוחלטת מצד אנשי מפלגתו.
מה שאין באישום: דוח מולר
לאחר ויכוח מסוים, החליטו הדמוקרטים להגביל את סעיפי האישום לפרשת אוקראינה, למרות שקיים רוב בסיעה בבית הנבחרים להעמידו לדין גם על שיבוש חקירתו של רוברט מולר בפרשה הרוסית. החלטה זו עולה בקנה אחד עם העמדה לדין קודמת של נשיאים, במיוחד עם המקרה של ניקסון, בו בית הנבחרים שקל האם להעמידו לדין על כמה ממעשיו במדיניות החוץ והחליט להימנע מכך.
מה אומר טראמפ
לפני ההודעה הרשמית של הדמוקרטים על סעיפי האישום צייץ טראמפ: "להעמיד לדין נשיא שהוכיח את עצמו בתוצאות, כולל יצירת אולי הכלכלה החזקה ביותר בהיסטוריה של ארצנו, להשיג את אחת הנשיאויות המוצלחות ביותר אי-פעם, והכי חשוב – שלא עשה שום דבר פסול, זה פשוט טירוף פוליטי!".
מה קורה כעת
ועדת המשפטים תתכנס בימים הקרובים כדי לדון בסעיפי האישום ולהצביע עליהם בהצבעה שמית. לאחר מכן הם יועברו לאישור מליאת הקונגרס.

תאריך:  11/12/19   |   עודכן:  11/12/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האישום נגד טראמפ: ניתוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה יש פה לנתח?אדון לוין
שמחה חן  |  11/12/19 17:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
הבוחרים מושפעים פחות מהתוצר והתעסוקה, ויותר מסוגיות כלכליות המשפיעות על זהותם ובטחונם העצמי - כמו השפעות הגלובליזציה, הרובוטיקה והזינוק במחירי הדיור
איתמר לוין
המסמכים מלמדים על הוצאה של למעלה מטריליון דולר, 115,000 הרוגים - במלחמה שיעדיה לא הוגדרו, הנמשכת ללא מטרה ותוצאותיה הוצגו בצורה מטעה לציבור
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מדווח על אפשרות שבריטים רבים לא יצביעו בעד מי שהם תומכים בו - אלא בעד מי שיחסום את מי שהם ממש לא רוצים לראות בממשלה הבאה
איתמר לוין
למרות שברור כמעט לחלוטין שבחודש הבא ינהל הסנאט את משפטו של טראמפ, מקונל מנסה לקדם נושאים אחרים - בהם יהיה זקוק לכל הפחות לתמיכה חלקית של הדמוקרטים
איתמר לוין
לא תורשה להשתתף באולימפיאדה בשנה הבאה ובגביע העולמי ב-2022    הסוכנות הבינלאומית נגד סימוס בספורט: המניפולציות בנתוני הבדיקות נמשכו עד החודשים האחרונים    רוסיה יכולה לערער תוך שלושה שבועות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il