X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ראש הממשלה מתכנן רפורמה מקיפה בשירות המדינה, כדי להבטיח שהשירות יגשים את מדיניותו, לצד שינויים במשרדי הממשלה – מדווחים דיילי טלגרף וסאנדיי טיימס
▪  ▪  ▪
קמינגז. הרצאה ב-2014 [צילום: אליסטר גרנט, AP]

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מתכנן רפורמה מקיפה בשירות המדינה בעקבות נצחונו הסוחף בבחירות, במטרה להוכיח ש"הממשלה עובדת עבור העם" – מדווחים (יום א', 15.12.19) דיילי טלגרף וסאנדיי טיימס ג'ונסון צפוי להודיע (יום ב', 16.12.19) על מספר שינויים קלים בקבינט, בעוד שינויים משמעותיים יותר צפויים לאחר הברקזיט ב-31 בינואר.
יועצו הראשי של ג'ונסון, דומיניק קמינגז, יופקד על הכנת הרפורמה, אשר תכלול בחינה של הדרך בה נשכרים ומפוטרים פקידים, כדי להבטיח שהשירות הציבורי יגשים את מדיניותו של ג'ונסון. קאמינגז טען בשנת 2014, כי כמעט ואין מפטרים עובדי מדינה – ועשה זאת בהרצאה שכותרתה הייתה "אם אי-פעם תהיה לי שליטה על מספר 10".
תוכנית הרפורמה, עליה דנים ג'ונסון וקמינגז, היא חלק משמעותי מחזונו של ראש הממשלה – מציין הטלגרף. באותה הרצאה בשנת 2014 טען קמינגז, כי הגישה של שירות ציבורי קבוע היא "רעיון לספרי ההיסטוריה". הוא קרא לבטל את תפקיד המנכ"ל הקבוע של משרדי הממשלה, ולחזק את מעמדו של ראש הממשלה כך שתהיה לו יותר שליטה על ווייטהול. קמינגז, אשר הוביל את הקמפיין בעד הברקזיט במשאל העם של 2016, הוא מתנגד ותיק של השירות הציבורי.
באותה הרצאה גם קרא קמינגז לשנות את הכללים, כך ששרים החברים בבית הלורדים יחויבו לענות לשאלות גם בפרלמנט. עוד אמר, כי יש לצמצם את מספר חברי הקבינט (המקביל לממשלה במדינות אחרות), העומד לעיתים על מעל 30. לדבריו, "הרעיון של קבינט ובו למעלה מ-30 איש הוא פארסה גמורה, המספר המירבי צריך להיות שישה או שבעה".
העיתון סאנדיי טיימס מוסר, כי ג'ונסון ינצל את חופשת חג המולד כדי להשלים את תוכניתו לשינויים מרחיקי לכת במבנה הממשלה. בין היתר מדובר בהקמת משרד לענייני גבולות והגירה, אשר יופרדו ממשרד הפנים, במטרה לחזק את הביטחון ולהפעיל את מערך הוויזות שיידרשו אחרי הברקזיט. ענייני האנרגיה ושינויי האקלים יוצאו מתחום סמכותו של המשרד לעסקים וירוכזו במשרד משלהם.
משרד הברקזיט ייסגר אחרי 31 בינואר, וטובי אנשיו יצורפו לצוות שינהל את המו"מ על הסכם הסחר עם האיחוד ולמשרד לסחר בינלאומי. משרד זה יאוחד עם משרד העסקים, כדי ליצור גוף רב-עוצמה שיטפל בהסכמי הסחר עם ארה"ב, יפן ואוסטרליה, תוך ביצוע רפורמות כלכליות נרחבות בצפון אנגליה – האזור הפחות-מפותח של המדינה – במטרה לבצר את שליטת השמרנים במחוזות הלייבור המסורתיים בהם ניצחו בשבוע שעבר. המשרד לפיתוח בינלאומי ימוזג עם משרד החוץ, כדי שהסיוע שמעניקה בריטניה למדינות אחרות יעלה בקנה אחד עם מדיניות החוץ שלה.
כאשר יבצע ג'ונסון את הארגון-מחדש המשמעותי בממשלתו, בחודש פברואר, בכוונתו למנות שרים על-פי מומחיותם ויכולתם להניע שינויים לטווח ארוך, ולא על-פי יכולתם התקשורתית או כישוריהם לפעול בטווח הקצר, אמר לטיימס מקור בלשכתו של ג'ונסון. "אנחנו מתכננים תוכנית מפורטת מאוד ומהפכנית מאוד, ובכוונתנו ליישם אותה", הוסיף גורם בכיר. ואילו בכיר אחר הסביר: "יהיה קבינט לביצוע הברקזיט ויהיה קבינט למימוש סדר היום של בוריס לעצב מחדש את המדינה. ננצל את הזמן כדי לקבוע מה אנחנו רוצים לעשות ואת מי אנחנו רוצים".
במקביל, דחתה לשכתו של ג'ונסון את ההערכות שנשמעו במטה האיחוד האירופי ומצד התומכים בהישארות באיחוד, ולפיהן ג'ונסון ישאף ליחסי מסחר קרובים יותר עם היבשת, כאשר שוב אינו תלוי בחברי הפרלמנט התומכים בהינתקות מירבית ממנה. מקור בכיר בלשכה אמר: "אנחנו לא הולכים לרכך את הברקזיט או לשאת ולתת על מודל כלשהו של קירבה מרובה".
המלכה אליזבת תשא השבוע (יום ה', 19.12.19) נאום בו תציג את מדיניות ממשלתו החדשה של ג'ונסון. הנאום יכלול התחייבות לכך שמחבלים לא יזכו לשחרור מוקדם מן הכלא, והכרזה על תוספת של 33.9 מיליארד ליש"ט למערכת הבריאות הממשלתית החל משנת התקציב 2023/24.

תאריך:  15/12/19   |   עודכן:  15/12/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוריס ג'ונסון נגד סר האמפרי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נשמע כמו רעיון לא רע בכלל
אלטע קאקער  |  15/12/19 23:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס אומר, כי ראש ממשלת בריטניה יממש לבטח את הברקזיט בחודש הבא - אך לא ברור באלו תנאים    הוא גם יתקשה להשיג הסכם סחר עד סוף השנה, כפי שהתחייב
איתמר לוין
השמרנים ייהנו מהרוב הגדול ביותר שלהם מאז נצחונה של מרגרט תאצ'ר בשנת 1987    מספר המושבים של הלייבור - הנמוך ביותר מאז 1.19    שיטת הבחירות האיזורית גרמה לכך שהמפלגה הסקוטית הלאומית תקבל 48 מנדטים עם 3.9% מהקולות, לעומת 11 מושבים בלבד לליברל-דמוקרטים עם 11.5% מהקולות
איציק וולף
איתמר לוין
רוב של למעלה מ-50 מושבים לשמרנים, התוצאה הטובה ביותר שלהם מזה 32 שנים    הלייבור צפוי לספוג את המפלה הקשה ביותר מאז 1952    ג'ונסון: נאחד את המדינה ונממש את הברקזיט    קורבין יפרוש מראשות הלייבור - אך אינו אומר מתי
איתמר לוין
הליך ההדחה נגד דונלד טראמפ, מערכת הבחירות השלישית בישראל ובחירות הברקזיט בבריטניה - כל אלו מצביעים על משטרים דמוקרטיים העוסקים בעצמם במקום בענייני הציבור, וממשלות שבראשן עומדים מי שמוכנים לצאת נגד המערכות כדי להבטיח את שלטונם. אם לא נתעורר במהירות, אנו עלולים לגלות סדקים ואף שברים בכלי העדין הקרוי "דמוקרטיה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il