X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הציונות הדתית אין לה מפלגה היום מכל מקום, אין לה הציונות הדתית היא משנה חברתית, תנועה של תורה ועבודה ודרך ארץ ומדע, שהצטרפה אל מחוללי הציונות המדינית מתוך אמונה כי כינון ריבונות יהודית בארץ ישראל, היא מצוות עשה המחייבת את כלל ישראל
▪  ▪  ▪
משנה חברתית [צילום: פלאש 90]

ההגינות מחייבת. גם את העסקנים הפוליטיים. הם באים לבקש את אמון הציבור, ואם לא ייאמנו איך יזכו באמון? מפלגות הרצות ממותגות בשמות שאין בהם תוכן אידאולוגי פוליטי, כגון הליכוד, או כחול לבן, או המערך בשעתו, או כיוצא באלה, לא קבעו בשמן מה הן, את מי הן אמורות לייצג, למה הן חותרות. הזהות שלהן ידועה לציבור. לוח השמות שלהן הוא נויטרלי. אבל מפלגה המודיעה לציבור כי היא מפלגת הציונות הדתית, כפי שעסקני הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ושיירי הבית היהודי, ואולי גם עוצמה, ובתקוות מסוימות גם הימין החדש, מכריזים, עלולה להיתבע על הטעיה.
הציונות הדתית אין לה מפלגה. היום מכל מקום, אין לה. הציונות הדתית היא משנה חברתית, תנועה של תורה ועבודה ודרך ארץ ומדע, שהצטרפה אל מחוללי הציונות המדינית מתוך אמונה כי כינון ריבונות יהודית בארץ ישראל, היא מצוות עשה המחייבת את כלל ישראל, שיש שרואים בה חובה לאומית, ויש שרואים בה חובה דתית ולאומית, והכל יחדיו רואים בה כורח קיומי אחרי שעידן הגולה הפך לעוין עד כלות. בתוך התנועה הזאת, הועמד החינוך המעצב את האזרח שומר המצוות והנאמן לרוחה במדינה יהודית רבת פנים בראש הדאגה הפוליטית מימי היוסדה, דרך תמורות מדיניות, חברתיות, ביטחוניות המאפיינות את שנות הישוב היהודי לקראת קום המדינה ולאחריה.
אחד מיסודותיו הערכיים של החינוך הזה היה בהנחלת האמונה כי מדינת ישראל כמות שהיא, היא ראשית צמיחת הגאולה של העם היהודי מן הגולה שלא הבטיחה עוד את הקיום היהודי, וכי מקומה כמדינה מוכרת על-ידי אומות העולם כמדינתו של העם היהודי יובטח אם יהודי התפוצות יראו בה את המדינה אליה ישאפו להצטרף מכוח העובדה כי היא מעתה הבסיס הקיומי של העם היהודי. לא הייתה קדושה במדינה. הייתה קדושה ברציפות האקזיסטנציה היהודית ברוח ישראל סבא. הריבונות, האחריות לגורל המדינה לניהולה, לביטחונה, בידי אזרחיה, היו עיקר. המדינה הייתה האמצעי להבטחת העיקר. החינוך לשמירה על ביטחונה, רווחתה, עצמאותה הכלכלית, המשקית, המדינית היה לאחד מן הצלעות הבונות של החינוך הערכי. ועל הכל, השאיפה להפוך את ישראל לארץ מופת, במידות, בהידוק כל מה שמתקן עולם במלכות שדי, היו ביסוד השאיפה לראות בשיבת צמיון עידן של התחדשות, יהודית ואוניברסלית.
מטריה פוליטית את
בתוך התנועה הזאת היו סיעות שהיינו מגדירים אותן היום כנוטות ימינה, כסיעות שנטו יותר שמאלה, כסיעות של המארכז המתון. ו' החיבור היה תורה ועבודה. המפלגה הפוליטית, המזרחי, המפ"דל, הייתה מערך של הסיעות האלה שהסכימו כולן על פרוגרמה מדינית ופוליטית אחת בהנהגה הדמוקרטית של מבחרי הציבור של שומרי מצוות ברוח הציונות המדינית, אולם עם ניצחונה של ישראל במלחמת ששת הימים שפרש את הנוכחות הישראלית גם על חבלי הארץ שלא היו בתחומי המדינה אחרי מלחמת השחרור, התקשתה המפלגה לשמר את כל הסיעות תחת מטריה פוליטית אחת.
היו שראו את עיקר שליחותה של הציונות הדתית בהבטחת השיבה היהודית לכל חבלי הארץ. אלא העמידו מעתה גם את החינוך על מצע של ארץ ישראל השלימה. מעט מעט מצאה עצמה מערכת החינוך בעיקרה נוטה אל הגשמת היעד האחד, כינון ריבונות יהודית ברוח התורה בשטחי הארץ המובטחת כולה. החבילה הפוליטית נתפרדה. הממיינים היו לבית היהודי, לאיחוד מפלגות הימין, לימין החדש, לאיחוד הלאומי, לעוצמה יהודית. הציונים הדתיים, נאמני תורה ועבודה ברוח המפד"ל או המזרחי שלא השלימו עם הנטייה הזאת מצאו עצמם בלי ייצוג סקטוריאלי ונתנו את קולם למפלגות שונות שבקשת המפלגות הישראליות. הם לא נעלמו. הציונות הדתית, כתנועה, כתפיסת עולם, לא נעקרה מתוך נאמניה. אין לנאמניה מפלגה. אבל עדיין, הם נאמנים.
הם לא באיחוד הימין. ואיחוד הימין - או כל שם בעל תוכן דומה אחר, איננו הציונות הדתית. ההגינות מחייבת על כן, גם את העסקנים הפוליטיים, קרא לדברים בשמם. הם בני חורין לאמץ כל פרוגרמה, אבל אינם בני חורין להציג אותה כמה שאיננה.

תאריך:  15/12/2019   |   עודכן:  15/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לציונות הדתית אין מפלגה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה של הציונות הדתי, שמנהיגי
בן נאמן  |  16/12/19 22:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
בעז שפירא
האם אין פירוש התמיכה בגדעון סער בעת הזו משום שיתוף פעולה עם השמאל המבקש להדיח את "ראש ממשלת הימין"? האם זהו העיתוי הנכון לעסוק בחילופי הנהגה במפלגת הליכוד, תהליך שיתרחש ממילא בדרך הטבע ברבות הימים?
דן מרגלית
אני משווה את מצב האומה מול ביבי כבהליך של פדיון שבויים    מדינת ישראל היקרה והאהובה על הרוב המכריע של אזרחיה נלקחה בשבי
יבגני פטישמן
שיטת הממשל הישראלית הוכיחה פעם אחר פעם את אי-היציבות המובנה בה; התיקונים שניסו להכניס בה לאורך השנים לא רק שלא הועילו, אלא רק הזיקו    הגיע הזמן להחליף
מירב ארד
הגיש עתירה ליו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, יוליה שמאלוב ברקוביץ', נגד שידור סדרת הכתבות של עמית סגל 'ימי בנימין'    הנדל הורה לחברת החדשות להשיב לעתירה עד השעה 16:00
קובי אפללו
בחירות 2020 ולפיד כבר מחליף מסכות בקצב מסחרר, הוא יודע שכואב לכולנו והוא מבין שזה הזמן שלו לזרוח    מבחינתו פורים זה כל יום בו בני גנץ מצליח להקריא נאום בלי לעשות פדיחות, נשף התחפושות של כחול לבן החל
רשימות נוספות
סער: קורא לנתניהו לערוך עימות פומבי  /  איציק וולף
בנט: הימין החדש תרוץ באופן עצמאי  /  איציק וולף
נתניהו בראש - 61 מנדטים לשמאל-ערבים  /  איציק וולף
ריבלין, לא בג"ץ  /  איתמר לוין
פניה לשר החינוך רפי פרץ  /  איתן קלינסקי
ספין החנינה  /  חיים משגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il