X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
נחשו את מי מאשימים חלק מתומכי הלייבור

"ברוני תקשורת עשירים"

זואי סטרימפל, בעלת טור בכירה בדיילי טלגרף, מתארת כיצד גם אחרי התבוסה הקשה של המפלגה - נשמעים בה קולות אנטישמיים, שאינם מבינים שזו בדיוק הבעיה
▪  ▪  ▪
קורבין לאחר התבוסה [צילום: AP]

כאשר נבחר ג'רמי קורבין למנהיג הלייבור בשנת 2015 – כותבת זואי סטרימפל, בעלת טור בכירה בדיילי טלגרף – היא חשה בחילה הן כיהודייה והן כליברלית. התחושה הזו חלפה ביום חמישי שעבר (12.12.19) בשעה 10:00 בערב לפי שעון בריטניה, כאשר קלפיות המדגם בישרו על תבוסתו המוחצת של קורבין בבחירות.
ואולם, מדגישה סטרימפל, השמחה לא הייתה שלמה. תוצאות הבחירות היו גם תזכורת לשפל אליו שקעה הפוליטיקה הבריטית בשלוש השנים האחרונות, וגם לכך שהרבה מאוד תומכי קורבין עדיין מסתובבים בשטח. מסע ההאשמות של השמאל הקיצוני החל מיד והוא מתנהל לכל הכיוונים – חוץ מאשר לעבר עצמם. תחילה הם האשימו את הבוחרים, אשר בטיפשותם העדיפו לממש את הברקזיט ונטשו את המפלגה.
אין ספק שמדיניותו המשונה של הלייבור בנושא הברקזיט הייתה גול עצמי. היא הייתה חסרת עמוד שדרה, התעלמה מרצון הבוחר והעונש היה בהתאם. אבל הרפלקס להאשים את בוחרי הלייבור המסורתיים, במקום לבחון פנימה מדוע רשמה המפלגה את התוצאה הגרועה ביותר שלה מאז 1935, היה לעשות צחוק מהעבודה.
עד מהרה פינתה גישה זו את הדרך למבט כן יותר וביקורתי יותר על הנהגת המפלגה שהיא הבעיה האמיתית. אולם בניגוד להתפטרותו המיידית של אד מיליבנד כאשר ספג תבוסה הרבה פחות כואבת ב-2015 – קורבין נותר על מכונו, כאשר הוא מבטיח תקופה של "חשבון נפש" שרק אחריה יעזוב. ואנשי המפלגה לא דרשו ממנו להסיק מסקנות באופן מיידי.
הלייבור מתעקש במיוחד להתעלם מהבעיה שיש לו עם היהודים, טוענת סטרימפל, וזוהי חרפה. קן ליווינגסטון, מקורב ותיק של קורבין, קבע את הטון כאשר אמר: "הקול היהודי לא ממש עזר לנו". סליחה, קן – מגיבה סטרימפל בציניות – על כך שאחרי שנים של אנטישמיות, לא הענקנו יותר קולות למי שרודפים אותנו.
מקור נוסף להלם היה הציוצים של אקדמאים צעירים ואנשי תקשורת, המתגאים בהבנתם לליבם של מיעוטים מדוכאים. קחו למשל את ד"ר פריאמוואדה גופאל, תומכת נלהבת של קורבין. היא האשימה "אנשים שאני די מחבבת שכעת עסוקים בלהאשים את ג'רמי קורבין", בכך שאינם "מגלים סולידריות בזמן קשה זה".
היא גם העבירה הלאה פוסט של נפוליאון סנואו: "הבחירות לימדו אותי שאיננו חיים בדמוקרטיה, כאשר ברוני עיתונות עשירים יכולים לחטוף את הדמוקרטיה, כדי לקחת אדם שעבד כל ימיו נגד חוסר צדק ועוני וליצור ממנו מראית עין של מפלצת אנטישמית". גופאל טוענת למעשה, שהצורך לכבד את תוצאות הבחירות שאינן נראות לה, מלמדת שאין המדובר בדמוקרטיה – ואז היא משתמשת בשמות קוד ליהודים: "ברוני עיתונות עשירים", "יוצרים מראית עין של מפלצת אנטישמית".
למרבה המזל, בשמאל המתורבת יש אנשים מספיק חכמים שקוראים לילד בשמו. הסופר סת'מן סנגרה כתב למחרת הבחירות: "משהו קטן לאנשים ששולחים לי מסרונים, וטוענים שאני אחראי לנצחונם של השמרנים משום שחתמתי על מכתב שגינה את האנטישמיות בלייבור: אתם אפשרתם את זה, בכך שלמעשה זרקתם לכלבים את הקהילה היהודית הבריטית". עליית האנטישמיות של השמאל הקיצוני עוררה חלחלה; כעת יש נחמה פורתא בכך שבשנים הבאות היא נדחקת בחזרה אל השוליים שמהם הגיעה.

תאריך:  18/12/19   |   עודכן:  18/12/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מצביע על שינוי משמעותי ביותר בסחר הבינלאומית: לא עוד המערכת הרב-לאומית של העשורים האחרונים, אלא הסכמים - ומאבקים - בין מדינות
איתמר לוין
ראש הממשלה מתכנן רפורמה מקיפה בשירות המדינה, כדי להבטיח שהשירות יגשים את מדיניותו, לצד שינויים במשרדי הממשלה – מדווחים דיילי טלגרף וסאנדיי טיימס
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס אומר, כי ראש ממשלת בריטניה יממש לבטח את הברקזיט בחודש הבא - אך לא ברור באלו תנאים    הוא גם יתקשה להשיג הסכם סחר עד סוף השנה, כפי שהתחייב
איתמר לוין
השמרנים ייהנו מהרוב הגדול ביותר שלהם מאז נצחונה של מרגרט תאצ'ר בשנת 1987    מספר המושבים של הלייבור - הנמוך ביותר מאז 1.19    שיטת הבחירות האיזורית גרמה לכך שהמפלגה הסקוטית הלאומית תקבל 48 מנדטים עם 3.9% מהקולות, לעומת 11 מושבים בלבד לליברל-דמוקרטים עם 11.5% מהקולות
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il