X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במלזיה תפתח השבוע ועידה איסלאמית בהשתתפות 5 מדינות איסלאמיות ומשלחת בכירה של תנועת חמאס כדי לדון בבעיות העולם האיסלאמי ובראשן האסלאמופוביה. כינוס הוועידה נחשב כקריאת תגר על מנהיגותה של סעודיה נחשבת למנהיגת העולם הסוני
▪  ▪  ▪
ראש ממשלת מלזיה מהאתיר מוחמד [צילום: הנג סינית'/AP]

ראש ממשלת מלזיה מהאתיר מוחמד הודיע על כינוסה של הוועידה האיסלאמית, בין ה-18 ל-21 בדצמבר, בבירת מלזיה קואלה למפור בהשתתפות 5 מדינות איסלאמיות כדי להתמקד בפתרון בעיות העולם המוסלמי והצעת הפתרונות המתאימים לכך.
הוועידה תתכנס תחת הכותרת "תפקיד הפיתוח בהגעה לריבונות לאומית" והמדינות המשתתפות בוועידה הינן: מלזיה, אינדוזנזיה, טורקיה, קטר ופקיסטן. ראש הממשלה המלזי מהאתיר מוחמד אמר כי 5 המדינות האלה מהוות את הגרעין לתחילת שת"פ איסלאמי רחב יותר שיכלול מספר תחומים שהעולם האיסלאמי מתמודד עמם כמו הפיתוח הכלכלי, ההגנה, השמירה על הריבונות וערכי התרבות והצדק בנוסף לטכנולוגיה המודרנית.
לטענת ראש ממשלת מלזיה, 5 המדינות האלה הן יותר חזקות ויציבות ביכולותיהן וברצון שלהן לפתור את בעיות המוסלמים ומניעת שפיכת דמם במלחמות מכיוון שהמוסלמים מהווים את רוב הקורבנות במלחמות ובאסונות ברחבי העולם. 5 המדינות המשתתפות בוועידה שולטות על יותר מ-500 מיליון מוסלמים ויש להן כוח צבאי רב, לפקיסטן יש נשק גרעיני ולטורקיה צבא גדול.
טורקיה ומלזיה מהוות כוח כלכלי ותעשייתי ואילו לקטר יש כוח כלכלי רב, ביחד מהוות המדינות האלה כוח מדיני מרתיע לכל איום על המוסלמים בעולם. אחד הנושאים המרכזיים בוועידה יהיה הקשר של האיסלאם לטרור ותופעת האסלאמופוביה, המטרה של הוועידה היא להראות לעולם כי דת האיסלאם הינה דת של שלום ולהפחית את החיכוכים עם המוסלמים בעולם.
בוועידה אמורים להשתתף 450 אישים בכירים מהעולם האיסלאמי, לראשונה תשתתף בוועידה גם משלחת בכירה של חמאס בראשות אסמעיל הניה יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אשר מצרים התירה לו באחרונה לצאת מרצועת עזה לסיור בכמה מדינות בעולם. על-פי מידע שפורסם בתקשורת הערבית גם נשיא אירן חסן רוחאני הוזמן וישתתף בדיוני הוועידה, אך אין לכך אישור רשמי.
מאז שפורסמה הידיעה על כינוס הוועידה החלה סעודיה בקמפיין תקשורתי בעיתונות הסעודית וברשתות החברתיות כדי לתקוף אותה, החשש הסעודי הוא שמדובר בניסיון לערער על מנהיגותה בעולם הסוני ולמתג את "ועידת קואלה למפור" כתחליף לארגון הוועידה לשת"פ איסלאמי שהמטה שלה נמצא בג'דה שבסעודיה. ראש ממשלת מלזיה מהאתיר מוחמד מתח בעבר ביקורת על ארגון הוועידה לשת"פ איסלאמי, אשר הוקם ב-ב-1969 והמונה 57 מדינות חברות, שלא עשה, לטענתו, די הצורך למען הבעיה הפלשתינית והפסקת "ההתקפות הנמשכות של ישראל על העם הפלשתיני".
אין זו הוועידה הראשונה שבה משתתפות מדינות אלה, לפניה היו עוד 4 ועידות ביוזמתו של ראש הממשלה מהאתיר מוחמד שמטרתן הייתה להקים מערכת אידיאולגית מדינית איסלאמית חדשה, הן התקיימו בקואלה למפור, ח'רטום ואיסטנבול. ראש ממשלת מלזיה מהאתיר מוחמד הכחיש מצדו כי מטרת הוועידה בקואלה למפור להוות תחליף לארגון לשת"פ איסלאמי הגדול ממנה בהרבה. אולם, קטר, המשתתפת בוועידת קואלה לאמפור, מותחת באמצעות ערוץ אלג'זירה ביקורת על סעודיה שלא ניצלה את כוחה הכספי והכלכלי לשפר את מצבם של המוסלמים בעולם, וגם על מצרים ואיחוד האמירויות שלא פעלו למציאת פתרון לבעיות המוסלמים במינאמר, קשמיר, בשטחי הגדה והרצועה, תימן, לוב וסוריה. אחת המטרות הבלתי מוצהרות של הוועידה היא להגביר את הפצת דת האיסלאם בעולם בהתאם להצהרותיו של נשיא טורקיה ארדואן.
בסוף חודש נובמבר שעבר השיק נשיא טורקיה יוזמה להפצת דת האיסלאם לכל מדינות העולם והזהיר מפני סכנת האסלאמופוביה בעולם וההתנכלויות, לטענתו, למוסלמים בעולם עקב כך. הוא הביע זעם על כך שמכנים בעולם מעשי טרור שביצעו מוסלמים בכינוי "טרור איסלאמי" אך נמנעים מלייחס מעשי טרור שמבצעים בני דתות אחרים לדת שאליה הם משתייכים.
חשוב לעקוב ולראות אילו החלטות יתקבלו בוועידה והאם אכן ישתתף בה גם נשיא אירן שהרי ארצו נחשבת למנהיגת העולם השיעי בעוד 5 המדינות המשתתפות בוועידה מייצגות את העולם הסוני למרות שמדינות סוניות גדולות כמו סעודיה ומצרים נעדרות ממנה. וגם אם נשיא אירן לא ישתתף בוועידה, האם יתקבלו בה החלטות כיצד לבלום את מדינות ההתפשטות האירנית והמגמה שלה להפיץ את השיעה במדינות הסוניות?
האם יתקבלו בוועידה החלטות שיתפרשו כהחלטות אנטי סעודיות שמטרתן לפגוע בסעודיה כמנהיגת העולם הסוני? מה שבהחלט הגיוני הוא שהוועידה תנקוט עמדות אנטי ישראליות מובהקות בכל הקשור לנושא הפלשתיני לאור השתתפותן בה של מלזיה, טורקיה והמשלחת של חמאס בראשותו של אסמעיל הניה.

תאריך:  17/12/2019   |   עודכן:  17/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוועידה האיסלאמית בקואלה למפור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם אטינגר
אמנם רוב מכריע של המוסלמים אינם טרוריסטים, אך טרור איסלאמי הוא חלק בלתי-נפרד מהזירה הבין-מוסלמית, ומשטרים מוסלמים מדכאים את רצון הרוב, ומשתמשים בטרור לקידום יעדיהם
איתמר לוין
בחודש השלישי של המהומות, רבים מן המפגינים הצעירים רוצים לא רק לשנות את שיטת המשטר ולקיים בחירות חופשיות, אלא גם לסלק את אירן והמיליציות שלה - מדווח אקונומיסט
יוני בן-מנחם
בכירי המליציה החות'ית "אנסראללה" בתימן הנאמנים לאירן מאיימים לתקוף מטרות ישראליות בים וביבשה. אירן מספקת טילים מדויקים למליציה החות'ית ועלולה לנסות ולפתוח משם חזית חדשה נגד ישראל, לא מן הנמנע שישראל תיאלץ להנחית מכת מנע בתימן
יוני בן-מנחם
אירן הגבירה את מעשי הטבח בקרב המפגינים בעירק כדי לדרדר את המצב הביטחוני במדינה. הנהגת ההיאתולות חוששת שהמשך ההפגנות בעירק יעודד את ההפגנות באירן ולכן יש לדכא אותן בכל מחיר
ד"ר איימן מנצור
האינטרס הישראלי הוא שרוסיה וסוריה ייצאו בהקדם למבצע שיבסס את שליטתו של אסד בצפון-מערב סוריה. מהלך כזה יפגע בתשתיות הטרור באזור ויחליש את מעמדה של אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il