X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ממרום 96 שנותיו ואחרי 14 שנים בראש הבולשת וסוכנות הביון, ובסטר מודאג מההתקפות של טראמפ ושר המשפטים באר על היושרה של הבולשת ומאוכזב מרודי ג'וליאני
▪  ▪  ▪
ובסטר. נקודת מבט ייחודית [צילום: חוזה לואיס מגאנה, AP]

  • ויליאם ובסטר הוא האדם היחיד בתולדות ארה"ב ששימש הן כראש ה-FBI (בשנים 1987-1979) והן כראש ה-CIA (בשנים 1991-1987). מאמרו בניו-יורק טיימס נכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.
הזכות להיות האדם היחיד ששירת הן כמנהל הבולשת והן כמנהל סוכנות הביון המרכזית, מעניקה לי נקודת מבט ייחודית ואחריות לדבר על הסכנה המשמעותית לשלטון החוק במדינה שאני אוהב. הסדר מגן על החרות, והחרות מגנה על הסדר. כיום, למרבה הצער, היושרה של המוסדות המגנים על הסדר החברתי שלנו מצויה תחת מתקפה מצד יותר מדי אנשים שתפקידם להגן עליהם.
שלטון החוק הוא אבן היסוד של הדמוקרטיה האמריקנית, העיקרון שמגן על כל אמריקני מפני עריצותם של מונרכים, רודנים ועריצים. כל אמריקני צריך לדרוש שמנהיגינו ישימו את שלטון החוק מעל הפוליטיקה.
אני מודאג מאוד מכך שהנשיא דונלד טראמפ סבור ש"המנהל הנוכחי" – כפי שהוא מתייחס לאדם בו בחר לנהל את ה-FBI – כמי שאינו יכול לתקן את מה שהנשיא מכנה "סוכנות מקולקלת". תקופת הכהונה בת עשר השנים הניתנת לכל המנהלים, נועדה להבטיח את עצמאותם שלהם ושל הבולשת. העובדה שהנשיא רומז שכריסטופר ריי עלול למצוא את עצמו מודח, כמו קודמו ג'ים קומי, מטרידה אותי מאוד. על כל גוף ממשלתי מוטלת החובה לשמור מכל משמר על העצמאות של ה-FBI ומנהלו.
במשך תשע שנות כהונתי כמנהל הבולשת, הייתי כפוף לארבעה שרים משפטים מכובדים מאוד. כולם הבינו את חשיבותו של שלטון החוק ואת התפקיד הקריטי של ה-FBI באכיפת החוק. הם לחמו כדי להגן על שניהם, ביודעם כמה חשוב שהבולשת תישאר עצמאית מפני השפעה פוליטית כלשהי. ואילו ב-CIA שירתתי שני נשיאים – ג'ימי קרטר ורונלד רייגן. שניהם כיבדו את עצמאות הסוכנות במידה כה רבה, עד שהם עשו כל מאמת שלא להתערב בפעולותינו. מעולם לא חשתי בלחץ פוליטי.
אני מכיר ממקור ראשון את המקצוענות של עובדי הבולשת. הצל המוטל עליהם בידי הנשיא ובידי ידידי, שר המשפטים ויליאם באר, מטריד עד מאוד. לקרוא להם "חלאות", כפי שעשה הנשיא, הוא עלבון לאנשים המסכנים את חייהם כדי לשמור על בטחוננו. טענותיו של באר על דעה קדומה בבולשת, אשר הושמעו ללא כל ראיה, עלולות לגרום נזק קשה למוסד חשוב זה. המדינה אינה יכולה להרשות לעצמה מצב בו שר המשפטים סותר את המבקר הפנימי הראשי של משרדו-שלו בנוגע לחקירת הפרשה הרוסית.
כעורך דין וכשופט פדרלי לשעבר, הבהרתי – כאשר עמדתי בראש הבולשת וסוכנות הביון – ששלטון החוק היא הבסיס לכל מה שאנחנו עושים. בשתי הסוכנויות יש בני אדם שאינם מושלמים, הציבור האמריקני צריך להבין שיש בהן כמה מהאנשים הפטריוטים, המסורים ושומרי החוק ביותר שפגשתי אי-פעם. תהיו בטוחים שהם משרתים היטב את המדינה.
יש לי אמון מוחלט בכריסטופר ריי ואני משוכנע שהבולשת אינה מקולקלת. אני מאוכזב מאוד מידיד ותיק ומכובד, רודי ג'וליאני, אשר הקדיש את חייו להגנה עלינו מפני הרוצים לפגוע בנו. פעולותיו לאחרונה בנושא אוקראינה הן, לכל הפחות, בלתי הולמות. אני מקווה שהוא יכוון מחדש את מעשיו לעבר כוכב הצפון של כולנו – שלטון החוק.
הזמן הקשה הנוכחי דורש להשיב את משרד המשפטים והבולשת למקומם הראוי כשומרי החוק והסדר בארה"ב. לא מדובר בפוליטיקה, אלא בשלטון החוק. רפובליקנים ודמוקרטים כאחד חייבים להגן עליו מעל הכל. ב-96 שנותי ראיתי את ארצנו גוברת על אתגרים קשים ביותר, ואני מאמין ביכולתם של האמריקנים להתגבר על חילוקי הדעות בינינו ולשאוף לטובת הכלל. הסדר מגן על החרות, והחרות מגנה על הסדר.

תאריך:  19/12/19   |   עודכן:  19/12/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
המראיין הבכיר הוא קשוח, דעתן ואינו מיישר קו עם דוברות הבית הלבן - ואין פלא שטראמפ מתעב אותו. אבל הוא לא מספיק כדי לפצות על המתרחש ברשת
איתמר לוין
זואי סטרימפל, בעלת טור בכירה בדיילי טלגרף, מתארת כיצד גם אחרי התבוסה הקשה של המפלגה - נשמעים בה קולות אנטישמיים, שאינם מבינים שזו בדיוק הבעיה
איתמר לוין
דונלד טראמפ חצה את רף 15,000 הבלופים מאז נכנס לבית הלבן ומחזיק בשבעה מבין השקרים הבולטים של השנה    גם הילרי קלינטון וקמלה הריס מדורגות
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מצביע על שינוי משמעותי ביותר בסחר הבינלאומית: לא עוד המערכת הרב-לאומית של העשורים האחרונים, אלא הסכמים - ומאבקים - בין מדינות
איתמר לוין
פרקליטו של טראמפ מתאר כיצד פעל נגד שגרירת ארה"ב באוקראינה, שלטענתו מנעה את החקירות שביקש טראמפ לנהל    מאשר שהעביר לטראמפ את המידע נגד מארי יובנוביץ, אשר הועברה מתפקידה בחודש אפריל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il