X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אם כחול לבן הייתה נכנסת לממשלת ששת החודשים של נתניהו, הם היו יכולים להימחק בבחירות שלאחר מכן השדים של קדימה יכולים להעיד על כך וחוץ מזה, חצי שנת ממשלת מעבר לא שווה לחצי שנה של אחדות פלוס בחירות
▪  ▪  ▪
רביעיית הקוקפיט [צילום: בני גנץ, יאיר לפיד]

בחודשים האחרונים קמה טענה מופרכת ומיסקונספציה לא בריאה, לפיה בני גנץ היה צריך להיכנס לממשלה תחת בנימין נתניהו לחצי שנה שנה, כפי שהוצע, מהסיבה האומללה שגם אם רה"מ לא היה מכבד את הסכם הרוטציה וכן בוחר ללכת לבחירות, הרי שנתניהו בכל מקרה יכהן עכשיו כשישה חודשים כחלק מממשלת המעבר. ישנן כמה סיבות מדוע המדובר בגיבוב שטויות מוחלט:
א. אם מוסכם על כולם שבממשלת מעבר, עד שמתקיימות בחירות, ועד שהנשיא מעניק את המנדט, ועד שמגיעים להבנות על הסכמים קואליציוניים - במקרה שבכלל קמה ממשלה ולא הולכים שוב לבחירות - עוברים כשישה חודשים, אזי אם נתניהו, אחרי חצי שנה במסגרת כהונתו התיאורטית כרה"מ בממשלת אחדות עם כחול לבן, היה בוחר שלא להעביר את ראשות הממשלה לגנץ, והיינו חוזרים שוב לבחירות - הייתה עוברת עוד כחצי שנה. כך כהונת נתניהו הייתה יכולה להתארך לפחות לכשנה בתפקיד. לכן, מלכתחילה הטענה כי הזמן שנתניהו יבלה במשרד רה"מ במסגרת ממשלת המעבר, עד לכינון הממשלה הבאה אחרי בחירות מרץ, שווה לזמן שנתניהו היה מקבע את עצמו על כיסא מנהיג המדינה מעל חברי כחול לבן בממשלת אחדות, עד בחירות לאחר כחצי שנה, משוללת מן היסוד.
ב. אם חברי הקוקפיט היו עושים זאת, הם היו מכשירים את השרץ ממנו הזהירו ובכך מאבדים כל לגיטימציה להנהיג בכלל ולהתקיים כמפלגה אחת בפרט. אם נצא מנקודת הנחה שהחיבור ביניהם נשען על מטרה משותפת, אשר מבוססת על שינוי השלטון כפי שאנחנו מכירים זה למעלה מעשור - אז מדוע שיישבו תחת קורת גג אחת אם הכר עליו צמחו יהפוך לשיקוץ טמא? סיום זמני של ממשלת ימין צרה לא נחשבת לבשורה אמיתית; אך עם אחדות לצד גדעון סער, פדיון העם משבי נתניהו ושחרור לפיתתו את הליכוד - ניתן ללכת למכולת.
ג. אם נתניהו היה מצליח לעבוד על רביעיית הקוקפיט לתוך כניסה לממשלת שישה חודשים ולאחר מכן ללכת לבחירות - השדים של מפלגת קדימה ז"ל היו יכולים לקום לתחייה ולשאוב את כחול לבן לשאול אחוז החסימה. כזכור, ב-2012, לאחר שהחוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה ראשונה, קדימה, בראשות שאול מופז, אשר עמדה על מנדט אחד יותר מהליכוד, נכנסה בין לילה לממשלת נתניהו והצילה אותו - עקב הבטחתו של ראש הממשלה ליו"ר קדימה כי יחד יגייסו את החרדים.
כחודשיים לאחר מכן, לכשנוכח מופז כי נתניהו היתל בו, הוא פרש מהקואליציה. בבחירות הבאות, קדימה התרסקה מ-28 ל-2 מנדטים בלבד. הציבור צפה איך נתניהו, בעורמתו, שיחק במפלגה הגדולה בכנסת ולמעשה התנער ממפלגת שלטון אשר עד לאותו הרגע היוותה את האלטרנטיבה היחידה לממשלתו, גרם לה לבנות לו כס מלכות - בעקבות קואליציית 94 הח"כים התנוססה תמונתו של נתניהו על שער מגזין TIME תחת הכותרת "המלך ביבי" - והושיב אותה תחתיו, לפני שפלט אותה לאבדון.
הגענו לבחירות מיותרות. אולי הכי מיותרות בהיסטוריה של מדינת ישראל. אולי כחול לבן היו צריכים להסכים לדרישות נתניהו ובכך להצליח לקרוע מעליו את המסכה ולחשוף את צביעותו; יכול להיות שאם גנץ היה מסכים שראש הממשלה ימשיך להתגורר עוד כשישה חודשים נוספים בבלפור - נתניהו, שידע גם ידע שלא יקבל חסינות מכחול לבן ואשר רצה שנחזור לקלפי מרגע שנודע לו כי לא יהיה בכוחו להרכיב קואליציה, עדיין היה מושך לבחירות וכל העם היו רואים ומשתאים. הרי נתניהו היה עושה הכל למען חסינות - וכנראה הכל למען בחירות.
אך מדובר בסיכון גדול מידי אשר היה יכול להתברר כהימור שגוי: אם כחול לבן היו בולעים את הפיתיון - הם היו יכולים להתעורר לאחר כחצי שנה למציאות עגומה בה היינו הולכים לבחירות, אחרי שהציבור היה צופה כיצד הרביעייה הכשירה את נתניהו. ואם זה היה קורה, אם היו ממליכים את נתניהו ובוגדים במהות המפלגה - החלפת השלטון - איזו הצדקה הייתה להם לקבל ולו אפילו קול אחד?

תאריך:  18/12/2019   |   עודכן:  18/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חצאי השנה של כחול לבן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי שפוחד להישאב אל אחוז החסימה
ה.א  |  19/12/19 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עו"ד אברהם פכטר
הפוליטיקאים בגיבוי התקשורת האוהדת, הציפו את הרשתות והמדיה, בטענות שהליכוד מנע או טרפד אחדות, שזה שקר מוחלט    ההצעה שהגיש הליכוד, בראשות נתניהו, לפיו הוא יצא לנבצרות אחרי 5-6 חודשים ויאפשר לגנץ להיות ראש ממשלה משך שנתיים, הייתה הצעה נדיבה חד-פעמית
יאיר דקל
הימים הללו, שבהם יתקיימו בחירות ויתנהל שוב מו"מ על הקמת הממשלה וכנראה גם על חוק הגיוס, שלא כל כך מקויים, ואז שוב יקפידו גם החרדים וגם החילוניים שלא לדבר על חלק זה של דברי הרמב"ם
מחלקה ראשונה
עידן יוסף
עד כה אמר היועץ המשפטי לממשלה כי מדובר בסוגיה תיאורטית, אך נראה כי שינה עמדתו וביממה הקרובה יודיע לבג"ץ על החלטתו לגבש עמדה בנושא
עידן יוסף
מזכ"ל המפלגה מוטרד מעיכוב האיחוד בין מפלגות הציונות הדתית וההתנגדות לרשימה דתית לאומית אחת    "אין דרכנו הפוליטית להכפיש את האחר או לזרוק אחריות"    "פיצול ופילוג מעמיד בסכנה את מחנה הימין כולו"
רשימות נוספות
ועידת העבודה תאשר ביטול הפריימריז  /  איציק וולף
"דברי סער מזכירים את מה שאומרים בשמאל"  /  מירב ארד
סער: בחירה בנתניהו תביא לממשלת שמאל  /  איציק וולף
הערת שוליים  /  דן מרגלית
אביגדור תקום  /  עידן יוסף
סיעת מוגי הלב  /  דן מרגלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il