X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בריטניה תפרוש מהאיחוד ב-31 בינואר

הפרלמנט אישר הסכם הברקזיט

אחרי 3.5 שנים של מחלוקת עמוקה, בריטניה החלה רשמית את הספירה לאחור לקראת הפרישה ג'ונסון מבטיח שהסכם הסחר עם האיחוד יושלם עד סוף 2020
▪  ▪  ▪
תומכי ברקזיט מחוץ לפרלמנט [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP]

הפרלמנט הבריטי אישר (יום ו', 20.12.19) את הסכם הברקזיט וסלל את הדרך לפרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי ב-31.1.20, לאחר 3.5 שנים של מאבקים ותסבוכות, שגרמו להפלת שני ראשי ממשלה (דייוויד קמרון ותרזה מיי) ולקיום שתי בחירות מוקדמות (ב-2017 ובשבוע שעבר). בריטניה הייתה אמורה לפרוש כבר בשנה שעברה, אך נאלצה לבקש שלוש דחיות בשל חוסר סירובו של הפרלמנט לאשר את ההסכמים.
הניצחון המוחץ של השמרנים בבחירות האחרונות והרוב המוחלט ממנו הם נהנים בבית הנבחרים, לאחר קמפיין שבמרכזו עמדה הססמה "בואו נבצע את הברקזיט", הבטיחו את אישור ההסכם אליו הגיע ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, עם האיחוד האירופי בחודש אוקטובר. ההסכם אושר ברוב של 358 מול 234, וכעת מתחיל באופן רשמי הליך היציאה של בריטניה מהאיחוד.
ג'ונסון אמר לאחר ההצבעה, כי אין המדובר בניצחון של מפלגה זו או אחרת, אלא בסיום של המחלוקת אשר פילגה קשות את בריטניה מאז משאל העם ביוני 2016. יו"ר הלייבור, ג'רמי קורבין, הזהיר שהסכם הסחר המתוכנן בין בריטניה לאיחוד יוביל להורדת רמת המזון בבריטניה. הסכם זה הוא שיקבע את מערכת היחסים בפועל בין שני הצדדים, וג'ונסון התחייב להשלימו עד סוף 2020 – אם כי קיים ספק האם יוכל לעמוד בלוח זמנים צפוף זה.
ג'ונסון השמיט כמה סעיפים מתוך הצעת החוק המקורית, אותה דחה הפרלמנט לפני חודשיים, כדי להבטיח את אישורה כעת. מדובר בסעיפים שוליים יחסית, כגון מתן היתר לילדיהם של מהגרים להתאחד עם משפחותיהם אחרי הברקזיט; כעת מדובר בו על הבטחה להגיע להסדר עם האיחוד האירופי שיאפשר זאת. עוד נקבע בנוסח המתוקן, כי הממשלה תהיה חייבת למסור הודעה לפרלמנט על התקדמות שיחות הסחר עם האיחוד.
במסגרת ההסכם, תישאר צפון אירלנד בשוק המשותף האירופי בתחום הסחורות, ועל טובין שייכנסו מבריטניה אליה יחולו כללי המכס האירופיים. אולם מבחינה חוקית יהיה הצפון חלק ממעטפת המכס הבריטית, מה שמאפשר לג'ונסון לטעון שבריטניה כולה עוזבת את האיחוד.
שלטונות בריטניה יוכלו לאכוף את המכסים הבריטיים על סחורות שיגיעו ממדינה שלישית, כל עוד הן לא ייכנסו לשוק המשותף - כלומר, לא יעברו לאירלנד או למדינה אחרת באיחוד. במקרה שהסחורות עלולות לעבור לשוק המשותף, יהיה על בריטניה להפעיל לגביהן את המכסים האירופיים. עוסקים בצפון אירלנד יוכלו לבקש מממשלת בריטניה החזר אם המכס הבריטי יהיה נמוך מן המכס האירופי שישלמו.
בנושא המע"מ נקבע, כי בצפון אירלנד יחולו הכללים האירופיים, אך ממשלת בריטניה תהיה האחראית לגבייתו ולאכיפה נגד המשתמטים ממנו. ועדה משותפת לבריטניה ולאיחוד תקבע כיצד בדיוק תפעל מערכת זו. ככלל נקבע, כי ההסכם בנוגע לצפון אירלנד לא יוחלף בידי הסכמי סחר עתידיים בין בריטניה לאיחוד.
בנוגע להמשך הדרך הוסכם, כי ארבע שנים לאחר תום תקופת המעבר (הזמן בין תחילת הפרישה הבריטית לבין סיומה, כרגע - בסוף 2020), יבחר הפרלמנט הצפון-אירי על הישארות בהסכם זה לבין הצטרפות לבריטניה בפרישה מהאיחוד. הפרלמנט הוא שיקבע האם ההחלטה תתקבל ברוב רגיל, או ברוב בו לפחות יתמכו בהחלטה לפחות 40% מתומכי העצמאות הצפון-אירית ו-40% מתומכי היותה של צפון אירלנד חלק מבריטניה, ובסך-הכל - 60% מהצירים. ארבע שנים מאוחר יותר ניתן יהיה לפרוש מההסכם ברוב רגיל, ולאחר שמונה שנים - ברוב המיוחס. אם יחליט הצפון לפרוש מההסכם, יינתנו לו שנתיים להתארגנות עד הפרישה בפועל.
ההצהרה הפוליטית המשותפת, בנוגע לעתיד היחסים בין בריטניה לאיחוד, אומרת, כי בריטניה תישאר מחויבת לקיומה של תחרות הוגנת בין החברות הבריטיות לבין אלו האירופיות. עם זאת, בריטניה מעונינת ביחסים פחות הדוקים עם האיחוד, והדבר יבוא לידי ביטוי בהסכם הסחר החופשי עליו יחתמו הצדדים. ניסוח זה בא במקום הדרישה האירופית למחויבות בריטית לכלליו בנוגע לאיכות הסביבה וזכויות העובדים - מחויבות שנועדה למנוע מחברות בריטיות לאמץ כללים מקלים יותר וכך להוזיל את מוצריהן/שירותיהן.

תאריך:  21/12/19   |   עודכן:  21/12/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרלמנט אישר הסכם הברקזיט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עופו כבר, נמאס! ל"ת
מצוין!  |  21/12/19 23:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
זואי סטרימפל, בעלת טור בכירה בדיילי טלגרף, מתארת כיצד גם אחרי התבוסה הקשה של המפלגה - נשמעים בה קולות אנטישמיים, שאינם מבינים שזו בדיוק הבעיה
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מצביע על שינוי משמעותי ביותר בסחר הבינלאומית: לא עוד המערכת הרב-לאומית של העשורים האחרונים, אלא הסכמים - ומאבקים - בין מדינות
איתמר לוין
ראש הממשלה מתכנן רפורמה מקיפה בשירות המדינה, כדי להבטיח שהשירות יגשים את מדיניותו, לצד שינויים במשרדי הממשלה – מדווחים דיילי טלגרף וסאנדיי טיימס
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס אומר, כי ראש ממשלת בריטניה יממש לבטח את הברקזיט בחודש הבא - אך לא ברור באלו תנאים    הוא גם יתקשה להשיג הסכם סחר עד סוף השנה, כפי שהתחייב
איתמר לוין
השמרנים ייהנו מהרוב הגדול ביותר שלהם מאז נצחונה של מרגרט תאצ'ר בשנת 1987    מספר המושבים של הלייבור - הנמוך ביותר מאז 1.19    שיטת הבחירות האיזורית גרמה לכך שהמפלגה הסקוטית הלאומית תקבל 48 מנדטים עם 3.9% מהקולות, לעומת 11 מושבים בלבד לליברל-דמוקרטים עם 11.5% מהקולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il