X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התובעת הכללית של בית הדין הבינלאומי בהאג הודיעה כי לאחר בדיקה שעשתה יש בסיס לפתוח בחקירה פלילית בתלונות של פלשתינים נגד ישראל. מדובר בהחלטה זמנית שהרש"פ מברכת עליה, ישראל חייבת לפתוח במסע מדיני ומשפטי כדי לשכנע את בית הדין הבינלאומי כי אין לו סמכות לדון בנושא וכי הוא חייב להתחשב בטיעוני ישראל
▪  ▪  ▪
בית הדין הבינלאומי בהאג [צילום: מייק קורדר/AP]

הרשות הפלשתינית צוהלת על-רקע ההחלטה של התובעת בבית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, אין מדובר בהחלטה סופית אך ברש"פ שמחים כי אחרי שבמשך 5 שנים נבדק הנושא הגיעה התובעת הכללית של בית הדין למסקנה הזו. הם רואים בהודעתה סטירת לחי לישראל ולארה"ב המגינה עליה בפורומים הבינלאומיים.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אמר כי "מדובר ביום היסטורי וכי כעת כל פלשתיני שנפצע על-ידי הכיבוש יכול לתבוע אותו". משרד החוץ הפלשתיני פירסם הודעה שבה בירך על ההחלטה", מדובר בצעד קדימה לעבר פתיחת חקירה פלילית בנושא הפשעים שבוצעו ומתבצעים באדמת פלשטין הכבושה לאחר כמעט 5 שנים של מחקר ראשוני בנושא", נאמר בהודעה.
על-רקע ההבטחה של ראש הממשלה נתניהו לספח את בקעת הירדן לישראל, הודיעה בסוף השבוע התובעת הראשית בבית הדין הפלילי בהאג, פאטו בנסודה מגמביה כי יש בסיס לפתיחת חקירה בתלונות של פלשתינים נגד ישראל אך הבהירה כי תבקש חוות דעת נוספת משופטי בית הדין בחודשים הקרובים. בתגובה פירסם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט חוות דעת לפיה לבית הדין אין סמכות שיפוט בנוגע לישראל וכל הפעילות הפלשתינית בבית הדין בהאג היא נטולת תוקף.
ראש הממשלה בנימין נתניה תקף את ההחלטה ואמר כי היא שערורייתית וחסרת בסיס."זהו יום שחור לאמת ולצדק, הופכים את בית הדין הבינלאומי לנשק פוליטי במאבק נגד ישראל, התובעת התעלמה לחלוטין מנימוקים משפטיים רציניים שהצגנו בפניה. היא גם מתעלמת מהאמת ומההיסטוריה כשהיא אומרת שזהו פשע מלחמה שהיהודים חיים במולדתם. לבית הדין הבינלאומי אין שום סמכות בנושא", אמר ראש הממשלה.
הממשל האמריקני גינה את החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג,שר החוץ פומפיאו פירסם הודעה האומרת: "אנו מתנגדים בתוקף לחקירה הבלתי מוצדקת שמכוונת נגד ישראל באופן לא הוגן, הדרך להביא שלום היא באמצעות משא-ומתן".
האם יש לבית הדין הבינלאומי סמכות לדון את ישראל?
התובעת בית הדין הבילאומי מנהלת מאז ינואר 2015 בדיקה מדגמית לגבי השאלה האם יש לבית הדין סמכות שיפוט בסוגיה הישראלית פלשתינית, עמדת ישראל היא כי הפלשתינים אינם מדינה, לא הייתה להם מדינה ואין להם מדינה כיום, רק מדינות ריבוניות יכולות להקנות סמכויות שיפוט, ישראל לא הקנתה סמכות שיפוט לבית הדין הבינלאומי.
אולם, הסכנה לא חלפה, אם שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי יחליטו כי הסכסוך הישראלי-פלשתיני הינו בסמכותם תיפתח חקירה שבסיומה יוחלט אם להגיש כתבי אישום נגד אישים ישראל בדרג המדיני, כולל ראש הממשלה והשרים, וגם נגד בכירים בצה"ל בעבר ובהווה, הרש"פ הכינה תיקים מסודרים ורק ממתינה לרגע שבו תיפתח חקירה רשמית.
במקרה של פתיחת חקירה יש לבית הדין הבינלאומי סמכות לזמן אישים לחקירה או למתן עדות וגם אפשרות להוציא צווי מעצר. יותר מ-100 מדינות בעולם מחויבות לאכוף צווי מעצר של בית הדין הבילאומי בהאג ברגע שבית הדין מפרסם אותם.
החלטת השופטים לגבי סמכות בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג היא ענין של שבועות או כמה חודשים, החלטת התובעת היא דרמטית וישראל צריכה לפעול מדינית ומשפטית כדי לשכנע את בית הדין הבילאומי בצדקת עמדותיה.
לישראל יש מערכת משפט עצמאית וצה"ל מקפיד לפתוח בחקירה בכל אירוע חריג בשטחים ואף מעמיד לדין לוחמים בהתאם להחלטות הפרקליטות הצבאית. בשנים האחרונות צה"ל מקפיד לחקור כל חריגה בפעילות צה"ל בשטחים,חקירות כאלה הן חלק בלתי נפרד מכל מלחמה או מבצע והן מתבצעות על-ידי מצ"ח ומסקנותיהן עוברות לטיפול הפרקליטות הצבאית. לכן, לא יעלה על הדעת שבית הדין הפלילי יחקור וישפוט בכירים בדרג המדיני ובצה"ל לגבי הפרת זכויות האדם בשטחים.
ישראל היא מדינה דמוקרטית ולא רפובליקת בננות, מערכת המשפט שלה, האזרחית והצבאית, היא רצינית והוגנת,מן הראוי היה שבית הדין הפלילי הבינלאומי יעסוק בהפרות זכויות האדם החמורות שעושות הרש"פ ותנועת חמאס בשטחי הגדה והרצועה ולא בישראל. מדובר פה בניסיון של הפלשתינים להפוך את בית הדין הפלילי הבינלאומי לנשק מדיני ומשפטי נגד מדינת ישראל, בתחילת החודש נפגשה התובעת פאטו בנסודה עם שני ארגוני זכויות פלשתינים, "אלחק" ו"המרכז הפלשתיני לזכויות האדם" במסגרת כינוס שהתקיים בהולנד. לארגונים אלה יש זיקה לארגוני הטרור של החזית העממית ותנועת חמאס וגם לרש"פ.
רק בשבוע שעבר הודיע השב"כ הישראלי בהודעה רשמית כי חברת הפרלמנט הפלשתיני ח'אלדה ג'ראר, שהינה ראש ארגון זכויות האדם "א-דמיר" ברמאללה ופעילת BDS הינה למעשה ראש ארגון החזית העממית בשטחי הגדה שאחראי לרצח האזרחית הישראלת רנה שנרב ז"ל ולפיגועים נוספים. אלה הארגונים המשפיעים על התובעת של בית הדין הפלילי בהאג, לכן ישראל חייבת להשיב לאלתר במתקפת נגד מדינית ומשפטית כדי להסיר את הנושא מסדר היום של בית הדין הבינלאומי.

תאריך:  22/12/2019   |   עודכן:  22/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אפרים ענבר
אירן תמשיך לרוקן מתוכן את הסכם הגרעין במקביל להמשך הלחץ האמריקני    המשבר בלבנון יימשך ויחזק את חיזבאללה    טורקיה תעמיק את פגיעתה בכורדים    מדינות המפרץ ימשיכו לשפר את היחסים עם ישראל    מגמות סותרות במתרחש בירושלים
דביר מור
בחמאס סימנו מטרה להתחקות אחר יכולות המודיעין של צה"ל ולהביך את ישראל
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודיע כי הוא שוקל ברצינות את האפשרות שתנועת פתח תרוץ בבחירות לפרלמנט ברשימה מאוחדת עם תנועת חמאס. לדברי מחמוד עבאס הרעיון נועד לקדם את רעיון הפיוס הלאומי, גורמים בפתח טוענים כי ישום הרעיון יביא להסרת המצור מעל הרצועה ויטרפד את התוכניות הצבאיות של ישראל
עידן יוסף
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מאשים את הרש"פ וישראל בנקיטת סחבת בנושא אישור הבחירות בשטחים ובניסיון לסרס את כוחו הפוליטי של הארגון בגדה. ברש"פ טוענים כי העיכוב נובע מהמתנה לתשובת ישראל בנושא השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות, אולם גם צמרת פתח מעוניינת בדחיית הבחירות בגלל קרב הירושה
רשימות נוספות
צפו: מחבל חמוש מנסה לחדור לישראל  /  עידן יוסף
אונרא ממשיכה לעוד שלוש שנים  /  עידן יוסף
נורווגיה תצנזר ספרי לימוד פלשתינים  /  עידן יוסף
שיבת ציון ושיבת הצאן  /  איתן קלינסקי
שקר הבקעה, הבל הברית  /  דן מרגלית
חמאס בהמתנה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il