X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עודף הסמכויות שנטלה על עצמה מערכת המשפט מביא אותה למצב בלתי אפשרי היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון, מתמסרים עם תפוח האדמה הלוהט בציפייה שהצד השני יכריע
▪  ▪  ▪
נתניהו. אין מניעה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

במדינת ישראל יש חוק. החוק אינו מגביל אדם אשר יש נגדו כתב אישום מלהתמודד לכנסת, אינו מונע ממנו לעמוד בראש רשימה, ואינו מונע ממנו להתמנות לתפקיד ראש ממשלה.
הגורמים המשחקים במשחק הזה הם: המפלגה, אשר אם היא דמוקרטית כמו מפלגת הליכוד, היא בוחרת את ראש הרשימה המועמד מטעמה להתמנות כראש הממשלה. הציבור הבוחר בבחירות הכלליות. המועמד החייב להסכים להצעת הנשיא ולנסות להקים ממשלה. הנשיא המטיל על חבר כנסת להקים ממשלה, והכנסת המצביעה אמון בממשלה
האם בג"ץ מוסמך לפסול את תוצאות הפריימריז או הבחירות?
האם בג"ץ מוסמך לפסול החלטה חוקית של חברי הליכוד בנוגע לראש הרשימה שלהם בגלל כתב אישום שהוגש נגדו? לא! האם בג"ץ מוסמך לפסול את הצבעת הציבור בבחירות הכלליות בגלל כתב אישום נגד ראש רשימה? ודאי שלא.
האם בג"ץ מוסמך להורות למועמד כי עליו לסרב לקבל על עצמו את הצעת הנשיא להקמת ממשלה עקב כתב אישום שהוגש נגדו? האם בג"ץ מוסמך להורות לנשיא שלא להטיל את הקמת הממשלה על חבר כנסת שהוגש שנגדו כתב אישום? האם בג"ץ מוסמך להורות לכנסת שלא להצביע אמון בממשלה אשר בראשה מתוכנן לעמוד אדם אשר יש נגדו כתב אישום?
ובכן, התשובות לכל השאלות האלה הן שליליות, אלא אם כן בית המשפט העליון מחליט להחליף את פתק הבחירה של הציבור בישראל.
אין בחוק כל מניעה על אדם שהוגש נגדו כתב אישום להיבחר לכנסת, לעמוד בראש רשימה, לקבל הסכמת רוב חברי הכנסת, להפוך לח"כ בעל הסיכוי הרב ביותר להקים ממשלה, לקבל מהנשיא את הסמכות להקים ממשלה, ולהסכים לקבלה, להקים ממשלה, ולקבל את אמון הכנסת בממשלתו.
בייחוד אין לכך כל מניעה אחרי שבית המשפט העליון קבע אך לפני כמה חודשים על הסף ופה אחד: "הלכה למעשה, עמדת העותרים היא שעל נשיא המדינה הייתה מוטלת חובה להתעלם מתוצאות הבחירות, ומהמלצות ראשי הסיעות, ולקבוע כי מר בנימין נתניהו פסול מלשמש כראש ממשלה בשל כתב החשדות החמור התלוי נגדו.
עמדה זו של העותרים לא ניתן לקבל: היא אינה תואמת את אופיו של מוסד הנשיאות (שהוא ממלכתי וא-פוליטי במהותו); היא אינה מתיישבת עם תפקידו של נשיא המדינה בהליך הרכבת הממשלה (המתמקד באיתור חבר הכנסת שהוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכבת ממשלה); היא אינה עולה בקנה אחד עם המידע על פיו נדרש נשיא המדינה לגבש את הכרעתו (עמדות הסיעות השונות ביחס למועמד עליו הן ממליצות לשמש כראש 5 הממשלה); היא אינה מתיישבת עם הליך הבחירות הדמוקרטי אשר סמכות הנשיא מהווה חלק אינטגרלי ממנו (במסגרתו נבחרו חברי הכנסת ה-21, ובכללם מר בנימין נתניהו).
בקיצור - היא בגדר עירוב מין בשאינו מינו. בשל כך, האסמכתאות שהובאו על-ידי העותרים שונות באופן מהותי מן הנושא שלפנינו ומן השיקולים הרלוונטיים להכרעה בו".
ומה עכשיו?
עכשיו עתרה קבוצה של אנשים במטרה למנוע את בחירתו של נתניהו, ובית המשפט במקום להפנותם להחלטה לעיל תוך שהוא זורק אותם מכל המדרגות, פנה ליועמ"ש לממשלה לקבלת עמדתו, היועמ"ש לממשלה בתשובה מאוד ארוכה ומייגעת ענה לבית המשפט בלא כלום, תוך שהוא מבקש בפועל מבית המשפט לשנות סדרי בראשית ולהחליט מבלי שעמדתו מונחת בפניהם, וזאת על-אף שבקשתו של בית המשפט הייתה מאוד מפורטת וממוקדת.
היועמ"ש לממשלה אף אומר לבית המשפט בתשובתו כי אם הפרשה תידון היא תידון לדעתו במותב מורחב כאילו הפך גם לקובע המהלכים בבית המשפט העליון, אולי רצה להדגיש כי על-מנת לאיין את ההלכה הקודמת הקובעת נחרצות כי אין להתערב בשיקולי נשיא המדינה, קיימת חובה לכנס מותב רחב בפרשה.
עודף הסמכויות הורס את המערכת
זה המחיר של עודף סמכויות. עם השנים עולה ועולה שיכרון הכוח, הפרדת הסמכויות נמוגה, התיאבון לעוד ועוד כוח רק גדל והולך, ואז מגיעים אנו אל סף התהום וכל מה שנותר זה רק לצעוד צעד אחד קדימה, ואז תפוח האדמה הלוהט מתחיל לעוף מצד לצד.
והבעיה היא בכלל לא בסמכויות הנשיא, סמכויות הכנסת, וסמכויות הבוחרים. הבעיה היא היכן טעינו, כיצד הגענו למצב שאדם אשר יש נגדו כתב אישום, הוא מועמד מוביל לראשות הממשלה בישראל, כאשר חלק ניכר מהאוכלוסייה משוכנע שכתב האישום הזה או לפחות עיקרו מצוץ מן האצבע, וכל מטרתו היא לסכל את מועמדות של אותו ראש ממשלה, ויש לאותו ציבור נימוקים מאוד משכנעים שזה בדיוק המצב.

תאריך:  24/12/2019   |   עודכן:  24/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גולם הסבירות קם על יוצריו
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
היה ברור מראש
עובד 1  |  24/12/19 15:55
2
"החוק לא מגביל" , בנוסח הלפרין
שלמה המגיב  |  24/12/19 16:33
 
- למרותשאתה שלמה המגיב
לשלמה המגיב  |  24/12/19 18:52
 
- ואולי בכל תתייחס ענינית ?
שלמה המגיב  |  24/12/19 21:16
3
ביה"מ העליון הרס את הדמוקריה1
צרצר  |  24/12/19 19:02
4
ביה"מ העליון הרס את הדמוקריה2
צרצר  |  24/12/19 19:11
5
ביה"מ העליון הרס את הדמוקריה3
צרצר  |  24/12/19 19:22
6
ביה"מ העליון הרס את הדמוקריה3
צרצר  |  24/12/19 19:22
7
יש פה משהו אנושי
פסח  |  25/12/19 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
אפרים הלפרין
מומחים מימין טוענים שאם יפסול בית המשפט את נתניהו הרי שתהיה בכך הפיכה שלטונית    אבל ניצני המהפכה ניטעו כבר לפני שנים, ועצם ההחלטה לדון בנושא הם ההפיכה עצמה
איציק וולף
רוב מוחץ בבית הדין של הליכוד להימנעות מעריכת בחירות מקדימות לרשימת המפלגה לכנסת    גדעון סער הצהיר בכינוס תומכים: אם אבחר ליו"ר המפלגה אפעל שנתניהו יהיה הנשיא הבא
עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו טוען כי הימנעות נתניהו מפינוי חאן אל אחמר מתוך שיקול כאילו הדבר יסייע לישראל בבית הדין הבינלאומי התבררה כשגויה    מאשים: "אצל נתניהו זה מהלך שחוזר על עצמו וגורם לנו להפסיד בכל מצב"
קובי אפללו
תהליך הרדיפה האובססבית של נתניהו הופך אותו לסמל חופש וצדק בעיני רבים וסמלי חרות קשה מאוד לנצח
איתן קלינסקי
תורת ז'בוטינסקי מחווירה בימים אלו מול היגררות שר החינוך, רפי פרץ, לעבר שוליים כאניסטיים, כשהוא מתייצב בראש מפלגה, שספחה אליה את "עוצמה יהודית", שבעקרונותיה בסעיף 8 מודגש שיש לפעול להכשרת הקרקע "כי עם ישראל שב לציון ואויבי ישראל לארצות המוצא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il