X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חודש דצמבר מעניק חלון הזדמנויות למימוש זכויות שעשויות לחסוך לכם הרבה כסף אז לפני ששנת 2019 תסתיים, עו"ד שרון הורנשטיין, מאתר הזכויות "כל זכות", ריכז עבורכם את כל הזכויות שכדאי לממש ממש עכשיו
▪  ▪  ▪
לפנות בזמן [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שנת 2019 תסתיים בקרוב ואיתה העשור הנוכחי, וזה חלון הזדמנויות מצוין לסגור את כל הפינות, ולסדר את כל הסוגיות מול מס הכנסה וביטוח לאומי על-מנת ליהנות מהטבות מסוימות. ריכזנו עבורכם את כל הזכויות שחשוב להכיר בתקופה הזו.
הגשת בקשה למענק עבודה
למענק עבודה עשויים להיות זכאים שכירים או עצמאיים, שהייתה להם הכנסה מעבודה או מעסק במהלך 2018, אשר עומדים בכל התנאים. לצורך קבלת מענק העבודה, יש להגיש תביעה באמצעות אחד מסניפי הדואר עד 27.12.2019 (אם הגשתם בשנתיים האחרונות תביעה למענק עבודה, תוכלו להגיש תביעה מקוונת באתר רשות המיסים עד סוף 2020).
בנוסף, אם הכנסתכם ענתה על הקריטריונים לקבלת המענק לשנת 2017 ולא הספקתם להגיש בקשה במועד, מהרו להגיש בקשה בהליך מיוחד לרשות המיסים עד סוף דצמבר 2019. שימו לב שגם כאן, אם הגשתם בשנתיים הקודמות תביעה למענק עבודה, תוכלו להגיש תביעה מקוונת באתר רשות המיסים עד סוף חודש דצמבר 2019.
בדיקת החזר מס הכנסה או ביטוח לאומי עבור שנת 2013
אם ניכו משכרכם דמי בטוח לאומי או מס הכנסה בסכומים גבוהים ממה שהייתם צריכים לשלם, ניתן לבקש את החזרים עד 6 שנים אחורה. לכן, מהרו להגיש בקשה להחזר מס הכנסה או בקשה להחזר כספי מהביטוח הלאומי לפני סוף דצמבר 2019, שכן לא תוכלו לעשות זאת לאחר מכן.
הפקדות עצמאיות לפנסיה או לקרן ההשתלמות
חשוב שתדעו שאתם יכולים להפקיד באופן עצמאי סכומים לביטוח פנסיוני, בין אם אתם עצמאיים ובין אם אתם שכירים, וליהנות מהטבת מס. הטבת המס, מקטינה את גובה המס שעליכם לשלם. כך, שאם אתם עובדים שכירים ומשלמים מס הכנסה, אתם יכולים ליהנות מהטבת מס בנוסף להטבות המוקנות לכם כתוצאה מההפרשות המבוצעות דרך המשכורת.
זאת אם הפרשות המעסיק לא מחושבות מכל רכיבי השכר (למשל: דמי הבראה, שעות נוספות, הוצאות נסיעה, שי לחגים וכו') ובתנאי שהסכומים שהופרשו לא עברו את התקרה הקבועה בחוק. על-מנת ליהנות מההטבה, יש לבצע את ההפקדות לכל המאוחר עד סוף דצמבר 2019.
הפקדות לקופת גמל להשקעה בחנו את הכדאיות של הפקדת כספים בקופת גמל להשקעה. אם תבחרו כן, חשוב שתדעו שניתן להפקיד לכל היותר 70,000 שקל בשנה קלנדרית אחת. לפיכך, מי שמעוניין להפקיד יותר מ-70,000 שקל, יכול לנצל את חודש דצמבר ולהפקיד במהלכו עד 70,000 שקל, ובשנת 2020 יוכל להוסיף עד 70,000 שקל נוספים.
תיאומי מס בעקבות שינוי מקום תעסוקה
אם התחלתם עבודה חדשה והיה לכם ביטוח פנסיוני לפני כן, ודאו שהמעסיק העביר את ההפרשות לפנסיה תוך 3 חודשים מתחילת העסקתכם ועד סוף השנה לכל המאוחר. אם הוא לא יעשה כן, לא תוכלו ליהנות מהטבת "זיכוי ממס" הניתנת באותה שנה, ותיאלצו לשלם מס גבוה מזה שהייתם אמורים לשלם. בנוסף, אם עבדתם ביותר ממקום עבודה אחד השנה, החלפתם מקום עבודה או הפסקתם לעבוד לפני סוף השנה, בצעו תיאום מס הכנסה באתר רשות המיסים או באמצעות פנייה ישירה לפקיד השומה.
ביצוע תיאום המס לפני סוף השנה, יאפשר למעסיק לנכות משכרכם מס מופחת ואף להחזיר לכם את כל הסכומים העודפים שניכה לכם במהלך השנה. כמו-כן, כדאי לבצע תיאום ניכויים בביטוח לאומי, שאותו ניתן לבצע ישירות מול המעסיק המשני, בלי לפנות לביטוח לאומי. עניין זה, יאפשר למעסיק לנכות משכרכם שיעור מופחת של דמי ביטוח לאומי ולהחזיר לכם את כל הסכומים העודפים שנוכו משכרכם במהלך השנה.
חשוב לשים לב כי מי שלא הספיק לבצע את התיאומים במהלך שנת המס וכתוצאה מכך נוכו משכרו סכומי מס גבוהים מאלה שהיה עליו לשלם, יוכל להגיש בשנה הבאה בקשה להחזר מס. באופן דומה, עובד שכיר שנוכו משכרו דמי ביטוח לאומי בשיעור גבוה מדי, יוכל להגיש בשנה הבאה בקשה להחזר כספי.
החזר מס על תרומות
אם תרמתם לפחות 180 שקל למוסד ציבורי שקיבל אישור לפי סעיף 46, אתם עשויים להיות זכאים לזיכוי ממס הכנסה בגובה של 35% מגובה התרומה. לצורך קבלת הזיכוי, יש להגיש בקשה לפקיד השומה במס הכנסה, בצירוף הקבלות על התרומות, ולאחר מכן למסור את האישור למעסיק כדי שיבצע את הזיכוי במסגרת השכר. במקומות עבודה מסוימים, ניתן אף למסור למחלקת שכר את הקבלות המקוריות, והמחלקה תפעל להשגת האישור ולביצוע הזיכוי לתוך השכר.

זיכוי ממס
אתר "כל זכות" הינו אתר הזכויות המוביל בישראל. המידע באתר "כל זכות" מוגש חינם, ללא כוונת רווח, בצורה ברורה ופשוטה. רוצים לדעת עוד? למידע מורחב מומלץ להיכנס לאתר כל זכות.
הכותב הוא עו"ד שרון הורנשטיין, אתר הזכויות "כל זכות".
תאריך:  23/12/2019   |   עודכן:  23/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חובב לויטס
ראיון עם הרב אילעאי עופרן, נכדו של פרופוסר ליבוביץ    הציר הכי משמעותי כדי להבין את סבא שלי הוא ההבחנה החדה שהוא ערך בין אינטרסים לערכים
איתמר לוין
דוברות משרד המשפטים מוציאה הודעות חשובות עמוק בשעות הערב - הרבה אחרי שעות העבודה של פרקליט המדינה היוצא. למה? כי המשרד ובכירי הפרקליטות משוכנעים שכולם עובדים אצלם
אפרים ענבר
מלחמה מקיפה עם אירן? התנגדות רוסית פעילה לתקיפות צה"ל בסוריה? ויתור אמריקני מרחיק לכת לאירן? משברים במצרים ובירדן? במזרח התיכון, חובה להתכונן לבלתי צפוי
אפרים ענבר
ישראל עלולה להפוך לסלע מחלוקת מפלגתי בשנת הבחירות בארה"ב    אירופה תתמקד בבעיות פנימיות    גם הסכסוך בין סין לארה"ב ישפיע על ישראל
עידן יוסף
גאולה כהן ב-1976: "לעוול הלאומי הזה, הפוגע בילד האשכנזי לא פחות מאשר בבן עדות המזרח, קראו אצלנו - צחוק הגורל -­ מיזוג גלויות. אבי המדיניות הזאת, דוד בן­ גוריון ז"ל, אכן חלם על רמטכ"ל תימני, אבל לא הבין שהשרביט של רמטכ"ל תימני מונח בילקוט בית ­הספר של הילד התימני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il