X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפריימריז כבר מאחוריו... ולאן פניו הפוליטיים ומה האופציות העומדות בפניו של ח"כ גדעון סער
▪  ▪  ▪
סער. יקים גוף פוליטי חדש [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

החיצים הפוליטיים הממוקדים כבר משוגרים לעברו והאיומים עליו ועל חבריו להתיישר עם הדרך שיוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו, כבר הופרחו לאוויר הקריר. מכמה קשה ומורכב מצבו של ח"כ סער בליכוד ניתן היה להתרשם באירוע הדלקת הנר השמיני של חנוכה שבו התקבל בקריאות "בוגד". הספקולציות, ההשערות והתרחישים מתעצמים, על-רקע האפשרות שראש הממשלה עשוי להגיש בקשת חסינות לכנסת ולכך נתוודע בעוד מספר שעות לפני תום המועד בחצות.
ערב הפריימריז לראשות הליכוד בטור שכתבתי בעיתון מעריב, הסבתי את תשומת לב הקוראים לאפשרות שח"כ גדעון סער, יפרוש ביחד עם תומכיו מרשימת הליכוד ויקים גוף פוליטי ימני חדש. אני סבור שגדעון סער מאמין בעצמו וביכולתו הפוליטית להצליח להקים מסגרת פוליטית ימנית חדשה, אשר באמצעותה הוא יוכל לקדם בלוק טכני ימני של מפלגות הימין, שירוץ במשותף תחת פתק אחד במקביל לליכוד וישאף להגיע לכ-20 מנדטים.
פוליטיקה היא "אמנות הבלתי אפשרי", מה שאומר שתחת קורת גג פוליטית אחת יכולים למצוא עצמם בשבועיים הקרובים שנותרו עד תום מועד הגשת הרשימות לכנסת גדעון סער, אביגדור ליברמן, איילת שקד ונפתלי בנט, בוגי יעלון, יועז הנדל וצביקה האוזר ואליהם יצטרפו ה"ליכודניקים החדשים" שהודחו מהליכוד.
אפשרות נוספת העומדת בפני ח"כ גדעון סער, להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, להגיע עימו להבנות ולהתייצב לצידו חד-משמעית ולהפריח את כל השמועות ולהירתם למשימות במערכת הבחירות (מה שנקרא לפי אסכולת ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל, ל"הישאר על הגלגל"). תרחיש זה ייתן גם לנתניהו ה"חשדן", שקט תעשייתי זמני. השאלה המרכזית אם נתניהו יתעלה על עצמו..?, ישתמש בח"כ סער כאלקטורט חשוב וחיוני למפלגה, אשר יכול להניע מהלכים לגיוס קולות מהצד הימני בכחול לבן ובכך ראש הממשלה בניסיונו וכוחו הפוליטי רב השנים, ימנע פיצול אפשרי שיכול להזיק לליכוד ולו עצמו להקים את הממשלה הבאה.
אפשרות נוספת היא להיתקע בליכוד כמו עצם בגרון לראש הממשלה נתניהו ולתקוע מקלות בגלגלים בתהליך בקשת החסינות על-מנת לפגוע בתוצאות הבחירות. והאפשרות האחרונה שאני רואה לנכון לציין אותה שהיא די דמיונית אך לא בלתי אפשרית, היא להגיע להסכם עם בני גנץ וכחול לבן ולהצטרף אליהם (בני גנץ כבר הודיע שיעשה שינויים ברשימה). אם האופציה הזו תתרחש ייתכן שתהיה נדידת קולות מהימין לשמאל.
לסיכום הולך להיות מעניין ושמח, כלום לא סגור והכל פתוח... הניצחון בבחירות אינו נמצא בידיו של מאן דהוא.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי לתקשורת פוליטית.
תאריך:  02/01/2020   |   עודכן:  02/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ גדעון סער - לאן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לאן ,סער שאלה רטורית!!
שמחה חן  |  2/01/20 13:28
2
מעשי בגידה אינם גורם לבושה
בן נאמן  |  2/01/20 14:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
סיפר כי פייסבוק קיבלו את בקשתו להחיל נוהל לפיו ניתן יהיה להודיע על פרסום המפר את הכללים ולהוריד את הפרסום    על חקירת החשדות לזיופים בבחירות אמר: "העברתי תלונות למשטרה בנושא זיופים והמשטרה צריכה כעת לפעול את פעולתה. הליכי חקירה נמשכים זמן"
יוסף אליעז
היה היה ראש ממשלה מכהן שהצהיר כי לא יבקש חסינות    אז הצהיר    כמה דברי אמת כבר שמענו מפיו    או הבטחות שמעולם לא חשב לממשן
איציק וולף
בכירת הליכוד והשרה לשעבר הצהירה כי בקשת החסינות של נתניהו מעידה על כך שמדובר ב'ליכוד אחר'    "קוראת לחברי לא להצביע באופן אוטומטי"
איציק וולף
טוען שמעשיו הנוגעים לתיק 2000 ולתיק 1000 נעשו במסגרת תפקידו כחבר כנסת ולכן מבססים עילה לחסינות מהותית    מציין את קשרי איתן כבל, ציפי לבני ויאיר לפיד עם נוני מוזס    הודיע: אזמן עדים במסגרת הליך בקשת החסינות
עידן יוסף
כך דווח בישראל היום    דעתו של נתניהו מנוגדת לדעת מקורביו, אולם ראש הממשלה סבור שאסור לקחת סיכון שאחת ממפלגות הימין שוב לא תעבור את אחוז החסימה • הבעיות: פערים אידיאולוגיים בין בנט ושקד לבין בן גביר, ומתיחות אישית בין סמוטריץ' לרב פרץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il