X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
למרבה התדהמה, כככל שהשואה עשתה כותרות בעולם, והיא עשתה למרות מה שאומרים מאז ואומרים עד היום רבים מדי כאילו לא ידעו מה קורה, ככל שהיא התקדמה, היא הפיצה עוד שנאה, התרגלו
▪  ▪  ▪
ב-2020 [צילום: ז'אן פרנסואה בדיאס/AP]

עשרה בטבת. יהודים אומרים קדיש לעילוי נשמתם של יהודים שלא השאירו אחרים קדיש. זה שבא לזכור אנשים. לא מאורע. אבלות. לא אנדרטה. חיבור בין החי שאינו מכיר את המת, בין המת שלא ידע במותו אם יחיו אחריו. חסד. גשר של חסד.
גם יום הרהורים. הרהורים לקראת היום. שבעים שנה יש עשרה בטבת, ואני מוצא עצמי תפוס הרהורים כואבים. הולכת ושוקעת בי תדהמה כי יש והיו בארבע כנפות הארץ אנשים ונשים אפורים, ממוצעים, שבויי יום יום שלהם, לא שונאים ולא אוהבים, לא נבלים ולא צדיקים, שהורגלו לראות בשתים עשרה שנות המסע לסילוק יהודים מן העולם על-ידי ממלכה על ראשיה, שופטיה, מצביאיה, חוקריה, רופאיה, מהנדסיה, טכנאיה, פקידותה השופעת, מאמץ מתקבל על הדעת. מעין השלמה עם המחשבה כי אחר הכל, יכו להיות שעולם בלי יהודים הוא עולם נורמלי יותר.
אנשים ונשים אלה אולי לא הצטרפו למאמינים בפרוטוקולים של זקני ציון, ולא היו בטוחים אם היהודים שולטים בעולם וזוממים לנשל את זולתם מנכסיהם, כי הם אדוני התקשורת החתרנית, כי הם שלוחי השטן המדיח עלי אדמות, כי הם מפיצים דת כוזבת בין הבריות ועל כן יש להיפרע מהם. הם פשוט אמרו, בלי מילים, בתובנה אילמת, כי העולם יהיה רגוע יותר בלי יהודים שבמשך שנות ההיסטוריה הארוכות מעוררים סביבם פרעות, פוגרומים, רדיפות, גירושים, בעיות. אולי הם אשמים, אולי לא. הם מיותרים. לעולם ייטב בלעדיהם.
לא אסון
הנאצים ראו ביהודים נגיפים המזהמים את הגזע הארי. גם הם כנראה לא האמינו לשקרים שעשו הם ועשו לפניהם מפיצי דיבת היהודים בעולם, אבל הם השתמשו בשקרים האלה מפני שהם שירתו את הפחד הקמאי שלהם שהיהודי הוא מגפה, שהציבור הרחב איננו ער לה, ובכדי שאפשר יהיה להדיר את הנגיף בלי להקים עליך אוכלוסייה שעשויה למחות, נכון היה להפחיד אותה במסע "הסברה" 'א לה שטורמר'.
זה עזר. אבל יותר מכל 'עזרה' ההבנה הנאצית כי בסופו של דבר גם העם הגרמני, גם העמים תחת הכיבוש הנאצי, מלאו אנשים שאמרו, אחרי הכל, לא אסון, לא יקרה דבר לעולם ממנו ייעקרו היהודים. פחות יהודים - פחות צרות. אין יהודים - אין פוגרומים.
ולכן, למרבה התדהמה, כככל שהשואה עשתה כותרות בעולם, והיא עשתה למרות מה שאומרים מאז ואומרים עד היום רבים מדי כאילו לא ידעו מה קורה, ככל שהיא התקדמה, היא הפיצה עוד שנאה. התרגלו. מי שחשב כי עם עליית המסך על אימי ברגן בלזן יזדעזע העולם עד שהאנטישמיות לא תהיה עוד אפשרות למצח נצחים, לא הבין כי אכן, היה זעזוע, כי אכן הוא עבר לאורכה של שידרת האנושות כולה, אבל, הנחש הזה, שלא היה ארסי כל כך, שזחל לתוך התודעה ולחש כי אחר הכל יכול להיות שהעולם יהיה נוח יותר לבריות בלי יהודים, מוחו לא רוצץ. הנחש הזה, לא פחות מן הצפע הנושך הנאצי אחראי להמוני המתים שאנו אומרים עליהם קדיש בעשרה בטבת.
שמונים שנה אחרי, מדווחת הכרוניקה כי גילויי האנטישמיות בעולם עולים וגואים. בארצות החופש והקדמה והזכויות והנאורות יורים מטורפים לתוך בתי כנסת. תוקפים יהודים ברחוב. גרפיטי של צלבי קרס. מצבות הפוכות. הנחש הזה, לא מת. זה הנורא מכל. יש פתאום שוב עדנה למחשבה המטמטמת, כי אחר הכל, יכול להיות שבלי יהודים, טובים או רעים, נוכלים או רגילים, צודקים או טועים, יהיה פשוט יותר שקט בעולם, לא ששונאים אותם, זה לא העניין, זה לא הם, זה אנחנו, אנחנו שכל שאנחנו רוצים הוא עולם בלי צרות מיותרות. וזה ב-2020!

תאריך:  06/01/2020   |   עודכן:  06/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
חנינא פורת
דינה פורת על אבא קובנר "וקבוצת הנקם"    ספר חדש על שנת על חבורת הנוקמים בעין החורש
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מיסחור חפצי השואה מהווה חרפה לאומית    פרץ: קיראו את שפמי    סער אָהוּד הקהל כמשל    ולקינוח בקטנה
איתמר לוין
באואר אומר כי מדינות הסובלות משיעור ילודה שלילי נאלצות להסתמך על הגירה - המעוררת לאומנות; זו מובילה לניסיון לכתוב-מחדש את ההיסטוריה של אותן מדינות בשואה, כמו שנעשה בפולין ובליטא
משה ניסנבוים
מכתבים נדירים שבהם הודעה על פטירת בני משפחה בשואה מוצעים למכירה    כמו-כן הוצג לוח שנה נדיר ביותר מתקופה זו
יצחק מאיר
סביב, שעת בין הערביים של משפחה הממלאת את הדירה בדברי לא כלום נעימים ובשברי צחוק מדי פעם, משאירים לנכדתי החוקרת עצמה בועה אישית אל תוכה היא שואלת את סבא שאלות שדבר אין להן עם הרוחש בנחת טובה סביבה
רשימות נוספות
ניצולי שואה נגד ערוץ 13  /  איתמר לוין, יצחק דנון
88 סנאטורים: להשיב הרכוש היהודי בפולין  /  איתמר לוין
רכבת הולנד מפצה על השואה  /  איתמר לוין
גוש-עציון עדיין מחכה  /  שאול מנשה
שרגא שמר נוחו עדן   /  יצחק מאיר
'מכתב לסבתא'   /  ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il