X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעת כיבוש הגדה המערבית ב-1967 ברחו ממנה כרבע מיליון פלשתינים - זו הייתה בריחת האוכלוסין הגדולה ביותר בארץ ישראל בזמן כה קצר הנטישה ההמונית של תושבים מגב ההר וכמעט מכל בקעת הירדן מאימת המלחמה לא הקנתה זכות לישראל ליישב במהירות את הבקעה בקיבוצים ובמושבים
▪  ▪  ▪
יום הנכבה [צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90]

השתתפתי בסמינר שאורגן על-ידי '"אבות ומייסדים" בקיבוץ מעלה החמישה. בעקבות ההרצאות של ישראל הראל ואמונה אלון הייתי עד לשיחות ערות בין ההרצאות ולאחריהן. בהזדמנות זו אני רוצה לומר תודה לשני המרצים שבהופעתם ניכר רצון כן ועז לבנות גשר, שיקרב את הקטבים בחברה הישראלית, אני מבקש לנהל שיחה עם חבר שישב לידי, שגולל בפני בגאווה רבה, שהוא היה ופעל לצדו של רפי איתן ז"ל, שלדבריו, "היה אחראי על גירוש הערבים מהנגב לעזה. וכשזה לא הלך" סיפר בהנאה - "פוצצנו בתים בקצה הכפר כדי להבהיל". במהלך השיחה חזר והדגיש, כי הוא גאה בכל מה שהוא עשה, ורק על דבר אחד הוא מצטער, "שלא גרשנו יותר, לא גרשנו את כולם".
אינני בא להגן על 1001 שגיאות חמורות שעשו מובילי דעת קהל וראשי ההנהגות של החברה הערבית, אך אסור לנו לברוח מהתמודדות עם האמת, שבארץ הזו חיות ויחיו שתי אוכלוסיות ילידות. חשוב להדגיש, אף לא אחת מהן יכולה ליטול על עצמה זכות לגרש את זולתה. אף לא אחת יכולה להרשות לעצמה להיות "עבד כי ימלוך" כלפי זולתה, כפי שמאשים "אחד העם" את בני העלייה הראשונה בביקורתו הנוקבת במאמרו "אמת מארץ ישראל".
לצערי, גילויי "עבד כי ימלוך" לא הבליחו לרגע ממציאות אל מאמר ביקורתי "לא זו הדרך" של "אחד העם" בשנת 1891 בשלהי המאה ה-19, הם באו לידי ביטוי אלים גם במהלך מלחמת ששת הימים בשנת 1967, שהמיטה עלינו אסון ונזקים פוליטיים ומוסריים, שלא נוטשים אותנו עד היום.
אתייחס לתופעות מועטות של התנהלות תוך שררה והתנכלות לעם שחי כאן. לא מוצדק היה לגרש תושבים משלושה כפרים - עַמְווּאס (אֶמָאוּס), יאלוּ ובֵית נוּבָא ואת כל בתיהם לפוצץ ב-10.6.1967. לא הייתה כל הצדקה לגרש ממבואות קיבוץ הראל ונחשון בהרי יהודה את כל תושבי שלושת הכפרים הערבים ולהרוס כליל את בתיהם. זו נכבאֱ!
בעת כיבוש הגדה המערבית ב-1967 ברחו ממנה כרבע מיליון פלשתינים - זו הייתה בריחת האוכלוסין הגדולה ביותר בארץ ישראל בזמן כה קצר. הנטישה ההמונית של תושבים מגב ההר וכמעט מכל בקעת הירדן מאימת המלחמה לא הקנתה זכות לישראל ליישב במהירות את הבקעה בקיבוצים ובמושבים, כי מנהיגי "אחדות העבודה" ב"מערך", יגאל אלון בגיבוי של ישראל גלילי היו בדעה, שלפליטים שנסו כבר לא יתאפשר לחזור למושבים ולקיבוצים שהוקמו על אדמות כפריהם.
מלחמה יוצאת עוולות
אסור לנו לברוח מכאב שנצרב בלבו ובתודעתו של עם, שחי אתנו על אותה כברת ארץ אחת. אסור לנו להתעלם מכאבו של עם, שלאחר המלחמה בשנת 1948 נעלמו מנופי חייו כחמש מאות מאות כפרים.
רשויות המדינה אכלסו יהודים, רובם פליטי שואה מארצות אירופה ויהודים שנסו על נפשם מארצות ערב, ב-146.000 בתים שננטשו על-ידי פלשתינים, ילידי הארץ שנסו וחלקם גורשו מבתיהם במהלך שנת 1948.
אינני בא לדרוש פתרון עוול שנגרם לפלשתיני, שנס או גורש מהעיר לוד במבצע "דני", בהחזרתו לביתו בלוד וגירוש אותו פליט שואה ואימה באירופה, שהמדינה יישבה אותו בביתו. אני בא לדרוש שלפחות נכיר בזכותם של הפלשתינים לתת ביטוי לכאבם ולא לצאת בהצהרות של חברי כנסת ושרי ממשלה, שיש לנקוט צעדים חמורים נגד כל מי שהעניק אכסניה לאלו, שביקשו לבטא כאב ולאלה שמבטאים הבנה לכאבם.
אנחנו בורחים מאמת כאובה, שהתופעה האיומה שנקראת מלחמה יוצרת עוולות. גם אם אין ביכולתנו לתקן כל עוולה, עלינו להכיר בקיומן. עבורי ארץ ישראל היא מולדת לעם ישראל הבונה את ביתו הלאומי השלישי, אבל היא גם מולדת לתושביה הערבים החיים בה.
אנחנו חייבים להפנים, שהפתרון טמון באימוץ פשרות על-פי עקרונות החלטה 242, ישראל תידרש להסכים לכך שתקום לצידה מדינה פלשתינית בגבולות 1967 עם חילופי שטחים מוסכמים.

תאריך:  08/01/2020   |   עודכן:  08/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערה לחבר ב"אבות ומייסדים"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
בפעם המיליון
באום  |  8/01/20 10:35
2
איתן משלה את עצמו.
רעות לוי.  |  8/01/20 10:40
3
לא הערת את ההערה המשמעותית
איצי.  |  8/01/20 11:38
 
- תאונה קשה לחזון אבות מייסדים
נערה  |  9/01/20 09:10
4
חירטוט של פלשתינאי
מגיב ותיק  |  8/01/20 11:47
 
- אוהבת את מגיב ותיק
השנאה המטורפת  |  8/01/20 12:01
5
אני מפנה את קלינסקי
עובד 1  |  8/01/20 15:27
6
התכנסות של "אבות מיסדים" שבעים
איצי  |  10/01/20 11:46
 
- לא יפה לדבר סרה באנשים
כפי שאיצי דיבר כא  |  11/01/20 12:10
 
- אתה הגזמת בביקורת שלך
לאיצי  |  11/01/20 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
אברהם הציב לי בפרשת חייו תמרורי דרך לחיים בארץ הזו, כאשר אנו חוזרים אליה אחרי שאלפים שנה לא היינו כאן
איתמר לוין, יצחק דנון
לוי תובע מהבנק 21.2 מיליון שקל, בטענה שמנע ממנו במשך מספר שנים לממש קרקע בירושלים - בשל לחצים פוליטיים שנועדו להבטיח שהקרקע לא תימכר למיליארדר פלשתיני
עידן יוסף
ביהמ"ש הצבאי בעופר הרשיע את הנער שבחודש ספטמבר ב-2018 דקר למוות את תושב ההתנחלות אפרת בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח    משפחת פולד: "מקווים שיקבל את העונש המירבי"
איתמר לוין
קובע: אין פגם תכנוני בתוכנית החלה על שליש מן היישוב - כולל בקרקעות שלא ברורה הבעלות עליהן    מדגיש: תושבי הכפרים הסמוכים יכולים לנהל הליכים בנוגע לצד הקנייני של הקרקעות
עו"ד יוסף פנדריך
לא ברור כיצד ישראל יכולה להיות גם יהודית וגם דמוקרטית. בבסיס הדמוקרטיה עומד השיויון- כל בני האדם שווים. בבסיס היהדות עומד רעיון הבחירה- העם היהודי הוא עם סגולה שנעלה על יתר העמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il