X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הנשיא טראמפ קבע כללי משחק חדשים מול אירן בכך שחיסל את קאסם סולימאני, אירן השיבה בתקיפה ישירה של יעדים אמריקנים. השלב הבא בעימות הוא מלחמת התשה שיעית נגד הנוכחות הצבאית של ארה"ב במזה"ת, האירנים מכלילים גם את ישראל בכללי המשחק החדשים
▪  ▪  ▪
אייתולה עלי חמינאי, דונלד טראמפ [צילום: קוג'י סהרה/AP]

אחרי התגובה הצבאית של אירן על חיסולו של קאסם סולימאני, שהתבטאה ב-8 בינואר בירי טילים לעבר הבסיסים האמריקנים בעירק, נראה שאין מדובר בסוף פסוק אלא דוקא ביריית פתיחה למערכה שיעית שלמה נגד הנוכחות הצבאית האמריקנית באזור. הממשל מיהר לבצע את הודעתו של הנשיא טראמפ בעקבות ההתקפה על הבסיסים האמריקנים בעירק להטיל סנקציות מיידיות על אירן ובסוף השבוע הטילה ארה"ב סנקציות על 8 בכירים אירניים.
שר החוץ האמריקני מייק פומפיאו אמר כי בין 8 הבכירים נמצאים ראש המועצה העליונה לביטחון לאומי של אירן ומקורבים למנהיג העליון עלי ח'מינאי האחראים להרג 1500 אירנים במחאה האחרונה במדינה ולפעולות טרור בעירק.
ההתקפות ברקטות של המליציות השיעיות על הבסיסים האמריקנים בעירק עומדות להפוך לדבר שגרתי, אירן מסרבת להיכנס למשא-ומתן עם ארה"ב ונותנת למליציות "אור ירוק" להתקפות בעירק. הגנרל אמרי עלי חאג'י זאדה, מפקד חיל-האוויר של "משמרות המהפכה" הצביע במסיבת עיתונאים שכינס ב-9 בינואר על הכיוון של השלב הבא,לדבריו, אירן הכינה מאות טילים וציפתה לסבב של הפצצות הדדיות שימשך בין 3-7 ימים לאחר תקיפת בסיס חיל-האוויר עין אלאסד בעירק.
חאג'י זאדה הודיע כי התקיפה בטילים שביצעה עירק על המטרות האמריקניות בעירק היא " הצעד הראשון של העונש שיהיה בהוצאת הכוחות האמריקנים מהאזור,חזית ההתנגדות היא שתגרש את האמריקנים בצעד שישנה את האזור כולו".
ההודעה של "משמרות המהפכה" כי ימלאו את הנחיית המנהיג העליון ח'מינאי פירושה כניסה למלחמת התשה ארוכה מול כוחות הצבא של ארה"ב במזה"ת.
המועצה העליונה לביטחון לאומי באירן החליטה לאחר חיסולו של קאסם סולימאני להגיב במהירות באמצעות מכת טילים על הבסיסים האמריקנים בעירק כדי להשיג הרתעה ולהעלות את המורל וגם לנצל את ההתקפה האמריקנית כדי לעצב אסטרטגיה חדשה ביחד עם "ציר ההתנגדות" לגרש את הנוכחות הצבאית האמריקנית מהאזור.
ישום האסטרטגיה החדשה יקח זמן רב והוא יתבצע ברחבי המזה"ת התיכון באמצעות כל השלוחות הנאמנות לאירן.
גם ישראל הוכנסה לכללי המשחק החדשים בין ארה"ב לאירן, האירנים הודיעו כי אם ארה"ב תתקוף אותם פעם נוספת הם יתקפו את ישראל, הם מנסים כעת להחזיק בישראל כ"בת ערובה" כדי למנוע המשך התקפות אמריקניות. האירנים קבעו כלל חדש במשחק מול האמריקנים: כל התקפה אמריקנית על מטרות אירניות תיענה בהתקפה אירנית, ירי אמריקני חדש לעבר מטרות אירניות עלול להביא להתקפה אירנית על הבסיסים האמריקנים במדינות המפרץ ועל ישראל.
ה-8 בינואר 2020 הוא פתיחת פרק חדש באזור, אירן הציבה את עצמה בראש המאבק מול ארה"ב, המעצמה החזקה בעולם,והיא מאתגרת אותה ומראה לעולם כי היא איננה חוששת ממנה. ההתקפה האירנית על הבסיסים האמריקנים בעירק נעשתה ישירות על-ידי "משמרות המהפכה" ללא שימוש בשליחים והיא חשפה גם את עוצמתה של התעשיה הצבאית האירנית, הטילים האירנים מסוג "פאתח 110" ו"קיאם" פגעו בדיוק רב במטרות האמריקניות בעירק מבלי להרוג חיילים אמריקנים, בדיוק כפי שתוכנן מראש.
נראה כי המשטר האירני יעדיף כעת להמשיך במאבק נגד ארה"ב ונקמת מותו של קאסם סולימאני באמצעות השלוחות שלו כשהדגש העיקרי הוא על חזית עירק, המליציות השיעיות בעירק שנאמנות לאירן הוכו בהלם גדול כתוצאה מחיסולו של קאסם סולימאני שהקים אותן, אולם, הן מתאוששות במהירות ונחושות לנקום את מותו וגם את מות מנהיגם אבו מהדי אלמוהנדס שנהרג עמו. האירנים חוששים מהמשך העימות הישיר עם ארה"ב, הנשיא טראמפ לא הפעיל את מלוא עוצמתה הצבאית של ארצו, ביכולתו להשמיד מתקני צבא, מתקני נפט ומתקני גרעין באירן באופן שיביא לקריסת משטר ההיאתולות בתוך זמן קצר, המשטר האירני יודע זאת והוא מתנהל בזהירות.
מהי ההשלכה על ישראל? העימות הנוכחי בין ארה"ב לאירן הוציא את ישראל מבידודה, היא איננה יותר לבדה מול אירן, השאלה היא לכמה זמן, ברור שאם היא תתוקף על-ידי אירן, ארה"ב תתערב ותכה צבאית את אירן, אולם, צריך לעודד את הנשיא טראמפ להמשיך ולנהל קו תקיף נגד הסכנה האירנית למרות תקופת הבחירות בארה"ב, הסכנה האירנית איננה רק כלפי ישראל אלא כלפי העולם כולו.

תאריך:  12/01/2020   |   עודכן:  12/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כללי המשחק החדשים בין ארה"ב לאירן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חיסול סולימאני
איציק וולף
מאות סטודנטים אירנים מפגינים בטהרן נגד משמרות המהפכה ונגד המנהיג, עלי חמינאי, בקריאות 'מוות לדיקטטור'    נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, פנה לנשיא צרפת וביקש סיוע צרפתי בפיענוח הקופסאות השחורות של המטוס האוקראיני שהופל באירן בשבוע שעבר
יוני בן-מנחם
הנהגת חמאס ניצלה את השתתפותה בהלווית סולימאני בטהרן להידוק הקשרים עם יורשו אסמעיל קאני ולתיאום הסבב הבא של ההסלמה    זעם בשטחים על השתתפות הנהגת חמאס בהלוויה, מצרים תעניש את אסמעיל הניה על נסיעתו לטהרן
מחלקה ראשונה
באל-בוכמאל שבסוריה תקפו מטוסים משאית    הותקפו מתקנים שבהם מאוחסנים טילים בליסטיים של מיליציות פרו-אירניות    מרכז המעקב הסורי: 8 הרוגים בתקיפה
אברהם בנמלך
כשאירנים מתכננים נקמה אבל מפחדים שהנשיא טראמפ יתרגז
איתמר לוין
הערכת המודיעין אומרת כי מדובר בטיל נ"מ ששוגר בטעות לעבר המטוס האוקראיני שהמריא מטהרן    אירן מזמינה חוקרים אמריקניים ליטול חלק בחקירת ההתרסקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il