X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא מובן איך קרה שאין ולו ערבי אחד לרפואה בעשרת המקומות הראשונים ברשימה, אך עדיין, פריג' אינו יודע להפסיד בכבוד
▪  ▪  ▪
עיסאווי פריג' [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

עיסאווי פריג' זועק על כך ששובץ במקום ה-11 באיחוד מפלגות השמאל, אך האם מדובר בזעקה אותנטית, או שמא בהתבכיינות אשר נועדה לקבלת ג'וב אישי? הרשימה המשותפת מנסה לחרוט על דגלה שהיא המפלגה היחידה אשר חורטת על דגלה שותפת ערבית יהודית, אך האם מדובר בטענה אותנטית או בניצול ציני של יהודים?
באיחוד השמאל נפל דבר מאוד מוזר - אין אף ערבי בעשירייה הפותחת. אין ספק, צריכים להישאל על כך שאלות נוקבות וחריפות. איך קרה דבר כזה משוקץ? מיקומו של עיסאווי פריג' ממרצ במקום ה-11 הינו בבחינת המפלגה כטובלת ושרץ בידה.
ברשימת המפלגה נכללים נציגים מהעבודה-גשר ומהמחנה הדמוקרטי, המורכב ממרצ וישראל דמוקרטית. כבר בתחילת ינואר הודיעו ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ, ויאיר גולן, נציג ישראל דמוקרטית, על ריצה משותפת ושיבוץ האחרון במקום השלישי. כך, מחויב מן המציאות כי יאיר גולן ימוקם מעל פריג' ברשימה הנוכחית, לאחר שהורוביץ הודיע כי בכוונתו לכבד את ההסכם עם גולן והתחייבותו אליו. ומכיוון שברשימת המחנה הדמוקרטי בבחירות האחרונות ובפריימריז האחרונים במרצ תמר זנדברג ואילן גילאון קדמו לפריג', ומכיוון שהורוביץ הוא יו"ר מרצ והמחנה הדמוקרטי, פריג' שובץ גם אחריהם באיחוד הנוכחי.
אז נכון, לא מובן איך קרה שאין ולו ערבי אחד לרפואה בעשרת המקומות הראשונים ברשימה, אך עדיין, פריג' אינו יודע להפסיד בכבוד. הוא התברג למקום ה-11, ולמרות האמור לעיל, החליט לשבור את הכלים ולצווח על כך שבמפלגה אין ערבי אחד בעשירייה הראשונה. במקום להתקוטט הוא יכול לנסות להביא מצביעים כדי שיצביעו עבורו ועבור מפלגתו - הוא הרי העיד על עצמו שהביא חצי מנדט בבחירות האחרונות - ואז, אולי, יצליח גם להיכנס לכנסת.
חוץ מזה, נראה שהשימוש שלו בקלף הגזעני נועד יותר לצרכים אישיים מאשר אידאולוגיים, שהרי אם היה אידאולוג, היה תומך במפלגתו ובמצע שלה, מנסה להתמודד ביחד עם כל חבריו לרשימה ולא מבאיש את שמה ברבים. אלא אם כן כל מה שמעניין אותו זה ג'וב. הוא גם אמר להורוביץ שמנהיג לא צריך להיות לחיץ, אבל זה בדיוק מה שהוא עשה לו - לחץ עליו לשבץ אותו במקום גבוה יותר. עוד אמר, "כן להסכם עם מפלגת העבודה, לא לשריונים", למרות שהוא עצמו ביקש שיריון. בכך פריג' סתר עצמו.
יהודי מחמד
מי שקפצה על המציאה הייתה הרשימה המשותפת, שחוץ מלמקם את עופר כסיף, יהודי המחמד שלה, במקום השלישי בתור עלה התאנה התורן שלה, שילשה את תקציב הבחירות שלה המיועד ליהודים. זה נכון שהמשותפת גורמת לחלוקת קולות המנדטים במפה הפוליטית באופן שעוזר למנוע מבנימין נתניהו להשיג רוב קואליציוני, והדבר מבורך; וזה נכון שתמיכת המשותפת מבחוץ בממשלת גנץ התיאורטית יכולה להיות מבורכת אף היא, אך עדיין, אסור להצביע למשותפת. אל תאמינו לה. הם מנסים לקושש בציניות קולות של יהודים לא כי הם מתכוונים להטיב עימם, אלא אך ורק כי מפלגה אחרת עשתה טעות לכאורה בכך שאינה מכילה ערבי בעשירייה הראשונה והם מנסים לזכות מן ההפקר.
הם כנראה יתקפו את מפלגת איחוד השמאל על נושא זה, וזאת הסיבה היחידה מבחינתם מדוע יהודים צריכים להצביע עבורם. זה ויהודי מחמד במיקום השלישי ברשימתם. ואל תאמינו להם בדבר שותפות יהודית-ערבית: היבא יזבק, חברת הכנסת הערבית מהרשימה המשותפת, נפגשה עם ראאד סאלח, מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית, אשר מספר פעמים נידון למאסר בגין עבירות של הסתה ותמיכה בטרור.
בנוסף נפגשה עם המחבל אמיר מחול אשר הורשע בריגול למען חיזבאללה במסיבת שיחרורו וכתבה בפייסבוק, ליד תמונתה איתו "אחרי תשע שנים בכלא אמיר מחול בין בני עמו, מזל טוב לחופש". היא גם פרסמה תמונה של המחבל סמיר קונטאר, רוצח משפחת הרן, וכתבה לצדה "סמיר קונטאר הלוחם השהיד". מספיק לראות זאת על-מנת להבין עם מי יש לנו עסק. דברים אלו מצטרפים לעמדות בעייתיות אחרות של חלק מהח"כים של המשותפת, שחלקם מעוניינים לבטל את מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית.
חשוב שיהיה ערבי במקום גבוה באיחוד השמאל; המשותפת עוזרת לכך שנתניהו לא ינצח בבחירות וכדאי לשקול תמיכה שלהם מבחוץ בממשלה תיאורטית של גנץ. אך אל תאמינו להם - לא למשותפת ולא לפריג'. הם פוליטיקאים ציניים המחפשים כוח פוליטי ותו לא.

תאריך:  22/01/2020   |   עודכן:  22/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערבים בבחירות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סבסבת במיטבה
באום  |  22/01/20 14:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מאבטחים לרצח    בן גביר - עשו לו יחסי ציבור    טלפון למכבי? - שירות דוב    ולקינוח בקטנה
מירב ארד
הודיע כי למרות הביקורת על רשימת ימינה הוא אינו פורש מרשימה - "את דרכי הציבורית אבחן בהמשך"
עידן יוסף
יו"ר הליכוד: "אם אתה מצביע כחול לבן, או שקיבלת ממשלת שמאל עם מרצ שנשענת על הרשימה המשותפת, או שתקבל דבר אחר - וזו האמת: הצבעת כחול לבן, קיבלת בחירות רביעיות"    "נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח ואת החוק הישראלי על ההתיישבות כולה"
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר שלא ייעקר אף יישוב ישראלי ביהודה ובשומרון וכי השלב הבא במדיניות הוא החלת הריבונות על כל היישובים    "נבטיח את ההתיישבות בלב ארץ ישראל, יחד עם הממשל האמריקני"
איציק וולף
יו"ר כחול לבן טען לפני שבועיים כי פרסום תוכנית מדינית על-ידי הבית הלבן תהיה התערבות ממשית ובוטה בתהליך הבחירות בישראל    הבוקר קרא לטראמפ לעשות זאת ולהקדים את פרסום תוכניתו    הצהיר: אחרי הבחירות נחיל ריבונות בבקעה    נתניהו: למה לחכות? אלא אם טיבי הטיל וטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il