X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ניצולי שואה עשויים להיות זכאים להטבות רבות מתוקף מצבם עו"ד סיגל רונן כץ מאתר "כל זכות", ריכזה עבורכם את כל מה שניצולי שואה ובני משפחותיהם צריכים לדעת
▪  ▪  ▪
להפיג את הבדידות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ב-27.1 צוין יום השואה הבינלאומי. יום זה, מהווה הזדמנות מצוינת להתעדכן בכל הזכויות המגיעות לניצולי שואה ודרכי מימושן. עו"ד סיגל רונן-כץ, אחראית זכויות ניצולי שואה באתר "כל זכות", ריכזה עבורכם את את הזכויות העיקריות הרלוונטיות ליום זה.
קצבאות והטבות לניצולים מהרשות לזכויות ניצולי השואה
בנוסף לתגמול על-פי חוק נכי רדיפות הנאצים, המגיע לניצולי שואה שעלו לארץ לפני 1.10.53, לגמלה שמגיעה לניצולים יוצאי מחנות וגטאות שעלו לארץ לאחר תאריך זה, ולגמלת השלמה לה זכאים ניצולים המקבלים קצבה מוועידת התביעות, המדינה מעניקה מענקים והטבות נוספות.
חשוב לציין כי במהלך השנה שחלפה, הוגדלו הקצבאות ולכן חשוב לבדוק באתר "כל זכות" שאתם מקבלים את הסכום המדויק שמגיע לכם. אלמנים /ות של ניצולי שואה אשר קיבלו תגמול מהאוצר זכאים גם הם לגמלה חודשית לאחר מות יקיריהם. כמו-כן, ניצולי שואה המקבלים קצבה ממדינת חוץ בשל נרדפותם ועומדים במבחן הכנסה, עשויים להיות זכאים למענק חד-פעמי בגובה 2,000 שקל מהמדינה. בנוסף, הרשות לזכויות ניצולי השואה, משלמת מענק שנתי בגובה של 11,000 שקל לשנה לניצולי שואה בעלי הכנסה נמוכה שעומדים בתנאי הזכאות.
ניצולי שואה הזכאים לרנטת בריאות מגרמניה (BEG), זכאים בנוסף, החל מחודש יולי 2019, לתשלום חודשי מהרשות לזכויות ניצולי השואה בגובה 100 עד 400 אירו לחודש, בהתאם לגובה הרנטה המשולמת מגרמניה לניצול. תשלום חודשי זה הוא בנוסף למענק רבעוני בסך 2,500 שקל המשולם בתחילת כל רבעון. שימו לב שבמהלך השנה, הכירה ממשלת גרמניה בערים נוספות ברומניה כגטו פתוח. לפיכך, מי ששהה בגטאות אלה וטרם הוכרה זכאותו לקצבה עשוי להיות זכאי עתה לקצבה, ומי שכבר הוכרה זכאותו לקצבה יוכר עתה כניצול מהמעגל הראשון ויהיה זכאי להכרה במחלות נוספות המוכרות רק לניצולים ממעגל זה.
מענקים חד-פעמיים מוועידת התביעות
בנוסף לקצבה המוענקת לניצולים העומדים בתנאי הזכאות מקרן סעיף 2 של ועידת התביעות, מעניקה קרן הסיוע של ועידת התביעות פיצוי חד-פעמי בסך 2,500 אירו לניצולים אשר אינם מקבלים קצבה מגורם אחר, העומדים בקריטריונים. יהודים שהתגוררו באלג’יריה בתקופה שבין יולי 1940 עד נובמבר 1942 וסבלו מהגבלות על-ידי הנאצים או משטר וישי, עשויים גם הם להיות זכאים לפיצוי חד-פעמי בסך 2,556 אירו מקרן הסיוע של ועידת התביעות.
חשוב לדעת כי ניצולי שואה שקיבלו בעבר או מקבלים כיום קצבה (רנטה) חודשית ממקור גרמני אינם זכאים למענק מטעם קרן הסיוע. בנוסף, מעניקה ועידת התביעות גם פיצוי חד-פעמי בסך 2,500 אירו לניצולים שהיו ילדים בתקופת השואה ועומדים בתנאי הזכאות. הפיצוי מיועד לניצולים שנולדו ב-1 בינואר 1928 או לאחר מכן ונרדפו כיהודים. החל מיום 01.01.2020 אלמן/נה של ניצול שואה אשר קיבל בחייו קיצבה מקרן סעיף 2 זכאי/ת לתשלום תגמול מוועידת התביעות במשך 9 חודשים וזאת בתנאי שהאלמן/נה אינו/ה מקבל/ת תגמול חודשי מהרשות לזכויות ניצולי השואה.
סיוע מהקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל
ניצולי שואה התלויים בזולת ומקבלים קצבה או מענק בגין נרדפותם, זכאים לתוספת של 9 שעות סיעוד מהקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל. כמו-כן, הקרן דואגת למתן 50 שעות סיעוד לניצולי השואה העומדים בתנאי הזכאות, עם שחרורם מבית החולים, לתקופה של חודשיים.
סיוע ממדינות אחרות
מדינות רבות שבהן התרחשה השואה, מעניקות הטבות לניצולים. נרדפים ילידי פולין ותיקי מלחמת העולם השנייה (וטרנים) העונים על הקריטריונים, זכאים לקבל תגמול חודשי מממשלת פולין, המשולם פעם ברבעון. ממשלת אוסטריה, משתתפת בהוצאות טיפול בבעיות רפואיות של ניצולי שואה יוצאי אוסטריה ואלמנים או אלמנות שלהם, העומדים בקריטריונים לזכאות. גם ממשלת צרפת, מעניקה קצבה ליתומים שאחד מהוריהם או שניהם נפטרו במחנה בצרפת או נפטרו תוך כדי גירושם מצרפת.
הקצבה כוללת סכום חד-פעמי מטעם ממשלת צרפת בסך של 27,440 אירו או רנטה חודשית עד סוף החיים בסך של כ-500 אירו לחודש. ניצולי שואה יוצאי רומניה שהיו או הינם בהווה אזרחי רומניה, וסבלו רדיפות על-רקע לאום עשויים להיות זכאים לקצבה מממשלת רומניה. גובה הקצבה משתנה בהתאם לתקופת הרדיפות ועילת הנרדפות אשר יוכרו על-ידי שלטונות רומניה. ניצולי שואה יוצאי הולנד זכאים, בתנאים מסוימים, לקצבת נכות לקורבנות רדיפות הגרמנים (WUV) מטעם ממשלת הולנד.
אלמן או אלמנה של ניצול שנפטר עשויים להיות זכאים לקצבה זו. מקבלי קצבת נכות זו עשויים להיות זכאים גם להטבות נוספות, כגון: טיפול רפואי ונפשי, שעות סיעוד והבראה, מכשירים רפואיים והוצאות נסיעה. בנוסף, ניצולי שואה אשר גורשו על-יד המשטר הנאצי למחנות השמדה וריכוז מחוץ להולנד, או למחנות וסטרבורק, פוכט ואמרספורט בצו של כוחות הכיבוש, מתוך כוונה לשלחם למחנות הריכוז וההשמדה, זכאים לפיצוי חד-פעמי מחברת הרכבות ההולנדית בגובה של 15,000 אירו, כאשר גובה הפיצוי לאלמן/ה הינו 7,500 אירו וגובה הפיצוי לילדי הניצול המנוח הינו בין 7,500-5,000 אירו. ניצולי שואה יוצאי בלגיה זכאים, בתנאים מסוימים, לקצבת נכות לקורבנות אזרחיים של המלחמה.
הטבות והנחות
לניצולי שואה מגיעות מגוון הנחות והטבות מתוקף מצבם, כמו הנחה לניצולי שואה נזקקים בשיעור של 50% מחשבון החשמל על צריכת 400 הקילוואט-שעה הראשונים בכל חודש (כ-120 ש"ח לחודש) ותוספת של 3.5 מ"ק מים בתעריף הנמוך לחשבון המים. כמו-כן ניצולי שואה עשויים להיות זכאים להנחה מחברות האינטרנט, הכבלים והלווין, כאשר גובה ההנחה נקבע על-ידי החברה; הנחה בארנונה בשיעור של עד 66%, בהתאם למדיניות הרשות המקומית עבור 70 מ"ר משטח הדירה, או 90 מ"ר אם מתגוררים בדירה למעלה מ-4 בני משפחה וכן לביקור שבועי של מתנדבים חברתיים על-מנת להפיג את הבדידות וליצור קשרים חברתיים.
הטבות בטיפול רפואי ניצולי שואה, עשויים להיות זכאים להטבות ברכישת תרופות ואביזרים רפואיים. למשל, פטור מלא (100%) מדמי ההשתתפות העצמית ברכישת תרופות מרשם הכלולות בסל הבריאות; מימון הוצאות פינוי באמבולנס; סיוע בקשיי ראייה ושמיעה ועזרה סיעודית.

הכותבת הינה עו"ד סיגל רונן-כץ, אחראית זכויות ניצולי שואה באתר כל זכות.
תאריך:  28/01/2020   |   עודכן:  28/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום השואה הבינלאומי: כל הזכויות שצריך לדעת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
רות רזניק
הורי אמי ברחו מהפרעות באוקראינה וסבי למד הנדסת חשמל בגרמניה    סבתי הייתה ציונית ולימים התגרשו והסב חזר לרוסיה ונישא לרופאה    אמי הייתה בקשר עם אביה בערך עד 1935 ומאז לא ידעה מה קרה לאביה האהוב
איתמר לוין
שתי אנדרטאות ומוזאון ניצבים באתרים בהם שכנו המשרדים מהם נוהלו מבצעי הרצח - תחילה של גרמנים חפים מפשע, ולאחר מכן של יהודי אירופה ועוד מיליוני אזרחים ברחבי היבשת
איתמר לוין
420,000 עובדי כפייה הועסקו בברלין בקיץ 1944 ב-3,000 אתרים. הראשונים שבהם היו יהודים, מיד לאחר ליל הבדולח. מחנה העבודה ברובע Schonweide מספר על הקורבנות הנשכחים
מחלקה ראשונה
שר החוץ הפולני בראיון בלעדי לישראל היום: "צריך לתת להיסטוריונים לקבוע את העובדות על השואה"    על המשבר עם ישראל: "כץ פגע בנו, אך זה מאחורינו"
יוסי אחימאיר
לנגד עיניהם של המנהיגים המשתאים הוקרנו תמונות מרטיטות מן העבר הנורא ומן ההווה המדאיג. ראיתי את מבטיהם רתוקים לתמונות המבעיתות. מחויבותם תעמוד מעתה במבחן היישום והעשייה. המסר הוזרק לוורידיהם באופן הכי יעיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il