X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
קפלן לא איבד מרעננותו ומסקרנותו רצח קסטנר עורר את עניינו והחליט להמשיך לחקור
▪  ▪  ▪
ישראל קסטנר

תחילה הרקע:
פגשתי בנדב קפלן לפני כעשור בשל עניין משותף בשואת יהודי הונגריה והתנהלותו של ד"ר ישראל קסטנר. הוא גם העביר אליי את עבודת הדוקטורט המעולה של איילה נדיבי שהופיע בספר "בין משה קראוס לקסטנר".
שלושתנו החזקנו בדעה שקסטנר חטא והחטיא ברמותו את יהודי קלוז' שנשלחו לאושוויץ, ביזמתו שהצנחנים הארץ-ישראלים יואל פלגי ופרץ גולדשטיין יסגירו עצמם לגסטאפו, ביחסו המתנכר לאמה של חנה סנש, ובמעל לכל - פרי מגעיו עם אדולף אייכמן וכנופייתו - במכתבי הטיהור שהעניק לארבעה פושעים נאציים: קורט בכר, דיטר ויסליצני, הנס יוטנר והרמן קרומאי.
עורך הדין שמואל תמיר ניהל אז את המערכה נגד קטסנר, שהגיש תביעת דיבה נגד מבקרו המחוספס מלכיאל גרינוואלד. תמיר התגלה כפרקליט ייחודי, אמן חקירות השתי-וערב. הוא ניצח לא רק את קסטנר אלא גם את האגף במפא"י בראשות משה שרת - אז ראש הממשלה - שהתערב במשפט בעזות מצח. ניצחונו היה מלא כאשר השופט ד"ר בנימין הלוי קבע כי קסטנר "מכר את נשמתו לשטן".
קסטנר ערער, ובעוד הנושא תלוי ועומד נרצח בידי זאב אקשטיין ודן שמר. אקשטיין היה חבר ב"חוגים הלאומיים" ותודרך בידי קיצון ימני יוסף מנקס, וכולם הורשעו בבית המשפט וישבו שבע שנים עד שקיבלו חנינה ביוזמתו של ראש השב"כ והמוסד איסר הראל..
קפלן, בכיר לשעבר בחיל-האוויר ואיש עסקים, כתב גם עבודת דוקטור על התקופה, לא על קסטנר כי אם על חסיד אומות העולם ראול ולנברג. עד כאן הרקע.
עתה המהות:
קפלן לא איבד מרעננותו ומסקרנותו. רצח קסטנר עורר את עניינו והחליט להמשיך לחקור. הרי לפני שהצטרף ל"חוגים הלאומיים" היה הרוצח אקשטיין מופעל של השב"כ בשורות אלה; וכיצד צצה הטענה בגרסה כבושה של אקשטיין כי אדם נוסף נוכח במקום בשעת הרצח ואפשר כי הוא ירה?; ומדוע מת קסטנר בבית החולים 12 ימים לאחר שנורה? והאם נחנק? והאם נמצאה כרית על פניו כשנתגלה דבר מותו?
קפלן פנה אל ארכיון המדינה וביקש לקבל את המסמכים והחומרים שהיו בידי המדינה, בעצם השב"כ, לצורך מחקר. וראו זה פלא, השב"כ והארכיון סירבו. קפלן עתר לבג"ץ והשב"כ המשיך להתנגד כפי שפרסם היום בהרחבה עופר אדרת בהארץ. ההכרעה תיפול ביום שני הקרוב בדיון בפני שופטי בג"ץ בהם אסתר חיות, חנן מלצר ואלכס שטיין.
איני נוטה להאמין לשמועות. תמיד נארגות אגדות מסתוריות כאלה סביב מעשי רצח בעלי משמעות ציבורית רחבה. אך אני סבור כי תביעת קפלן מוצדקת במלוא מובן המילה. אם יש ספק - אין ספק, צריך לחקור ולברר למען האמת ההיסטורית.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  09/02/2020   |   עודכן:  09/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקראת בג"ץ נדיר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש לזכור שישראל קסטנר פעל בשרו
בן נאמן  |  9/02/20 17:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
משה ניסנבוים
"כל גיליונות עיתון גטו לודז' - ליצמנשטט"    גיליונות "עיתון הגטו" יצאו לאור על-פי הוראת מרדכי - חיים רומקובסקי "זקן היהודים" בגטו ליצמנשטט - שמה הגרמני של העיר לודז'
עידן יוסף
בהוצאות, שמומנו מתקציב ייעודי שאישר משרד האוצר: 350 אלף שקל לבניית הבמות, 304 אלף שקל על הסעדה ו-188 אלף שקל על התוכן האמנותי
דן מרגלית
בימים אלה, ולדימיר פוטין, המשחרר הגדול של הישראלית עם 10 גרם סם, מצדיק את מעשה הנבלה ההוא של ארצו במה שקרוי הסכם מולוטוב-ריבנטרופ מאוגוסט 1939
יצחק מאיר
אבל כשאדם מנתבע לזכור מה שהוא עצמו לא חווה, ששוב אין הדברים פשוטים כלל ועיקר    אינו דומה מי שהיה חבוש בבית האסורים, כבול בשלשלאות שחתכו בבשרו, שמורד וקם ויוצא לחופשי ומתבונן בן-חורין בעבר של עבדות רומסת שנחרטה בו - למי שנולד בן-חורין, וחי בן-חורין, ואומרים לו לזכור בן-חורין את העבדות שחוו אחרים
ארי בוסל
בו בזמן שקובי ובתו ועוד שבעה אנשים נהרגו, העולם התכנס לזכור את השואה ווירוס הקורונה ממשיך להתפשט כשהעולם מנסה לעצור בעדו, או לפחות להאט את התפשטותו, בסנט ארה"ב מתנהל משפטו של הנשיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il