X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
חיים סבן. "בריונות של איומים"
נתניהו. קיבל אולטימטום [מרק ישראל סלם]
נציגיו של המיליארדר חיים סבן בעל השליטה בחברה פרטנר העבירו מסרים ב-2016, לפיהם אם נתניהו לא יעצור את ההפרדה המבנית בחברת בזק - שעלולה הייתה להזיק לפרטנר - סבן ואנשיו ימנעו מנתניהו פגישות עם הילרי קלינטון, שהתמודדה בבחירות לנשיאות ארה"ב דברים אלה נחשפים מחומרי החקירה ומעדותו של שלמה פילבר במשטרה במסגרת החקירה בתיק 4000
▪  ▪  ▪
הילרי קלינטון [צילום: גארי ברום, AP]

שאול אלוביץ [צילום: פלאש 90]

חברת פרטנר ונציגיו של המיליארדר חיים סבן איימו על ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות הקודמות בארה"ב: "אם תוציא מהלך רגולטורי שקשור לבזק - תצטרך לבקש מאיתנו אישור להיפגש עם הילרי קלינטון". שלמה פילבר אמר בחקירותיו: "פרטנר עמדה מאחורינו כל הזמן עם אקדחים שלופים. זאת הייתה בריונות של איומים".
על-פי פילבר, מי שהעבירו את המסרים המאיימים היו אדם צ'סנוב, יד ימינו של חיים סבן ונח הקר, סמנכ"ל רגולציה בפרטנר ולשעבר סגן ראש אגף התקציבים באוצר.
זה קרה בחצי השני של שנת 2016. שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, ניסה לקדם את ההפרדה המבנית של בזק, ובדין ניסה לקדם אותה, כיוון שביטול ההפרדה המבנית הייתה עוד המלצה של וועדת חייק, שמסקנותיה פורסמו כבר במאי 2012, אבל כרגיל בישראל הרגולציה תוקעת ומורחת תהליכים כלכליים הכרחיים במשך השנים. מבחינה צרכנית, ביטול ההפרדה המבנית, תחת תנאים, היה מאפשר לבזק לשווק כבר מזמן חבילות תקשורת ולהוזיל את העלות של הצרכנים, אבל רק החשש מכוחה (למרות התחרות הקיימת בשוק) והפופוליזם התקשורתי הוביל למריחת ההחלטות (אגב, עד היום).
אלא, שמי שעצר את פילבר והקפיא את המהלך הזה היה לא אחר מאשר צחי הנגבי, שמונה לתפקיד שר התקשורת במקומו של בנימין נתניהו. הנגבי, לפי עדויות שפורסמו בעיתון הארץ על-ידי גידי וייץ, אמר בעדותו שהוא קיבל במפורש רמזים כשכדאי לדחות את כל נושא ההפרדה המבנית אחרי הבחירות בארה"ב באותה שנה. ולמה? כי המיליארדר חיים סבן, בעל השליטה דאז בחברת פרטנר ומקורבה של הילרי קלינטון, העבירו מסרים ברוחה דומה.
אלא שווייץ והארץ פיספסו לגמרי את הסיפור האמיתי החמור בכל ההתרחשות הזו, ואני מדי משוכנע שהם פיספסו אותו בגלל שזה לא שירת את האג'נדות שלהם בנוגע בתיק 4000. הארץ נתנו כותרת חלבית מאוד לסיפור בנוסח "העדויות בתיק 4000 חושפות את הקשר בינו לבחירות בארה"ב", אלא שהסיפור האמיתי הוא על גבול הפלילי לכאורה: מכבש של איומים מצידה של פרטנר ואנשיו של חיים סבן כדי לטפרד מהלך רגולטורי.
חקירת פילבר חושפת מסכת של איומים
אני חושף פה קטעים חדשים מהחקירות של שלמה פילבר, שמעידים על מסכת האיומים שספגו במשרד התקשורת ובמשרד האוצר אם יוציאו לפועל את המהלך לביטול ההפרדה המבנית בבזק.
- קטע ראשון:
שלמה פילבר: "לא אני... סוג של בריונות. נו, מה אגיד לך, לא פלילי, סוג של בריונות של איומים".
חוקרת: "איומים כלפי מי? הוא איים על מי?"
שלמה פילבר: "זה לא הוא..."
חוקרת: "מממ...
שלמה פילבר: "לא זה ברמה המשפטית בסדר? אהה... אבל אהה... אני גם לא יודע עד הסוף אם כן אם צחי הנגבי כן קיבל אהה... הודעה או לא, הוא רק אמר לי שזה הרקע לעניין... אחר-כך היא את, יש בחור בשם נוח אדלר (הכוונה היא לנח הקר, סמנכ"ל רגולציה בפרטנר ולשעבר סגן ראש אגף התקציבים - א.צ) שהוא ה... אהההה... הוא הרגולטור של פרטנר שהסתובב באוצר ואמר שאם עכשיו נתניהו יצטרך פגישה עם קלינטון הוא יצטרך לבוא לאוצר לבקש אישור מאדם צ'סנוב (יד ימינו של חיים סבן ואז יו"ר פרטנר - א.צ). המשפט הזה, משהו כזה".
חוקרת: "משהו כזה".
שלמה פילבר: "כן, וכל העסק הוא... אבל זה לא חשוב כרגע וכן פלילי, לא פלילי. בגדול, איזה מן אווירה כזאת שבה... עוד פעם אז היינו אצל הנגבי הוא אמר 'עזוב, שים את זה בצד רגע. לא נסתבך. כי פרטנר היו מאוד חמים על העניין הזה באופן כללי על העניין של ההפרדה המבנית בבזק וגם בביקור שהיה אצלם דיברנו על זה איתם ארוכות".
- קטע שני:
שלמה פילבר: ".... הועברו מסרים עקיפים ללשכות השרים כי קידום הליך השימוע על ביטול ההפרדה המבנית (אפילו רק התאגידית) עשוי לייצר קשיים לדרג המדיני ביחסים עם המימשל שייבחר בארה"ב. לאור זאת התבקשתי להמתין עד לסיום הבחירות בארה"ב".
- קטע שלישי:
שלמה פילבר: "... אדם צ'סנוב הוא היושב-ראש של אה... של פרטנר. פרטנר כאילו... לא כאילו, פרטנר עומדת מאחורינו כל הזמן עם אקדחים שלופים שאנחנו לא נעשה ביטול הפרדה, גם לא ביטול ההפרדה תאגידית. למרות שאנחנו חושבים שזה לא פוגע בהם ולא עושה שום דבר".
חוקרת: "הם בסדר".
שלמה פילבר: "הם לא רוצים את התהליך ... וזה היה סוג של אהה... של אה... איום".
חוקרת: "על מ? על מי הוא איים?"
שלמה פילבר: "הוא סיפר את זה בהתר... ממה שאני שמעתי שהוא סיפר את זה במסדרונות האוצר בהתרברבות כאילו. הוא לא איים, הוא אמר זאת".
"אקדחים שלופים"
הקטעים שאני חושף עתה ממחישים היטב את הסיטואציה: סבן ואנשיו איימו בצורה בוטה על פילבר, על הנגבי, על משרד התקשורת ועל משרד האוצר: הם אמרו בעצם שאם המהלך ייצוא לפועל, נתניהו יצטרך לבקש מהם אישור להיפגש עם קלינטון, או כמו שאומר פילבר: "הם עמדו מאחורינו עם אקדחים שלופים", וזה היה "בריונות של איומים". המסרים שהעבירו נועדו להכביד על בזק, וכן על בעל השליטה בה, שאול אלוביץ.
השאלה היא עכשיו למה לא נפתחה חקירה פלילית נגד אנשי פרטנר וגם החברה עצמה על איומים נגד ראש ממשלה ונציגיו? והנה אנו אנחנו חוזרים שוב לעניין האכיפה הבררנית לאורך כל תיקי נתניהו - דברים דומים למתואר בתיקים כביכול לא נחקרו ולא נעשה שום מאמץ לחקור אותם.
אגב, חיים סבן היה בעל השליטה לשעבר בבזק, במשותף עם זהבית כהן (קרן ומורי ארקין). יחדיו הם עשו סיבוב של 4 מיליארד שקל, תשואה של מאות אחוזים על ההון העצמי תוך זמן קצר יחסית בבזק. כל זאת הודות לרגולציה רכה מאוד בתקופתם כלפי בזק. המדיניות הזו השתנתה דווקא בתקופתו של נתניהו, וקצפו של סבן יצא על ראש הממשלה רק משום שהוא ספג הפסדים כבדים בפרטנר הודות לתחרות העזה בשוק הסלולר, האינטרנט והטלוויזיה הרב-ערוצית. ההפסדים הכבדים אילצו אותו להיפרד מהשליטה בפרטנר.

תאריך:  11/02/2020   |   עודכן:  11/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נציגיו של חיים סבן איימו על נתניהו; דרשו לטרפד הפרדה מבנית בבזק
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ביריונות שמאלנית טיפוסית ל"ת
הגלשנית  |  11/02/20 16:50
2
סבן תרם מיליונים לקלינטונים
רן ב  |  11/02/20 18:12
 
- סבן, הישראלי הבוגד, תרם הון
גם לאובמה  |  11/02/20 20:42
3
רגע אחד.
7-7-7.  |  11/02/20 19:52
 
- 7-7-7, קראתי תגובות דביליות
8-8-8  |  20/02/20 16:14
 
- רק ביבי, גם אם נלך לבחירות 10  ל"ת
לא יעזור לכם  |  20/06/22 10:58
4
אם זה נכון.
7-7-7.  |  11/02/20 20:05
5
עכשיו הכל ברור.
7-7-7.  |  11/02/20 20:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עמוס שנער
מה יגידו פרץ, לוי וגנץ לזקנה במסדרון? חיסול נתניהו היה יותר חשוב ממך? מה הם יגידו לחולים, לעניים, לנכים ולניצולי השואה הרעבים שקר להם ושאינם מצליחים לגמור את החודש? שהטיפול בשמפניות, בסיגרים ובסיקור התקשורתי של נתניהו חשוב מהם ושווה עיכוב של שנה בהקמת הממשלה ואת 5,000 החולים הנוספים שימותו עד אז בבית החולים סתם?
טל בן-יעקב
מושחתים תמיד היו, תמיד יהיו, וחוץ מנתניהו יש כיום בשפע    אין זה נותן פטור לראש הממשלה מלעסוק בשחיתות    גם שאר התירוצים, ההסברים והטענות שלו בנושא לא מתקבלים על הדעת
דן מרגלית
מי הם אוהדי ביבי? בעלי אישיות דומה לאוהדי כדורגל    הם מצטערים לקרוא את עדויות העובדים הנרמסים בבית ראש הממשלה; ולא נעים להם לדעת מה עושים ביבי ורעייתו כדי לקבל מתנות ושמפנייה וסיגרים, אבל בסוף הם אוהדים כדורגל, הם רוצים שביבי ינצח, למרות הכרטיס האדום והצהוב ומכת ה-11
פרופ' זוהר בן-אשר
אז פתאום ההבטחה של הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים נתניהו שמיד נקום ונספח נדחית עד להודעה חדשה או לנצח ועכשיו דווקא הסיכוי שגנץ וכחול-לבן יבקשו לאשר בכנסת את כל תוכניתו של טראמפ, על כל מרכיביה, הופכת לסיוט התורן
קובי אפללו
נתניהו במפגן וירטואוזי יוצא דופן וחוצה גבולות, עם כרטיס צהוב בזמן פציעות והוא עדיין מבקיע    רק הזיזו לכחול לבן את החמאה והם מיד קפצו לקחת קרדיט על תוכנית המאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il