X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  תחקירים
שפירא. הוזן במידע אינטרסנטי [נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
חיים סבן. שאף לצמצם התחרות בשוק האינטרנט
המבקר לשעבר יוסף שפירא ואנשיו שיתפו פעולה עם אנשי פרטנר נגד נתניהו, פילבר ובזק פרסמו דוח על בזק עם שורה של קביעות שגויות שהיו למעשה טענות מצד פרטנר אנשי פרטנר ניהלו קמפיין נגד פילבר, נתניהו ומשרד התקשורת, בין היתר כדי לחלץ את ההשקעה הכושלת של המיליארדר חיים סבן בפרטנר; פרטנר סירבה להגיב; משרד המבקר לא הגיב לגוף הטענות וסירב למסור אם אנשי המבקר נפגשו עם חיים סבן ויד ימינו אדם צ'זנוף: "דוחים מכל וכל ניסיון להטיל דופי בעבודת צוותי הביקורת"
▪  ▪  ▪
פילבר. דוח מגמתי נגדו [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

אלוביץ. קנוניה נגדו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

נציגיו של חיים סבן איימו על נתניהו; דרשו לטרפד הפרדה מבנית בבזק
אלי ציפורי
נציגיו של המיליארדר חיים סבן בעל השליטה בחברה פרטנר העבירו מסרים ב-2016, לפיהם אם נתניהו לא יעצור את ההפרדה המבנית בחברת בזק - שעלולה הייתה להזיק לפרטנר - סבן ואנשיו ימנעו מנתניהו פגישות עם הילרי קלינטון, שהתמודדה בבחירות לנשיאות ארה"ב * דברים אלה נחשפים מחומרי החקירה ומעדותו של שלמה פילבר במשטרה במסגרת החקירה בתיק 4000
לרשימה המלאה

מבקר המדינה לשעבר יוסף שפירא ואנשיו שיתפו פעולה להכנת דוח שיחמיר עם חברת בזק. הדוח שהוכן התבסס על מידע שגוי שהועבר לחברה מצד חברת פרטנר שנשלטה על-ידי המליאראדר חיים סבן. דברים אלה עולים ממידע חדש שהובא לידיעתנו. ממנו עולה, כי פרטנר לא הסתפקה בלחץ על משרד התקשורת במטרה לסכל מהלך ביטול ההפרדה המבנית בבזק - תוך שהיא משגרת מסרים מאיימים שנתניהו לא יוכל להיפגש עם הילרי קלינטון, כפי שחשפנו מתוך תמלילי עדותו של שלמה פילבר; אלא, במקביל מסרו אנשי פרטנר מידע מגמתי למבקר המדינה, כדי לסבך את בזק עם הרשויות בישראל, ולמנוע ממנה קבלת אישור ליישום ההפרדה המבנית - מהלך שלו הייתה זכאית מכוח הרפורמה בשוק התקשורת.
כזכור, פילבר אמר בעדותו כי "פרטנר עמדה מאחורינו כל הזמן עם אקדחים שלופים" וכי סמנכ"ל הרגולציה של פרטנר, נח הקר, שיגר איומים במשרד האוצר שאם מהלך ההפרדה המבנית ייצא לפועל נתניהו לא יוכל להיפגש עם קלינטון ("אם תוציאו מהלך רגולטורי שקשור לבזק - תצטרך לבקש מאיתנו אישור להיפגש עם הילרי קלינטון"). ל-News1 נודע, שלאחר בחירתו של דונלד טרמאפ לנשיא ארה"ב, התחושה בפרטנר הייתה קשה, תחושת "אבל" - כיוון שהם היו בטוחים שבחירתה של קלינטון תטיב עם פרטנר בגלל קרבתו של סבן לקלינטון.
אלא שפרטנר לא הסתפקה, כאמור, רק באיומים. ל-News1 נודע כי דוח המבקר על בזק שפורסם בתחילת 2017 על-ידי המבקר הקודם יוסף שפירא - דוח שמתח ביקורת על בזק, על מנכ"ל משרד התקשורת בזמנו שלמה פילבר, והן על שר התקשורת בזמן הביקורת בנימין נתניהו - התבסס על מידע שגוי ואינטרסנטי. המידע הוזן, בין היתר, במידע ונתונים שגויים שמסרו חברת פרטנר ואנשיה לאנשי המבקר שפירא כדי לנגח את בזק. כזכור, חברת פרטנר נשלטה אז על-ידי המיליארד חיים סבן ומי ששימש בה כאיש החזק היה אדם צ'זנוף, יו"ר פרטנר לשעבר ויד ימינו של סבן.
אימוץ מלא של עמדת פרטנר
המידע השגוי שמסרה פרטנר לאנשי המבקר התבטא לפחות בשתי נקודות קריטיות בשוק התקשורת: הטלפוניה הסיטונאית וה"באנדל ההפוך". המבקר לא נתן שום ביטוי לעובדה שחלק מהמידע שפורסם, היה בפועל אימוץ מלא של עמדת פרטנר, למרות שחברת פרטנר נמצאת בניגוד עניינים מובנה, לא רק כמתחרה של בזק, אלא בעיקר בגלל שסבן ואנשיו רצו לחלץ את עצמם מההשקעה הכושלת בפרטנר, שהסבה להם הפסדים של מאות מיליוני שקלים. זאת הייתה הסיבה העיקרית שסבן ואנשיו לחצו על הרגולטורים שלא לאשר את ההפרדה המבנית המתבקשת בבזק וגם היו מעורבים עד צוואר בדוח המבקר.
ראוי עוד להדגיש, כי מנכ"ל משרד התקשורת לפני עידן שלמה פילבר, היה אבי ברגר, שהיה בעברו סמנכ"ל הנדסה בפרטנר, ובכהונתו במשרד התקשורת נהג באופן לעומתי מאוד בבזק עם גישה תומכת מאוד בעמדות פרטנר. למרות זאת, ניגוד העניינים המובנה הזה לא צף בדוח המבקר. עוד יודגש כי פרטנר ניהלה קמפיין תקשורתי אגרסיבי בזמנו נגד שלמה פילבר בטענה שהוא מיטיב עם בזק, למרות שהמציאות הייתה שונה לגמרי, ובתקופת פילבר-נתניהו, יצאה רפורמת השוק הסיטונאי לדרך והורידה את מחירי האינטרנט בצורה משמעותית.
קביעת המבקר - משוללת כל יסוד
בנוגע לטלפוניה הסיטונאית אימץ מבקר המדינה את קביעותיה של פרטנר וקבע כי התנהלות משרד התקשורת ובזק בכל הנוגע לאספקתם של שירותי הטלפוניה הביאה לכך שבמשך תקופה ממושכת ספקיות השירות לא יכלו להציע סל שירותים המתחרים באלה של בזק, הכוללים, טלפונייה קווית, והדבר גרם לפגיעה בתחרות, ולפיכך באינטרס הציבורי. הקביעה הזו של המבקר משוללת כל יסוד, משום שיש תחרות עזה בתחום הטלפוניה הקווית, ללא כל צורך ברפורמה סיטונאית בתחום, ולמעשה חברות הסלולר המרכזיות המתחרות בבזק אינן זקוקות לטלפוניה סיטונאית הרוכבת על התשתית של בזק. לכן, בניגוד לקביעת המבקר שהתחרות והצרכנים נפגעו, המציאות בשוק הטלפוניה הקווית היא אחרת לגמרי ומאוד תחרותית. צריך גם לזכור ששוק הטלפוניה הקווית סובל משחיקה עקבית בגלל השימוש ההולך ופחות בטלפוניה קווית וממילא אין צורך בשום רפורמה בגלל בתחום הקווי בגלל ירידת המחירים העקבית והשחיקה בשימוש.
בנוגע לבאנדל ההפוך: ביולי 2010 אישר מנכ"ל המשרד דאז את בקשתה של בזק בנושא. במה מדובר? באותה שנה החלה בזק לשווק סלי שירותים הכוללים שירותי תשתית וכן שירותי גישה לאינטרנט, הניתנים על-ידי בזק בינלאומי, וכן חבילות "באנדל הפוך" שבהן ספקיות שירות אחרות מספקות את שירותי הגישה לאינטרנט. מה המשמעות? במתכונת השיווק של הבאנדל ההפוך, בעלת התשתית היא שמתקשרת עם המנוי בתעריף הכולל את תעריף התשתית שהיא קובעת ואת תעריף הגישה לאינטרנט שקובעת ספקית השירות. לעומת זאת, במתכונת השיווק של השוק הסיטונאי ספקית השירות היא שמתקשרת עם המנוי, והיא מציעה לו שירות הכולל הן את רכיב התשתית, הנמכר לה במחיר סיטונאי שנקבע על-ידי המאסדר, והן את רכיב הגישה לאינטרנט.
כך כתב המבקר בדוח: "יצוין כי לזהות הגורם המתקשר עם המנוי יש חשיבות רבה, שכן הגורם המתקשר עם המנוי הוא בעל הקשר הישיר אתו, מה שמאפשר לו להציע למנוי הצעות שיווקיות שונות. על-כן, אף שהשימוש בתשתית בזק מתבצע הן במתכונת הבאנדל ההפוך המשווק על-ידי בזק והן במתכונת השוק הסיטונאי (כיום), לבזק צומחת תועלת רבה משיווק במסגרת הבאנדל ההפוך". האמירה האחרונה היא שוב אימוץ עמדת פרטנר הנושא, ונקודה זאת מתחדדת לאור הטבלאות שמציג המבקר בעצמו בדוח שבו הוא מצביע על ירידת מחירים כתוצאה מה"באנדל ההפוך" וגם מהשוק הסיטונאי - לעומת המחירים בסוף 2014. המשמעות היא שכל הצעדים שהונהגו על-ידי משרד התקשורת בתחום האינטרנט הובילו לירידת מחירים - לטובת הצרכנים.
אלא, שהמבקר ואנשיו הקדישו לטענות פרטנר בנושא, טענות מן היקב ומן הגורן, קרוב לכ-10 עמודים (!) שבסופם הם נוזפים, כצפוי, במשרד התקשורת, על עיכוב בתשובות וכד' - בהתאם לתפיסה הפופוליסטית שנוצרה בתשקורת כאילו המשרד עוזר לבזק. ולא היא. העניין הוא שאנשי המבקר לא ממש הבינו את התמונה הכללית והכלכלית. פרטנר, במיוחד פרטנר, וגם סלקום לא ממש רצו תחרות בשוק האינטרנט. הם רצו, בסופו של דבר, שבזק לא תתחרה בהם ולכן פרטנר יצאה נגד ה"באנדל ההפוך" בכזו עוצמה.
להלן השאלות שהפניתי הן למשרד מבקר המדינה והן לחברת פרטנר:
"דוח המבקר הקודם על בזק במהלך תחילת 2017 התפרסם, בין היתר, על בסיס מידע שהזינו חיים סבן ואדם צ'זנוף ו/או אנשיהם, בעל השליטה בפרטנר לשעבר ויו"ר פרטנר לשעבר. השניים הזינו את אנשי המבקר ובסופו של דבר את הדוח הסופי במידע מטעה, כמו למשל: עד כמה הטלפוניה הסיטונאית נחוצה להם ובפועל, כשהוצעה להם טלפוניה כזאת הם ויתרו עליה כיוון שיש להם שירות טלפוניה; וכמו למשל על נזקי ה'באנדל ההפוך' כביכול - למרות שה'באנדל ההפוך' של בזק תרם להורדת המחירים.
"אנשי פרטנר, יחד עם מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, אבי ברגר, שהיה סמנכ"ל הנדסה בפרטנר לפי שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת, ניהלו קמפיין נגד בזק כדי לעצור את כל המהלכים בשוק באופן שיאפשר להם לחלץ את השקעתם הכושלת בפרטנר, כפי שהתחוור לאחרונה. המידע שהזינו אנשי פרטנר את אנשי מבקר המדינה הפך, עם פרסום דוח המבקר, לדוח "חמור" של מבקר המדינה, מבלי שאנשי מבקר המדינה בדקו מה האינטרס שלהם ומה הייתה רמת התיאום בין אנשי המבקר עם אנשי פרטנר.
"בסופו של דבר הדוח, הלכה למעשה, שירת את חיים סבן, הן תקשורתית והן עסקית, כדי לתקוף את מדיניות משרד התקשורת, יחד עם מנכ"ל משרד התקשורת לפני פילבר - עובד בכיר פרטנר לשעבר בחברה (סמנכ"ל הנדסה) - אבי ברגר".
  • פרטנר סירבה להתייחס לשאלות.
  • ממשרד מבקר המדינה נמסרה תגובה כללית שלא התייחסה לגוף הטענות:
"משרד מבקר המדינה דוחה את הניסיון להטיל דופי בעבודת צוותי הביקורת ובהליכי העבודה המתקיימים במשרד. המדובר בעבודת ביקורת רחבה ומעמיקה שאף תוקפה מול כלל הרגולטורים הרלוונטיים לענף התקשורת בישראל. מבחן הזמן מוכיח אף הוא את מקצועיות העבודה ויסודיותה".
תגובת המבקר לא התייחסה לשאלתי על פגישות של אנשי הביקורת עם אנשי פרטנר לפני פרסום הדוח, וגם טועה לחשוב שהביקורת הוכיחה את עצמה במבחן התוצאה. דווקא במבחן התוצאה - פעולות משרד התקשורת הוכיחו את עצמן בשוק האינטרנט והוזילו את המחירים לצרכנים.

תאריך:  13/02/2020   |   עודכן:  13/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח מבקר המדינה על בזק התבסס על מידע שגוי שהעבירה חברת פרטנר
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
כל מי שיאתר כתבה של ציפורי,
מבצע נושא פרסים  |  13/02/20 10:46
 
- תתמודד עם העובדות ל"ת
עובדות מבלבלות  |  13/02/20 14:32
 
- קשקשן המפחד מהאמת !!! ל"ת
בז לך  |  13/02/20 20:11
 
- אותם המגיבים השמאלנים כאן
שמחה חן  |  17/02/20 15:00
2
זה פשוט מדהים.
7-7-7.  |  13/02/20 13:09
3
אם זה נכון.
7-7-7.  |  13/02/20 13:17
4
שיעור כך תופרים תיק פלילי.
7-7-7.  |  13/02/20 13:24
5
סבן האיש של פרס בארצות הברית
רננה  |  13/02/20 16:17
6
בקשת עזרה.
בר ברע  |  13/02/20 18:54
7
אלה אכן העובדות... ! ל"ת
מעורה בתחום  |  13/02/20 20:19
8
המשרד לניוון התקשורת
יהודה אלידע  |  13/02/20 21:31
9
קיש-קוש
איש שלום  |  14/02/20 14:08
10
עד כה לא אותר מאמר של ציפורי,
שדרוג המבצע  |  14/02/20 14:52
 
- צר לנו להודיע.............
ייחודי  |  23/02/20 01:54
11
גורמי החוק חייבים להביא את
חנוך2  |  15/02/20 01:14
12
שהשם יעזור, לא הבנתי כלום
מייק  |  15/02/20 16:41
13
יש לבצע לאלתר את החקירות הבאות
אקטואלי  |  22/02/20 15:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עמוס שנער
מה יגידו פרץ, לוי וגנץ לזקנה במסדרון? חיסול נתניהו היה יותר חשוב ממך? מה הם יגידו לחולים, לעניים, לנכים ולניצולי השואה הרעבים שקר להם ושאינם מצליחים לגמור את החודש? שהטיפול בשמפניות, בסיגרים ובסיקור התקשורתי של נתניהו חשוב מהם ושווה עיכוב של שנה בהקמת הממשלה ואת 5,000 החולים הנוספים שימותו עד אז בבית החולים סתם?
טל בן-יעקב
מושחתים תמיד היו, תמיד יהיו, וחוץ מנתניהו יש כיום בשפע    אין זה נותן פטור לראש הממשלה מלעסוק בשחיתות    גם שאר התירוצים, ההסברים והטענות שלו בנושא לא מתקבלים על הדעת
דן מרגלית
מי הם אוהדי ביבי? בעלי אישיות דומה לאוהדי כדורגל    הם מצטערים לקרוא את עדויות העובדים הנרמסים בבית ראש הממשלה; ולא נעים להם לדעת מה עושים ביבי ורעייתו כדי לקבל מתנות ושמפנייה וסיגרים, אבל בסוף הם אוהדים כדורגל, הם רוצים שביבי ינצח, למרות הכרטיס האדום והצהוב ומכת ה-11
פרופ' זוהר בן-אשר
אז פתאום ההבטחה של הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים נתניהו שמיד נקום ונספח נדחית עד להודעה חדשה או לנצח ועכשיו דווקא הסיכוי שגנץ וכחול-לבן יבקשו לאשר בכנסת את כל תוכניתו של טראמפ, על כל מרכיביה, הופכת לסיוט התורן
קובי אפללו
נתניהו במפגן וירטואוזי יוצא דופן וחוצה גבולות, עם כרטיס צהוב בזמן פציעות והוא עדיין מבקיע    רק הזיזו לכחול לבן את החמאה והם מיד קפצו לקחת קרדיט על תוכנית המאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il