X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בכל ראיון או נאום של ח"כ ממפלגת השמאל הגדולה, כחול לבן, או מי משותפיהם לדרך, אפשר להרגיש באינטונציה של הדוברים את תחושת האדנות, ההערכה העצמית, חסרת בסיס יש לומר, וההשתייכות למחנה הנאור בעיני עצמו
▪  ▪  ▪
נאחזים בקרנות המזבח [צילום: בני גנץ, יאיר לפיד]

כל שישי בערב/בדירה שונה
חבורה נפגשת/כבר עשרים שנה...
משחקים קלפים בינתיים/גם שומרים על המדינה...
מצביעים תמיד ביחד/ובקלפי הנכון...
הילדים הצברים/כבר לבשו פשטו מדים
זה לומד וזה עזב/מחפש אי-שם זהב...
מלים אלו, מתוך שיר ישן של חוה אלברשטיין, "קלפים על המרפסת", יכולות אולי להסביר את מקור הזחיחות וההתנשאות של השמאל, המצלצלים מכל אמירה של אנשיו על המחנה הלאומי. תכונות נפסדות אלו שבהן מצטיין השמאל, ואולי רק בהן, נובעות מהתודעה הכוזבת הנטועה בחברי המחנה שהמדינה זה הם. ויש בכך אירוניה שדווקא אלו המתיימרים להיות נושאי דגל הדמוקרטיה, נושמים תפיסה טוטליטרית.
בכל ראיון או נאום של ח"כ ממפלגת השמאל הגדולה, כחול לבן, או מי משותפיהם לדרך, אפשר להרגיש באינטונציה של הדוברים את תחושת האדנות, ההערכה העצמית, חסרת בסיס יש לומר, וההשתייכות למחנה הנאור בעיני עצמו. נאור וחינני. החן של מחנה זה, או בהגדרה קצת יותר קולעת "השיק הרדיקאלי", ממרק כל עוולה שמיוחסת לחבריו. ואין צורך לחזור על החשדות שהועלו כנגד חלק מבכירי כחול לבן, וגם לא על ההיתממות של אנשי המוסר במפלגה, התוהים כמו בשיר "אגדה יפנית"; "מה חטא, מה עוון אהובי הלבן"? כלפי אותם חשדות מתקיים הכלל: על כל הפשעים תכסה הנאמנות.
באופן פרדוקסאלי אותה בעלות מובנית, שבה לוקה השמאל, נוגעת בעיקר למדינת ישראל, למשאביה ולעטיניה, אך היא אינה קיימת בייחס לארץ ישראל עצמה. גישה זו מלמדת על עומק הגלותיות והתלישות של השמאל. חוסר הזיקה לארץ ישראל מוביל לניכור כלפי הרוב היהודי בארץ המכבד ושומר על המסורת, ולזלזול באמונתו. כפי שמתבטא בכינוי "מנשקי מזוזות" למשל. והעובדה שהציבור היהודי ברובו לא רק שאינו "מחפש אי-שם זהב..." אלא גם סולד מעמדות השמאל, מגבירה את הניכור.
דברי הסתה
ומאחר שכך הם פני הדברים, נאחז השמאל בקרנות המזבח של הדמוקרטיה, התקשורת ובית המשפט, ובאמצעותם הוא מעקר את רצון העם המשתקף בבחירות. ואם אפשר היה עוד לקבל את השליטה של השמאל בסדר היום באמצעות התקשורת כדבר לגיטימי, הרי שהאקטיביזם השיפוטי במדינה אינו יכול להתקבל כך.
לאור היריבות המשתקפת כאן יש לנסות ולברר מה עוד עלול לבצע המחנה המובס. לצורך כך אפשר להיזכר באמירותיו כלפי המחנה הלאומי. "יאיר לפיד התעקש כי המתיישבים בעזה 'לא האחים שלי', ואם תהיה מלחמה איתם לא יהיה אפשר לכנותה מלחמת אחים,..." דבריו של לפיד בעניין "ההינתקות", נראים כמו חזרה על התבטאות של רן אדליסט, שכתב ב-75' על המתנחלים כך: "זוהי כעין קריאה למלחמת אחים, אלא שגם מלחמת אחים הוא מושג ריק מתוכן, אם התהום המפרידה בין האחים צריכה להתמלא גוויות כדי שיוכלו לפגוש זה את זה".
במהלך השנים השמיעו אנשי שמאל מוכרים דברי הסתה כלפי הימין, כגון, הקריאה שהושמעה לאחר בחירות 2015 לעבר מצביעי הימין; "תשתו ציאניד". או הרמטכ"ל לשעבר מוטה גור שבעצרת בחירות בשנות ה-80 אמר למפגיני ליכוד שהפריעו לנאומו: "נדפוק אתכם כמו שדפקנו את הערבים". ההשתלחות השיטתית של אנשי שמאל במחנה הלאומי אמורה לשמש אות אזהרה לכל אלו שמתלבטים איזו ממשלה הם מעדיפים.
אפשר רק לשער מה עלולה לבצע ממשלת שמאל בכדי לקבע את שליטתה ולמנוע עוד מהפכים מיותרים. ייתכן שניתן למצוא כיוון משוער לצעדי ממשלה כזו בהצעתו של הסופר הבריטי הנודע ואוהד הקומוניזם ברנרד שו: "מה שנדרש הוא 'חוות הרבעה אנושית' שתאפשר 'לחסל את הפראים שקולם בקלפי ימיט חורבן על חבר העמים'".

הכותב הוא עמית מחקר במכון אריאל לביטחון ותקשורת שבאוניברסיטת אריאל.
תאריך:  17/02/2020   |   עודכן:  17/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לחסל את הפראים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדוייק ונבון. כל מילה זהב
אלי נמט  |  18/02/20 09:46
 
- כתבתי בתגובה respect
תיקון  |  18/02/20 20:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
מירב ארד
תקף בדבריו את כחול לבן וליברמן, והסביר מדוע החליטו לחתום מחדש על בלוק הימין
יצחק מאיר
הציונות אינה יכולה להיות אחראית להקמה או לאי הקמנה של מדינה פלשתינית    היא אחראית לקיומה של מדינת ישראל    בגבולותיה, לפני שנקבעו ואחרי שייקבעו
עמוס שנער
יש לקרוא לתומכי "עצמה יהודית" להצביע עבור "יהדות התורה" שתהיה מחויבת להם לתפקידים ביצועיים משמעותיים תמורת כל מנדט נוסף שהם יקבלו בזכותם וגם להצבעה של עד שני ח"כים מתוכם נגד הממשלה אם "עצמה יהודית" לא תהיה מרוצה    הסכמים אלו יבטיחו את עקרונותיהם הבסיסיים של עוצמה יהודית שתוכל להרגיש כאילו היא נכנסה בפועל לכנסת    גדולי הדור החרדים יהיו ערבים להסכם זה
מירב ארד
על קלטות מנדלבליט-אשכנזי אמר: "האירוע הזה לא יפגע בנו"    על אמירת ליצמן: "אומר את הדברים כדי לעצבן"
רפי לאופרט
מאמרה של לילך סיגן (להלן) בוחר בדוגמה לא ראויה ובפרשנות שגויה בכדי לנסות ולשכנע שסגנון הדיון הציבורי במערכת הבחירות הנוכחית מחבל במהות הדיון בסוגיות החשובות ביותר    המסקנה הנובעת מכך לדידי היא שהמשך העיסוק בתעלולים פוליטיים במקום בעיקר, עשוי להצביע יותר מכל על איכותם האמיתית של הרמטכ"לים לשעבר העומדים בראש כחול לבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il