X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כל מה שיוזכר כאן בטור מביא את משה בוגי יעלון, לעמדת זינוק על פני עמיתיו להובלת "כחול לבן" לאחר שבני גנץ יכשל
▪  ▪  ▪
יעלון. דרך ארוכה [צילום: יונתן זינדל]

מפלגת "כחול לבן" נוסדה לפני כשנה על-ידי חיבור של 3 מפלגות: "חוסן" בראשותו של בני גנץ, "תלם" בראשותו של משה בוגי יעלון, "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד וגבי אשכנזי שקפץ בסופו של יום גם על העגלה הפוליטית.
בעת ההיא בני גנץ חדש בפוליטיקה נתפס כבשורה לכל אלה שמעוניינים להיפרע מבנימין נתניהו, נישא באהדה רבה והצליח על-ידי דעת הקהל האוהדת להוביל את מפלגת "כחול לבן".
משה בוגי יעלון, שהנו בעל ניסיון פוליטי שנצבר מהתקופה שלו בליכוד ליד ראש הממשלה בנימין נתניהו ובחיזוק של יועז הנדל וצביקה האוזר (אנשי נתניהו בעבר), נכנס לפוליטיקה והצטרף בזמנו לליכוד על גבי כוחו הפוליטי של בנימין נתניהו. הוא מאמין בתזה שהוא עצמו כתב בכותרת ספרו "דרך ארוכה קצרה".
לאחר שפרש משה בוגי יעלון מהליכוד והקים את "תלם", הוא סבר שיהיה בידיו הכוח הפוליטי להוות אלטרנטיבה שלטונית לראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא מה, בני גנץ הנישא על-כנפי אהדת הציבור והתקשורת קלקל את תוכניותיו. בדיעבד חוסר ניסיונו הפוליטי של בני גנץ וכן ניסיונו הנמוך בניהול מו"מ פוליטי, נתן למשה בוגי יעלון את היתרון לקבל מספר מקומות ריאליים משמעותיים ברשימה של מפלגת "כחול לבן". אלקטוראלית משה בוגי יעלון, אינו מספק את הסחורה במנדטים אך למרות זאת הוא נמצא בעמדת זינוק במפלגה החדשה הזו כשהוא נתמך לאורך כל הדרך על-ידי יועז הנדל וצביקה האוזר ומיד אסביר למה.
ברגע האחרון
בני גנץ ראש הרשימה לאחר 2 מערכות בחירות ובישורת האחרונה של מערכת הבחירות השלישית, בוא נאמר את האמת לא סיפק את הסחורה, ומעל ראשו נמצאת עננה ששמה ה"מימד החמישי", ועוד. יאיר לפיד מספר שתיים ברשימת "כחול לבן", מאחוריו הפגישות הסמויות עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון נוני מוזס, ויתר בשלב הזה על הרוטציה.
גבי אשכנזי, זה שקפץ ברגע האחרון על העגלה הפוליטית "כחול לבן", נמצא במלכוד בפרשות מסביבו. "פרשת הרפז-אשכנזי-מנדלבליט" וצו איסור הפרסום על ההקלטות שמה שפורסם עד כה הוא קצה הקרחון על-פי פרסומים של עיתונאים. כמו-כן "פרשת המשקיעים בשמן".
כל מה שהוזכר כאן בטור מביא את משה בוגי יעלון, לעמדת זינוק על פני עמיתיו להובלת "כחול לבן" לאחר שבני גנץ יכשל. האמת צריכה להיאמר הוא גם מנע מבני גנץ באמצעות הנדל והאוזר להקים ממשלת מיעוט באמצעות תמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. כמו-כן גם התנגדותו הנחרצת לממשלת אחדות בראשות נתניהו. בנוסף לכך בכל הקמפיינים של "כחול לבן" אנו יכולים להתרשם ממעורבותם התקשורתית בחזית ההסברה של מפלגת "כחול לבן" של האדונים הנכבדים הנדל והאוזר לצידו של משה בוגי יעלון.
אז לפי הרציונל (היגיון) הזה אכן "הדרך ארוכה קצרה" לראשות מפלגת "כחול לבן" של משה בוגי יעלון. כפי שמסתמן עד כה המפלגה הזו אכן תזכה בכמות מנדטים שתציב אותה כאלטרנטיבה היחידה לשלטון ואם אכן ישכילו החברים לא להתפרק.
באם לא יצליחו במשימתם העיקרית והיחידה, הדחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אזי המצב החדש יעמיד את משה בוגי יעלון בעמדה מיטבית לעמוד בראשות "כחול לבן" ואני סבור שהוא אף ייבחר גם על-ידי תומכי כחול לבן אם ייערך משאל כזה בקרבם.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי לתקשורת פוליטית.
תאריך:  26/02/2020   |   עודכן:  26/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מעוניין להכשיל את בני גנץ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הם עצמם רוצים בכישלונו.
7-7-7.  |  26/02/20 11:40
2
בעיה קטנה: נוני מוזס לא מאשר ח ל"ת
תוכנית גדולה  |  26/02/20 15:42
3
לפיד ונוני מוזס זאת ההזזדמנות
מייק  |  26/02/20 20:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
רבקה שפק ליסק
מי שעבר את כל השלבים בהיררכיה הצבאית עד שנבחר לתפקיד הרמטכ"ל לא יכול היה לעשות זאת לולא היה לו כושר מנהיגות    ראש ממשלה אינו יכול לתפקד אם אין לו כושר מנהיגות
יוסי דר
ברק מאיים על כחול לבן, שאם גבי אשכנזי ימשיך לעצבן אותו - או אז יצוף אותו קרחון ויעלה מעלה מעלה מלוא כיעורו, ויטיל על כחול לבן צל קודר ושחור. "ישראל לפני הכל" צורחת כחול לבן במבטא גרמני בולט
מירב ארד
התייחס לפרשת המימד החמישי: "פלופ תקשורתי אחד גדול. יש ארומה פוליטית סביב פתיחת החקירה"    על אמירתו על עליונות הרשות השופטת הבהיר: "הפרלמנט הוא הריבון"
מירב ארד
טוענת בעתירה כי מפלגת הליכוד מפרה את חוק מימון מפלגות ומשתמשת ב"אם תרצו" כזרוע ביצועית לתעמולה אסורה    מזכ"ל מרצ, תומר רזניק: "קורא לעצור את פעילות העמותה"
עידן יוסף
הגיב לדברי ראש הממשלה במגדל העמק לפיהם "כשיתפרסמו הקלטות על גבי אשכנזי הוא יצטרך לפרוש מהפוליטיקה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il