X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תומכי ימינה של בנט בבחירות (אלו שלא הצביעו ליכוד) זועמים על מכירת החיסול של נתניהו לגנץ במחירי "רצפה", לדעתם מה להלם להלין על מפלגה שלא תמכו בה?
▪  ▪  ▪
נתניהו. מכירת חיסול [צילום: מן הטלוויזיה]

לאחרונה אנו עדים לתופעה מעניינת שבה מי שלא הצביעו עבור מפלגה בבחירות מותחים ביקורת קשה על התנהלות המפלגה שכאמור לא תמכו בה. התופעה פושה גם בימין וכמובן גם בשמאל.
תומכי ימינה של בנט בבחירות (אלו שלא הצביעו ליכוד) זועמים על מכירת החיסול של נתניהו לגנץ במחירי "רצפה", לדעתם. מה להלם להלין על מפלגה שלא תמכו בה. בשמאל העניין מעניין ומוזר עוד יותר. מפלגת העבודה ספגה מכה קשה בבחירות וירדה ל-3 מנדטים בלבד. רוב מצביעיה הפוטנציאלים עברו/ערקו למפלגות אחרות. חלקם מתומכי מרץ במועד ב עברו להצביע למשותפת וחלקם בהצבעה "יעני" אסטרטגית לכחול לבן.
אלו וגם אלו הורידו את כוחה של רשימת אמת בכנסת לשפל חסר תקדים. עתה עריקי ההצבעה מטיפים מוסר. מדוע העבודה לא נשארת באופוזיציה? מרוב הצבעה אסטרטגית לכחול לבן או מצפונית למשותפת הביאו את המערכת הפוליטית למצב שבו רק ממשלת אחדות מתאפשרת. כל האזהרות מראש שהצבעה לכחול לבן תביא לממשלה עם הליכוד (זאת הם הודיעו מראש מעל פני כל עץ רענן) ושהצבעה למשותפת, תביא לתוצאה דומה, נפלה על אוזניים ערלות. העובדה כי אין סיכוי לממשלה צרה בתמיכת המשותפת הייתה ברורה מראש הואיל וראשי כחול לבן הודיעו שזו אופציה שאינה קיימת מבחינתם.
אגב, רק עמיר פרץ אמר את האמת וקרא לממשלה בתמיכת המשותפת לפני הבחירות וספג קיתונות של רותחין על כך. רבים וטובים לא הקשיבו, הצביעו לא נכון מבחינתם ועכשיו באים בטענות. אז יכול להיות שהממשלה שהולכת ונבנית היא ממשלה רעה ומנופחת אבל זו תוצאת ההצבעה של מאות אלפים שלא הצביעו אמת וממשלת 30 פלוס עדיפה על בחירות רביעיות. למלינים למיניהן אומר רק זאת ברור שאילו רשימת אמת הייתה עם 33 מנדטים וכחול לבן עם 7 עמיר פרץ היה מקים ממשלה בלי נתניהו תוך פרק זמן קצר. אז חבריי קחו קצת אחריות על הצבעתכם ותתלוננו מול המראה כי בבחירות אין חרטות (בשני קמצים).
ועוד הערה מהותית לגבי סוג הממשלה: ערב הצטרפות מפלגת העבודה לממשלת שרון ב-2001 עמד שמעון פרס על דוכן הנאומים בישיבת מרכז מפלגת העבודה באולם הסינרמה בתל אביב ושאל שאלה רטורית לגבי הרכב הממשלה: "זה גנדי? זה ליברמן"? והעביר את הצעתו להצטרף לממשלת שרון עם בן-אליעזר כשר ביטחון ואתו, שמעון פרס כסגן ראש ממשלה ושר חוץ. הממשלה החזיקה מעמד עד נובמבר 2002 והתפרקה בגלל חילוקי דעות על עניינים חברתיים וביות בתוך מפלגת העבודה (כרגיל).
פואד בן-אליעזר החליט לפרקה, לדעתי, בין היתר, כי חשב שהמהלך יסייע לו בעוד גרם מנהיגות במפלגה בה התערער מעמדו. ממשלת אחדות זו, שנולדה בצל אירועי טרור קשים בלב אוכלוסייה אזרחית ישראלית, אכן נקטה ביד קשה במלחמה בטרור אך גם ניתנה בה גם יד חופשית לפרס כשר חוץ ליזום מהלכים מדיניים ולהצהיר הצהרות שרב היה המרחק בינן לבין עמדות גנדי וליברמן. כאז כן עתה המהלך של הצטרפות לממשלה נתקל בביקורת קשה של האגף היוני במפלגת העבודה (ב-2001 למפלגה היו 20 מנדטים בכנסת, מתוך 23 של ישראל אחת, אז עדיין היה מקום לאגפים יוני וניצי) וכמובן, כרגיל, הופעל לחץ תקשורתי כבד על פרס שלא להצטרף לממשלת שרון - ממשלת ריב ומדון ומלחמה כדברי הפרשנים.
במשך שנה וחצי של כהונתה נולד הסכם פרס-אבו עלא ופרס אפילו העז להגיד בנאומו בעצרת האו"ם שהרוב בישראל בעד הקמת מדינה פלשתינית עצמאית כשגוש הימין בממשלה נחנק מכעס. אני חושב שממשלה עם גנץ כשר ביטחון, אשכנזי שר ביצועי בכיר, איציק שמולי ברווחה ועמיר פרץ כשר כלכלה ותעסוקה (שניים שמאוד ידאגו לאזרחים) "זה סמוטריץ'? זה אוחנה"? כנראה שלא. ותמיד אני נזכר במצבים אלו באמירה של אבא אבן שאמר לי לפני שנים רבות: בחור צעיר, בפוליטיקה בוחרים בין הבלתי רצוי לבלתי נסבל.
והערה אחרונה לסיכום: בפוליטיקה תמיד לוקחים הימור ויכול להיות שהממשלה תהיה פארסה אחת גדולה. זה הסיכון שלוקחים. כגודל הסיכון כך גודל הסיכוי.

תאריך:  06/04/2020   |   עודכן:  06/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עריקי ההצבעה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ישנה בעיה בתזה
באום  |  6/04/20 15:34
2
האנרכיסטים לא בוגדים
בן נאמן  |  7/04/20 04:10
3
ביבי לא יהיה ראש ממשלה...הסבר-
יהודה דרורי  |  7/04/20 14:42
 
- דמיונות
באום  |  7/04/20 23:44
 
- כל העניין הוא בגידה עם האויב
בן נאמן  |  8/04/20 07:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן הציב לליכוד שעה, ודחה את ישיבת נשיאות הכנסת לשעה 13:45    ישראל ביתנו והרשימה המשותפת: "נתמוך בחקיקה שכזו"    ח"כ מיקי זוהר: "האיום של גנץ מזכיר לי קצת סרטי מאפיה"
מנחם רהט
מתיישבי יו"ש הוזהרו שמתן קולם לנתניהו יאפשר לו למכור את הצבעתם לשמאל, אבל העדיפו לדבוק בו ברוח תסמונת האישה המוכה    והתוצאה: התיקים הכי מכריעים לגבי עתיד ההתיישבות נמסרו לכחול לבן, החשודים בחתירה לחנק ההתיישבות    ועוד כמה מלים חשובות בהקשר עלילת דיר יאסין
מירב ארד
הוסיפה: "לאחר שיסתיים המו"מ נחליט אם אנחנו חלק מהממשל"    על מסירת תיק המשפטים לכחול לבן: "עצירה של מהפיכת הנגד שיצרתי וחזרה לאחור"    על משבר הקורונה העריכה: "אם נחזיק את המשק בסגר לאורך זמן רב - לא יהיה לאן לחזור"
בעז שפירא
לציונות הדתית נודעת חשיבות רבה במרקם החברה בישראל. זהו מגזר המוביל בתרומה לעם ישראל בתחומים רבים    מכאן שבדן כוח והשפעה למפלגה האמורה להשמיע קולו של הציבור הזה עלול להתברר כמכה אנושה לעניינים רבים שבראש מעיינינו
מירב ארד
צייצה בטוויטר: "רק בשביל שלא יהיו אי-הבנות. אני לא אהיה חלק מקואליצית נתניהו בשום צורה.
רשימות נוספות
סיכוי נמוך להסכם קואליציוני היום  /  עידן יוסף
ימינה מאיימת בחוקים נגד שחיתות  /  עידן יוסף
נדחתה עתירת הליכוד על הבחירות  /  איתמר לוין
מתחת לאלונקה  /  טל בן-יעקב
כחול מזעזע עם דגל לבן  /  אליהו קאופמן
פיליטון למוסף שמיני תשף   /  אברהם בנמלך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il