מטריקס זכתה בפרויקט ליישום מערכת חדשנית של חברת קומפוזיה, אשר נועדה לסייע בשיפור וייעול עבודתם של כ-2,000 נציגי השירות והמכירות בכל המוקדים הטלפוניים של חברת התקשורת HOT. המערכת של קומפוזיה הינה פלטפורמת EPSS (Electronic Performance Support System), אשר מאפשרת לתמוך בנציגי השירות והמכירות, במהלך שיחות השרות, על-ידי תיזמור וליווי אקטיבי של התהליך על-פי עקרונות ונהלי שרות שקבעה הנהלת מערך השרות. המערכת מספקת הנחיות שוטפות לנציגי השרות תוך שימת דגש על אחידות התהליך וניהולו האפקטיבי.
במסגרת הפרויקט תמזג מטריקס תהליכים ממערכות ה-Peoplesoft CRM והבילינג של HOT לסביבה תהליכית אחידה המתוזמרת ומנוהלת על-ידי פלטפורמת קומפוזיה. התוצאה הינה ממשק תהליכי אחיד המקל על נציגי השירות והמכירות ב-HOT בתהליכי מתן השרות הרבים והשונים. היקף הפרויקט נאמד במיליון שקלים.
ב-HOT צופים כי המערכת תסייע בהשגת שיפור בביצועי המוקד תוך ייעול תהליכי הטיפול בלקוחות על-ידי קיצור זמני שיחה, חסכון בעלויות ויכולת לבצע תהליכים חוצי מערכות באופן שקוף ופשוט.
גבי שגיא, מנהל אגף CRM ב-HOT, מציין כי "יישום פלטפורמת קומפוזיה ב-HOT עבור נציגי השירות והמכירות יסייע לנציגים לעבוד על-פי הנהלים של הארגון, לייצר שיחות אפקטיביות ומהירות יותר תוך התאמת פתרונות החברה לצרכי הלקוח. הפתרון יאפשר לנו לייצר תהליכי עבודה שיטתיים מול הלקוחות תוך הורדת זמני השיחה והגדלת האפקטיביות של השיחה ברמה העסקית והשירותית. המערכת תסייע לנציגי השירות להיות יעילים יותר, מהירים יותר ושירותיים יותר ללקוחות".
לדברי אלעד אלטשטיין, CTO בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, "פתרון קומפוזיה משפר את זמני העבודה של המשתמש עם מערכות המידע הקיימות בארגון ומאפשר לנהל את האינטראקציה עם הלקוח (Customer Interaction Management - CIM) על-פי צרכי הארגון - להגדלת המכירות ולשביעות הרצון ממתן השרות. הטכנולוגיה מאפשרת ליווי של תהליכי עבודה תוך הנחיה ועזרה בזמן אמת למשתמש הקצה ברמת התוכן והאירוע, גלישה ומעבר אוטומטיים בין מסכים, זיהוי הזדמנויות עסקיות, מתן התראות, קבלת מידע סטטיסטי לגבי אופן הפעלת המערכת על-ידי משתמש הקצה, התראות למנהלים ועוד. הפתרון של קומפוזיה ערוך להתממשק לכל המערכות בארגון ולשאוב נתונים בצורה קלה ופשוטה".
אורן הורוביץ, מנכ"ל קומפוזיה, מציין כי "היישום המכובד ב-HOT משמש מקור לגאווה לחברה הן בהיקפו והן בהשפעתו הצפויה על אפקטיביות ואיכות השרות ב-HOT". היישום מצטרף ליישומים רבים בקרב לקוחות גדולים ומכובדים, ובכלל זה חברות כדוגמת בזק, תקשוב, אלעל, קבוצת שקל של הפניקס ועוד.
קומפוזיה מפתחת ומשווקת את מערכת Service-Companion™ - קו מוצרי ניהול תהליכי שרות ושיפור ביצועי תהליכי שרות (Performance Support) המתקדם בעולם. מוצרי קומפוזיה מאפשרים לארגוני שרות לשפר את המדדים העיקריים שלהם לתפקוד השרות, יעילותו ואיכותו. המוצרים תומכים בתהליכים מורכבים וחוצי מערכות ומאפשרים ניהול תהליך העבודה בזמן אמת, ברמת התהליך כולו או שלב בתהליך. הפתרונות תומכים בכל סביבה טכנולוגית (תשתיות ויישומים) ללא צורך באינטגרציה וללא השפעה על הסביבה הטכנולוגית.
אודות מטריקס
מטריקס, המעסיקה כ-4,100 מקצועני IT הינה חברת טכנולוגית המידע המובילה בשוק הישראלי. מטריקס עוסקת בביצוע פרויקטי אינטגרציה מן הגדולים במשק, פיתוח ויישום טכנולוגיות, בדיקות תוכנה, פתרונות ומוצרי תוכנה, שירותי תשתית, שירותי ייעוץ, אופשור, מיקור חוץ, הדרכה והטמעה, ייצוג ושיווק מוצרי תוכנה מובילים מהעולם, פתרונות חומרה מובילים ותשתיות IT. עם לקוחותיה של מטריקס נמנים מאות גופים וחברות מהמובילים בישראל בתחומי התעשייה, מסחר, בנקאות ופיננסים, טלקום, בטחון, בריאות והמגזר הממשלתי ציבורי.
מטריקס נסחרת בבורסה לנירות ערך בתל אביב במדד תל אביב 100. מחזור המכירות של מטריקס במהלך שנת 2007 הגיע לכ-1.3 מיליארד שקלים והרווח הנקי הגיע ל-79.5 מיליון שקלים. חברת המחקר STKI דירגה את מטריקס במקום הראשון בענף שירותי התוכנה בישראל. מניותיה של חברת מטריקס הגיעו לראש טבלת המניות הפופולריות ברשימת תל אביב 100 בקרב הקרנות הגדולות במשק עם שיעור האחזקות הגבוה ביותר. הנהלת מטריקס נמצאת בעשיריה הראשונה של ההנהלות המוערכות ביותר בתל אביב 100 על-פי דירוג העיתון כלכליסט. מטריקס נסחרת גם במדד היוקרתי של 20 החברות הגדולות המחלקות דיבידנד - תל דיב 20.